Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 23:54 uur
Johnny Marr schreef:
Vorige week vrijdag heb ik Songs: Molina aan het werk gezien. Heb je hier al eens van gehoord? Dit zijn de (ex-) leden van Magnolia Electric Co. met Timothy Showalter van Strand of Oaks als frontman/zanger. Het was een prachtig, magnifiek optreden
Pff, en daar kom je nu pas mee? Vorige week vrijdag heb ik Songs: Molina aan het werk gezien. Heb je hier al eens van gehoord? Dit zijn de (ex-) leden van Magnolia Electric Co. met Timothy Showalter van Strand of Oaks als frontman/zanger. Het was een prachtig, magnifiek optreden

18
geplaatst: 11 oktober 2018, 09:05 uur
Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen mijn nummer 2 en 1 en vind dat ze beiden op nummer 1 behoren. Daarom post ik ze maar direct na elkaar.
2. Het Zesde metaal - Ge Zwiegt
Ik probeer u te vergeten, maar ik weet nog perfect hoe het nummer gaat. Men zocht naar uw woorden, maar de teksten staan in het Algemeen Nederlands. Ik had dit niet zien aankomen. Ik heb uw woorden oneindig veel beluisterd. Ik kan het nog moeilijk geloven. Heb ik iets misdaan? Dat het vuur maar niet kan doven. Ik kan er niet tegen die vragen waarom? Het is vissen naar redenen hoe dat het komt.
In het begin twijfelde ik nog tussen uw andere nummers. Een beetje als kiezen tussen goede maten. Tot mijn spijt heb ik ondervonden, dat dit toch echt wel mijn favoriet is. De tijd is een genezer maar ons trok hij nog meer naar elkaar. Gasten gelijk Wannes Cappelle zijn verrezen, maar ik speel dat niet klaar.
Als het voorkomt dat ik toch nog genees, dat ik een ander nummer heb. Dat ik uw nummers niet meer luister, wat je nooit geschreven hebt. Gaan we dan eens naar een optreden? Zeggen dat we het verstaan? En samen vergeten, ons laten gaan?
Ik zwijg omdat ik dingen niet kan benoemen of uit geluk. De woorden zijn met veel te veel, ik krijg ze niet door mijn keel. Ik zwijg omdat ik dingen niet kan benoemen of omdat ik de muziek voor zich laat spreken. Ik zoek naar redenen om het te verstaan. De piano, de viool, uw woorden, maar oplossingen zijn zo simpel niet.
1. Burial - Come Down to us
Dit nummer draaide rap uit tot mijn favoriete Burial nummer en hoe meer ik naar luister hoe prachtiger ik het vind. Dit nummer heeft echt alles sfeer, prachtige lyrics
"Excuse me, I'm lost"
"Who are you? Why would you come to me?"
ik kan me hier altijd in vinden. Ik ben iemand die altijd op zoek is naar zichzelf, in school veranderde ik constant van studies. Ik heb echt alles gedaan van elektromechanica tot informaticabeheer en van schilderen tot boekhouden, Ook in mijn jobs heb ik al van alles gedaan: van constructiewerk tot receptie in een hostel en van postbode tot melkboer. Iedere keer als ik moet een nieuwe job zoeken wil ik nooit hetzelfde doen. Ook in het reizen ben ik constant op zoek naar mezelf en vraag ik iedere keer ik iemand ontmoet in mezelf af, waarom ik net die persoon net op dat moment ontmoet.
"don't be afraid to step into the unknown"
"become one"
"don't, don't, don't be afraid"
Stars, down
Come on, the stars, down to us, in the dark, in my mind!
"This is the moment when you see who you are!"
Baby, come on! come on!
Stars, dark, down, in my mind, in my mind, yeah!
"let yourself go, don't be afraid"
To trust in you and
Going
Vooral de eerste lijnen van dit deel is echt wel belangrijk. Ik kan u zeggen dat 1 van de beste dingen in mijn leven is een job stoppen, het geeft u zo`n onbeschrijfelijk gevoel van vrijheid Ook het gevoel om juist te doen wat je erg graag doet en niet bang zijn van wat andere mensen denken over u is zo`n onbeschrijfelijk goed gevoel. Ik ben altijd op zoek naar deze momenten maar het kan ook erg lastig zijn soms. Vooral het iedere keer zoeken naar een job waar je totaal nog geen ervaring in hebt maar het geeft u ook zòn goed gevoel als je er dan in slaagt om die job te krijgen.
Ik ben iemand die houdt van mijn onafhankelijkheid en vrijheid en dit nummer geeft me op het einde dit onbeschrijfelijke gevoel wanneer ik beide juist heb.
You are a star
There's no one like you, angel
Saw myself crying
And I feel hunger or I feel sick of
Somewhere with love, somewhere
"what you should never do is give up."
