MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
jordidj1 schreef:
Jezus die foto kan echt. niet.

Deze wel? x
https://i.imgur.com/rrr6N4c.jpg

123poetertjes schreef:
Ja, ik heb me toch een enorm zwak voor dit soort oude girlgroups.

Ik ook. Staat 24 april 2020 al in je agenda?

En in het kader van RIP in 2019: Eddie Money - Take Me Home Tonight/Be My Baby - YouTube
Met Ronnie vanaf minuut twee (en daarvoor als schaduw).

Poek schreef:
(quote)

Ik ook. Staat 24 april 2020 al in je agenda?
Oeh, nu wel x.

Die van Eddie Money maar weer afgezet, vaardige verkrachting van wat het origineel zo tof maakte.

123poetertjes schreef:
Een paar jaar terug is Be My Baby nog gecoverd door een duo dat (veeeel) later in deze lijst nog terugkomt en eigenlijk, nu ik erover nadenk, hun stijl een beetje heeft overgenomen, vet he?

Suzan & Freek?

Vette update weer hoor x

Johnny Marr schreef:
Suzan & Freek?
Mijn updates zijn allemaal 's avonds tho dus wie weet.

123poetertjes schreef:
(quote)
Mijn updates zijn allemaal 's avonds tho dus wie weet.

Geef me stukjes update.

IK GEEF JE EEN UPDATE ALS HET AVOND IS WANT IN DE AVOND UPDATE IK GRAAG

22:30 de volgende. Wees geen vierkant, doe luisteren x

spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT

Ga je me weer een potje afvloeren?

Johnny Marr schreef:
Ga je me weer een potje afvloeren?

Kom chat X (iig voor 22:30)
Chat4all.net Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net

123poetertjes schreef:
IK GEEF JE EEN UPDATE ALS HET AVOND IS WANT IN DE AVOND UPDATE IK GRAAG

22:30 de volgende. Wees geen vierkant, doe luisteren x

Kom chat: Chat1
Kom chat zonder Flash: Chat2

+ alternatieve ingangen voor de chat:
1. Via mibbit.com

Je kiest bij Connect uit de lijst "chat4all[webmirc]". geef vervolgens je Nickname aan en bij channel type je "#123poet".

2. Via webchat.chat4all.net hier vul je bij nickname je nick in en bij Channel ook #123poet. Deze is ook stabiel, maar ben je slechts een kiwi en heb je opties als kleurtjes en smilies

ik ben in de chat! #zinin #stemnellygh

No One Is Ever Going To Vloer Me.

Nou vloer de druk nog maar even op ofzo

123poetertjes schreef:
Nou vloer de druk nog maar even op ofzo

Rustig, Niek, het Is Allemaal Voorbij. Er Is Geen Enkel Gevaar Meer.
Iedereen Is in Elkaar aan het Storten, Niek. Iedereen Behalve Jij.
Dit Was een Belangrijke Vloer in Hun Leven, Poet.
Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Vloeren, Niek.
Breng Me Thuis, Niek. Vloer Me. Vloer Me.
Het Vloert Zolang het Vloert, Niek.

Niek Swerts - Vloerland

Another update in our way

https://i.imgur.com/fWHE3kb.png
70. Santigold - Disparate Youth
Pop-fusion, 2012, Master Of My Make-Believe, 4:44

