menu

Mijn Updates +
Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van...

zoeken in:
geplaatst:
Outlaw104 schreef:
chevy93 013 heeft nog wel kaarten beschikbaar voor 9 oktober.
Ik zag het, ja, maar Tilburg is mij iets te ver. Nou ja, heb een Ticketswap-alert ingesteld.

geplaatst:
johannesA schreef:
Drie schitterende nummers. Wat zal je top 10 sterk zijn

Ik weet zeker dat daar een paar nummers in staan die jij ook erg geweldig vind.

geplaatst:
Ach, wat is ver. Rij regelmatig vanuit het Noorden naar Tilburg, Rotterdam, Den Haag, Zoetermeer, Amsterdam of Utrecht. Langer dan maximaal 2 uurtjes is het niet.

geplaatst:
Als je in het noorden woont, ben je waarschijnlijk ook gewend om lang(er) te moeten reizen. En ik heb geen auto, dus dat maakt de reis vaak ook al langer.

geplaatst:
DjFrankie schreef:
beste nummer van Arcade Fire

Ook eens.

geplaatst:
chevy93 schreef:
(quote)
Ik zag het, ja, maar Tilburg is mij iets te ver. Nou ja, heb een Ticketswap-alert ingesteld.

Ik heb een ticket over en zoek nog een kompaan, maar volgens mij hebben wij ruzie. Jammer joh

Je gaat als een speer trouwens, DjFrankie, waarvoor hulde. De top 100 wordt ook met het nummer imho.

Rudi S schreef:
(quote)

Ook eens.

Ik niet.

geplaatst:
DjFrankie schreef:

Ik weet zeker dat daar een paar nummers in staan die jij ook erg geweldig vind.

Daar ga ik ook vanuit. Ga het op de voet volgen.

geplaatst:
Wat een drieluik zeg

En waar en wanneer is het Madrugada-optreden, jordidj1? #offtopic

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
Wat een drieluik zeg

UUUUUUU

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
Wat een drieluik zeg

9 - 10 Tilburg
10 - 10 Utrecht

geplaatst:
Next up 9- 7 zonder jaren 80"

09. Editors - The Racing Rats 2007

Hoger dan Joy Division?? Logisch dit album staat ook in mijn top 10 en die van Joy Division niet. Uit de tijd dat ik ze nog helemaal geweldig vond. Nummer met een super vibe. De bezielende stem en gebaren van Tom Smith erbij maken het af. Hierna begon mijn liefde af te nemen, het gebruik van steeds meer electronica in plaats van de gitaren wint nieuwe zieltjes, maar stoot er ook af. De laatste plaat heb ik niet eens meer gekocht.

08. The Knife - Silent Shout 2006

Beste swingnummer na de jaren 80. Zitten natuurlijk heel veel 80’s invloeden in dit nummer. Pure duistere en vooral spannende electronica met die creepy zang. Dit was een openbaring voor mij toen ik dit voor het eerst hoorde. Visage meets Jaydee in de jaren 00. In de jaren 80 had je het nummer van Jaydee Plastic Dreams, dat was ook zo'n nummer waarop je helemaal los kon gaan. Dat heb ik bij Silent Shout ook. Bring it On.

07. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties 1967

De plaat van de banaan. Denk wel dat die nog werd verwacht. Nummer gedragen en gekleurt door de stem van Gretchen (Nico). Muzikaal gebeurt hier op bij de eerste beluistering weinig, de focus ligt dan bij Nico hoe zij haar verhaal hier verteld, waanzinnig. Als je dit nummer vaker hoort, vallen pas de gitaarsolo’s op de achtergrond, de tamboerijn en het gepriegel op. En dan weer die volle stem Mijn favorieten op de banaan zijn ook de nummers van Nico, Femme Fatale, I’ll be Your Mirror. En van ome Lou “Sunday Morning”. Spacemen 3 en Lewsberg zijn bands die deze band goed bestudeerd hebben.
Nog 6 te gaan.

geplaatst:
De Ratten, De Schreeuw en ATP http://www.musicmeter.nl/images/smilies/icon_worship.gif drietalletje hoor

geplaatst:
De Ratten, wel OK. De Schreeuw
En de feestjes!

