MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
Laten we eerst ff afwachten of thelion en Sunderland reageren....

Binnen een maand

Poek schreef:
Als ie in een week klaar is mag jordidj1 wel voor mij #supermarktetiquette

Jordi is dan wel zo iemand als hij voor mag , moet hij nog bieten en oh vegetarische worstjes.
en bier

Rudi S schreef:
(quote)

Jordi is dan wel zo iemand als hij voor mag , moet hij nog bieten en oh vegetarische worstjes.
en bier

Ik snap de zin niet?

jordidj1 schreef:
(quote)

Ik snap de zin niet?

Ik wel en ik heb dat ook wel eens meegemaakt en jij lijkt me wel zo'n tiep. Meestal zijn 't trouwens Miepen

Mjuman schreef:
(quote)

Ik wel en ik heb dat ook wel eens meegemaakt en jij lijkt me wel zo'n tiep. Meestal zijn 't trouwens Miepen

I wanna know

Van die sappies die met één boodschap tegen je aan gaan lullen: "ik heb maar één artikel, ik mag wel voor hѐ? En als je dan ja zegt, leggen ze het artikel op de band en zeggen "oh, ik moet ook nog even (…) en (…) - invullen naar keuze.

Soms idd van die muesli-apostelen die met een afkeurende/meewarige blik naar jouw mandje (kipkerriesalade, rosbief of witte rijst gluren. Tegenwoordig ben ik ferm en zeg ik nee, sluit maar aan - alleen met die zelfscankassa's (bij AH) sta ik bijna niet meer in de rij

Ik heb Clegg via pm laten weten dat hij iig voor mij mag. Ik heb al wel een lijst. Nu alleen nog de artikeltjes....

Ik mik op half dec/aanvang jan.

catchup
Ik zeg opheffen die wachtlijst, gaan met die top 100, al dat geneuzel tussendoor... en anders maak je toch lekker je eigen topic?

Ik wacht nog héél even netjes mijn beurt af . Dumb - helicopter??
Anders kruip ik voor...

Ik kom in de loop van de week. Ik was dit weekend niet thuis, maar vanaf donderdag een hele periode wel dus dan komt de top 100 eindelijk.

Ah, Super,
Dan heb ik nog ff tijd om de puntjes op de i te zetten. Ik sluit dan achter jou aan zonder het gevoel te hebben voor te dringen. Ben Benieuwd!

Doen we dan wel een tijdspanne van een week per top 100 max.?

jordidj1 schreef:
Doen we dan wel een tijdspanne van een week per top 100 max.?

Da's wel zeer kort. Ik weet niet hoeveel vrije tijd jij hebt, maar bij mij is die alleszins meestal beperkt.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Da's wel zeer kort. Ik weet niet hoeveel vrije tijd jij hebt, maar bij mij is die alleszins meestal beperkt.

Oh pardon ik bedoelde een maand, zoals hierboven gediscussieerd ?

100. Get Well Soon - I Sold My Hands for Food, So Please Feed Me

Het eerste en zeker niet het laatste nummer dat ik via MuMe ontdekt hebt. Alleen al de titel is intrigerend, maar ook in de rest van het nummer gebeurt van alles (de belletjes!) en iets wat vaak terugkomt bij mijn favoriete nummers: het bouwt op naar een bepaalde spanningsboog.

99. The Shins - Phantom Limb

Als ik me niet vergis gaat Phantom Limb over het missen van een bepaald lichaamsdeel in een lesbische relatie. Maar het is natuurlijk ook gewoon een catchy, prachtig gezongen popnummer dat in je hoofd blijft hangen.

98. The Hives - Hate to Say I Told You So

The Hives maakte deel uit van de meer (pop)punky scene waar ik wel van hield toen ik een jaar of 16 was. Ook hun live-act was steeds wel de moeite (zoals het volledig freezen op het podium) met een hyperactieve frontman. Hate To Say I Told You So is wat mij betreft hun beste nummer met een noisy uitloper.

97. Jimi Hendrix - All Along the Watchtower

Over het beste nummer van deze gitaarvirtuoos dient weinig gezegd te worden. Is een fantastische cover met een weergaloze solo die van begin tot einde boeit. Voor de tekst zijn alle egards dan weer voor uncle Bob.

96. Team William - Peptalk

Team William is een tiental jaar geleden derde geworden op Humo's Rock Rally en had een beloftevol debuutalbum met enkele fijne singles. Naar aanleiding daarvan dat album ook gekocht en deze albumtrack wist me het meest te bekoren. Bouwt terug op naar een fijne spanningsboog met wederom een noisy einde (we zijn 5 nummers ver en ik val al in herhaling ).

spotify:user:schran:playlist:256U6YuGCcndab7iUEmlOS

dumb_helicopter schreef:
99. The Shins - Phantom Limb

Als ik me niet vergis gaat Phantom Limb over het missen van een bepaald lichaamsdeel in een lesbische relatie.
Ik geloof je meteen, maar die associatie heb ik nooit gemaakt. Wel een mooi nummer.

Nou dat begint goed, mooie nummers.

Shins en Jimi

Ik ben benieuwd welk lichaamsdeel

Een 'phantom limb' heeft betrekking op het voelen van een lichaamsdeel nadat het geamputeerd is. Fantoompijn wordt dat in het Nederlands genoemd. Mercer gebruikt het idd als gevatte titel voor een liedje over een lesbische relatie. Hij schrijft sowieso heel toffe maar wel vrij cryptische teksten.

jordidj1 schreef:
Ik ben benieuwd welk lichaamsdeel

De adamsappel natuurlijk. Jij weet ook niks.

