menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van...

zoeken in:
geplaatst:
herman schreef:
Aha. Was een beetje langs me heen gegaan dat ze zo populair waren, na het tweede album had ik er niets meer van gehoord.

2009 Pinkpop met een volle tent, 2017 Nirwana tuinfeesten met ongeveer 2000 man, is toch een verschil. Laatste worp vond ik okay in ieder geval;

geplaatst:
Ik was er niet bij, maar dit jaar stonden ze ook weer op Pinkpop. Maar los daarvan wel een goede boeking van Nirwana als het zo'n klein festival is.

Sober is trouwens ook een van de weinige Tool-songs die ik nog wel eens opzet.

geplaatst:
DjFrankie schreef:
Sunderland kan zijn lijst alvast updaten
Ik doe mijn best dit weekend wat stukjes te schrijven. Als jij belooft niet te hard te gaan met je lijst moet ik een heel eind kunnen komen.

geplaatst:
Sunderland schreef:
]Ik doe mijn best dit weekend wat stukjes te schrijven. Als jij belooft niet te hard te gaan met je lijst moet ik een heel eind kunnen komen.

Volgende week zondag ben ik klaar Peter

geplaatst:
Oooooowww!! Dat moet haalbaar zijn voor mij!!

geplaatst:
We naderen de top 30

Nummers 35 - 31

35. Oasis - Champagne Supernova 1995

Mijn Duran Duran van de jaren ’90. Vreselijke frontman die een echte zeurstem heeft, en ook nummers gemaakt heeft zoals Wonderwall waar ik totaal geen ene bal aan vindt. Hoe anders is dat hier. Champagne Supernova is een geweldig nummer, dat alle andere ellende van deze band doet vergeten. Mooi opgebouwd, goed uitgesponnen kop en staart song en de zeurstem komt ook beter uit de magnumfles. En nu proost.

34. Metallica - One 1988

Dit nummer moet erin, blijft een knaller en topnummer. Kreeg helaas 3 jaar geleden nog een andere herinnering. Een vriend van ons was onverwacht overleden. Tijdens de crematie werd dit nummer 3 keer loeihard gedraaid (dit was hun lijflied tijdens hun dutchbat). Dus als ik dit nummer hoor is er altijd even de herinnering aan.......
Over het intro opbouw etc hoef ik het verder niet te hebben, dat zal bekend zijn neem ik aan. Gaafste gedeelte:

Tatatatata ...................................

Darkness imprisoning me
All that I see
Absolute horror
I cannot live
I cannot die
Trapped in myself
Body my holding cell

33. Simple Minds - New Gold Dream 81-82-83-84 1982

Top album met slechts 1 minder nummer, Promised You a Miracle, verder alleen toppers. Ik heb gekozen voor het titel nummer, maar ik had ook een andere kunnen kiezen, band in topvorm hun beste plaat ook, sfeervol, etc etc. Ben ook blij dat ik ze nog live zag in 1984 (Werchter), voor hun optreden (voor de jongere onder ons, er was toen slechts 1 podium) hoorde je een tijdlang tututututu . Toen kwamen ze op het podium, pakten hun instrumenten, en zetten ze Waterfont in, episch en de wei barstte los. Ik ook.

32. Blondie - Atomic 1979

Veel muziek uit eind jaren 70 begin jaren 80 in dit gedeelte merk ik. Blondie dus, die onlangs 74 jaar is geworden. Man wat waren er vroeger veel mensen gek op haar. Het album Eat to the Beat is trouwens ook legendarisch. Dit was namelijk het eerste album waar allemaal video’s van waren, een unicum in die tijd. De new wave is duidelijk hoorbaar op dit album. Atomic ….. poem mijn favoriet van haar in ieder geval.