Maar The Racing Rats hoger dan Disorder? Nog in geen honderd miljard jaar. Maar ja, dat zijn meningen hé, ik heb de mijne en jij hebt de uwe

geplaatst:
Wow, wederom een geweldig 3tal. Editors is een geweldige band, ondanks het laatste album. Silent shout is ook geweldig en alle Nico nummers van Velvet Underground zijn prachtig.

geplaatst:
Editors is een gewoon een uitstekende band. Zeker ten tijde van dit album.

geplaatst:
Johnny Marr schreef:
De Ratten, wel OK. De Schreeuw
En de feestjes!

Maar The Racing Rats hoger dan Disorder? Nog in geen honderd miljard jaar. Maar ja, dat zijn meningen hé, ik heb de mijne en jij hebt de uwe

Scheelt 1 plekje zijn dus beide super geweldig imo. Kan over een tijdje weer andersom zijn.

geplaatst:
jordidj1 schreef:
Ik heb een ticket over en zoek nog een kompaan, maar volgens mij hebben wij ruzie. Jammer joh
Ik spuug op jouw mic!

geplaatst:
chevy93 schreef:
Editors is een gewoon een uitstekende band. Zeker ten tijde van dit album.

Niet dat den Chev uitblinkt in muzikale fijnsnarigheid, maar toevallig heeft ie hier gelijk. Al jaren onderdeel van m'n cd-collectie en nog lang niet op de afstootlijst. The Knife is ook te begrijpen - whatever happened to Karin Dreijer Andersson? Vermoedelijk stopt ze met Fever Ray, maar gaat ze weer wat met Olof doen Karin Dreijer lägger ner Fever Ray | Hallands Nyheter - Nöje - hn.se

Ga je nog langzaam duiken Frank, of heb ik iets gemist?

geplaatst:
De 6 die nog komen daar zit geen langzame duik bij. 3 worden nog verwacht denk ik, en 3 wellicht verrassend.

geplaatst:
De poezen op 1 ❤️

geplaatst:
jordidj1 schreef:
De poezen op 1 ❤️

The Cats?

geplaatst:

Pussycat Dolls; mogelijk is Frank - net als Jordy El Charlador - verborgen R&B fan, op zoek naar de kast waar ie uit moet komen

geplaatst:
Ben benieuwd welk nummer van The Boxer Rebellion er nog komt.

geplaatst:
jordidj1 schreef:
De poezen op 1 ❤️

Jacpot

geplaatst:

Die zijn tegenwoordig wel grijs ja.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Ben benieuwd welk nummer van The Boxer Rebellion er nog komt.
Semi-Automatic is al geweest, dus misschien wel helemaal geen meer...

geplaatst:
Ik herinner me nog een liedje uit een van de eerste edities van de Alt. Top 152, volgens m ij genomineerd door deric raven. Ik vond 'm geweldig en ik dacht Frank ook. Misschien wel een dark horse. Ik kan er alleen niet meer opkomen hoe het heette.

Edit: Gevonden! Ik bedoelde Graceadelica va Dark Star, maar Frank vond die toch wat minder boeiend lees ik nu terug.

geplaatst:
stoepkrijt schreef:
(quote)
Semi-Automatic is al geweest, dus misschien wel helemaal geen meer...

Precies, ik denk net zoals Jordi dat The Cure de band met de dubbele nominatie zal zijn en dat is nou ook weer niet zo'n briljant speurwerk

geplaatst:
Ik verwacht nog wel iets van Exit Calm, Spacemen 3 en uiteraard The Cure en ik hoop Placebo nog tegen te komen. Iets moois van Meds misschien?

geplaatst:
Spacemen 3 staat al op 23 dus die komt niet meer denk ik zo.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.