Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2017
zoeken in:
1
bennerd
geplaatst: 5 december 2017, 14:13 uur
Daar heb je het al, kan die ook in die lijst. Heb al wallen onder m'n oren.
2
geplaatst: 5 december 2017, 16:10 uur
Eerste voorzichtige blauwdruk, al heb ik doorgaans de neiging om in december de boel nog behoorlijk om te kunnen gooien. Wat het podium betreft: you can call me Al.
1. Alice Jemima - Alice Jemima 4.5*
2. Alvvays - Antisocialites 4*
3. Ali Barter - A Suitable Girl
4. Lorde - Melodrama
5. SLANG - fwENDZ
6. LAKSHMI - LAKSHMI
7. Findlay - Forgotten Pleasures
8. Four Tet - New Energy
9. LCD Soundsystem - American Dream
10. Natalia Lafourcade - Musas
1. Alice Jemima - Alice Jemima 4.5*
2. Alvvays - Antisocialites 4*
3. Ali Barter - A Suitable Girl
4. Lorde - Melodrama
5. SLANG - fwENDZ
6. LAKSHMI - LAKSHMI
7. Findlay - Forgotten Pleasures
8. Four Tet - New Energy
9. LCD Soundsystem - American Dream
10. Natalia Lafourcade - Musas
1
geplaatst: 5 december 2017, 20:46 uur
bennerd schreef:
Het wordt voor mij een robbertje vechten tussen deze artiesten:
Abuse of Power
Action Bronson
Amenra
Bell Witch
Big K.R.I.T.
Bloodclot
Celer
Com Truise
Condemned
Damu the Fudgemunk
Electric Octopus
Firewalker
Free
Give
Grandaddy
Grave Pleasures
Hardware
Igorrr
Insist
Kamasi Washington
Motorpsycho
Nasty
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs
Power Trip
Primal Rite
Protester
Public Enemy
Rico & Sticks
Rixe
Robert Hood
SECT
Stray from the Path
Suffocation
Trapped Under Ice
Unsane
William Basinski
With the Dead
Maar Haram, Red Death, Morbid Angel, Sorcerer, Below, At the Drive-In, Candy, Glassjaw, Argus en Birdflesh + Organ Dealer moeten nog passeren. En waarschijnlijk komt er nog wel een knaller af de komende tijd.
Het wordt voor mij een robbertje vechten tussen deze artiesten:
Abuse of Power
Action Bronson
Amenra
Bell Witch
Big K.R.I.T.
Bloodclot
Celer
Com Truise
Condemned
Damu the Fudgemunk
Electric Octopus
Firewalker
Free
Give
Grandaddy
Grave Pleasures
Hardware
Igorrr
Insist
Kamasi Washington
Motorpsycho
Nasty
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs
Power Trip
Primal Rite
Protester
Public Enemy
Rico & Sticks
Rixe
Robert Hood
SECT
Stray from the Path
Suffocation
Trapped Under Ice
Unsane
William Basinski
With the Dead
Maar Haram, Red Death, Morbid Angel, Sorcerer, Below, At the Drive-In, Candy, Glassjaw, Argus en Birdflesh + Organ Dealer moeten nog passeren. En waarschijnlijk komt er nog wel een knaller af de komende tijd.
Amenra op 1, klaar.
1
geplaatst: 6 december 2017, 16:38 uur
Eerste opzet:
Kendrick Lamar - DAMN. (2017)
Kelly Lee Owens - Kelly Lee Owens (2017)
mono no aware (2017)
Max Richter - Three Worlds: Music from Woolf Works (2017)
The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)
Blanck Mass - World Eater (2017)
Cologne Tape - Welt (2017)
Bicep - Bicep (2017)
Gas - Narkopop (2017)
William Basinski - A Shadow in Time
Kendrick Lamar - DAMN. (2017)
Kelly Lee Owens - Kelly Lee Owens (2017)
mono no aware (2017)
Max Richter - Three Worlds: Music from Woolf Works (2017)
The War on Drugs - A Deeper Understanding (2017)
Blanck Mass - World Eater (2017)
Cologne Tape - Welt (2017)
Bicep - Bicep (2017)
Gas - Narkopop (2017)
William Basinski - A Shadow in Time
0
geplaatst: 6 december 2017, 19:35 uur
1. Protomartyr - Relatives In Descent
2. The Black Angels - Death Song
3. Godspeed You! Black Emperor - Luciferian Towers
4. Arcade Fire - Everything Now
5. The National - Sleep Well Beast
6. Big Brave - Ardor
7. Ex Eye - Ex Eye
8. Benjamin Clementine - I Tell A Fly
9. Spinvis - Trein, Vuur, Dageraad
2. The Black Angels - Death Song
3. Godspeed You! Black Emperor - Luciferian Towers
4. Arcade Fire - Everything Now
5. The National - Sleep Well Beast
6. Big Brave - Ardor
7. Ex Eye - Ex Eye
8. Benjamin Clementine - I Tell A Fly
9. Spinvis - Trein, Vuur, Dageraad
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 december 2017, 16:39 uur
Ik ben dit jaar meer bezig geweest met singletjes en losse tracks dan met albums, maar kan met mijn nu ingevoerde top 10 over het jaar best leven.
