Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
9
geplaatst: 11 januari 2020, 23:25 uur
https://i.imgur.com/aTzMpLF.png
61. Boards of Canada - Amo Bishop Roden
Ambient elektronica, 2000, In A Beautiful Place Out In The Country, 6:16
Het was een wild blokje dus leek het me een goed idee om af te sluiten met wat rustgevende ambient om weer een beetje bij te komen. In mijn gedachten is dit het geluid dat het Noorderlicht maakt, eenzelfde soort warmte in de kilte van een heldere lucht. Om tot de kern van dit liedje te komen zul je dus eigenlijk in de poolcirkel moeten komen. Ben ik nog nooit geweest tho, dus ik luister hem dan maar op andere momenten dat ik me één voel met die immense ruimte die boven ons zweeft. In het vliegtuig bijvoorbeeld, al jaren een vastigheid in mijn playlist aldaar. Nu vlieg ik ook niet vaak tho dus heb ik In a Beautiful Place Out In The Country (naar een uitspraak van Amo Bishop Roden herself) maar gewoon op vinyl gekocht. Komt ie nu ook keihard binnen zonder dat ik er de kamer zelfs maar voor hoef te verlaten. Eigenlijk is de hele EP een ode aan het leven met lachende kinderstemmetjes en alles. Machtig prachtig.
Ook kjoel, ook een vliegtuigplaatje en hé, ook weer van BoC: Boards of Canada - Reach For The Dead
spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT
61. Boards of Canada - Amo Bishop Roden
Ambient elektronica, 2000, In A Beautiful Place Out In The Country, 6:16
Het was een wild blokje dus leek het me een goed idee om af te sluiten met wat rustgevende ambient om weer een beetje bij te komen. In mijn gedachten is dit het geluid dat het Noorderlicht maakt, eenzelfde soort warmte in de kilte van een heldere lucht. Om tot de kern van dit liedje te komen zul je dus eigenlijk in de poolcirkel moeten komen. Ben ik nog nooit geweest tho, dus ik luister hem dan maar op andere momenten dat ik me één voel met die immense ruimte die boven ons zweeft. In het vliegtuig bijvoorbeeld, al jaren een vastigheid in mijn playlist aldaar. Nu vlieg ik ook niet vaak tho dus heb ik In a Beautiful Place Out In The Country (naar een uitspraak van Amo Bishop Roden herself) maar gewoon op vinyl gekocht. Komt ie nu ook keihard binnen zonder dat ik er de kamer zelfs maar voor hoef te verlaten. Eigenlijk is de hele EP een ode aan het leven met lachende kinderstemmetjes en alles. Machtig prachtig.
Ook kjoel, ook een vliegtuigplaatje en hé, ook weer van BoC: Boards of Canada - Reach For The Dead
spotify:playlist:0PIr1UuaWHzV8ZEtyyWwVT
0
geplaatst: 11 januari 2020, 23:28 uur
aerobag schreef:
Lekkere drop, als er een chat was zou die nu gek gaan
kom chat xLekkere drop, als er een chat was zou die nu gek gaan
Chat4all.net Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net
2
geplaatst: 12 januari 2020, 00:01 uur
123poetertjes schreef:
(afbeelding)
64. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
Plunderphonics a.k.a. gewoon weirde shit, 2000, Since I Left You, 4:48
(afbeelding)
64. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
Plunderphonics a.k.a. gewoon weirde shit, 2000, Since I Left You, 4:48
Had ik al verteld dat we in het topic Singles Top 20 Per Jaar - MusicMeter.nl bij het jaar 2000 zijn aanbeland?
1
geplaatst: 12 januari 2020, 02:02 uur
Beetje verlaat, maar 212
From the Ritz to the Rubble
Frontier Psychiatrist 
From the Ritz to the Rubble
Frontier Psychiatrist 
2
geplaatst: 12 januari 2020, 06:23 uur
Gvd Niek, moest je nou echt zo`n briljant blokje droppen terwijl ik niet thuis was........ 
Plastic Bitch House en meer is altijd welkom voor een afterfissa in Nimma; Todd Terje, Kendrick Lamar, Tame Impala & Giorgio Moroder vannacht maken het gemis nog enigszins goed.

