MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
Yeah, de beste van Blur op het podium, hulde!

Dan is het de beurt aan catdog

Casartelli (moderator)
Mooie lijst staralfur!

Aanstaande zondag zou ik kunnen beginnen!

catdog schreef:
Aanstaande zondag zou ik kunnen beginnen!

Met al die topalbums in je top 10 (Thriller! Discovery! Dark Side of the Moon!) ben ik zeer benieuwd!

Kleine vertraging. Lijst is inmiddels volledig samengesteld. Morgen zal ik het één en ander gaan posten!

Een Top 100 samenstellen. Ik blijf het lastig vinden. Mijn smaak is zo onwijs breed dat ik nou niet echt met volle overtuiging een Top 100 van mijn favoriete songs kan samenstellen. De ene week ben ik weer in de Urban mood, de week erna beluister ik weer veel muziek van de 60's. Een Top 100 samenstellen zal dus vaak beïnvloed worden door de muziek waar ik die week veel naar luister. Dus ik heb een ietwat andere manier genomen om de lijst samen te stellen. De Top 100 zal wel voor een groot deel bestaan uit mijn favoriete tracks, maar zal voornamelijk bestaan uit tracks die een belangrijk onderdeel zijn geweest van mijn leven tot nu toe. Motivaties zullen er staan bij elke song! En om het een beetje gevarieerd te houden heb ik me gehouden bij een max per artiest (tenzij het om een feature gaat). Let's go!

#100. London Grammar - Strong
London Grammar kwam tot mijn aandacht dankzij Disclosure waar zij featurden op hun single 'Help Me Lose My Mind'. Wat een prachtig geluid wist die zangeres toch te creëren. Het duurde echter tot de binnenkomst van 'Strong' in de Nederlandse hitlijsten dat ik pas echt deze band leerde kennen. Tot dan toe dacht ik namelijk dat het hier om een zangeres ging ipv een band. Het geluid van 'Strong' wist mij echter zo in te pakken dat de indruk die het toen na die eerste luisterbeurten achterliet mij nooit meer verliet. De minimalistische begeleiding van de band werkt zo sterk met de vocalen dat ik hier keer op keer weer van kan genieten. Eens even kijken wat het opkomende tweede album dit jaar zal gaan brengen.

#99. Justice - Waters of Nazareth
Ik ben niet vies van een potje gamen en vooral de Grand Theft Auto games zijn hier een groot favoriet. Mijn liefde voor 80's muziek werd geschapen door Grand Theft Auto: Vice City en in Grand Theft Auto IV was het altijd tijd om radiostation Electro Choc op te zetten wanneer er weer in een voertuig werd gestapt, waar deze track op voorbij kwam. Wat een heerlijk abstract geluid en toch zo heerlijk dansbaar. Het album Cross heb ik vlak daarna aangeschaft en alhoewel het album ietwat van zijn glans heeft verloren door de jaren heen blijft dit voor mij een prijsnummer van de dance van deze eeuw. De break blijft mij grijpen en dat is knap voor een track met zoveel verschillende geluiden.

#98. The Black Eyed Peas feat. Cee Lo Green, John Legend, Q-Tip & Talib Kweli - Like That
Een track van The Black Eyed Peas in je lijst? Jazeker. Like That is een song zoals The Black Eyed Peas had kunnen en moeten zijn. Afkomstig van hun 2005-album "Monkey Business" is dit gek genoeg één van de weinige tracks waar Fergie niet op meedeed. Ditmaal verzorgen Cee Lo Green en John Legend de zanglijntjes en komen Q-Tip en Talib Kweli langs om een stuk mee te rappen. Will.i.am houdt ze op deze song prima bij. Lekkere beat en je hoort vooral veel plezier in het rappen. Het lijkt bijna een soort ode naar de Hip-Hop. Let bijvoorbeeld op de Tribe Called Quest sample in Will.i.am's verse. Je moet het maar durven nadat Q-Tip zelf al eerder zijn verse dropte. En toekomstvoorspelling in een track is altijd leuk (Black eyed peas represent sellin' out)

#97. BANKS - Warm Water [Snakehips Mix]
Het was de zomer van 2014. Ik draaide de plaatjes aan elkaar voor de verjaardag van een goede vriend. Het bleef een volle bak in de tuin toen het zonlicht alweer opkwam. Rond 06:00 stroomde het feestje langzaamaan leeg maar een flink aantal man had er nog lang niet genoeg van en vroegen dit plaatje bij mij aan. Geen flauw idee wat het was maar wat kwam ik een extase toen ik de volumeknop opengooide voor deze track. Nog steeds onder invloed, met de opkomende zon op de achtergrond en een dansvloer die nog steeds losging was dit de ultieme trip voor mij op dat moment. De mellow vocals van BANKS komen op deze remix nog beter tot uiting dan op het origineel. Het startte mijn liefde voor Snakehips, één van de beste remixers van de laatste paar jaren!