1. Juana Molina - Halo
2. Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream
3. Calibre - The Deep
4. Four Tet - New Energy
5. Bicep - Bicep
6. Kamasi Washington - Harmony of Difference
7. Gorillaz - Humanz
8. Sampha - Process
9. Thundercat - Drunk
10. Daphni - Fabriclive 93
Jammer dat er niet echt een fantastisch mixalbum is uitgekomen dit jaar, of in ieder geval geen waar ik me van bewust ben. Wat dat betreft vallen de DJ-Kicksen en Fabric(live)s dit jaar een beetje tegen, want daar zit normaal toch altijd wel een top-5 kandidaat tussen.
1. Juana Molina - Halo
2. Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream
3. Calibre - The Deep
4. Four Tet - New Energy
5. Bicep - Bicep
6. Kamasi Washington - Harmony of Difference
7. Gorillaz - Humanz
8. Sampha - Process
9. Thundercat - Drunk
10. Daphni - Fabriclive 93
Jammer dat er niet echt een fantastisch mixalbum is uitgekomen dit jaar, of in ieder geval geen waar ik me van bewust ben. Wat dat betreft vallen de DJ-Kicksen en Fabric(live)s dit jaar een beetje tegen, want daar zit normaal toch altijd wel een top-5 kandidaat tussen.
1
Poa
geplaatst: 7 december 2017, 18:33 uur
panjoe schreef:
Jammer dat er niet echt een fantastisch mixalbum is uitgekomen dit jaar, of in ieder geval geen waar ik me van bewust ben. Wat dat betreft vallen de DJ-Kicksen en Fabric(live)s dit jaar een beetje tegen, want daar zit normaal toch altijd wel een top-5 kandidaat tussen.
Jammer dat er niet echt een fantastisch mixalbum is uitgekomen dit jaar, of in ieder geval geen waar ik me van bewust ben. Wat dat betreft vallen de DJ-Kicksen en Fabric(live)s dit jaar een beetje tegen, want daar zit normaal toch altijd wel een top-5 kandidaat tussen.
Kon ik me tot voor kort helemaal in vinden, gelukkig maakte Kerri dat op de valreep nog even goed: DJ-Kicks
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 december 2017, 19:23 uur
Poa schreef:
Kon ik me tot voor kort helemaal in vinden, gelukkig maakte Kerri dat op de valreep nog even goed: DJ-Kicks
(quote)
Kon ik me tot voor kort helemaal in vinden, gelukkig maakte Kerri dat op de valreep nog even goed: DJ-Kicks
Ah nice, die had ik nog totaal niet op de radar staan. Gooi hem gelijk in het mandje.
Edit: Supertoffe, gevarieerde mix idd, doet me denken aan de Ristorante mixtapes van Nujabes die ik de laatste tijd veel heb geluisterd. Zeker een kandidaat om nog mijn top 10 te halen.
