menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:

avatar van chevy93
8. Eagles - Desperado (1973)

(afbeelding)
Hoewel ik op zich best wat van mijn favorieten live heb mogen ervaren, is dit de hoogste die ik én live heb gezien, én van de originele artiest (bv. geen coverbands). Niet dat ik heel veel spannende verhalen heb over het laatste concert van de Eagles (lees mijn bericht maar in het topic ‘gisteren gezien..’), maar het is toch een leuke wetenswaardigheid. Die live-versie kon overigens niet tippen aan het origineel.

Desperado is bij mij langzaam het stokje aan het overnemen van Hotel California als grootste Eagles-klassieker. Van de afgelopen vier lijsten stond deze drie keer hoger dan HC. En niet zonder reden, want dit is zonder twijfel het mooiste nummer uit hun oeuvre. Daar waar Hotel California grossiert in rockende gitaarsolo’s, moet Desperado het hebben van haar schoonheid. Het was ook alweer een tijdje geleden dat de strijkers hoogtij vierden, maar ze zijn hier weer in groten getale aanwezig.

Desperado werd gek genoeg nooit een hit. Hoewel, het werd nooit als single uitgebracht dus zo gek is dat ook weer niet. Desperado werd gek genoeg nooit als single uitgebracht. Het werd uiteindelijk wel één van hun grootste klassiekers. Henley schreef dat toe aan de versie van Linda Ronstadt, maar ik schrijf dat toe aan de kwaliteiten van zijn eigen versie. En dan te bedenken dat Henley zelf nooit helemaal tevreden was over zijn vocale bijdragen. Wat een certain kind of fool!

avatar van chevy93
7. Crowded House - Don't Dream It's Over (1986)

(afbeelding)
Neil en Tim Finn komen uit Nieuw-Zeeland, dus voor mij is dit gewoon een Nieuw-Zeelandse act. En de beste dus, want ik kan alvast verklappen dat er geen Lorde gaat komen. In eerste instantie raakte ik vooral verknocht aan het catchy Weather With You, maar al snel werd deze positie ingenomen door Don’t Dream It’s Over. Even leek het erop dat Four Season In One Day dezelfde status zou kunnen krijgen, maar het was uiteindelijk dit nummer dat een vrij vaste aanwinst in mijn top 10 zou worden.

Niet alleen vanwege de emotionele uitvoering van hun ‘afscheidstour’ in 1996. Het is op zichzelf ook een bloedmooi nummer. Een tekstregel als ‘in the paper today tales of war and of waste, but you turn right over to the T.V. page’ ruim dertig jaar later nog niets aan kracht ingeboet. Hoewel ik ‘try to catch the deluge in a paper cup’ nóg mooier vind, omdat deze qua beeldspraak zo veelzeggend is.

Ook ben ik vanaf het begin helemaal verliefd geworden op de cover van Miley Cyrus en Ariana Grande, en gezien de bijna 80 miljoen views op YouTube ben ik niet de enige. Een vergelijkbare maar toch totaal andere versie, omdat het opeens heel luchtig en speel wordt.

avatar van chevy93
6. Simon & Garfunkel - The Boxer (1970)

(afbeelding)
Nooit eerder stond The Boxer zo hoog als dit jaar. Daar heb ik niet een specifieke reden voor, behalve dan dat dit nummer alleen maar mooier lijkt te worden. De opwellende strijkers op het einde, het frivole gitaargetokkel en natuurlijk die geniale tekst, de vallen steeds meer op hun plaats.

Paul Simon schreef dit naar aanleiding van de kritiek die hij destijds kreeg. Als een bokser stond hij in de ring te vechten tegen zijn critici. De eenzame vechter in New York die zijn plek moet veroveren, maar geen voet tussen de deuren krijgt. Het ‘lie-la-lie’ was oorspronkelijk bedoeld als ‘nog nader te bepalen’, maar omdat het zo wonderlijk werkte hebben ze het erin gelaten. Paul Simon is nooit helemaal tevreden geweest met dit deel en weet dit tijdens live-uitvoeringen ook duidelijk slecht te verbergen. Maar als je recentere uitvoeringen krijgt zie je denk ik dat hij in de loop der jaren toch is gaan houden van dit deel, omdat juist dit het nummer zo herkenbaar maakt.