Blokje vier even enthousiast openen. Santi heeft hier een anthem gecreëerd voor de ambitieuze buitenbeentjes en ook genretechnisch wappert het maar een beetje overal tussen. Het is pop, het is r&b, het is Caribische funk, het is een beetje hiphop, er is een elektronische touch en er zit een jengelend gitaarriff in. Juist het feit dat die stijlen zo goed samen gaan geeft echter hoop, en Disparate Youth is dan ook voornamelijk geschreven met het oog op in het moment leven en je dromen naleven omdat iedereen wel ergens zijn draai en passie in kan vinden. De laatste jaren ben ik steeds meer naar dit liedje gaan leven en steeds meer mijn eigen ding gaan doen. Ik zit nog altijd boordevol plannen en idealen over mijn eigen toekomst, het doel is daar nu zoveel mogelijk naar te handelen in
Wapperman schreef:
The Here And The Now
hoewel er nu nog wel wat blokkades tussen zitten. Op dit moment zit ik in een studie waarvan ik me iets te laat heb gerealiseerd dat het me niet gelukkig gaat maken, maar omdat ik nu al zover gevorderd ben zou het nu dom zijn om uit te stappen. Maar het einde nadert, en ik hoop dat wanneer ik hiermee klaar ben ik even uit mijn huidige stramien kan stappen en iets kan gaan doen waar ik daadwerkelijk van denk van: ja, dit is wat ik wil. Hopelijk kan ik daarna een keer het buitenland in, nieuwe contacten opdoen over de hele wereld, en gewoon doen wat ik leuk vind. Da's eigenlijk ook waar zo’n top 100 om draait: liedjes bij elkaar plaatsen naar eigen inzicht, wars van regeltjes van anderen. Wat ik al zei, een anthem.

Ook kjoel, genreoverschrijdend en omdat ik niet vaak genoeg kan aanhalen dat ze een Q.U.E.E.N. is: Janelle Monáe – Cold War

https://i.imgur.com/OjVVsFw.png
69. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
Biotechno, 2011, Diorama, 6:21

Eventjes wat fijne melodische techno. En bovendien tijd om even naar buiten te gaan, lekker de natuur in. Dominik Eulberg is een ornitholoog en het toffe is dat je in zijn muziek de elementen daarin terughoort. Inspiratie doet hij op door lekker wandelingetjes door het bos te maken, verrekijkertje in de hand. Naast vogels spotten kijkt hij ook wel eens omlaag, naar al die kleine beestjes die op het aardoppervlak krioelen en een onmisbare taak voor het ecosysteem op zich hebben genomen. Die Drei Millionen Musketiere is een ode aan de guitige dappere mieren. Ik had altijdal wel sympathie voor die keine beestjes die zo heerlijk in colonne achter elkaar aan kunnen trippelen en zware blaadjes en takjes versjouwen alsof het niets is om samen een verbluffende collectieve intelligentie bij elkaar te rapen. Ze zijn niet bang om te worden vertrapt door zoogdiervoetjes of opgeslobberd door zo’n lange kleverige mierenetertong. Ze geven geen fuck, die kleine deugnietjes. Ook Dominik denkt dat we nog veel van die minuscule krijgers te leren hebben, vandaar dat hij er een ruim zes minuten durende ode aan heeft besteed. En damn, wat een nummer. Je gaat mee op reis met de beestjes, door het bos terwijl de regendruppels op de blaadjes tikken. Ze komen overal vandaan, uit holen, struiken, boomstronken om hun kjoele mierigheid te tonen aan de luisteraar die inmiddels zo’n beetje een kijker is geworden, zo goed wordt het beeld geschetst. Echt vet hoe je met muziek gewoon een wereld tot leven kunt brengen. Dit nummer zit vol met wendingen, wisselingen, klemtonen op de kleinste details en een geweldige drive. Nu moeten jullie wel zorgen dat jullie uit de buurt van de jam blijven en we worden vast beste maatjes, lieve zespotige rakkertjes.

Ook kjoele elektronica met natuurinvloeden, uit Nederland: Tunnelvisions - Tanami

https://i.imgur.com/lo0Kv84.png
68. Beogradski Sindikat - Duga je Ulica
политички хип хоп, 2001, БСССТ...Тишинчина!, 6:45