#96. New Edition - Can You Stand the Rain
Als ik er toch op moet zweren wat mijn favoriete genre is zal dat waarschijnlijk toch R&B zijn. Lastig te omschrijven wat het is maar de, vaak, warme vocals in combinatie met de simpele maar sfeervolle begeleiding weten mij altijd te ontspannen. Vooral voor de 90's R&B kan je me altijd in de mood krijgen en je zult er nog wel een aantal terugvinden in mijn lijstje. Boyz II Men kwam regelmatig voorbij in mijn jeugd is toch wel de go-to voor R&B groepjes. Toch heeft dat andere groepje, dat in Nederland toch minder bekendheid had, dé ultieme zwijmel R&B plaat gemaakt die Boyz II Men net niet voor elkaar kreeg. Het is net even wat minder zoet dan een End of the Road. Hoe de vocals samenkomen in het refrein vat perfect samen wat ik zo heerlijk vind aan het genre. De verschillende lagen. Daarnaast heerlijk passievol gezongen met rake ad-libs. Vooral het outro na "Let's go get wet" met de aanhoudende ad-lib in de backings werkt perfect voor mij. Blijf het jammer vinden dat zulk soort plaatjes niet de respect krijgen die ze verdienen.

Ik haal mijzelf uit de lijst. Afgelopen kerstvakantie was de laatste kans die ik mezelf gegeven heb om een top honderd samen te stellen maar het is me niet gelukt. Ik merk dat ik er weinig zin in heb en bovendien het de tijd niet waard vind die het me gaat kosten. Owhja, en m'n favorieten veranderen ook nog eens regelmatig maar soul en country vind ik altijd wel leuk ,

- Weirdo Wizzy
- catdog
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Linus Van Pelt
- Gretz
- -SprayIt-
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat
- jassn
- trebremmit
- uffing
- thelion
- Rudi S
- jspr_g
- dumb_helicopter
- 00.0
- Bardt1980
- Ataloona
- Sunderland
- Corporal Clegg
- HugovdBos
- Film Pegasus
- luigifort
- arcade monkeys
- cosmic kid
- angelin
- Morthûl

#95. India.Arie - Get It Together
Haar doorbraaksingle "Video" ging destijds langs me heen, ondanks dat ik al sinds hele vroege leeftijd een hitlijsten-volger was. De naam India.Arie was mij echter wel bekend en op een gokje had ik enkele jaren later haar eerste twee albums aangeschaft. Het stelde alles behalve teleur. Dat zijn toch wel mijn favoriete artiesten: de artiesten die al een hele sound kunnen scheppen met enkel hun stem. De artiesten die niet hoeven te leunen op het werk van de producer. De begeleiding komt bij India altijd op de tweede plek en krijgt daardoor de ruimte om samen te smelten met haar stem. Dit nummer is daarvan een goed voorbeeld. Let ook op de manier waarop de backing vocals gebruikt worden.

#94. Sugababes - Freak Like Me
De Sugababes waren voor mij een belangrijk onderdeel van mijn basisschooltijd. Werkelijk elke single was altijd weer genieten. Ten tijde van de Mutya-Amelle switch ging het mis, hoewel ze nog steeds lekkere singles konden afleveren. Freak Like Me was ten tijde van de release al een favoriet. Ondanks mijn voorkeur voor R&B weet deze versie het origineel te verpletteren met name door de briljante productie van Richard X. Er is iets zo magisch aan deze productie. Het klinkt elektronisch maar tegelijkertijd lijkt het door een rock-band te zijn ingespeeld. Vooral de laatste minuut waarbij de productie nog een klein beetje extra open gaat is heerlijk. Had dit niet door een meidengroepje ingezongen geweest maar door een zanger(es) had dit vast en zeker een échte classic voor velen geweest maar girlgroups lijken vaak niet de erkenning te krijgen die ze verdienen. Want girlgroups, die zijn toch truttig?