31. Saybia - Untitled 2004

Deze Denen ook in mijn lijst. Dit enorm lange nummer van meer dan een kwartier (precies de lengte van mijn huis naar mijn werk) is een nummer dat mij niet verveelt. 2 Jaar terug speelden ze hier om de hoek in Venlo, en ja hoor ook deze werd gespeeld. Søren Huss is een fijne zanger. Ze zijn niet echt productief, getuige 4 albums in de laatste 15 jaar.

geplaatst:
Stuk voor stuk mooie muziek. Metallica had ik nooit veel mee, maar dit nummer One is geweldig. Mooie clip ook. De film waarin fragmenten in de video te zien zijn, heb ik ook eens gezien: indrukwekkend.

geplaatst:
DjFrankie schreef:
Ook zij kiest voor dit nummer, maar helaas het werd daar niet live gespeeld.

Gisteren op Rock Zottegem wel. Was weer een schitterend concert, zowat alle "hitjes" die de band heeft gehad kwamen aan bod.

DjFrankie schreef:
Ik heb ze ook nog nooit live gezien en dat gaat ook niet gebeuren.

Sober zit niet in de meest recente setlists, jammer hoor. Had deze wel graag live gehoord. Was één van m'n beste concertervaringen ooit denk ik.

geplaatst:
NGD
Topalbum zonder 1 minder nummer

geplaatst:
Zeer fraaie update

geplaatst:
Volgende 5 gave nummers

30-26

30. She Wants Revenge - Red Flags And Long Nights 2006

Ja cold electro wave of gewoon darkwave uit de VS. Band die ook vaak in films te horen is. Dit heb ik op een hele rare manier leren kennen, de hoes van dit album viel me op in hoeslink

(afbeelding) tijdens een meeting in Antwerpen voor 5 euro in de bak meegenomen, en bijzonder content met deze aankoop. Red Flags and Long Nights is zo’n aanstekelijk nummer, ja waar ik blij van wordt. In Nederland is deze band nog nauwelijks geweest, ik weet dat ze ooit in Amstelveen stonden maar hier in de buurt helaas niet.
De achterkant van de hoes ziet er zo uit trouwens http://ec1.images-amazon.com/images/G/01/ciu/6f/95/6023024128a0724717fba010.L.jpg .
Ze hebben er drie gemaakt de 2de zat in de stijl van hun debuut, de 3de is meer richting electropop en minder wave.

29. Butthole Surfers - Pepper 1996

Deze knotsgekke band stond ooit in Venray in de Brak. Een hele bizarre show waar ik helaas niet bij was, de verhalen ken ik wel. Ook de nummers zijn om het simpel te houden vrij apart, ik ken ze van Moving to Florida en vooral Lady Sniff . Vrij ontoegankelijke muziek die je op de VPRO hoorde. Hoe anders is Pepper, een Cult hit met een oorwurm, heerlijke oorwurm zelfs.

28. Dragons - Here are the roses 2007

Band met 1 album, en 1 EP waar ze zijn gebleven? 2 vrienden van mij maux en RadioMad attendeerde me op deze band. Gedegen post punk met 2 enorme uitschieters, deze Here Are the Roses en Obedience.
Op het WEB is nauwelijks iets te vinden wat er is gebeurt. Jammer want dit debuut smaakte mij naar meer.

27. DIIV - Doused 2012

Mijn vorige ringtone. Al mijn klanten op het werk kennen het intro. Aanstekelijk gitaardeuntje waarop je kunt springen. Dit is zo’n bandje wat heel catchy klinkt maar op zo’n manier dat je er blij van wordt, de zon schijnt bij DIIV. Waren een paar jaar terug op BKS, groepje jonge mensen die duidelijk plezier hadden in het spelen, al was duidleijk merkbaar dat ze ook plezier hadden gehad met een paar pret sigaretten. Is al weer 3 jaar geleden dat hun 2de plaat uitkwam, mag onderhand wel weer.

26. R.E.M. - E-Bow The Letter 1996

Man wat een samenwerking. Misschien wel het beste lied in duet vorm. Ik heb er verder geen meer in mijn lijst. Hoewel Green mijn absolute top album is van R.E.M. is dit nummer en de hele plaat trouwens de uitzondering op het gemekker dat REM na 1990 geen goeie platen meer maakte. R.E.M. kenners RadioMad en eh1982 (die zelfs ook zingt in de REM cover band Hi-Fi Adventures) mogen dit bevestigen . Ik heb hier de keuze moeten maken tussen You Are the Everything, E-Bow en World Leader Pretend deze 3 vind ik allemaal erg goed.