Jup, ik ben op de hoogte: een top 100 zonder Servische politiek geëngageerde hiphop is natuurlijk geen top 100 te noemen. Tja, hoe ik hier nou aan kom? Geen idee, ik heb al wel langer een fascinatie gehad voor midzuidoost-Europa. Niet heel specifiek I know, ik vind die hele regio gewoon interessant. Het is denk ik een beetje begonnen tijdens mijn tijd op WielerFlits waar ik in mijn pre-MuMeperiode behoorlijk actief was, ook als 123p. Joachim en Verweggistan weten die shit. Hoogtepunt voor mij daar lag in 2013, toen ik begon met het schrijven van fictieve koersverslagen, het liefst zo realistisch mogelijk. Kroonjuweel (al zeg ik het zelf) hiervan, was Budapest-Bucuresti, een veertien etappes lange rittenkoers tussen Hongarije en Roemenië met bergen, steden en een deelnemersveld variërend van B-Teams uit de World Tour tot de nationale selecties van de gastlanden. Zoals wel vaker met mijn projecten betreft begin ik het veel te leuk te vinden waarna ik steeds ambitieuzer word. Hierdoor werden mijn verslagen echt enorm lang en maakte ik volledie uitslagentabellen en routekaartjes met profielen en alles. Voor mijn verslagen zelf zocht ik over elk dorpje, elke berg, elk bos waar de renners aan passeerden achtergrondinfo en legde de route in zijn geheel af op Google Maps. Hierdoor heb ik inmiddels het idee een groot deel van Roemenië te kennen zonder er ooit geweest te zijn. Mijn favoriete renner is inmiddels ook een Roemeen, de lompe kleine sprinter Grosu die nogal vaak op zijn muil gaat. Leopold König won trouwens de eerste editie in 2013. Hoewel ik van zowel 2014 als 2015 nog flinke blauwdrukken heb gemaakt en de uitslagen zelfs compleet af zijn is het me nooit meer gelukt het af te werken en te kunnen publiceren waardoor dagen aan voorbereidingswerk nog ergens in een weggestopt mapje digitale stof loopt te happen, echt zonde en kenmerkend aan mijn persona. Maar goed, we dwalen af, we zitten immers niet in Roemenië nu maar in Servië. Vond het echter leuk genoeg om even te delen.

A propos, na Roemenië stond eigenlijk die hele regio plots op mijn netvlies. De interesse voor de Balkanlandjes werd nog extra aangewakkerd toen ik met mijn twee broers op stedentrip ging naar Belgrado. We gingen er zonder al te veel verwachtingen heen maar het bleek een superfascinerende stad met aan de ene kant een enorme oorlogshistorie en wijken vol treurige Oostblokflats, en aan de andere kant juist grootse toekomstplannen. En omdat het nu nog een beetje in de tussenfase zit troffen wij een broeiplaats voor creativiteit aan met leuke verborgen kroegjes, vissersbootjes en zelfs een eilandje om flink rond te scheuren op mountainbikes. Misschien wel mijn favoriete buitenlandse stad waar ik in mijn leven ben geweest, gaat erheen mensen! Nieuwsgierige ik begon me dan direct af te vragen dat als een stad zo creatief en historisch beladen is, het niet anders kan dan dat er ook goede muziek vandaan moet komen. De traditionele Balkansound vind ik al tamelijk awesome om naar te luisteren, maar het is deze hiphopformatie waarbij ik echt iets had van: wauw! Ik versta dus werkelijk geen snars van die taal, daarvoor zal je toch echt bij Arries buurvrouw aan moeten kloppen of een beeld door haar ruit moeten gooien, maar je hoort aan die energie en die woede gewoon al dat het gaat over belangrijke shizzle. Duga je Ulica (het is een lange straat) is gewoon vol in je smoel gespuugd worden waarna je dagenlang naar ćevapčići ruikt. Ligt het aan mij of klinken Slavische talen gewoon onwijs hard? Zeg maar dat het aan mij ligt hoor, dan voel ik me weer speciaal. De groep heeft over de jaren behoorlijk wat stof doen opwaaien omdat ze tegen allerlei heilige huisjes aanschopten. Of ik met ze sympathiseer is een tweede, ik heb het niet zo op zwaar patriottisme, al is muziek wel altijd een mooie uitlaatklep om je kritiek op het systeem te uiten. En zoals ik al zei, ik versta er toch een zak van. Geweldig hoe elke rapper bij elke verse steeds weer meer gas wil geven dan zijn voorganger waardoor het echt over elkaar heen rolt. Hele album is keihard trouwens.