#93. Kelis feat. André 3000 - Millionaire
Dankzij Milkshake en Trick Me was Kelis enige tijd helemaal hot. Gek genoeg sloeg derde single van album Tasty, Millionaire, nooit helemaal aan. En dat terwijl ook OutKast vaste klant was geworden op de muziekkanalen dankzij Hey Ya! en Roses. Het voelt namelijk als een echte André 3000 productie en had zo op The Love Below kunnen staan. De 50/50 verdeling doet het nummer echt ten goede. Het blijft daardoor namelijk in het midden liggen tussen een R&B song en een Rap song. De productie is geniaal. Lijkt een erg snelle song maar eigenlijk ligt het BPM helemaal niet zo hoog bij deze song. Perfecte plaat om echt helemaal bij uit je plaat te gaan of om lekker bij te chillen onder het genot van een drankje of jointje. De rap-verse van André 3000 is geniaal en nodigt mij altijd weer uit om even in mijn rapper modus te duiken ook al kan ik er geen barst van.

#92. Stardust - Music Sounds Better with You
Al sinds 1996 vond ik het leuk om de Top 40 te volgen op TV. Ik was amper vier jaar oud maar was al helemaal in de band van muziek. Ik zat elke week klaar met de afstandsbediening om mijn favoriete clips op te nemen op videoband om ze later op mijn gemak nog eens terug te kijken. De video van deze song van Stardust is me altijd bijgebleven, vooral ook omdat het het fenomeen van de hitlijsten weergaf in de video. Daarnaast is het natuurlijk ook een geniale song. Niet voor niets te bedenken dat het deels van de ene helft van Daft Punk afkomstig is. Daar kwam ik pas jaren later achter maar na die realisatie viel alles samen. Daft Punk is altijd al meester geweest in een song creëren die een geheel nummer kan leunen op een kleine/ korte sample.

#91. 2 Unlimited - Let the Beat Control Your Body
Als we het hebben over jeugdhelden: 2 Unlimited waren mijn ultieme jeugdhelden. Videobanden met TV specials, Making Of's, CD's, Posters, Tijdschriften, CDI's (kennen we die nog?). Alles had ik van ze. Werkelijk elke single vond ik te gek en album Real Things was een favoriet van me. Favoriete single is echter altijd al Let the Beat Control Your Body geweest. Het toffe aan 2 Unlimited was toch ook dat ze hele creatieve video's konden neerzetten en die bij deze single was weer raak. Waar de meeste Euro-dance video's van de 90's vaak pijnlijk verouderd zijn blijven die van 2 Unlimited fascinerend om naar te kijken. Plus daarnaast was Anita Doth toch wel mijn eerste crush. Wat een vrouw vond ik dat. En ook de muziek. Noem me gek, maar dit klinkt toch nog gewoon tof? De singles klinken nog steeds amper verouderd voor mij. Geniaal geproduceerd door het Belgische team.

Originele top 100 tot nu toe! Niet alles vind ik even geweldig, maar Freak Like Me is inderdaad een meesterwerkje. Je vernoemt het origineel van Freak Like Me, maar ben je ook bekend met Are 'Friends' Electric van Tubeway Army? Daar haalt het nummer toch grotendeels haar power uit, hoewel ik dit Sugababes-liedje echt niet minder vind dan Are 'Friends' Electric.

ArthurDZ schreef:
Originele top 100 tot nu toe! Niet alles vind ik even geweldig, maar Freak Like Me is inderdaad een meesterwerkje. Je vernoemt het origineel van Freak Like Me, maar ben je ook bekend met Are 'Friends' Electric van Tubeway Army? Daar haalt het nummer toch grotendeels haar power uit, hoewel ik dit Sugababes-liedje echt niet minder vind dan Are 'Friends' Electric.

Thanks! Moest hem even opzoeken, maar die was hier inderdaad bekend. Gek genoeg wel vergeten over de jaren. Dacht dat enkel de Liberty X van Richard X samenwerking leende van twee songs maar ook Freak Like Me dus. Maar toch, de laatste touches die Richard X aan deze versie heeft gebracht laten het eindresultaat wel echt spetteren met het volle volume.

Ik snap niet helemaal hoe 2 Unlimited je jeugdhelden kunnen zijn als je 24 jaar bent.

trebremmit schreef:
Ik snap niet helemaal hoe 2 Unlimited je jeugdhelden kunnen zijn als je 24 jaar bent.

Ik ook niet. Ik ben een jaar ouder, maar 2 Unlimited is echt van voor mijn tijd.

