Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2019, 18:38 uur
jordidj1 schreef:
Schlayer ?
Schlayer ?
Het begint ondertussen wel een mooie lijst te worden met fraaie variatie , het gaat echt alle kanten op ( was de radio maar zo).
2
geplaatst: 8 augustus 2019, 18:40 uur
motel matches schreef:
Ik wacht nu nog op een schlager...
Ik wacht nu nog op een schlager...
Zanger Rinus moet wel te doen zijn denk ik, als Donny het al haalt x
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 01:19 uur
Ik heb wellicht een andere IM in mn top 100, niet dat ik t nog luister, maarja voor de muzikale reis he 

7
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:22 uur
60. P.O.S - Low Light Low Life
https://www.musicmeter.nl/images/cover/148000/148148.300.jpg
Begin van het jaar was ik in de ban van het album Never Better door P.O.S, dankzij hoi123 die mij deze plaat had getipt, waarvoor dank. In die tijd heb ik zijn muziek al honderd keer afgespeeld, waarvan 50% het nummer Low Light Low Life.
Tomeloze energie, georganiseerde chaos en originaliteit zijn de toverwoorden bij deze plaat. Genadeloze bangers worden afgewisseld door ongeforceerde catchy songs. P.O.S functioneert als een gids, door ons moeiteloos langs het hoopje tracks te flowen. Ook de gastoptredens zijn het vermelden waard, vooral Dessa steelt de show op Low Light Low Life. Die track klapt er altijd in als een malle en geeft een gevoel van onoverwinnelijkheid, een soort ver-van-mijn-bed-show, alleen weggelegd voor de elite.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/148000/148148.300.jpg
Begin van het jaar was ik in de ban van het album Never Better door P.O.S, dankzij hoi123 die mij deze plaat had getipt, waarvoor dank. In die tijd heb ik zijn muziek al honderd keer afgespeeld, waarvan 50% het nummer Low Light Low Life.

Tomeloze energie, georganiseerde chaos en originaliteit zijn de toverwoorden bij deze plaat. Genadeloze bangers worden afgewisseld door ongeforceerde catchy songs. P.O.S functioneert als een gids, door ons moeiteloos langs het hoopje tracks te flowen. Ook de gastoptredens zijn het vermelden waard, vooral Dessa steelt de show op Low Light Low Life. Die track klapt er altijd in als een malle en geeft een gevoel van onoverwinnelijkheid, een soort ver-van-mijn-bed-show, alleen weggelegd voor de elite.
2
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:29 uur
jordidj1 schreef:
alleen weggelegd voor de elite.
alleen weggelegd voor de elite.
Dank voor het noemen, ik ga hier ook maar eens achteraan dan.
1
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:31 uur
Ik dacht dat jij elk nummer in deze lijst wel zou kennen, niet dus. Kan ik weer lekker slapen vannacht