Ook kjoel en iets traditioneler Slavisch (al is de vent technisch gezien een Zwitser): Mario Batkovic - Restrictus

https://i.imgur.com/X2kAbLE.png
67. Burial - Loner
2-Step, 2012, Kindred, 7:28

HO
HO
Zo vroeg al? Tja, eigenlijk mag deze wel hoger (toptien is niet misplaatst) maar ik vind hem gewoon wel mooi passen tussen nog komende nummers van deze update. Naar Burial moet je niet luisteren. Nee, Burial moet je beleven. Je moet het ademen. je tong moet het proeven. Je hart moet het kloppen. Ja, die shit komt echt wel binnen. Het vette aan Loner is dat het wat weifelend en aftastend begint met ruis en alles, alsof hij eerst zijn eigen onzekerheid nog even moet overwinnen. Maar wanneer die beat erin klapt dan ben je ook direct vertrokken. Die hook is als zo’n fastforwardstukje waar je overheen zoeft waarna je in de overdrive zit in vanaf dat moment ben je net meer te stoppen. Het raast maar door maar niet op een crazy manier, altijd is er controle en vertrouwen waardoor ik mij gewillig kan overgeven aan de warme kilheid die dit liedje uitstraalt. Een nummer voor loners om zich aan vast te houden. Ik ben zelf graag op mijn eentje, lekker in mijn Eigen Wereld. Ergens top want ik heb inmiddels wel geleerd dat ik mezelf prima kan vermaken. Hele wielerkoersen verzinnen met mijn honderden speelgoedautootjes bijvoorbeeld (komt ie weer he). Soms kan dit ook nogal een nadeel zijn in mn dagelijks leven tho. Ik werk graag op mijn eentje en zeker als ik ergens tegenaan loop heb ik de behoefte dat zelf te fixen terwijl het eigenlijk beter is om hulp te vragen. Dit maakt me niet de makkelijkste persoon om mee samen te werken, en niet de makkelijkste persoon om überhaupt shit gedaan te krijgen. Ook haak ik vrij makkelijk af in gesprekken waardoor alles langs me heen gaat. Mijn gedachten zijn altijd bezig zegmaar. Behalve als ik bepaalde muziek op heb waarin ik me helemaal kan verliezen, dan pas staat mijn hoofd even lekker uit. Burial bezit die gave om mezelf even te resetten. Hierdoor maakt het het ook één van de meest geschikte nummers om al reizende te luisteren. Is er ooit een beter autoplaatje gemaakt? Wel onder één voorwaarde: het moet nacht zijn. Zo donker dat zelfs de zwartste gedachten nog licht geven. Dat is wanneer de Boerial echt de keerl wordt. Mag ik jullie nog jaloers maken door te zeggen dat ik onlangs Kindred op vinyl voor 15 euro in de Plato heb gekocht? Koopje van mijn leven.

Ook kjoel, gemaakt voor loners en tevens een echt autoplaatje: Darkside - Freak, Go Home

HO

Ja, we kunnen wel stoppen nu. Beter wordt het niet.

Dacht je?

https://i.imgur.com/vSPihta.png
66 Kanye West feat. Pusha T - Runaway
Art pop, 2010, My Beautiful Dark Twisted Fantasy, 9:08

HO
HO

Zo’n groot epos dat ik eigenlijk niet echt iets erover weet te schrijven. Runaway staat vooral bekend als het lievelingsliedje van Naaz (uh huh), bij mij moet ie 65 nummers voor zich dulden. Niet boos worden nu Kanye, je bent heus wel cool. Ik zei het al op de Orinocochat maar dit is nou echt zo’n nummer dat de geschiedenis ingaat in de wie ons over vijftig jaar nog kunnen herinneren. Dat ik gezeten in de luie stoel tegen mijn kleinkinderen kan zeggen: wauw. die cybertronspaceboerentriangeltrap met spuwendelamasamples van tegenwoordig, wat ontzettend kut. In mijn tijd was er nog Kanye West, díe maakte nog échte muziek. Een heel vaardige MC vind ik hem niet echt maar zijn productiewerk behoort wel tot het crème de la crème van de hiphopscene. Laat ye in dit very nummer ook nog eens tekstueel sterk uit de hoek komen en voilà, dit is het crème de la crème de la crème van muziek in zijn algemeen. Een Griekse tragedie met ontzettend veel drama en pathos. Kanyes worsteling met zichzelf en z’n ladyproblems. King Push die even inbreekt, tjonge zeg. En wanneer plots even alles wegvalt op die hemelse piano na begint het meest epische outro dat in mijn lijst staat. De strijkers, de vocoder, wat een warmte, wat een geluk. Kanye, je bent me wel mijn doerakje zeg.