Ook hier kan ik me totaal in vinden, soms is het allemaal erg moeilijk, zeker als je alleen reist en werkt in het buitenland. Je moet een heleboel alleen verwerken en iedere keer moet je van nul af aan beginnen in iedere plaats waar je werkt of verblijft. Soms ben je het echt moe van sommige dingen, bijvoorbeeld als ik in fremantle was, had ik het op een bepaald moment moeilijk omdat ik geen geld meer had en geen werk kon vinden. Gelukkig zijn er overal heel goede mensen en op het einde slaag je er wel in.
"you love me?"
I am down... to me
"you are not alone."
"There's something out there!"
There's something in all of us
Op een bepaald moment zal je iets vinden voor u of ga je iets vinden in u zelf dat je niet had verwacht. Een verborgen talent of iets anders. Op een bepaald moment zul je weten wat je echt zoekt. Ik ben altijd zoekende maar ik heb al een heleboel dingen gevonden of hervonden.
"Without examples, without models
I began to believe voices in my head,
That I am a freak, that I am broken,
That there is something wrong with me,
That I will never lovable. Years later,
I find the courage to admit that I am transgender,
And that does not mean that I am unlovable.
This world that we imagine in this room
Might be used to gain access to other rooms,
Other worlds, previously unimaginable."
deze quote is gewoon onbeschrijvelijk mooi en hoeft geen uitleg .. dit geldt trouwens niet voor alleen transgenders maar voor iedere persoon.
Dit nummer vat me als persoon wel samen denk ik en daarom is het misschien wel mijn favoriete nummer ooit.
2. Het Zesde metaal - Ge Zwiegt
Ik probeer u te vergeten, maar ik weet nog perfect hoe het nummer gaat. Men zocht naar uw woorden, maar de teksten staan in het Algemeen Nederlands. Ik had dit niet zien aankomen. Ik heb uw woorden oneindig veel beluisterd. Ik kan het nog moeilijk geloven. Heb ik iets misdaan? Dat het vuur maar niet kan doven. Ik kan er niet tegen die vragen waarom? Het is vissen naar redenen hoe dat het komt.
In het begin twijfelde ik nog tussen uw andere nummers. Een beetje als kiezen tussen goede maten. Tot mijn spijt heb ik ondervonden, dat dit toch echt wel mijn favoriet is. De tijd is een genezer maar ons trok hij nog meer naar elkaar. Gasten gelijk Wannes Cappelle zijn verrezen, maar ik speel dat niet klaar.
Als het voorkomt dat ik toch nog genees, dat ik een ander nummer heb. Dat ik uw nummers niet meer luister, wat je nooit geschreven hebt. Gaan we dan eens naar een optreden? Zeggen dat we het verstaan? En samen vergeten, ons laten gaan?
Ik zwijg omdat ik dingen niet kan benoemen of uit geluk. De woorden zijn met veel te veel, ik krijg ze niet door mijn keel. Ik zwijg omdat ik dingen niet kan benoemen of omdat ik de muziek voor zich laat spreken. Ik zoek naar redenen om het te verstaan. De piano, de viool, uw woorden, maar oplossingen zijn zo simpel niet.
1. Burial - Come Down to us
Dit nummer draaide rap uit tot mijn favoriete Burial nummer en hoe meer ik naar luister hoe prachtiger ik het vind. Dit nummer heeft echt alles sfeer, prachtige lyrics
"Excuse me, I'm lost"
ik kan me hier altijd in vinden. Ik ben iemand die altijd op zoek is naar zichzelf, in school veranderde ik constant van studies. Ik heb echt alles gedaan van elektromechanica tot informaticabeheer en van schilderen tot boekhouden, Ook in mijn jobs heb ik al van alles gedaan: van constructiewerk tot receptie in een hostel en van postbode tot melkboer. Iedere keer als ik moet een nieuwe job zoeken wil ik nooit hetzelfde doen. Ook in het reizen ben ik constant op zoek naar mezelf en vraag ik iedere keer ik iemand ontmoet in mezelf af, waarom ik net die persoon net op dat moment ontmoet.
"don't be afraid to step into the unknown"
"become one"
"don't, don't, don't be afraid"
Stars, down
Come on, the stars, down to us, in the dark, in my mind!
"This is the moment when you see who you are!"
Baby, come on! come on!
Stars, dark, down, in my mind, in my mind, yeah!
"let yourself go, don't be afraid"
To trust in you and
Going
Vooral de eerste lijnen van dit deel is echt wel belangrijk. Ik kan u zeggen dat 1 van de beste dingen in mijn leven is een job stoppen, het geeft u zo`n onbeschrijfelijk gevoel van vrijheid Ook het gevoel om juist te doen wat je erg graag doet en niet bang zijn van wat andere mensen denken over u is zo`n onbeschrijfelijk goed gevoel. Ik ben altijd op zoek naar deze momenten maar het kan ook erg lastig zijn soms. Vooral het iedere keer zoeken naar een job waar je totaal nog geen ervaring in hebt maar het geeft u ook zòn goed gevoel als je er dan in slaagt om die job te krijgen.