Ik zag R.E.M. trouwens voor het eerst op Werchter 1985, Fables was net uit en de VPRO draaide Can’t Get There From Here. Was bloed warm graad of 30 en Stipe kwam op in een lange jas. Dat maakte alleen al indruk.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=GXXPDcvizUs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

na 0,45 zie je dat, geweldige beelden trouwens, en een top line-up toen.

geplaatst:
E-Bow

geplaatst:
DjFrankie schreef:
Hoewel Green mijn absolute top album is van R.E.M. is dit nummer en de hele plaat trouwens de uitzondering op het gemekker dat REM na 1990 geen goeie platen meer maakte. R.E.M. kenners RadioMad en eh1982 (die zelfs ook zingt in de REM cover band Hi-Fi Adventures) mogen dit bevestigen .

Veto

geplaatst:
DjFrankie schreef:
Hoewel Green mijn absolute top album is van R.E.M. is dit nummer en de hele plaat trouwens de uitzondering op het gemekker dat REM na 1990 geen goeie platen meer maakte.

Up, verdomme.

geplaatst:
Automatic for the People, Monster...

Leuk om de Butthole Surfers hier te zien. Ik heb het singletje van Pepper destijds ook gekocht. Verder een vrij bizarre band.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Up, verdomme.

New Adventures ❤️❤️❤️❤️

geplaatst:
We dalen verder af en zijn bij de nummers 25 - 21

25. The Sisters Of Mercy - Body Electric (Body And Soul Version) 1984

Ultieme dansplaat. Dit nummer swingt zo ontzettend lekker. Ik heb zelf een jaar of 7 gedraaid, en toen zelf een keer op het einde van de avond dit nummer opgezet, en naar de dansvloer gerend. FF lekker afreageren, deze muziek is pure medicatie voor je lichaam. Was trouwens niet iedereen zo blij mee. Helaas zullen ze dit nu niet meer zo spelen, zag ze een aantal jaren geleden live in Utrecht, de grootste aanfluiting ever. Als je zo je geld moet verdienen, nee sorry. Vergane glorie heet dat. Gelukkig hebben we de platen nog. En dat zijn heel veel maxi singles.

24. Radiohead - Let Down 1997

Mijn favoriete Radiohead, en natuurlijk van OK Computer. Sfeervol nummer, wat vanaf het begin mijn favoriet is geweest van dit album. Radiohead, moet ik er nog iets van schrijven, er is al zoveel gezegt. Wellicht dat hun concert in het Gelredome in 2003 mijn favoriete concert allertijden is. Het concert viel samen met een wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Schotland, Via de band werden we op de hoogte gehouden 6-0 voor Nederland trouwens, want een smartphone was er nog niet. Heel gedenkwaardig Jonny Greenwood had een transistorradio waaruit hij fragmenten van de voetbalwedstrijd liet galmen, ja Jack van Gelder was ook aanwezig in het concert. Van die fragmenten werd weer muziek gemaakt.

23. Spacemen 3 - Revolution 1989

Weer zo’n lekker tripnummer. Deze keer van Spacemen 3. Veel psychedelica en spacerock hoor je bij hun terug. Dit nummer is trouwens niet relevant voor hun hele repertoir, dit is zelfs hun hardste nummer. Wel een ontzettend goed nummer om bij uit je dak te gaan. Meezinger, headbanger you name it. Spaceman 3 was een cult band die na het uit elkaar gaan, enerzijds overging in Spiritualized met Jason Pierce (onlangs nog op BKS) en Peter Kember die zag ik vorig jaar met zijn Sonic Boom project op Fuzz festival. Ken je dit niet? Klik dan heel snel op de link.