Hun muziek 'geniaal geproduceerd' noemen kan ik ook niet echt begrijpen.

Ik ben achtendertig, en 2 Unlimited was helemaal in toen ik een jaar of vijftien was.
Ik vind ze trouwens best leuke nummers hebben, maar voor goed geproduceerde electronische muziek uit die tijd moet je bijvoorbeeld bij een 808 state, FSOL of Autechtre zijn, of dit veel te onbekende album: Spooky - Gargantuan (1993)

#90. New Radicals - You Get What You Give
Ten tijde van de release kwam deze single erg vaak voorbij op TMF. Toen had ik er niet veel mee. Ik vond het geen slecht nummer maar ik irriteerde me een beetje aan die maffe zanger en z'n stomme hoedje. Later is het helemaal goed gekomen tussen dit nummer en mij. Er zijn maar weinig nummers die me zo'n opliftend gevoel geven als dit nummer. Vooral het laatste zangstuk (health insurance rip off lying...) Heb verder nog nooit een nummer van de band gehoord en als ik op de berichten moet afgaan is dat vaak ook maar beter zo. Zo blijft dit nummer en deze band toch nog een beetje speciaal voor me.

#89. Pras feat. Mya & Ol' Dirty Bastard - Ghetto Supastar (That Is What You Are)
Rap tracks met een catchy refreintje gezongen door een zangeres. Daar heb ik pas echt een zwak voor. Je zult ze nog wel vaker tegenkomen in mijn top 100. Destijds nog een nummer #1 hit geweest voor Pras hier in NL en toch lijkt deze track een beetje vergeten te zijn. Neurie je het refrein, zal dan deze track je ten binnen schieten of dan toch Islands in the Stream? De raps van Ol' Dirty Bastard zijn heerlijk en de basslijn doet wonderen voor deze song.

#88. Eve feat. Gwen Stefani - Let Me Blow Ya Mind
Destijds wilde ik zó graag dat deze track zou doorstijgen naar de #1 positie hier in NL. Het werd hem niet. Maar voor deze track heb ik altijd een zwak gehad. Tijdloze beat van Dr. Dre. Let vooral op de piano die er hier en daar doorheen wandelt. Wat een openbaring was dat trouwens voor me. Gwen Stefani te zien/ horen in een Rap song. En dan ook nog op de manier zoals ze dat deed in de video. Eve ligt heerlijk op de beat (maar weinig vrouwelijke MC's die dat naar mijn mening écht lekker kunnen) en Gwen doet haar ding.

#87. The Rolling Stones - Brown Sugar
The Beatles zal je in de lijst niet tegenkomen. De échte liefde tussen mij en die band is er nooit geweest. Van The Rolling Stones ben ik wél een groot liefhebber. Zo vader zo zoon? Wat mijn favoriete Stones track is zal ik waarschijnlijk nooit over uit komen. Het ligt zo dicht bij elkaar voor mij. Voor deze lijst heb ik de keuze nog laten afwegen voor Paint It Black en Sympathy for the Devil. Toch maar voor deze Brown Sugar gegaan. Hoe kan je nou niet genieten van die sax richting het einde? En de samba ballen (toch?) die het overnemen halverwege de song?

#86. Spice Girls - Viva Forever
Toen 2 Unlimited een beetje uit het zicht verdween waren daar de Spice Girls! En mijn obsessie begon weer: T-shirts, spaarpotten, snoepgoed, fotoalbums, videobanden. Ik spaarde ze weer volop! (na de Spice Girls begon een obsessie voor de Vengaboys, maar wees gerust: die zul je hier niet gaan tegenkomen). Gek genoeg heb ik nooit het album gekregen maar het singletje van Stop had ik wel en draaide ik grijs! Voor de Spice Girls blijf ik altijd een zwak houden, alhoewel bij geen van allen het solo-werk mij boeit. Hun sterkste track lijkt ook wel algemeen geaccepteerd hier op MuMe en dat is de ballad Viva Forever. Ten tijde van de release waren ze de grootste en commercieelste groep ter wereld en dan zo'n single uitbrengen? Chapeau. Het doet een beetje denken aan het latere All Saints werk. Vooral voor Mel B is een prachtige rol weggeld in dit nummer.

trebremmit schreef:
Ik ben achtendertig, en 2 Unlimited was helemaal in toen ik een jaar of vijftien was.
Ik vind ze trouwens best leuke nummers hebben, maar voor goed geproduceerde electronische muziek uit die tijd moet je bijvoorbeeld bij een 808 state, FSOL of Autechtre zijn, of dit veel te onbekende album: Spooky - Gargantuan (1993)

De vermakelijkheid van de muziek van 2 Unlimited wil ik ook zeker niet onkennen. Maar leuk en geniaal zijn heel verschillende dingen. Autechre is inderdaad eerder een voorbeeld dat ik aan zou halen wat betreft geniaal geproduceerde muziek. Al denk ik niet dat dat nou in het straatje van catdog is.