Ook kjoel, best wel legendarisch en speciaal voor m’n boy J: Deltron 3030 - 3030

jordidj1 schreef:
HO

Ja, we kunnen wel stoppen nu. Beter wordt het niet.

fok

https://i.imgur.com/S2otbmU.png
65. Mobb Deep - Shook Ones, Part II
Gangsta rap, 1995, The Infamous, 5:26

HO
HO
Een klassieker van de oude stempel, toen hiphop nog hiphop was enzo. Een beetje rapper moest zeker in die tijd vooral iemand van de straat zijn en de straat is niet voor mietjes. Prodigy en Havoc hebben lef, zij staan er gewoon. Shook Ones II behandelt het streetgangthema maar dan wel met een realistish beeld en dat beeld is niet bepaald idyllisch te noemen. Het leven in da hood is keihard en keidonker. Zo donker, zo grimmig, ik zou die arme knulletjes op willen vangen en willen knuffelen en ze een toekomst willen geven ver weg van dit ganggeweld. Je hoort eigenlijk dat ze zelf ook bang zijn maar ja, dat mogen ze natuurlijk niet laten blijken want dan ben je er geweest, survival of the fittest en alles. Die eerste verse van Prodigy is ook echt een soort stoerheid uit zelfverdediging en gaat door merg en neusbeen. Melodisch is het nummer eigenlijk zo simpel, volledig leunend op slechts drie samples, wel vakkundig gekneed en gesmeed tot ze elkaar perfect aanvullen. Dat pianoloopje, brr dat is al superscary. Maar wat me nog het meest grijpt is die knijpende sirene (heb nog steeds geen idee uit wat voor instrument het komt eigenlijk) die de hele tijd als een soort noodklok het gevaar inluidt. Damn, ik wil weg van deze shit, mama help! Maar je ontsnapt er zomaar niet aan, want zelfs wanneer de stemmen verstomd zijn gaat het nog door. Het gevaar gaat door, en alleen al de illusie dat er nare dingen kunnen gebeuren maakt dat slot nog even een stukje creepier. Soms ben ik blij dat ik uit een vrij saai stadje kom waar niet heel veel boeiends gebeurt, ik zou het geen tien minuten uithouden daar in Bronx of waarever in de Ney Yojk hood. Als ik The Imfamous in zijn volledigheid wil draaien doe ik de ramen dicht en de deuren op slot. En om het risico volledig te ontlopen kijk ik voor de zekerheid nog even achter de kast en onder mijn bed.

Ook kjoele gangtarap van gangstamensen die hem eigenlijk ook zeven kleuren schijten (en ik ook van dat pianoloopje): Immortal Technique - Dance With the Devil

holy focckin shit Niek houd op met me deze update is zo krankzinnig goed, doe ff normaal

https://i.imgur.com/CPwbbwA.png
64. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
Plunderphonics a.k.a. gewoon weirde shit, 2000, Since I Left You, 4:48