Plastic Bitch House en meer is altijd welkom voor een afterfissa in Nimma; Todd Terje, Kendrick Lamar, Tame Impala & Giorgio Moroder vannacht maken het gemis nog enigszins goed.
2
geplaatst: 12 januari 2020, 13:06 uur
123poetertjes schreef:
Hele wielerkoersen verzinnen met mijn honderden speelgoedautootjes bijvoorbeeld (komt ie weer he).
Haha zalig, deed ik ook. Vaak gewoon in de woonkamer rond de tafel. Maar als het bergrit was gebruikte ik de trap, en kon m'n moeder niet meer naar boven zonder te riskeren een been te breken. Hele wielerkoersen verzinnen met mijn honderden speelgoedautootjes bijvoorbeeld (komt ie weer he).

0
geplaatst: 12 januari 2020, 13:38 uur
JoaMuse schreef:
Ha! Alsof ik m'n jeugd weer herbeleef. (quote)
Haha zalig, deed ik ook. Vaak gewoon in de woonkamer rond de tafel. Maar als het bergrit was gebruikte ik de trap, en kon m'n moeder niet meer naar boven zonder te riskeren een been te breken.
Onze zoldertrap heeft ook holle ruimtes tussen de treden waardoor de vierwielers nog wel eens behoorlijk omlaag konden donderen, wel extra spannend
1
geplaatst: 12 januari 2020, 13:53 uur
Hee, wielerkoersen nadoen met speelgoedauto's deed ik ook al! Gelukkig voor mijn ouders niet op de trap maar gewoon op de grond. Bij mij won Hennie Kuiper wel de Tour.
En nu besteed ik nog veel meer tijd aan spelen met wielerkoersen, niet met auto's maar met allerlei wielerspellen. Desondanks vind ik Ploegsteert geen mooi nummer, ik hoor liever deze.
En nu besteed ik nog veel meer tijd aan spelen met wielerkoersen, niet met auto's maar met allerlei wielerspellen. Desondanks vind ik Ploegsteert geen mooi nummer, ik hoor liever deze.
1
geplaatst: 12 januari 2020, 15:14 uur
123poetertjes schreef:
78. Arctic Monkeys - From The Ritz To The Rubble
In de zomer van 2014 heb ik weleens een hele dag besteed om die openingsstrofe foutloos mee te kunnen wauwelen. En ik mag jullie trots mededelen: Ik kan hem nog steeds!
Respect! Helemaal uit mijn hoofd ken ik 'm niet, want ik heb gek genoeg nog nooit de teksten van dit album opgezocht. Maar ik heb deze plaats grijs genoeg gedraaid om bij alle teksten een heel eind te kunnen komen qua meewauwelen. 78. Arctic Monkeys - From The Ritz To The Rubble
In de zomer van 2014 heb ik weleens een hele dag besteed om die openingsstrofe foutloos mee te kunnen wauwelen. En ik mag jullie trots mededelen: Ik kan hem nog steeds!