0
geplaatst: 9 december 2017, 12:26 uur
Mijn 'voorlopige' Top 10
1. Julien Baker - Turn Out the Lights
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Loney Dear - Loney Dear
4. Sam Baker - Land of Doubt
5. The National - Sleep Well Beast
6. The War on Drugs - A Deeper Understanding
7. alt-J (∆) - Relaxer (2017)
8. Kendrick Lamar - DAMN.
9. The xx - I See You
10. Declan McKenna - What Do You Think About the Car?
1. Julien Baker - Turn Out the Lights
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Loney Dear - Loney Dear
4. Sam Baker - Land of Doubt
5. The National - Sleep Well Beast
6. The War on Drugs - A Deeper Understanding
7. alt-J (∆) - Relaxer (2017)
8. Kendrick Lamar - DAMN.
9. The xx - I See You
10. Declan McKenna - What Do You Think About the Car?
0
geplaatst: 9 december 2017, 12:45 uur
01 Morrissey - Low in High School
02 Godspeed You! Black Emparor - Luciferian Towers
03 Alt-J - Relaxer
04 The War on Drugs - A Deeper Understanding
05 The National - Sleep Well Beast
06 Perfume Genius - No Shape
07 Mike Oldfield - Return to Ommadawn
08 Roger Waters - Is This The Life We Really Want ?
09 Slowdive - Slowdive
10 Pumarosa - The Witch
02 Godspeed You! Black Emparor - Luciferian Towers
03 Alt-J - Relaxer
04 The War on Drugs - A Deeper Understanding
05 The National - Sleep Well Beast
06 Perfume Genius - No Shape
07 Mike Oldfield - Return to Ommadawn
08 Roger Waters - Is This The Life We Really Want ?
09 Slowdive - Slowdive
10 Pumarosa - The Witch
0
Rudi1984
geplaatst: 9 december 2017, 14:30 uur
1. Taylor Swift - reputation > 10
Geen verrassingen hier; ik verwachtte een perfect album dat zich stevig in m'n top 10 zou nestelen en dat kreeg ik. Perfecte composities, perfecte teksten, veel afwisseling maar toch samenhangend, talloze hooks die direct blijven hangen en ga zo maar door. Ongeëvenaarde artiest met wéér een voltreffer. Kijk nu al uit naar Wembley en Nashville volgend jaar.
2. Halsey - Hopeless Fountain Kingdom > 9,1
De ontdekking van het jaar. Gewaagde composities, rauwe teksten, prachtig eigenzinnig stemgeluid en nummers die nooit vervelen. Na tientallen keren luisteren voelt het nog steeds als een frisse wind.
3. Lorde - Melodrama > 8,6
De groeiplaat van het jaar. In het begin vond ik er niks aan, tot die rare nummers zich in m'n hoofd nestelden en ik ze maar bleef draaien. Vooral via de koptelefoon is het een pareltje; erg mooi hoe ze haar stem als instrument gebruikt. Onvoorstelbaar knap en eigenzinnig bovendien hoe zo'n jong meisje dit voor elkaar krijgt.
4. Kelsea Ballerini - Unapologetically > 8,4
Qua stijl doet Kelsea Ballerini - geboren en getogen in Tennessee met Italiaanse roots - denken aan de begindagen van Taylor Swift: pakkende countrypopballads met scherpe hooks en een prettige, krachtige stem. Legends is een van de beste nummers van 2017.
5. Whitney Rose - Rule 62 > 8,3
De rootsplaat van het jaar. Wat een heerlijke nummers staan hier toch op. De ene keer uitbundig, de andere keer prachtig treurig, maar altijd met die fijne 60s-sound. Check ook vooral die schitterende video.
6. Danielle Bradbery - I Don't Believe We've Met > 8,2
Voormalig The Voice-winnares die na één album met countrypop een meer eigen richting kiest binnen de pop. In een krap halfuurtje komt het ene fijne nummer na het andere voorbij, waarbij ze maar weer eens bewijst dat goede songs niet spectaculair hoeven te zijn. Sway is het zomernummer van deze winter.
7. Zara Larsson - So Good > 8,1
Onopvallend sterke plaat. Ook weer typisch van die nummers die de eerste keren weinig bijzonder klinken, maar die je wel blijft draaien. Lekker eenvoudig, catchy en stiekem ook uitstekend gecomponeerd. Je moet alleen niet naar haar concert gaan als je je niet te pedofiel wilt voelen, kwam ik wel achter.
8. Cave & Warren Erris - Wind River > 7,9
Erg mooie, serene soundtrack die me steeds weer terugvoert naar de film van het jaar: Wind River. De desolate landschappen trekken voor je ogen langs terwijl Cave in je oren fluistert: 'Far from your loving eyes. In a place where winter never comes.'