HO
HO
Avalanches is above, business continues below. Ik heb me toch een groot deel van deze nummers te danken aan deze babyblauwgesmoelde site en dit halvegaartje hoort daar ook toe, en dan wel door de top 100 van Dance Lover, niet voor het eerst genoemd in mijn lijst, en ook niet voor het laatst. Voor zover je er nog aan twijfelde: deze update is vooral hiphop-electronicgesmoeld en dus mag een mix van beide werelden er prima tussen. The Avalanches is een briljant collectief dat gewoon een eeuw aan geluidsopnames induikt en daar de vetste samples aan elkaar weet te nieten tot zowaar een redelijk samenhangend geheel, maar toch nog zo chaotisch dat je oren tekortkomt. . Een comment op JijBuis noemde het al ‘een muzikale compilatie van memes die nooit bestaan hebben’. Alsof je aan een maat vraagt: “hé, ken jij nog iemand die een nieuwe badkamer bij me kan aanleggen?” en hij je daarna een maand lang opzadelt met een vloot aan Oempa Loempa’s, zoiets. Letterlijk elk citaat, elk dierengeluid, elk instrument dat langskomt is weird en ook ontzettend grappig. En dan die clip nog erbij. Rot op van mij! https://img.static-rmg.be/a/view/q90/w778/h/2297807/ezgif-com-video-to-gif-5-gif.gif

Ook kjoel en lekker grabbelend in de samplebak, maar wel ekt serieuze shit: DJ Shadow - Stem / Long Stem

Gaat maar door, hè? Niek laat me loss laat me los ahahahaha xd

LAAT ME LOOOOSSSS ALS HET AVOND IS

https://i.imgur.com/43honWE.png
63.BROCKHAMPTON - SISTER/NATION
BITCHHOP, 2017, SATURATION III, 6:05

HO
HO

WAT, VROEGEN JULLIE NOU DAT DE LIJST WAT MEER HIPHOP KON GEBRUIKEN? NOU IK DOE ER NOG MAAR EVENTJES EEN STAPJE BOVENOP WANT HOLA HOLA OOK BITCHHAMPTON IS GEArrieVEERD YEAH YEAH YEAH WANT WAT IS DIT ME TOCH EEN COLLECTIEFJE BIJ ELKAAR YEAH YEAH YEAH. OP WOO HAH ZAGEN JOBADJ1, JABARRIE EN IK, MERLYN POET, THE BEST BOY BAND SINCE ONE DIRECTION LIVE EN DAT WAS ME TOCH EENS EEN EXTREEM DIKKE FISSA YEAH YEAH YEAH. HET VOORVAK WAS ALLEEN VEEL TE KLEIN OM AL DIE SCHREEUWENDE FANBOYZNGIRLZ EEN BEETJE PERSONAL SPACE TE GEVEN WAARDOOR DE MOSHPIT MEER EEN SOORT APPELMOESPIT WERD WAAR IEDEREEN EEN BEETJE DOOR ELKAAR HEEN ROERDE, BESTE DROOGKNUFFELSESSIE OOIT BESTE OOIT YEAH YEAH YEAH.