En passant wordt ook nog even de beste tekstregel aller tijden gedropt:
In the clearing stands a boxer
And a fighter by his trade
And he carries the reminders
Of ev'ry glove that laid him down
Or cut him till he cried out
In his anger and his shame
"I am leaving, I am leaving"
But the fighter still remains, mmm mmm

avatar van chevy93
5. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts VI-IX) (1975)

(afbeelding)
Het Pink Floyd-gehalte valt op zich wel mee (7 op 250 was ooit 15 op 250), maar er staan er wel vier bij de bovenste 31, waarvan de hele Shine On-suite. Waren deel 1 t/m 5 nog mijn nummer 2 in mijn allereerste top 250, het slotstuk kwam pas in 2015 in mijn lijst. Inmiddels zijn de rollen volledig omgedraaid.

Daar waar de opening van Wish You Were Here nog vooral de Gilmour-show is, is het slotstuk meer een Pink Floyd-show. Het begint nog als een logisch vervolg op deel 5, maar het einde van deze suite is een heuse jam waarin eerst een funky Pink Floyd te horen is en tot slot Richard Wright je meeneemt op een laatste reis. Als deel 1 t/m 5 het vertrek van huis representeren, is dit de thuiskomst. Een contemplatief slot van het muzikale avontuur dat Wish You Were Here heet. De laatste twee minuten zijn van een onbevattelijk pure schoonheid. Als ik ooit van deze aardbodem verdwijn, zou ik dat graag doen onder begeleiding van deze wegstervende noten van deel 9 van Shine On.

avatar van chevy93
4. Don McLean - American Pie (1971)

(afbeelding)
American Pie is het eerste nummer waarvan ik de oprechte drive had om de tekst zo snel mogelijk uit mijn hoofd te gaan leren. Toen ik de volledige Top 2000 op mp3 had, kon ik deze mooi doorspitten, destijds nog in Windows Media Player. Bij WMP had je een plug-in waardoor je direct de songteksten van internet kon plukken en daar maakte ik graag gebruik van. Zo leerde ik de teksten van o.a. Losing My Religion en American Pie kennen.

Op de allereerste ‘serieuze’ verzamelcd die ik maakte prijkte nog de versie van Madonna (waarvan ik me nog steeds afvraag wat men er precies zo verschrikkelijk aan vind), maar dit maakte ik bij deel 4 goed door dit nummer als opener te gebruiken (en de opener was destijds vaak mijn favoriet).

Het hele verhaal van American Pie ga ik hier niet uit de doeken doen, daarvoor bevat de tekst te veel verwijzingen, die mensen verwijs ik naar blog(s) of YouTube. Zijn analytische tekst van de de neergang van de rock ’n roll, opkomst van de pop/rock en de verscheidene metaforen om artiesten of gebeurtenissen aan te duiden zijn op zichzelf al bijna een Nobelprijs voor de Literatuur waard.

En misschien is het meest knappe nog wel dat hij dit alles op een dusdanige manier op muziek heeft weten te krijgen dat het lijkt alsof de twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Geen contingent geheel waarbij sommige woordjes ook vervangen hadden kunnen worden. Nee, ieder woord zorgvuldig afgewogen en geplaatst alsof het voorbestemd was daar te staan.

avatar van Johnny Marr
Tja, allemaal buitengewone toppers in de top 10 tot nu toe. Buiten Desperado, daar heb ik niks mee.

