menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (jerome988)

zoeken in:
De nummers 6 - 4

06. Manchester Orchestra - I Know How To Speak 2018

Het jongste nummer uit mijn lijst, stond wekenlang op 1 in mijn afrekening en draai ik zonder flauwe kul nog steeds bijna elke dag, nee het verveelt absoluut niet. Het nummer dat afviel voor A Black Mile to the Surface omdat het niet af was, na de geboorte van zijn zoon kreeg Andy Hull weer inspiratie. En hoe, een kippenvel momentje als het nummer op een epische manier openbreekt. De fragiele stem van Andy maakt het pareltje helemaal af. Dat er nog veel kinderen mogen komen.

05. Placebo - Special Needs 2003

Ook wel verwacht bij de meeste denk ik, maar geen Meds stoepkrijt. Placebo dus met een rustig nummer (wel met heerlijke shoegaze op het einde). Placebo zat wekelijks in mijn playlist als DJ met Slave to the Wage , of Pure Morning vanaf 2000. Band waar ik erg graag naar luister, alleen het debuut doet me minder. Wel zijn vaak de rustige nummers mijn favoriet. Zo zijn ook Burger Queen en Commercial for Levis heel erg favoriet hier in Venray. Dit nummer moet het enerzijds hebben van de tekst en anderzijds van de opbouw en stem van Molko. Die komt hier geweldig uit de verf.

04. Exit Calm - The Rapture 2013

Vrij onbekende band die helaas ter ziele is. Gringo_m starsailor Outlaw104 en RadioMad waren er destijds wel op tijd bij. Gelukkig heb ik de band nog live kunnen meemaken en gratis in de W2 in Den Bosch. Ik vind het ook niet begrijpen dat deze band niet is doorgebroken, een ieder die dit hoort in mijn omgeving vind het geweldig. Als ik het draai als pauze muziek bij de popkwis komen er mensen naar me toe wie ze horen. Dus vrienden als je dit niet kent, klik op de link, of op een van de andere parels hiernaast, Holy War en Hearts And Minds. Denk aan het eerste album van The Verve, gitaarmuren, sferisch, maar dan nog lekkerder.

Nog 3 nummers die morgen volgen.

Aha, Special Needs! Dat kan natuurlijk ook. Op Meds staan ook een aantal prachtige rustige Placebo-nummers, maar had deze over het hoofd gezien.

Exit Calm heb ik waarschijnlijk via jou ontdekt. Dat zal via de Alt. 152 of de Afrekening geweest zijn. Leuk om zo hoog in je lijst tegen te komen.

En Manchester Orchestra is een fijne ontdekking.

Ooit Exit Calm via de Ladder ontdekt (of was het via Soundrop?), via The Rapture en, ik vermoed, Hearts and Minds, geweldig nummer inderdaad!

Erg mooie Placebo keuze, staat ook zeker in mijn Placebo top 10. Qua rustige nummers ben ik ook erg gecharmeerd van Hang on Your IQ, juist van die debuutplaat.

Die van Manchester Orchestra is ook echt top!

johannesA
Special Needsā¤, stond ook al eens in mijn top 10 aller tijden. Prachtig.

Edit: I know How To Speak is me ook een ontdekking zeg? en The Rapture had ik al eerder gehoord. Maar komt ook goed binnen. Toplijst!

DjFrankie schreef:

27. DIIV - Doused 2012

Mijn vorige ringtone. Al mijn klanten op het werk kennen het intro. Aanstekelijk gitaardeuntje waarop je kunt springen.

Haha, dit intro is ook jarenlang mijn ringtone geweest Is gelukkig nooit gaan vervelen, daar is het inderdaad te aanstekelijk voor

Ben wel benieuwd nu wat je huidige ringtone is

I Know How to Speak was hier vorig jaar een laatbloeier, maar intussen reken ik hem wel tot het beste werk van Manchester Orchestra.

Gretz zie mijn nummer 13

Voorspelling Top 3:

3. Makthaverskan - Asleep
2. Diary of Dreams - Butterfly Dance
1. The Cure - All Cats Are Grey

Edit: correctie #2

Gretz schreef:
Voorspelling Top 3:

3. Makthaverskan - Asleep
2. Spacemen 3 - Revolution
1. The Cure - All Cats Are Grey

Zie nummer 23

Dragons?

A single note rings on and on and on...
Je zou niet beter weten dan dat t prog was in dat geval

luigifort schreef:
A single note rings on and on and on...
Je zou niet beter weten dan dat t prog was in dat geval

Single focus mind is de correcte term, te vergelijken met de bewering dat de sport die we hier niet meer bij naam mogen noemen 't best wordt gespeeld in de stad die is gebouwd op palen.

Overigens werden de laatste live performances van Pipo met zijn rakkers alom goed beoordeeld - we zeiden 't altijd al: de mooiste katten knijp je in 't donker

On and on and on - prog?