Ook een kjoele ode aan het uitgaansleven, door een in de Benelux behoorlijk ondergewaardeerde artiest: Jamie T - Sticks & Stones
Jeugdsentiment! Ben ik ooit eens tegenaan gelopen toen toen ik de Britse Top 40 nog bijhield. Ook in de tijd dat ik de Monkeys leerde kennen.
1
geplaatst: 12 januari 2020, 15:22 uur
123poetertjes schreef:
maarrrr ik wilde wel handtekening jonguuuhh
Toen ik dit las voelde ik een binnenpretje opkomen. Was het helemaal vergeten, die handtekening op je telefoon. Mafkees. maarrrr ik wilde wel handtekening jonguuuhh
Zure afloop van het verhaal tho...
0
geplaatst: 16 januari 2020, 19:13 uur
123poetertjes Wanneer gaan we verder? Hoop nog een paar leuke ontdekkingen te doen.
0
geplaatst: 16 januari 2020, 23:23 uur
Ja t was even een druk weekje, vooral in de avonden. Gelukkig lag ik nog wat voor op schema dus ik kan het me veroorloven, en heb nu ook weer wat vooruit kunnen schrijven. Voorlopig ga ik komende zondagavond 22:30 aanhouden, luister vooral weer mee als je zin hebt x
1
geplaatst: 17 januari 2020, 11:35 uur
123poetertjes schreef:
Voorlopig ga ik komende zondagavond 22:30 aanhouden, luister vooral weer mee als je zin hebt x
Voorlopig ga ik komende zondagavond 22:30 aanhouden, luister vooral weer mee als je zin hebt x
Ik kom zeker en vast chat! x
5
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2020, 12:05 uur
Poek schreef:
Hee, wielerkoersen nadoen met speelgoedauto's deed ik ook al! Gelukkig voor mijn ouders niet op de trap maar gewoon op de grond. Bij mij won Hennie Kuiper wel de Tour.
Ik deed dat ook.

Ik ben een keer compleet geflipt omdat ik na thuiskomst uit school zag dat mijn moeder tijdens het stofzuigen per ongeluk een autootje letterlijk 5 cm had verplaatst en de stand dus niet meer correct was waardoor al mijn 'werk' voor niets was in mijn ogen. Intens verdriet + woede.
Uiteindelijk heb ik toen aan mijn ouders voorgesteld dat als zij zouden beloven nooit meer aan mijn autootjes te komen wanneer ze 'in de race' stonden dat ik dan op die plaatsen naderhand zou stofzuigen. Dat vonden ze echt een fantastisch idee en dat heeft jarenlang zo tot wederzijdse tevredenheid gewerkt.
Overigens gingen de bergetappes bij mij over de leuningen van meubelstukken. Stoelen voor het middengebergte en de banken voor het hooggebergte.
En bij tijdritten had ik ook daadwerkelijk een stopwatch in gebruik.

EK en WK allround schaatsen deed ik overigens ook na met autootjes in het Visser/Kemkers/Vergeer tijdperk.
1
geplaatst: 17 januari 2020, 16:03 uur
123poetertjes schreef:
Ja t was even een druk weekje, vooral in de avonden. Gelukkig lag ik nog wat voor op schema dus ik kan het me veroorloven, en heb nu ook weer wat vooruit kunnen schrijven. Voorlopig ga ik komende zondagavond 22:30 aanhouden, luister vooral weer mee als je zin hebt x
Kan het ook om 21:00? Dan hebben we een langere afterparty x
0
geplaatst: 17 januari 2020, 17:01 uur
Nee, dan moet ik Heel Holland Bakt kijken met de fam x
22:00 op z'n vroegst ya bish
0
geplaatst: 17 januari 2020, 17:37 uur
chevy93 schreef:
Twee woorden, negen letters.
Verrek ja, dat strookt inderdaad met de titel van nummer 60. Hoe wist je dat?Twee woorden, negen letters.
0
geplaatst: 17 januari 2020, 19:21 uur
1
geplaatst: 17 januari 2020, 19:47 uur
Poek schreef:
Wielerkoersen nadoen met speelgoedautootjes | WielerFlits
Doe je ook mee 123poetertjes?
Lol, was jij nou Poeksel? Nooit geweten Wielerkoersen nadoen met speelgoedautootjes | WielerFlits
Doe je ook mee 123poetertjes?

2
geplaatst: 17 januari 2020, 21:19 uur
Ja ik dacht, ik neem niet net zoals jij en west daar en hier dezelfde gebruikersnaam, ik maak het mensen een beetje moeilijk om me te herkennen.
3
geplaatst: 19 januari 2020, 18:49 uur
123poetertjes schreef:
Dit wordt hem hoor, liefies. Dus reserveer maar alvast minimaal 49 minuten afvloerplezier en hé, we doen doen er vast ook nog wel een afterfissa aan vast. 22:00 sharp, baby sharp tutududududu.22:00 op z'n vroegst ya bish
Kom chat x
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.