Nogmaals, het is niet zo erg als deze gozer:




Maar heb d'r toch niet zo heul veul mee. GrafGantz weet die shit wel.

avatar van jordidj1
Erg leuk verhaal bij American Pie! Jammer dat ik jouw liefde voor het nummer totaal niet kan delen

avatar van chevy93
Misschien vind jij de versie van Madonna wel leuk.

avatar van Gretz
chevy93 schreef:

Vooralsnog wil ik het even houden bij de slotopmerking dat de mysterieuze zin “Just tie your woman to your wrist, give her the room to tie the others” één van de mooiste muziekbruggen is die ik ooit gehoord heb.[/i]

Mooi gesproken Guest Room

avatar van chevy93
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1995)

(afbeelding)
Street Spirit is our purest song, but I didn’t write it. It wrote itself. We were just its messengers; it's biological catalysts. Its core is a complete mystery to me, and, you know, I wouldn’t ever try to write something that hopeless. All of our saddest songs have somewhere in them at least a glimmer of resolve. Street Spirit has no resolve. It is the dark tunnel without the light at the end. It represents all tragic emotion that is so hurtful that the sound of that melody is its only definition. We all have a way of dealing with that song. It’s called detachment. Especially me; I detach my emotional radar from that song, or I couldn’t play it. I’d crack. I’d break down on stage.

Of het nou waar is of niet (Thom Yorke blijft een rare vogel), het is in ieder geval een mooi verhaal. Niet dat ik aan Street Spirit ooit deze classificaties heb toegekend overigens. Of het nou winter of zomer is, midden in de nacht of zonnig, op het strand of in de auto, Street Spirit blijft hemeltergend mooi. De mysterieuze tekst, de subtiele achtergrondgeluidjes, de emotionele stem van Yorke, de haast dansbare gitaarriff. Een nummer waar alles aan klopt, waar geen noot te veel is en geen noot te weinig.

Immeeeeeeeeeeeeeeeerse your soooooooooooooooul with loooooooove

avatar van chevy93
2. Dire Straits - Telegraph Road (1982)

(afbeelding)
Soms denk ik wel eens dat ik een nummer (bv. Street Spirit) boven Telegraph Road moet plaatsen, maar zodra ik de eerste minuut heb gehoord van Telegraph Road weet ik dat dat niet gaat gebeuren. Telegraph Road heeft nog nooit buiten de top 10 gestaan en is al vanaf 2011 op plek 1 of 2 te vinden.

Hoe hoger ik kom in deze lijst, hoe lastiger het is om onder te woorden wat zo’n hoge positie rechtvaardigt zonder daarbij te vervallen in nietszeggende superlatieven. Ja, ik kan zeggen dat dit het ideaaltype classic rock is, of dat Mark hier een gitaargod is die hier de ultieme gitaarnoten uit zijn Fender tovert. Of benadrukken dat ik het toetsenwerk, en de piano in het bijzonder, van Alan Clark niet onbenoemd kan laten. En een lans breken voor de drummers van Dire Straits, waarbij in dit geval Pick Withers niets minder dan meesterlijk aan het swingen is.

Maar wie heeft daar een boodschap aan? Ik kan bij Telegraph Road geen verfrissende nieuwe invalshoek bieden. Ik heb ook geen persoonlijke anekdote die een emotionele band met dit nummer kenmerkt. Ik kan alleen zeggen dat dit de ultieme culminatie van mijn smaak in één nummer samengevat is. Dat ik eenieder kan aanraden ook eens naar het prachtige samenspel te luisteren op de achtergrond en bovenal de perfecte productie te waarderen. En dit zou ongetwijfeld mijn vaste nummer 1 zijn geworden, mocht er niet één nummer nog meer bovenuit steken.

avatar van ranboy


Ik zou ook de tekst roemen!

avatar van ArthurDZ
Hmmm chevy, ik denk dat ik je nummer 1 al ken. Complimenten voor je lijstje, je begeleidende tekstjes en niet onbelangrijk, je tempo!

avatar van chevy93
En de enigszins verwachte nummer 1, maar daarom niet minder mooi.

1. Al Stewart - Year Of The Cat (1976)

(afbeelding)
De Top 2000 heeft de Bohemian Rhapsody en ik heb Year of the Cat. Zeer zelden staat deze niet op 1. Al vanaf de allereerste toplijst die ik maakte staat deze op 1. Als Telegraph Road het muzikale equivalent van Zeus is, is dit Kronos, baas boven baas.