Overigens wil ik geniaal ook niet gelijkstellen aan complex hoor!

Nou ja, 2 Unlimited is wel geniaal bedacht natuurlijk.

Ik denk trouwens dat catdog ons voor de gek houdt met zijn leeftijd, als ik dat weer lees over The Spice Girls dan moet dat haast wel.

Tsja, de Vengaboys zijn ook geniaal bedacht.

catdog dus als ik het goed begrijp heb je voor je 6e levensjaar al twee enorme fancollecties bijeen gespaard? Indrukwekkend dat je al op zo jonge leeftijd fanatiek met muziek bezig was.

Arrie schreef:
Tsja, de Vengaboys zijn ook geniaal bedacht.

2 Unlimited vind ik toch wel wat unieker, net zoals bijvoorbeeld een Scooter.

trebremmit schreef:
Ik denk trouwens dat catdog ons voor de gek houdt met zijn leeftijd, als ik dat weer lees over The Spice Girls dan moet dat haast wel.

Als hij in 1996 met muziek luisteren begon (zoals bij de toelichting op 92 staat) dan kan 2 unlimited -> Spice Girls -> Vengaboys toch goed kloppen?
En de leeftijd ook. Het is tenslotte muziek voor ongeveer zesjarigen

Aha, ja ik lees het, hij begon met vier jaar met het luisteren van de top40.

Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt bij kleuters, laat staan dat ze al een crush hebben op een volwassen vrouw.

trebremmit schreef:
Aha, ja ik lees het, hij begon met vier jaar met het luisteren van de top40.

Zo gek is dat toch niet? Mijn dochter is ook vier jaar en zingt nu ook al aardig wat nummers mee uit de top40.

Los daarvan vind ik de top 100 van catdog erg vermakelijk en eerlijk moet ik zeggen Ook al zijn bepaalde nummers totaal mijn smaak niet (meer).

Aha, nou dan zal ik er wel naast zitten, maar ik ken meer kleuters die naar K3 luisteren.

Heb je daar trouwens ook echt nog herinneringen van, Robin? Van de tijd dat ik vier à zes naar oud was, weet ik echt zo goed als niks meer.

Ik was ook een jaar of vijf toen ik me bewust werd van moderne hitparademuziek, hoewel mijn main focus bleef liggen op de liedjes van Samson en de Smurfen overigens. Maria van Blondie, Freed From Desire van Gala en Alane van Wes staan me nog helder bij. Hopelijk komen die ook nog langs

Waarschijnlijk heb ik alleen met laatbloeiers te maken.

Ik ben ook zo'n laatbloeier. Mijn eerste herinneringen wat betreft hitparademuziek zijn van omstreeks mijn negende levensjaar.

Leuke toplijst catdog. Ik was al bang dat door mijn eigen afmelding de Spice Girls de top 100 nooit zouden halen maar gelukkig ben jij er nog. Ook bij mij was voor de Spice Girls 2 Unlimited favoriet. Enkel die Vengaboys deel ik niet met je.

Ghetto Superstar is overigens ook een fijne notering!

En wat betreft de leeftijd. Ik begon zo rond mijn zevende/achtste jaar volgens mij. En in die tijd ('92) was het natuurlijk 2 Unlimited dat de klok sloeg.

Ja ik was er erg vroeg bij wat betreft muziek. Met dank natuurlijk aan mn ouders die me al vroeg beïnvloed hebben daarmee. Veel momenten werden vroeger ook vastgelegd op videocamera en wanneer ik die terugkijk zie ik mezelf ook altijd met muziek bezig. Kindermuziek vond ik ook erg leuk (had zelf een aantal CD'tjes van de Smurfen) maar een echte interesse heb ik daarvoor nooit gehad. Één van mijn favoriete videobanden was een Bassie en Adriaan Zingen Liedjes uit Grootmoeders Tijd, gevolgd door 2 specials van 2 Unlimited: één ging backstage bij hun tournee en bij het schieten van hun Real Thing video, en de andere was een 2 Unlimited quiz uitzending op Veronica die Gijs Staverman en Floortje Dessing presenteerden.