9. Angus & Julia Stone - Snow > 7,5
Opvullertje. Niet heel bijzonder, wel heel lekker voor op de achtergrond. Ging vooral leven door het prachtige concert dit jaar.
10. Satyricon - Deep Calleth Upon Deep > 7,5
Vrij sterke return to form na de tegenvallende voorganger. Het komt geen moment in de buurt van The Age of Nero, maar het swingt in ieder geval weer. Prima plaat, maar had niet in de jaarlijst gestaan als er meer dan een handjevol goede platen verschenen dit jaar.
Geen verrassingen hier; ik verwachtte een perfect album dat zich stevig in m'n top 10 zou nestelen en dat kreeg ik. Perfecte composities, perfecte teksten, veel afwisseling maar toch samenhangend, talloze hooks die direct blijven hangen en ga zo maar door. Ongeëvenaarde artiest met wéér een voltreffer. Kijk nu al uit naar Wembley en Nashville volgend jaar.
2. Halsey - Hopeless Fountain Kingdom > 9,1
De ontdekking van het jaar. Gewaagde composities, rauwe teksten, prachtig eigenzinnig stemgeluid en nummers die nooit vervelen. Na tientallen keren luisteren voelt het nog steeds als een frisse wind.
3. Lorde - Melodrama > 8,6
De groeiplaat van het jaar. In het begin vond ik er niks aan, tot die rare nummers zich in m'n hoofd nestelden en ik ze maar bleef draaien. Vooral via de koptelefoon is het een pareltje; erg mooi hoe ze haar stem als instrument gebruikt. Onvoorstelbaar knap en eigenzinnig bovendien hoe zo'n jong meisje dit voor elkaar krijgt.
4. Kelsea Ballerini - Unapologetically > 8,4
Qua stijl doet Kelsea Ballerini - geboren en getogen in Tennessee met Italiaanse roots - denken aan de begindagen van Taylor Swift: pakkende countrypopballads met scherpe hooks en een prettige, krachtige stem. Legends is een van de beste nummers van 2017.
5. Whitney Rose - Rule 62 > 8,3
De rootsplaat van het jaar. Wat een heerlijke nummers staan hier toch op. De ene keer uitbundig, de andere keer prachtig treurig, maar altijd met die fijne 60s-sound. Check ook vooral die schitterende video.
6. Danielle Bradbery - I Don't Believe We've Met > 8,2
Voormalig The Voice-winnares die na één album met countrypop een meer eigen richting kiest binnen de pop. In een krap halfuurtje komt het ene fijne nummer na het andere voorbij, waarbij ze maar weer eens bewijst dat goede songs niet spectaculair hoeven te zijn. Sway is het zomernummer van deze winter.
7. Zara Larsson - So Good > 8,1
Onopvallend sterke plaat. Ook weer typisch van die nummers die de eerste keren weinig bijzonder klinken, maar die je wel blijft draaien. Lekker eenvoudig, catchy en stiekem ook uitstekend gecomponeerd. Je moet alleen niet naar haar concert gaan als je je niet te pedofiel wilt voelen, kwam ik wel achter.
8. Cave & Warren Erris - Wind River > 7,9
Erg mooie, serene soundtrack die me steeds weer terugvoert naar de film van het jaar: Wind River. De desolate landschappen trekken voor je ogen langs terwijl Cave in je oren fluistert: 'Far from your loving eyes. In a place where winter never comes.'
9. Angus & Julia Stone - Snow > 7,5
Opvullertje. Niet heel bijzonder, wel heel lekker voor op de achtergrond. Ging vooral leven door het prachtige concert dit jaar.
10. Satyricon - Deep Calleth Upon Deep > 7,5
Vrij sterke return to form na de tegenvallende voorganger. Het komt geen moment in de buurt van The Age of Nero, maar het swingt in ieder geval weer. Prima plaat, maar had niet in de jaarlijst gestaan als er meer dan een handjevol goede platen verschenen dit jaar.
0
geplaatst: 9 december 2017, 22:18 uur
Mi een erg mooi muziek jaar met Protomartyr als fijnste ontdekking.
1. Father John Misty - Pure Comedy
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Protomartyr - Relatives In Descent
4. Spoon - Hot Thoughts
5. Gord Downie - Introduce Yerself
6. The War On Drugs - A Deeper Understanding
7. Moss - Strike
8. Joe Henry - Thrum
9. Elbow - Little Fictions
10. Paul Weller - A Kind Revolution
Roger Waters valt er net buiten.