Het is geen toeval dat dit één van de best klinkende nummers ooit is. Alan Parsons heeft niet veel albums geproduceerd, maar dat wat hij geproduceerd heeft (of eraan meegewerkt), klinkt als een klok: Abbey Road, Dark Side of the Moon en dus Year of the Cat, ze klinken allen fenomenaal. Het is dan ook de combinatie van de vele elementen die dit zo’n klassieker maken.

Year of the Cat is mysterieus (en dan heb ik het over de tekst nog niet eens gehad), warm, intrigerend, zoet, meeslepend, filmisch en wonderschoon tegelijk. Al vanaf de eerste jazzachtige pianoakkoorden neemt Al je mee op een reis door een andere wereld.

Het nummer oogt bedrieglijk simpel, maar nadere bestudering opent steeds nieuwe lagen. Kijk alleen al naar de personeelslijst op Wikipedia om te zien dat dit niet de alledaagse opstelling met drum, bas, gitaar en zang is. Year of the Cat is een volledige symfonie in een kleine zeven minuten gepropt. Het mooie is dan ook dat je iedere partij afzonderlijk kan volgen en het klinkt fantastisch. De zalvende baslijn, de zoete strijkers, de relaxte drums, of een van de tig andere instrumenten die ergens in het nummer tevoorschijn komen.

Voor velen is dit een passant in hun muzikale leven. In de Top 2000 is deze afgezakt van plek 36 (2001) naar plek 600 (2019). Bij mij staat deze steevast bovenin (en vaak bovenaan) mijn lijst. Het is de meetlat waarlangs ik alle andere nummers afmeet. Het is het enige nummer waarbij ik met niet hoef af te vragen óf het goed is, want dat is het gewoon. Year of the Cat is de voortreffelijkheid zelve. De ultieme aristotelische deugd. Goed omwille van zichzelf.

avatar van chevy93
Daarmee is een einde gekomen aan mijn reis. Dank aan alle mensen die op enigerlei wijze hebben laten zien dat ze meegelezen (en meegeleefd) hebben. Het was een behoorlijke uitdaging om te proberen niet dezelfde superlatieven te gebruiken. Om toch wat variatie erin te brengen en niet steeds dezelfde strekking te hanteren. Zeker aangezien de muzikale anekdotes bij mij vrij schaars zijn en mijn favorieten vooral favorieten zijn vanwege hun muzikale kwaliteiten en niet omdat ik er een bijzonder verhaal bij heb.

Wat mij ook opviel is hoe persoonlijk zo’n lijst wordt. Niet vanwege het opendoen van een privéboekje, dat viel wel mee, maar vooral hoezeer ik zelf ook met mijn eigen lijst mee ging leven. Aangezien ik mijn lijst relatief ‘live’ meegeluisterd heb (zoals gezegd heb ik alle teksten geschreven tijdens het beluisteren van het betreffende nummer), kreeg ik zelf ook haast een Top 2000-gevoel. Ik heb al veelvuldig mijn eigen toplijst beluisterd in de loop der jaren, en ook van 250 naar 1, maar door er zo actief mee bezig te zijn ging het nog meer leven en was het meer dan een verzameling mp3’tjes die ik opeenvolgend afspeel.

Ik heb me bij mijn voorgangers nooit zo gerealiseerd hoe persoonlijk deze exercitie wordt. Noch dat deze reis alleen maar samen met anderen beleefd kan worden. Wellicht is dit te veel melodrama voor sommigen en ik denk er ongetwijfeld te serieus over, maar je bent een romanticus of je bent het niet. Desondanks andermaal dank aan jullie. Jullie waren een fijn publiek!