Maar afijn,

#85. Tame Impala - The Less I Know the Better
Dankzij Mark Ronson's 'Uptown Special' maakte ik kennis met Kevin Parker en zijn band Tame Impala. Al bij de eerste klanken van zijn stemgeluid was ik verkocht. Die heerlijke effecten die liggen op zijn vocalen werken perfect en, ja Let It Happen is natuurlijk fantastisch, maar de échte knaller voor mij is The Less I Know the Better. Heerlijk funky en er zijn vele dagen dat ik wakker word en deze song in mijn hoofd zit. Gevolg is natuurlijk dat deze song een half uur op replay komt te staan. Dit kan ik blijven horen!

#84. Justin Timberlake - What Goes Around... / ...Comes Around
Met *NSync had ik nooit veel. Een goede vriendin luisterde altijd naar de Backstreet Boys en van die grote 'concurrent' moesten wij niet veel hebben. Vanaf zijn solowerk was ik echter gelijk hooked. Like I Love You, zijn solo debuut single, heb ik altijd al een te gekke plaat gevonden. Zijn keuze om te gaan samenwerken met Pharrell en Timbaland is een gouden zet geweest. Die samenwerkingen halen het beste van de kwaliteiten van beide partijen naar boven. De structuur van Justin's song heeft me altijd al aangesproken. Om een song halverwege een beetje op zijn kop te zetten en een andere dimensie aan de song toe te voegen: het werkt perfect. Het versterkt de song. Het geeft net dat extra beetje smaak aan de song wat nodig is en Justin weet het vaak perfect uit te kiezen.

#83. The Stylistics - Betcha By Golly, Wow
Een deel van mijn familie heeft vlak voor mijn geboorte voor een grote tijd gewoond in Atlanta. Soul-muziek maakte dan ook altijd een groot deel uit van de vele familie bezoekjes. Zoveel passie ligt er in die muziek. Vooral de ballads spreken mij in dat genre erg aan. Die zul je nog wel een aantal keer gaan tegenkomen. Of dit nummer specifiek stamt uit mijn jeugd weet ik niet meer. Volgens mij heb ik dit pas tijdens mijn tienerjaren ontdekt. Ik was er wel in één slag verliefd op. Heerlijke soulballad.

#82. Raphael Saadiq feat. The Infamous Young Spodie & The Rebirth Brass Band - Big Easy
Vanaf 2008 begon ik met werken bij de Media Markt op de Entertainment afdeling. Daar werd door een collega het album van Raphael Saadiq aangeraden, 'The Way I See It'. Met de naam was ik al bekend. Raphael kende ik namelijk als zeer kundig producer van een aantal Hip-Hop tracks en dat heerlijke Joss Stone album 'Introducing...' en natuurlijk Lucy Pearl. Een wereld ging voor me open na het beluisteren en bij vele koopavonden kwam dit album dan ook voorbij in de winkel. Werkelijk elke track op dit album is fantastisch en swingt de pan uit. Heeft nog enige tijd in mijn album top 10 gestaan. Het kon dan ook niet anders dat één van die tracks mijn lijst wel moest halen. Big Easy, door toevoeging van de brass band, is toch wel een prijsnummer. Onmogelijk om stil te blijven zitten, en in mijn geval ook om het niet luidkeels mee te bléren. De DVD registratie van Saadiq in Parijs is trouwens ook om te genieten en een echte aanrader!

#81. Lenny Kravitz - Believe in Me
Ondanks dat ik het een en ander van Lenny Kravitz kende en ik de hitlijsten goed volgde was ik dit nummer helemaal vergeten en herontdekte ik dit enkele jaren geleden toen ik één van mijn Top 40 K.O.'s organiseerde. Als 9/10-jarige jongen sprak het mij waarschijnlijk niet zo aan. Maar nu. Er is iets zo aangrijpends aan die R&B-achtige beat in combinatie met de soul die Lenny brengt op deze song. Het werkt bijna hypnotiserend. Deze song heeft niet de bekende Kravitz gitaar (alhoewel we wel een heerlijk akoestisch gitaartje krijgen in de bridge) maar is toch het kroonstuk van zijn carriere voor mij. Zou eigenlijk de waardering moeten krijgen die Let Love Rule en Always on the Run ook krijgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.