TJA, GEZIEN DE KWALITEIT VAN DEZE BAND EN DE NAAM DIE ZE IN ONZE PBH-COMMUNITY HEBBEN OPGEBOUWD WAS HET NIET ZOZEER VRAAG OF BH MIJN LIJST ZOU HALEN, MEER ZO MET WELK NUMMER. EN DAARMEE MAKEN ZE HET TOCH WAT MOEILIJKER WANT HUN regenboogkleurigheid ZORGT ERVOOR DAT IN ELKE TRACK EEN ANDERE KWALITEIT NAAR BOVEN KOMT. HEAT IS VIES LOMP HARD, QUEER STUITERT ZEKER DE EERSTE HELFT ALLE KANTEN OP, BOOGIE IS FUNKY AS FUCK, NO HALO IS GEVOELIGE SHIZZLE, 1998 TRUMAN HEEFT EEN SICKE HOOK EN ALASKA HEEFT EEN DIKKE BEATSWITCH, MAAR WELKE MOEST IK DAN KIEZEN? GELUKKIG IS ER DAN NOG SISTER/NATION DIE DE BOEL EVENTJES COMBINEERT ALSOF HET EVENTJES GEWOON IS OM ZOIETS KUNNEN MAKEN. HOLY FUCK DIE BEAT VAN SISTER KNALT ER IN ALS EEN MALLE MOTHERFUCKER ON ACID, ZO BIZAR HARD OPGEPOMPT HE IK HOU HET NIET MEER. SPAANSE PASSAGE ERTUSSENDOOR VANJE HOPPAAAAA, TEMPOVERANDERINGEN VAN JE OELALAAAA EN DAN TERING DIE 180 GRADEN BEATSWITCH NAAR NATION WAAR ALLES PLOTS EMO WORDT VAN JE WHOAAAA. IK DACHT DAT HET BIJ MIJ WEL GOED GING, NU HEB IK ALWEER LAST VAN MOODSWINGS. BITCHHAMPTON IS ÉÉN GROTE MOODSWING, OOK IN HET UPTEMPO SISTER GAAT HET OVER HEAVY ANXIETYPROBLEMEN EN GEMAAKTE FOUTEN IN HET VERLEDEN. SOWIESO OOK BEWONDERENSWAARDIG DAT IN ZO’N GROOT COLLECTIEF IEDEREEN DE RUIMTE KRIJGT OM ZIJN VERHAAL TE VERTELLEN, IEDEREEN DAT OP ZIJN EIGEN MANIER DOET FLOWTECHNISCH GEZIEN EN DE PRODUCTIES ER NOG VAAK IN HET NUMMER OP WORDEN AANGEPAST. HIERDOOR GA JE ZE ECHT ALS PERSONEN ZIEN EN NIET GEWOON MAAR ALS REPPERTS. OP SISTER/NATION KOMEN ER ZES (ZAS) LEDEN AAN BOD (JOBA, MERLYN, KEVIN, MATT, DOM EN AMEER) EN TOCH VOELT ALLES ORGANISCH ALSOF HET EEN GROTE FAMILIE IS. BEHALVE AMEER DAN, DIE RUKKER. MAAR DIE STAAT WEL MOOI MET ZIJN KOP OP ALLE SATURATIONALBUMS.

OOK KJOEL, OOK OP WOO HAH EN OOK EEN PBH-ANTHEM: Travis Scott - SICKO MODE. GEERT, HOE GING IE OOK ALWEER?

MOEILIJK MEER TE OVERTREFFEN DIT UPDATEJEEE

(afbeelding)
https://media.giphy.com/media/POIJtJg7ZyOOuIhNje/giphy.gif

https://i.imgur.com/JndE2oW.png
62. Ocean Wisdom - Walkin’
UK hip hop, 2015, Chaos '93, 3:55

Dizzee hadden we al, nu is het tijd voor Wizzy. Ook uit Londen maar dan wel gewoon hiphop op de oldskoolmanier. Ocean Wisdom (srsly, dit is gewoon zijn echte naam) weet van aanpakken, zo laat ie hier maar efkes horen. De instrumentatie op Walkin’ is sober gehouden, evenals de melodie. Alles staat in het teken van de flow. En oh dames en heren, wat komt ie als een modderfokker. Het gemak waarop hij tempo wisselt is fenomenaal en als je denkt dat het net meer sneller kan pakt ie even een passage met weetikhoeveelsyllablespersecondewaarinieheerlijkspitinzo’nklassiekLondonsaccentvantjakanhetnietperseve-rstaanmaarwatklinktditvetendearymewateenskilzzdezetrackneuktmijwollah eraan vast op een onderkoelde manier alsof ie gewoon zijn dagelijkse boodschappen doet, een halve kilo kibbeling bestelt bij de bakker ofzo. Dat de bakker dan zegt: “sorry, we hebben hier geen vis” waarna Wizzy meteen met twee middelvingers in de lucht wegloopt (cuz he don’t run fam) terwijl een zonnebril, een joint en een SnoopDoggsample uit de lucht komen vallen. Of zo zie ik het voor me. Toch nog even terugkomend op de instrumentatie want met sober alleen doe ik die geen recht. Hard is ie weldegelijk met een bas die zo hard staat dat ie nog even duchtig navibreert, een pianoloopje (jup, niet voor het eerst deze update) bestaande uit één toets tegelijk met de drop en dan dat bezwerende fluitje. Zet een lege mand in de kamer waar je dit nummer afspeelt en er kronkelt binnen no time een wiegende slang uit. Dit nummer kan niet.

Ook kjoel, ook Brits en dit keer een chick maar geen FloFlo: Little Simz - Venom

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.