P.S. Ik ben wel benieuwd of iemand zo slim is geweest mijn last.fm in de gaten te houden. Aangezien ik mijn stukjes grotendeels vooruit heb geschreven had je hier voorinformatie vandaan kunnen halen om te zien welke nummers er zouden komen.

avatar van chevy93
En hier was het allemaal om te doen:




1. Al Stewart - Year Of The Cat
2. Dire Straits - Telegraph Road
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
4. Don McLean - American Pie
5. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts VI-IX)
6. Simon & Garfunkel - The Boxer
7. Crowded House - Don't Dream It's Over
8. Eagles - Desperado
9. Sigur Rós - Untitled (Popplagið)
10. Nils Frahm - Says (Live)
11. Chris Isaak - Wicked Game
12. Mark Knopfler - Speedway At Nazareth (Paris 2010)
13. Eagles - Hotel California
14. Bruce Springsteen - Thunder Road
15. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
16. The Smiths - How Soon Is Now?
17. Supertramp - School
18. Toto - Africa
19. The National - Guest Room
20. Roxy Music - If There Is Something
21. Duran Duran - Rio
22. Pink Floyd - Time
23. Talk Talk - Living in Another World
24. Radiohead - How to Disappear Completely
25. The National - England
26. Don McLean - Vincent
27. Pink Floyd - Echoes
28. Dire Straits - Sultans Of Swing
29. Renaissance - Song Of Scheherazade
30. George Michael - Cowboys & Angels
31. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)
32. The Stone Roses - I Am The Resurrection
33. Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire
34. The Beatles - Golden Slumbers/Carry That Weight/The End
35. Michael Jackson - Stranger in Moscow
36. The Smiths - I Know It's Over (Live)
37. Radiohead - Paranoid Android
38. Sophie Zelmani - Oh Dear
39. Eagles - I Wish You Peace
40. The Beach Boys - God Only Knows
41. Supertramp - Child of Vision
42. Editors - Sugar
43. Obadiah Parker - Hey Ya (Acoustic)
44. The Boxer Rebellion - We Have This Place Surrounded (Live)
45. King Crimson - Starless
46. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid Of Orleans)
47. Daryl Hall & John Oates - Maneater
48. Deep Purple - Child in Time
49. Dire Straits - Brothers In Arms
50. Michael Jackson - Earth Song
51. Nils Frahm - Tristana
52. The War On Drugs - An Ocean In Between the Waves
53. The Alan Parsons Project - The Turn Of A Friendly Card (Part One)
54. Simple Minds - Love Song
55. Marillion - Fantastic Place
56. The The - Uncertain Smile
57. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
58. Clint Mansell - Death is the Road to Awe
59. Madness - Night Boat to Cairo
60. The National - Slow Show
61. The Cure - Faith
62. Supertramp - Don't Leave Me Now
63. Mark Kozelek & Jimmy LaValle - Somehow The Wonder Of Life Prevails
64. Nils Frahm - Over There, It's Raining
65. Fleetwood Mac - Silver Springs
66. Little River Band - It's A Long Way There
67. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
68. The Veils - Advice For Young Mothers To Be
69. The Handsome Family - Far From Any Road
70. Marillion - Neverland
71. Pink Floyd - Comfortably Numb (Live)
72. Camel - Lady Fantasy: Encounter/Smiles For You Lady Fantasy
73. Deep Purple - Lazy (Live)
74. Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West.
75. Max Richter - Dream 3 (In the Midst of My Life)
76. Bruce Springsteen - Jungleland
77. Eagles - Take It To The Limit
78. Gazpacho - Massive Illusion
79. Keane - Everybody's Changing
80. The Boxer Rebellion - Caught by the Light
81. Songs: Ohia - Being In Love (Live)
82. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
83. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
84. Stevie Wonder - As
85. Led Zeppelin - Since I've Been Loving You (Live)
86. Oasis - Champagne Supernova
87. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
88. Michael Jackson - Will You Be There
89. Joe Jackson - Be My Number Two
90. The Beatles - Something
91. Crowded House - Four Seasons In One Day
92. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
93. Howard Shore - The Breaking of the Fellowship
94. Neil Young - On The Beach
95. Bill Withers - Ain't No Sunshine
96. Brian Eno - An Ending (Ascent)
97. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
98. Nils Frahm - Ambre
99. Marillion - Angelina
100. The Nits - Nescio