Ik ben iemand die houdt van mijn onafhankelijkheid en vrijheid en dit nummer geeft me op het einde dit onbeschrijfelijke gevoel wanneer ik beide juist heb.
You are a star
There's no one like you, angel
Saw myself crying
And I feel hunger or I feel sick of
Somewhere with love, somewhere
"what you should never do is give up."
Ook hier kan ik me totaal in vinden, soms is het allemaal erg moeilijk, zeker als je alleen reist en werkt in het buitenland. Je moet een heleboel alleen verwerken en iedere keer moet je van nul af aan beginnen in iedere plaats waar je werkt of verblijft. Soms ben je het echt moe van sommige dingen, bijvoorbeeld als ik in fremantle was, had ik het op een bepaald moment moeilijk omdat ik geen geld meer had en geen werk kon vinden. Gelukkig zijn er overal heel goede mensen en op het einde slaag je er wel in.
"you love me?"
I am down... to me
"you are not alone."
"There's something out there!"
There's something in all of us
Op een bepaald moment zal je iets vinden voor u of ga je iets vinden in u zelf dat je niet had verwacht. Een verborgen talent of iets anders. Op een bepaald moment zul je weten wat je echt zoekt. Ik ben altijd zoekende maar ik heb al een heleboel dingen gevonden of hervonden.
"Without examples, without models
I began to believe voices in my head,
That I am a freak, that I am broken,
That there is something wrong with me,
That I will never lovable. Years later,
I find the courage to admit that I am transgender,
And that does not mean that I am unlovable.
This world that we imagine in this room
Might be used to gain access to other rooms,
Other worlds, previously unimaginable."
deze quote is gewoon onbeschrijvelijk mooi en hoeft geen uitleg .. dit geldt trouwens niet voor alleen transgenders maar voor iedere persoon.
Dit nummer vat me als persoon wel samen denk ik en daarom is het misschien wel mijn favoriete nummer ooit.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 12:19 uur
Wat een ontknoping
Mooi om te lezen hoeveel de laatste nummers persoonlijk voor je betekenen jassn. Dat je in bepaalde lyrics heel erg je levensverhaal terugvindt.
Mooi om te lezen hoeveel de laatste nummers persoonlijk voor je betekenen jassn. Dat je in bepaalde lyrics heel erg je levensverhaal terugvindt.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:10 uur
Faaaak, om te janken zo geniaal deze top 100
Geweldig jassn, bedankt hiervoor, ook voor de geweldige stukjes die je erbij hebt geschreven
Geweldig jassn, bedankt hiervoor, ook voor de geweldige stukjes die je erbij hebt geschreven

0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:13 uur
Mooi om te volgen jassn, zeker de stukken over Until the Ribbon Breaks. Niet alleen omdat je toen speciaal nog eens naar Londen kwam, maar ook omdat ik het contact met een band zo goed herken. Er zat nog verrassend veel overeenkomst met mijn persoonlijke smaak bij. Heel tof allemaal! Ik heb bewondering voor hoe je in het leven staat: zo anders dan ik zelf (zou het wel willen, maar ben gewoon niet zo...).
Het doet me gelijk weer twijfelen om dan toch maar zelf eens zo'n lijst te maken, alhoewel ik meer een album liefhebber ben dan losse nummers (dat vind ik echt heel moeilijk rangschikken).
Het doet me gelijk weer twijfelen om dan toch maar zelf eens zo'n lijst te maken, alhoewel ik meer een album liefhebber ben dan losse nummers (dat vind ik echt heel moeilijk rangschikken).
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:47 uur
aERodynamIC schreef:
alhoewel ik meer een album liefhebber ben dan losse nummers (dat vind ik echt heel moeilijk rangschikken).
alhoewel ik meer een album liefhebber ben dan losse nummers (dat vind ik echt heel moeilijk rangschikken).
Dit herken ik ook heel erg.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:56 uur
Ik heb het andersom. Ik zit er ook regelmatig aan te denken om weer een lijst te maken. Die zou er nu alweer behoorlijk anders uitzien dan de vorige keer.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 18:58 uur
Prachtige apotheose trouwens. En sowieso een mooie lijst met vooral interessante, persoonlijke stukjes erbij. Dat vind ik altijd boeiend om te lezen.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 00:18 uur
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 11:05 uur
Uhm? Gaan we nog door? Kan iemand de leeuw even bellen ofzo?