0
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:47 uur
Best een OK nummertje, maar zowat alle voorgaande nummers vind ik beter. Dus tja ik wee nie, wat duiding aub?
1
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:48 uur
jordidj1 schreef:
Ik dacht dat jij elk nummer in deze lijst wel zou kennen, niet dus. Kan ik weer lekker slapen vannacht
(quote)
Leuk, even tellen. Ik ken de volgende nummers niet:
97. BROCKHAMPTON - QUEER (vervelende hiphop)
91. Donny Benét - Night in Rome (vast leuk maar ken het nog niet)
89. Wu-Tang Clan - Reunited (ook vervelende hiphop)
87. Amenra - Boden (ken 2 andere Amenra albums, Mass V nog niet)
72. BROCKHAMPTON - BOOGIE (nog steeds vervelend)
61. Iron Maiden - The Rime of the Ancient Mariner (niet mijn kopje thee)
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:49 uur
Johnny Marr schreef:
Best een OK nummertje, maar zowat alle voorgaande nummers vind ik beter. Dus tja ik wee nie, wat duiding aub?
Wat de fok met je duiding? Mijn leven, ik bepaal. Koppen gaan rollen, laag licht lage leven.
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 13:51 uur
jordidj1 schreef:
Wat de fok met je duiding? Mijn leven, ik bepaal. Koppen gaan rollen, laag licht lage leven.
(quote)
Je weet dat ik niet luister als je praat als dit
En me raakt als dit
En dan gaat
Zeg me dat het goedkomt
Geef me stukjes toekomst
Of moet ik je maar laten gaan
4
geplaatst: 9 augustus 2019, 14:09 uur
Johnny Marr schreef:
En me raakt als dit
En dan gaat
Zeg me dat het goedkomt
Geef me stukjes toekomst
(quote)
En me raakt als dit
En dan gaat
Zeg me dat het goedkomt
Geef me stukjes toekomst
Wat voor taal is dit? Achterstandswijks?
1
geplaatst: 9 augustus 2019, 14:10 uur
Ja, daar komt 'ie weg toch. Hij slaapt overdag zodat 'ie 's nachts de man is.
10
geplaatst: 9 augustus 2019, 14:18 uur
59. Grimes - REALiTi [Demo]
https://www.musicmeter.nl/images/cover/514000/514027.300.jpg
Tijd voor de benodigde portie ontoegankelijke lieve-meisjesmuziek. Verslavende, ingenieuze popmuziek maakt deze dame, je vraagt je af waarom zij niet de hitlijsten verpletterend. Al is het laatste wel verklaarbaar: haar sound lijkt mierzoet, maar is eigenlijk heel donker en creepy.
In REALiTi (wel de demoversie natuurlijk!) kan ik mijzelf compleet in verliezen, vooral door de dromerige en kleurrijke instrumentatie. Elk subtiel geluidje dat in het nummer is verwerkt is van toegevoegde waarde, catchy as hell.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/514000/514027.300.jpg
Tijd voor de benodigde portie ontoegankelijke lieve-meisjesmuziek. Verslavende, ingenieuze popmuziek maakt deze dame, je vraagt je af waarom zij niet de hitlijsten verpletterend. Al is het laatste wel verklaarbaar: haar sound lijkt mierzoet, maar is eigenlijk heel donker en creepy.
In REALiTi (wel de demoversie natuurlijk!) kan ik mijzelf compleet in verliezen, vooral door de dromerige en kleurrijke instrumentatie. Elk subtiel geluidje dat in het nummer is verwerkt is van toegevoegde waarde, catchy as hell.
5
geplaatst: 9 augustus 2019, 14:47 uur
58. Typhoon - Vlieger
https://www.musicmeter.nl/images/cover/79000/79506.300.jpg
Typhoon is een perfectionist, hij is al ruim achttien jaar actief als artiest (hij maakte zijn eerste optreden op het debuutalbum van Opgezwolle in 2001), maar heeft nog maar twee albums uitgebracht. De eerste in 2007, de tweede in 2014. Wellicht in 2021 de derde dus?
Alles wat Glenn de Randamie met de pen beschrijft is over nagedacht, zijn teksten gaan diep, haast poëtisch. Tussen Licht en Lucht is zijn absolute meesterwerk, ook één van mijn favoriete albums aller tijden. Prachtige producties, die Typhoon perfect de ruimte geeft om zijn verhaal te doen. De sound van de plaat klinkt heel aards, alsof je samen met Ty door de bossen aan het crossen bent.
Vlieger (Delic-productie!) is de ultieme wake up call, een intieme relatie die langzaamaan die scheuren vertoont en uiteindelijk uitgaat als een nachtkaars (of weg fladdert als een vlieger, weet ik veel).
https://www.musicmeter.nl/images/cover/79000/79506.300.jpg
Typhoon is een perfectionist, hij is al ruim achttien jaar actief als artiest (hij maakte zijn eerste optreden op het debuutalbum van Opgezwolle in 2001), maar heeft nog maar twee albums uitgebracht. De eerste in 2007, de tweede in 2014. Wellicht in 2021 de derde dus?
Alles wat Glenn de Randamie met de pen beschrijft is over nagedacht, zijn teksten gaan diep, haast poëtisch. Tussen Licht en Lucht is zijn absolute meesterwerk, ook één van mijn favoriete albums aller tijden. Prachtige producties, die Typhoon perfect de ruimte geeft om zijn verhaal te doen. De sound van de plaat klinkt heel aards, alsof je samen met Ty door de bossen aan het crossen bent.
Vlieger (Delic-productie!) is de ultieme wake up call, een intieme relatie die langzaamaan die scheuren vertoont en uiteindelijk uitgaat als een nachtkaars (of weg fladdert als een vlieger, weet ik veel).
1
geplaatst: 9 augustus 2019, 15:17 uur
Wat een geweldige updates ya bish. Ik heb in elk geval veel bij te lezen en luisteren ya bish
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 15:19 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Huh sinds wanneer heb jij iets tegen hiphop?
1
geplaatst: 9 augustus 2019, 15:22 uur
En dan te bedenken dat dit uit een nummer 1-hit komt. ? Ik erger me niet snel aan songteksten maar dat nummer...
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 17:46 uur
Dat is je oordeel over Brockhampton zonder er naast geluisterd te hebben?
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 17:58 uur
Nouja, BOOGIE is wel met afstand hun bekendste nummer maar wellicht heb je GOLD of HEAT gehoord dan? Het was mijn vermoeden obv dat je hun bekendste nummer niet kent.
10
geplaatst: 9 augustus 2019, 18:29 uur
57. Phosphorescent - Song For Zula
https://www.musicmeter.nl/images/cover/298000/298190.300.jpg
Na Jubilee Street en REALiTi alweer een Witte Trui-finalist, de oplettende kijker weet of dit ook het laatste nummer is die langskomt van mijn finalelijstje.
Phosphorescent heeft misschien niet het meest interessante oeuvre, maar zijn bekendste nummer is ook meteen zijn beste. Song For Zula is een detoxificerende song, met prachtige doch pijnlijke lyrics. Zes minuten lang wordt de wereld om me heen steeds een stukje kleiner en word ik helemaal meegenomen door dit nummer. Het ritme in deze track is ongekend goed en hoe mooi is die instrumentatie?
https://www.musicmeter.nl/images/cover/298000/298190.300.jpg
Na Jubilee Street en REALiTi alweer een Witte Trui-finalist, de oplettende kijker weet of dit ook het laatste nummer is die langskomt van mijn finalelijstje.
Phosphorescent heeft misschien niet het meest interessante oeuvre, maar zijn bekendste nummer is ook meteen zijn beste. Song For Zula is een detoxificerende song, met prachtige doch pijnlijke lyrics. Zes minuten lang wordt de wereld om me heen steeds een stukje kleiner en word ik helemaal meegenomen door dit nummer. Het ritme in deze track is ongekend goed en hoe mooi is die instrumentatie?
1
geplaatst: 9 augustus 2019, 18:46 uur
en hoe mooi is die instrumentatie?
Heel mooi. Maar daarover later misschien meer. 
0
geplaatst: 9 augustus 2019, 20:41 uur
Wat een brute track van Grimes! Die single van eind vorig jaar ook grijs gedraaid, mss maar eens aan een album beginnen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.