101. Supertramp - Bloody Well Right
102. The Alan Parsons Project - Old And Wise
103. Dire Straits - Once Upon A Time In The West
104. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
105. Fleetwood Mac - Big Love (Live)
106. The National - Demons
107. Neil Young & Crazy Horse - Like A Hurricane (Live)
108. Peter Gabriel - Blood Of Eden
109. Genesis - Dancing With The Moonlit Knight
110. Hans Zimmer - Coward
111. Archive - Collapse/Collide
112. Dan Hartman - Vertigo / Relight My Fire
113. Japan - Nightporter
114. Pink Floyd - Wish You Were Here
115. Genesis - Firth Of Fifth
116. Sigur Rós - Sæglópur
117. Talk Talk - Such A Shame (Live)
118. Leonard Cohen - Suzanne
119. Arthur Rubinstein - Nocturne No. 1, Op. 9 in B-flat minor
120. The Boxer Rebellion - Diamonds
121. Harry Nilsson - Without You
122. Nils Frahm - Familiar (Live)
123. Stromae - Papaoutai
124. The National - About Today
125. Keane - Somewhere Only We Know
126. Marillion - Script for a Jester's Tear
127. Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
128. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
129. Harmonium - Histoire Sans Paroles
130. Radiohead - Exit Music (For a Film)
131. Duran Duran - Save A Prayer
132. U2 - One (Live)
133. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
134. Sigur Rós - Untitled (Fyrsta)
135. Miley Cyrus - Summertime Sadness (Live)
136. Pearl Jam - Why Go
137. Sigur Rós - Untitled (Samskeyti)
138. Peter Gabriel - In Your Eyes
139. Bronski Beat - Smalltown Boy
140. Godspeed You Black Emperor! - The Dead Flag Blues
141. The National - Lemonworld
142. Nils Frahm - More
143. Led Zeppelin - When the Levee Breaks
144. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
145. The Doors - Light My Fire
146. Shearwater - The Hunter's Star
147. Mark Knopfler And Emmylou Harris - Our Shangri-La (Live)
148. The Stone Roses - Made Of Stone
149. Bruce Springsteen - The River (Live)
150. Dire Straits - Down To The Waterline
151. Ólafur Arnalds & Nils Frahm - B1
152. Steven Wilson - Luminol
153. Boudewijn de Groot - Testament
154. The Cure - Prayers For Rain
155. Gazpacho - Dream of Stone
156. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
157. David Crosby - Cowboy Movie
158. Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi
159. Green Day - Jesus of Suburbia
160. Coldplay - Fix You
161. Sophie Zelmani - All About You
162. U2 - Bad
163. Queen - Killer Queen
164. Belle and Sebastian - Like Dylan In the Movies
165. Godspeed You Black Emperor! - Sleep
166. Michael Jackson - Keep The Faith
167. The Smiths - Barbarism Begins At Home
168. Eagles - Tequila Sunrise
169. Pink Floyd - The Great Gig In The Sky
170. Talk Talk - I Believe in You
171. Marillion - The Invisible Man
172. Simon & Garfunkel - Keep the Customer Satisfied
173. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
174. Alphaville - Forever Young
175. Arctic Monkeys - Do Me A Favour
176. Moody Blues - The Night: Nights In White Satin
177. Phosphorescent - Song For Zula
178. Talk Talk - I Don't Believe in You
179. Dire Straits - Tunnel Of Love
180. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
181. Gram Parsons - Return Of The Grievous Angel
182. Tame Impala - Let It Happen
183. Tasmin Archer - Sleeping Satellite
184. Arcade Fire - Intervention
185. Creedence Clearwater Revival - I Heard It Through the Grapevine
186. Radical Face - A Pound of Flesh
187. Talk Talk - After the Flood
188. The Beatles - For No One
189. The National - The System Only Dreams in Total Darkness
190. Ólafur Arnalds & Nils Frahm - 03:06
191. Kent - 400 Slag
192. Crowded House - Whispers And Moans
193. Dillard & Clark - Train Leaves Here This Mornin'
194. Airbag - Homesick I - III
195. Porcupine Tree - Deadwing
196. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
197. Klaus Schulze - Bayreuth Return
198. The Smiths - Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
199. Donna Summer - State Of Independence
200. The Doors - When The Music's Over
201. Eagles - Doolin' Dalton-Desperado (Reprise)
202. Godspeed You! Black Emperor - Moya
203. Ash Ra Tempel - Jenseits
204. U.K. - Nevermore
205. Kate Bush - An Architect's Dream
206. Tindersticks - How He Entered
207. Mark Knopfler - The Trawlerman's Song
208. Mike Oldfield - Ommadawn, Part One
209. Pearl Jam - Black
210. Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways (Phase One)
211. The Shins - New Slang
212. Chris Isaak - Heart Full Of Soul
213. Jóhann Jóhannsson - Fordlandia
214. The Sound - Winning (Live)
215. Gregory Alan Isakov - Saint Valentine
216. Talk Talk - Tomorrow Started
217. Explosions In The Sky - Six Days At The Bottom Of The Ocean
218. Duran Duran - The Chauffeur
219. The War on Drugs - Thinking of a Place
220. Spinvis - Stefan en Lisette
221. Eloy - Poseidon's Creation
222. Talking Heads - Slippery People (Live)
223. Bill Evans Trio - Waltz for Debby (Take 2)
224. Fairport Convention - Matty Groves
225. The The - Heartland
226. Radiohead - 15 Step
227. Stromae - Formidable
228. 10cc - I'm Not In Love
229. Manchester Orchestra - The Alien
230. Gregory Alan Isakov - Amsterdam
231. Jethro Tull - Aqualung
232. The National - Daughters of the Soho Riots
233. The Chameleons - Second Skin
234. Elton John - Funeral for a Friend (Love Lies Bleeding)
235. Genesis - The Musical Box
236. Wishbone Ash - Errors Of My Ways
237. The National - Day I Die
238. King Crimson - Epitaph
239. Alcest - Délivrance
240. Steely Dan - Do It Again
241. George Harrison - All Things Must Pass
242. Tim Buckley - Pleasant Street
243. Otis Redding - I've Been Loving You Too Long (Live)
244. The Allman Brothers Band - In Memory Of Elizabeth Reed (Live)
245. Kraftwerk - Europe Endless
246. Silversun Pickups - Growing Old Is Getting Old
247. Steve Hackett - Shadow Of The Hierophant
248. Songs: Ohia - Hold On Magnolia
249. Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
250. Tindersticks - Another Night In