22. U2 - Bad (Live Aid) 1984

Tuurlijk U2, en dan deze geweldige versie van het Bob Geldof project. Man wat een prachtversie van een toch al prachtig nummer. Emotie die opgespeeld wordt en steeds heftiger wordt, prachtig gewoon. U2 zag ik in 1985 ook op Werchter en natuurlijk werd Bad ook gespeeld. Dit nummer staat waarschijnlijk ook op de 2de plaats van nummers waarop ik het meeste heb gedanst. Steevast werd dit wekelijks gedraaid in de Bonte Koe in Venray, en konden we de dansvloer weer onveilig maken. De nummer 1 staat op plaats 19.

21. Marillion - Fugazi 1984

Zo denkt johan de witt hebben we die gehad
Marillion is een jeugdliefde van mij. Symfonische rock met een prima zanger en de 3 eerste platen staan bij mij hoog aangeschreven. Titelnummer Fugazi kenmerkt zich in veranderingen van de structuur. Zacht hard, rustig snel, het gaat hier alle kanten op. Je zou er gek van worden. O verrek nou snap ik de titel ook

geplaatst:
De bonte koe, ken ik nog wel, met de happy hours

geplaatst:
Let Down ❤️❤️❤️ fuck PA en Exit Music, dit is het beste nummer van OKC bitchesz.

geplaatst:
DjFrankie schreef:
24. Radiohead - Let Down 1997

Mijn favoriete Radiohead, en natuurlijk van OK Computer. Sfeervol nummer, wat vanaf het begin mijn favoriet is geweest van dit album. Radiohead, moet ik er nog iets van schrijven, er is al zoveel gezegt. Wellicht dat hun concert in het Gelredome in 2003 mijn favoriete concert allertijden is. Het concert viel samen met een wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Schotland, Via de band werden we op de hoogte gehouden 6-0 voor Nederland trouwens, want een smartphone was er nog niet. Heel gedenkwaardig Jonny Greenwood had een transistorradio waaruit hij fragmenten van de voetbalwedstrijd liet galmen, ja Jack van Gelder was ook aanwezig in het concert. Van die fragmenten werd weer muziek gemaakt.

Leuk, daar was ik ook bij

geplaatst:
U2 - Bad

geplaatst:
Deze wereld is helemaal fugazi... Out of Time is (ook) een prachtig album!

geplaatst:
Let Down... ook mijn favoriete Radiohead!

geplaatst:
Voor zover ik weet betekent Fugazi Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In, maar dat kan ik niet helemaal rijmen met het Marillion nummer...

geplaatst:
Wel met de band die ook al in deze lijst staat

geplaatst:
Spaceman, Bad en Fugazi ( dat laatste stuk )

geplaatst:
herman schreef:
Voor zover ik weet betekent Fugazi Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In, maar dat kan ik niet helemaal rijmen met het Marillion nummer...

Oude review hier over.
Marillion - Fugazi

Fugazi (Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In) wat mij betreft nog steeds HET meesterstuk van Marillion.
De kreet Fugazi vindt zijn oorsprong in de Vietnam oorlog, maar staat in dit lied ook voor de dingen die mis zijn in onze wereld.
Hoewel ik in 1984 compleet in de new wave / postpunk flow zat werd ook ik compleet overhoop gespeeld door dit album en vooral het titelnummer.
Na een mooi piano intro met zachte rustige zang gaat dit nummer over in de rockmodus.
Fish toont zijn verschillende stemmen (soms lijkt hij wel een acteur zoals Gabriel in zijn beste jaren) en met name in de agressieve delen maakt hij indruk.
Vanaf minuut 4.30 is er indrukwekkende dreiging in zowel de muziek als de zang, dit is huiveringwekkend.
Radioactive perfumes, for the fashionably, for the terminally insane, insane
Do you realise? Do you realise?
Do you realise, this world is totally fugazi

geplaatst:
Die link werkt niet helemaal...

geplaatst:
herman schreef:
Die link werkt niet helemaal...

Ik heb de review maar geplaatst op komt denk ik uit song top 10 per jaar

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.