Ws zouden LCD Soundsystem, Fleet Foxes, Grandaddy en Grizzly Bear ook in deze top 10 hebben gestaan ten koste van, maar onvoldoende beluisterd...
1. Father John Misty - Pure Comedy
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Protomartyr - Relatives In Descent
4. Spoon - Hot Thoughts
5. Gord Downie - Introduce Yerself
6. The War On Drugs - A Deeper Understanding
7. Moss - Strike
8. Joe Henry - Thrum
9. Elbow - Little Fictions
10. Paul Weller - A Kind Revolution
Roger Waters valt er net buiten.
Ws zouden LCD Soundsystem, Fleet Foxes, Grandaddy en Grizzly Bear ook in deze top 10 hebben gestaan ten koste van, maar onvoldoende beluisterd...
0
geplaatst: 9 december 2017, 22:43 uur
Juveniles schreef:
Mi een erg mooi muziek jaar met Protomartyr als fijnste ontdekking.
1. Father John Misty - Pure Comedy
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Protomartyr - Relatives In Descent
4. Spoon - Hot Thoughts
5. Gord Downie - Introduce Yerself
6. The War On Drugs - A Deeper Understanding
7. Moss - Strike
8. Joe Henry - Thrum
9. Elbow - Little Fictions
10. Paul Weller - A Kind Revolution
Roger Waters valt er net buiten.
Ws zouden LCD Soundsystem, Fleet Foxes, Grandaddy en Grizzly Bear ook in deze top 10 hebben gestaan ten koste van, maar onvoldoende beluisterd...
Mi een erg mooi muziek jaar met Protomartyr als fijnste ontdekking.
1. Father John Misty - Pure Comedy
2. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
3. Protomartyr - Relatives In Descent
4. Spoon - Hot Thoughts
5. Gord Downie - Introduce Yerself
6. The War On Drugs - A Deeper Understanding
7. Moss - Strike
8. Joe Henry - Thrum
9. Elbow - Little Fictions
10. Paul Weller - A Kind Revolution
Roger Waters valt er net buiten.
Ws zouden LCD Soundsystem, Fleet Foxes, Grandaddy en Grizzly Bear ook in deze top 10 hebben gestaan ten koste van, maar onvoldoende beluisterd...
niet te vergeten R. Sexsmith
0
geplaatst: 12 december 2017, 10:04 uur
01. Major Parkinson - Blackbox
02. Blonde Redhead - 3 'O Clock
03. Igorrr - Savage Sinusoid
04. JD McPherson - Undivided Heart & Soul
05. Bjorn van der Doelen - De Cowboy, de Outlaw, de Sherriff en de Hoer
06. Natalia Lafourcade - Musas
07. Trapped Under Ice - Heatwave
08. Black Lips - Satan's Graffiti or God's Art?
09. Deerhoof - Mountain Moves
10. Alvvays - Antisocialites
02. Blonde Redhead - 3 'O Clock
03. Igorrr - Savage Sinusoid
04. JD McPherson - Undivided Heart & Soul
05. Bjorn van der Doelen - De Cowboy, de Outlaw, de Sherriff en de Hoer
06. Natalia Lafourcade - Musas
07. Trapped Under Ice - Heatwave
08. Black Lips - Satan's Graffiti or God's Art?
09. Deerhoof - Mountain Moves
10. Alvvays - Antisocialites
3
geplaatst: 13 december 2017, 00:03 uur
Top 10 is mij wat te kort en heb ik nog geen keuze over kunnen maken. Wel een leuke top 50 kunnen maken. Die staat wel aardig vast, al kan ie van onderen nog wat variëren.