Kijk een gevarieerd en interessant begin....dit gaan we wel volgen:)

95. Light Bearer - Primum Movens

De meeste users zullen ook wel weten dat ik wel sterke interesse heb in het metalgenre. In navolging van het 'Maak Kennis met'-topic heb ik op die manier een metalvariant opgericht die nog steeds loopt. Primum Movens is een nummer dat ik via MuMe leren kennen heb, hoewel ik twijfel op welke manier. Het is alleszins een nummer die ruim de tijd neemt om te groeien van een zacht meanderend nummer tot emotionele rollercoaster met fijn gebruik van de hoorn.

94. The Stooges - I Wanna Be Your Dog

Eén van de godfathers van het hardere gitaargebruik is Iggy Pop en (wijlen) zijn Stooges. Bruut en energierijk en anderzijds toch al meer dan 40 jaar oud. Een ontzettend vette riff, kerstbelletjes die allesbehalve aan kerst doen denken en de verschillende oerschreeuwen van Iggy maken het af.

93. Neil Young & Crazy Horse - My My, Hey Hey (Out of the Blue)

Terug wat zachter met ome Neil en zijn mooiste voor mij. Ooit op gekomen omdat het de afscheidswoorden van Kurt Cobain ('It's better to burn out than to fade away') bevat, maar dit nummer heeft veel meer zo bleek. Tristesse en meezingbaarheid in combinatie met een mondharmonica die door merg en been gaat.

92. Metallica - Creeping Death

Terug wat harder met de eerste van Metallica in dit topic. Voor mij waren ze op hun best op Ride the Lighting, een album dat op die ene stinker na, de metalperfectie benadert. Creeping Death laat een Metallica in topvorm zien waarbij je moet meebrullen en de luchtgitaar een must is.

91. Eagle-Eye Cherry - Save Tonight

Er zijn enkele nummers die muziekpuristen misschien liever zouden ontwijken, maar voor mij een enorme guilty pleasure zijn, waarbij de glimlach zo op mijn gezicht verschijnt. Ook op de vele kampvuuravonden bij de scouts veelvuldig meegezongen, waardoor het nog steeds vrij tot zeer goed in mijn geheugen geprent staat, maar allesbehalve beugehoord is. Ik heb zo nog wel enkele guilty pleasures in de aantocht...

Heerlijk nummer Save Tonight, ook echt een trip down memory lane voor mij.

10 Nummers in een dag tijd...………...dat alleen is al een compliment waard!

I Wanna Be Your Dog en My, My, Hey, Hey

Save Tonight. Niks mis mee hoor!

catchup
I Wanna Be Your Dog uit 1969!

Phantom Limb, I Wanna Be Your Dog én My My, Hey Hey! Lekker bezig, dumb_helicopter!

90. Kate Bush - Wuthering Heights

Van dit nummer moest ik vroeg weinig hebben, maar de betoverende stem van Kate Bush heeft me in haar macht gekregen. De opbouw naar het refrein is weergaloos, het refrein zelf probeer je ondanks de hoge noten mee te kwelen en op het einde is daar plots een fijne gitaarsolo als outro.

89. Machine Head - Halo

Tijd voor een streepje groove metal, waar de energie van spat!. Ondanks de ruime lengte weet dit nummer van begin tot einde te boeien door aangename wisselingen in tempo en vocalen. Persoonlijk vind ik de laatste aanslag van de doorheen het nummer gebruikte riff altijd erg fijn om te horen. Daarnaast vliegen de solo's je om de oren met enkele climaxen waar je bijna uit jezelf treedt.

88. The Cure - Disintegration

The Cure moest ervoor mij sowieso bij, waarbij ik eerder voor de neerslachtige dan vrolijke nummers ben. Ook One Hundred Years en A Strange Day zijn nog een vermelding waard, want hadden even goed op deze plek kunnen staan. Disintegration is het uiteindelijk geworden, omdat het van mijn favoriete Cure-album komt en natuurlijk ook omdat het geweldig nummer is met een fantastisch opbouw, waarbij de kleine versnelling op het einde (vanaf Now That I Know that I'm Breaking to Pieces)) voor mij erboven uitspring, waarbij Smith nog eens laat zien wat een goede zanger hij wel niet is. De manier waarop hij bv. 'Crocodiles Cry' of 'Round, and Round and Round' (ik maak dan ook effectief cirkeltjes met mijn hoofd) meer kracht geeft is ongeëvenaard.

87. Dio - Don't Talk to Strangers

De intro alleen al is fantastisch met het fluisterende 'Don't Talk to Strangers', maar vanaf de instrumenten invallen schiet het nummer echt in gang met een verbluffende Ronnie James Dio in de hoofdrol. Nog altijd een enorm gemis dat ik hem nooit in levende lijve kunnen aanschouwen hebben. Die hoofdrol zal hij halverwege het nummer wel deels moeten doorgeven aan de gierende gitaarsolo die het nummer tot een summum stuwt.

86. Don McLean - American Pie

Een nummer dat ik leren kennen heb toen ik de film American Pie gezien had en de fijne skatepunkdeuntjes wou opzoeken en downloaden via Kazaa of Limewire en vermoedde dat dit het nummer wel zou zijn. Niet dus, maar vanaf ik het hoorde werd ik wel het nummer ingesleurd met de talloze verwijzingen en de ontzettend meezingbare lyrics. Bye, Bye Miss American Pie!

spotify:user:schran:playlist:256U6YuGCcndab7iUEmlOS

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:59 uur

geplaatst: vandaag om 14:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.