avatar van ranboy
Wel jammer dat Yes er niet in voorkomt , maar verder de beste lijst sinds tijden!

avatar van aerobag
Mooie lijst Chevy, het meest kende ik wel, maar herbeleving ook altijd mooi en af en toe zeker wat nieuws meegepakt (lag meestal wel buiten de top 100)

avatar van chevy93
ranboy schreef:
Wel jammer dat Yes er niet in voorkomt , maar verder de beste lijst sinds tijden!
Close to the Edge was bij mijn vorige (V500-)lijst de nummer 275. Maar Yes is vooral een albumband bij mij.

avatar van jordidj1
Mooie lijst hoor, Chev. Heb genoten! Het jaar van de kat staat nu op in mijn koptelefoon.

avatar van Johnny Marr
Lekker hoor, chev! Thank U, Next.

avatar van hoi123
Naarmate we in de laatste tientallen kwamen dwaalde de lijst wat verder af van m'n muzieksmaak (Behalve Says, Popplagid en het bazennummer American Pie natuurlijk), maar desalniettemin een leuke lijst en tof gepresenteerd, Chevy!

avatar van Gretz
Chapeau chevy93, mooie reis

avatar van Vince vega
Mooie lijst Chevy, leuk om te volgen!


avatar van aERodynamIC
In het begin kwamen er veel juweeltjes langs. In de top merk ik dat onze smaak niet overeenkomt.
Maar leuk te lezen allemaal, en zoals wel vaker een uitstekende presentatie.

Dim
Presentatie waar je u tegen zegt, erg fijn om te volgen. Bedankt, chevy93.

avatar van Arrie
Met de muziek zelf kan ik voor een aardig gedeelte niet zo heel veel maar dat had ik ook niet verwacht. Ik kreeg er eveneens een Top 2000-gevoel bij. Maar ik vond het wel leuk om de stukjes te lezen! Fijne presentatie dus inderdaad.


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.