Nummer 3

03. The Chameleons - Up the down Escalator 1983

In 1986 zag ik de drie C’s op Pinkpop (Claw Boys Claw, Cult en Cure) en half jaar later was Swingpop in Horst (13 kilometer) met de drie C’s (Claw Boys Claw, Clan of Xymox en Chameleons). En wat denk je dit nummer werd niet gespeeld Setlist ? .
Dit nummer herbergt alles wat ik gaaf vind in post punk. De Drive, de Sound, het gitaarspel, de stem, alles valt hier op zijn plaats. Band die ik ook groter had verwacht dan ze uiteindelijk zijn geworden. Bleven altijd net onder de radar.
Was trouwens een te gek jaar 1986 qua live muziek.

Vanmiddag nummer 2

DjFrankie schreef:
En wat denk je dit nummer werd niet gespeeld Setlist ?
Ik zie Second Skin én Less Than Human (voor mij meer dan voldoende als compensatie ), maar geen Up the Down Escalator is inderdaad een gemis.

Ik had Lazy Eye eigenlijk wel in je top 100 verwacht, maar plaats 2 is misschien wat te hoog gegrepen.

stoepkrijt schreef:
Ik had Lazy Eye eigenlijk wel in je top 100 verwacht, maar plaats 2 is misschien wat te hoog gegrepen.

Growing Old is Getting Old vind ik beter, maar inderdaad had gekunt. Stond wel op mijn longlist.

02. The Cure - All Cats are Grey 1981

De plaat waarvan iedereen wist dat hij nog ging komen, donkere holle drums, zwaar aangezette bas, donkere key board tonen, je waant je in een andere wereld met dit nummer. Die wereld waarbinnen ik me heerlijk voel, in tegenstelling tot de meeste mensen wordt ik ontzettend blij van dit nummer. Geen gitaar in dit nummer nee, totaal niet nodig. Faith is natuurlijk helemaal een ''hors categorie"plaat, gemaakt in een andere dimensie, en bijzonder sfeervol. Bij voorkeur luisteren onder de koptelefoon.

Mocht het ooit zover zijn dat ik er niet meer ben, dan zal dit hard door de zaal dreunen, misschien toch naar die andere wereld?

En ja, The Cure is de band die er 2 keer in staat. Liep ook als een rode draad door mijn jeugd. Leren kennen door een neef die 5 jaar ouder was, en langzamerhand ook bij mij ontzettend populair geworden. En een top 100 zonder A Forest, nee dat is onmogelijk.

Gokje op 1: take me to the other side of suicide?

willemdeux schreef:
Gokje op 1: take me to the other side of suicide?

Geen Spaceman 3 meer. Suïcide is ook een geweldig nummer idd.

Mjuman schreef:

On and on and on - prog?

Geef mij maar deze "prog" dan:

Nog beter ja Deze op nummer 1, zou het?

Ik heb alle vertrouwen in Frank.

https://classroomclipart.com/images/gallery/Animations/Mathematics/animated-number-one-1b.gif

01. Band of Horses - The Funeral 2006

Als je ouder wordt vallen er ook steeds meer mensen in je omgeving weg. Dit nummer hoort voor mij daarbij. Binnen 2 ½ jaar verloor ik mijn ouders, en schoonvader. En ook stierven er vrienden om me heen. Toen mijn moeder overleed en we op weg waren naar het crematorium, kwam dit nummer ineens voorbij in de auto.
En dan hakt

At every occasion, I'll be ready for the funeral
Every occasion, once more, it's called the funeral
Every occasion, know I'm ready for the funeral

er wel in.

Nummer vond ik altijd al prachtig, dat geweldig gezongen intro gevolgt door de uitbarsting, meezingen altijd gegarandeerd. Maar sinds die tijd heeft het de grijze kat van de eerste plaats verdreven. Je bent nooit klaar voor een begrafenis maar het hoort bij ons leven. De herinneringen aan de verloren dierbaren komen in mijn gedachte terug bij het horen van dit nummer, kippenvel ook hierbij inderdaad.

Band of Horses de beste band, nee. Funeral het beste nummer, op dit moment heel zeker!

Mooi slot van een mooie top 100!

Ook leuk dat de top 100 voor een groot deel onvoorspelbaar was.

Ontroerend einde Frank! Ik snap heel goed dat deze dan je nummer 1 is
Bedankt voor de mooie reis!

Prachtige nummer 1 Frank! En een prachtige top 100, waarvoor hulde.

Mooie lijst Frank!

Ik heb gelukkig nog niet dezelfde herinneren bij de nummer 1, staat wel ook in mijn Top 100.

Mooi reis Frank, wel echt een verrassende nummer 1 hoor.
Ik keek er wel van op dat die video van The Funeral al 36.000.000 views heeft, dat is blijkbaar snel opgelopen nadat jij jouw nummer 1 geplaatst hebt hier

Gast
geplaatst: vandaag om 00:28 uur

geplaatst: vandaag om 00:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.