1
geplaatst: 17 oktober 2018, 11:34 uur
jordidj1 schreef:
Hulde jassn
razend interessante lijst. Ook tof dat je een nummer één hebt die echt bij je past.
Benieuwd naar thelions lijst.
Hulde jassn
razend interessante lijst. Ook tof dat je een nummer één hebt die echt bij je past. Benieuwd naar thelions lijst.
The Lion Sleeps Tonight.
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 11:41 uur
Niet alleen tonight zo te zien, zouden we ons zorgen moeten maken?
"Laatste bezoek: 9 oktober, 23:00 uur"
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 12:05 uur
Inderdaad niks voor thelion om zo lang afwezig te zijn.
Hopelijk gewoon op vakantie of iets dergelijks.
Hopelijk gewoon op vakantie of iets dergelijks.
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 12:41 uur
Hij speelt al langer niet mee met de soulladder. Wellicht een beetje MuMe-moe.
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 19:21 uur
Ik heb momenteel door mijn stage heel weinig tijd voor MusicMeter. Ik heb dit topic dus ook niet meer gevolgd en ga zelf ook geen top100 maken. Sorry dat ik niet eerder iets liet weten!
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 19:40 uur
Goh, ik heb een behoorlijk stuk van jassns lijst gemist en daar zat verdorie heel wat moois tussen! Lekker veel Until the Ribbon Breaks (uiteraard) en ook best een aantal verrassende liedjes die volgens mij helemaal niet zo bekend zijn, maar die jassn en ik toevallig allebei kennen én goed vinden.
Dan bedoel ik bv. Phantogram en School of Seven Bells (I Got Knocked Down, ik was 'm alweer bijna vergeten!), maar voor UtRB geldt eigenlijk hetzelfde.
Mooie keuze van Atmosphere ook! (Little Man)
Dan bedoel ik bv. Phantogram en School of Seven Bells (I Got Knocked Down, ik was 'm alweer bijna vergeten!), maar voor UtRB geldt eigenlijk hetzelfde.Mooie keuze van Atmosphere ook! (Little Man)
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 12:40 uur
Gaat lekker vlot zo met al die afmeldingen. Benieuwd wat het excuus van dumb_helicopter gaat worden 

0
geplaatst: 18 oktober 2018, 12:50 uur
Shit, ik ben voor jou. Dan moet ik maar eens beginnen geloof ik...
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 13:05 uur
- thelion
- dumb_helicopter
- Ataloona
- Sunderland
- Corporal Clegg
- HugovdBos
- Film Pegasus
- luigifort
- arcade monkeys
- Gretz
- cosmic kid
- angelin
- Morthûl
- panjoe
- Motel Matches
- DjFrankie
- AstroStart
- ArthurDZ
- Poek
- Finidi
- Sundance
- Chevy
- jordidj1
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
De vorige keer was begin 2014 en inmiddels zou mijn top 100 er alweer behoorlijk anders uitzien, dus ik wil wel weer.
- dumb_helicopter
- Ataloona
- Sunderland
- Corporal Clegg
- HugovdBos
- Film Pegasus
- luigifort
- arcade monkeys
- Gretz
- cosmic kid
- angelin
- Morthûl
- panjoe
- Motel Matches
- DjFrankie
- AstroStart
- ArthurDZ
- Poek
- Finidi
- Sundance
- Chevy
- jordidj1
- uffing
- 123poetertjes
- Outlaw104
- Superbitch
- Nicolaib88
- Arrie
De vorige keer was begin 2014 en inmiddels zou mijn top 100 er alweer behoorlijk anders uitzien, dus ik wil wel weer.
1
geplaatst: 18 oktober 2018, 13:18 uur
Edgar18 schreef:
Wellicht een beetje MuMe-moe.
Wellicht een beetje MuMe-moe.
Hoe kan dat though? Dat is toch onmogelijk?
1
geplaatst: 18 oktober 2018, 13:29 uur
Ik ga maar gewoon een keer beginnen met het schrijven van de mijne. Dan kan ik lekker duchtig voordringen als er ergens een gat valt.
2
geplaatst: 18 oktober 2018, 14:15 uur
Ik probeer binnen een dag of 10 mijn lijst (die er nog niet is) te starten.
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 20:44 uur
Misschien een wild idee, maar iemand die een top 100 heeft kan die toch ook in een apart topic posten? Sommige mensen staan onderhand al 4 jaar in een wachtrij en dan kan ik me best voorstellen dat je dan niet ineens een top 100 paraat heeft omdat de 5 mensen voor jou het min of meer vergeten zijn.
Dit topic kan dan eventueel gebruikt worden als mededelingentopic om aan te geven dat je je eigen topic geopend hebt.
Dit topic kan dan eventueel gebruikt worden als mededelingentopic om aan te geven dat je je eigen topic geopend hebt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.