1. Eve Risser, Benjamin Duboc & Edward Perraud - En Corps: Generation
2. Snapped Ankles - Come Play the Trees
3. Pryapisme - Diabolicus Felinae Pandemonium
4. Alex G - Rocket
5. Impossible Nothing - Lexemenomicon
6. Anwar Sadat - Ersatz Living
7. Unsane - Sterilize
8. Juana Molina - Halo
9. BNNT - Multiverse
10. Laura Cannell - Hunter Huntress Hawker
11. Death Grips - Steroids [Crouching Tiger Hidden Gabber Megamix]
12. Wacław Zimpel & Kuba Ziołek - Zimpel/Ziołek
13. ARRM / Lonker See - ARRM / Lonker See
14. Circuit des Yeux - Reaching for Indigo
15. Elder - Reflections of a Floating World
16. Love Theme - Love Theme
17. Zeena Parkins - Three Harps, Tuning Forks & Electronics
18. Mario Batkovic - Mario Batkovic
19. Pinegrove - Elsewhere
20. Protomartyr - Relatives in Descent
21. I am a Lake of Burning Orchids - Hieromartyrology
22. Gas - Narkopop
23. Alan Vega - IT
24. Ifriqiyya Electrique - Rûwâhîne
25. Olie Brice / Achim Kaufmann - Of Tides
26. Yowie - Synchromysticism
27. Moor Mother x Mental Jewelry - Crime Waves
28. Tiny Vipers - Laughter
29. Jute Gyte - The Sparrow
30. Feist - Pleasure
31. Zu - Jhator
32. Farai - Kisswell
33. Amy O - Elastic
34. Diamanda Galás - All the Way
35. Aldous Harding - Party
36. $uicideboy$ & Germ - DIRTIERNASTIER$UICIDE
37. The Wave Pictures - Canvey Island Baby
38. The Como Mamas - Move Upstairs
39. Big Brave - Ardor
40. Sampha - Process
41. Equiknoxx - Colón Man
42. Gnod - JUST SAY NO TO THE PSYCHO RIGHT-WING CAPITALIST FASCIST INDUSTRIAL DEATH MACHINE
43. Jana Rush - Pariah
44. STAUB Quartet - House Full of Colors
45. Stabscotch - Uncanny Valley
46. Oxbow - Thin Black Duke
47. Nicole Mitchell - Mandorla Awakening II: Emerging Worlds
48. Endon - Through the Mirror
49. METZ - Strange Peace
50. Dust From 1000 Yrs - DUST 2017
Madonnatron, Downtown Boys, MXLX, Lorde, Tzusing, The Body & Full of Hell, Physics House Band, Vijay Iver en Lone Taxidermist vallen er net buiten. Weet nog niet goed waar ik Richard Dawson moet plaatsen in mijn lijst. Hoog of laag. Nog wat vaker opzetten, hetgeen ik nu doe. Verder zal ik nog wat jazz plaatjes uit dit jaar beluisteren. Ik heb er uit het jaar 2017 slechts een tiental (oid) gehoord, maar de nieuwe Roscoe Mitchell, McPhee en Brahem trekken mijn interesse.
1. Eve Risser, Benjamin Duboc & Edward Perraud - En Corps: Generation
2. Snapped Ankles - Come Play the Trees
3. Pryapisme - Diabolicus Felinae Pandemonium
4. Alex G - Rocket
5. Impossible Nothing - Lexemenomicon
6. Anwar Sadat - Ersatz Living
7. Unsane - Sterilize
8. Juana Molina - Halo
9. BNNT - Multiverse
10. Laura Cannell - Hunter Huntress Hawker
11. Death Grips - Steroids [Crouching Tiger Hidden Gabber Megamix]
12. Wacław Zimpel & Kuba Ziołek - Zimpel/Ziołek
13. ARRM / Lonker See - ARRM / Lonker See
14. Circuit des Yeux - Reaching for Indigo
15. Elder - Reflections of a Floating World
16. Love Theme - Love Theme
17. Zeena Parkins - Three Harps, Tuning Forks & Electronics
18. Mario Batkovic - Mario Batkovic
19. Pinegrove - Elsewhere
20. Protomartyr - Relatives in Descent
21. I am a Lake of Burning Orchids - Hieromartyrology
22. Gas - Narkopop
23. Alan Vega - IT
24. Ifriqiyya Electrique - Rûwâhîne
25. Olie Brice / Achim Kaufmann - Of Tides
26. Yowie - Synchromysticism
27. Moor Mother x Mental Jewelry - Crime Waves
28. Tiny Vipers - Laughter
29. Jute Gyte - The Sparrow
30. Feist - Pleasure
31. Zu - Jhator
32. Farai - Kisswell
33. Amy O - Elastic
34. Diamanda Galás - All the Way
35. Aldous Harding - Party
36. $uicideboy$ & Germ - DIRTIERNASTIER$UICIDE
37. The Wave Pictures - Canvey Island Baby
38. The Como Mamas - Move Upstairs
39. Big Brave - Ardor
40. Sampha - Process
41. Equiknoxx - Colón Man
42. Gnod - JUST SAY NO TO THE PSYCHO RIGHT-WING CAPITALIST FASCIST INDUSTRIAL DEATH MACHINE
43. Jana Rush - Pariah
44. STAUB Quartet - House Full of Colors
45. Stabscotch - Uncanny Valley
46. Oxbow - Thin Black Duke
47. Nicole Mitchell - Mandorla Awakening II: Emerging Worlds
48. Endon - Through the Mirror
49. METZ - Strange Peace
50. Dust From 1000 Yrs - DUST 2017
Madonnatron, Downtown Boys, MXLX, Lorde, Tzusing, The Body & Full of Hell, Physics House Band, Vijay Iver en Lone Taxidermist vallen er net buiten. Weet nog niet goed waar ik Richard Dawson moet plaatsen in mijn lijst. Hoog of laag. Nog wat vaker opzetten, hetgeen ik nu doe. Verder zal ik nog wat jazz plaatjes uit dit jaar beluisteren. Ik heb er uit het jaar 2017 slechts een tiental (oid) gehoord, maar de nieuwe Roscoe Mitchell, McPhee en Brahem trekken mijn interesse.
0
geplaatst: 13 december 2017, 10:43 uur
Ik klok ongeveer hierop af:
1. LCD Soundsystem - American Dream (1)
2. Blanck Mass - World Eater (2)
3. Ulver - The Assassination of Julius Caesar (3)
4. Thomas Azier - Rouge (4)
5. Charlotte Gainsbourg - Rest (-)
6. Fever Ray - Plunge (-)
7. Zola Jesus - Okovi (-)
8. Alvvays - Antisocialites (7)
9. St. Vincent - MASSEDUCTION (9)
10. Arcade Fire - Everything Now (6)
2017 is denk ik het zwakste muziekjaar van de laatste tien jaar of zo. Op de top 2 na zijn er geen albums die ik nog veel ga draaien. Al zijn er misschien pareltjes die ik nog niet ken, of albums die ik nog wat meer moet beluisteren.
1. LCD Soundsystem - American Dream (1)
2. Blanck Mass - World Eater (2)
3. Ulver - The Assassination of Julius Caesar (3)
4. Thomas Azier - Rouge (4)
5. Charlotte Gainsbourg - Rest (-)
6. Fever Ray - Plunge (-)
7. Zola Jesus - Okovi (-)
8. Alvvays - Antisocialites (7)
9. St. Vincent - MASSEDUCTION (9)
10. Arcade Fire - Everything Now (6)
2017 is denk ik het zwakste muziekjaar van de laatste tien jaar of zo. Op de top 2 na zijn er geen albums die ik nog veel ga draaien. Al zijn er misschien pareltjes die ik nog niet ken, of albums die ik nog wat meer moet beluisteren.
0
geplaatst: 13 december 2017, 15:43 uur
bennerd schreef:
Daar heb je het al, kan die ook in die lijst. Heb al wallen onder m'n oren.
Daar heb je het al, kan die ook in die lijst. Heb al wallen onder m'n oren.
AYS, Converge, Concealed Blade?
Enne... Abuse of Power, Free, Give, Insist en Primal Rite zijn toch EP's? En Rixe een verzamelaar? Ik help je even een handje
0
geplaatst: 13 december 2017, 15:50 uur
De keuze hier gaat tussen:
AYS
The Bronx
Buildings
Comeback Kid
Concealed Blade
Converge
Counterparts
Elder
Fjort
Frank Carter & The Rattlesnakes
Higher Power
Incendiary
METZ
Mutoid Man
Power Trip
Protester
Slope
Spirits
Stray From the Path
Trapped Under Ice
Unsane
AYS
The Bronx
Buildings
Comeback Kid
Concealed Blade
Converge
Counterparts
Elder
Fjort
Frank Carter & The Rattlesnakes
Higher Power
Incendiary
METZ
Mutoid Man
Power Trip
Protester
Slope
Spirits
Stray From the Path
Trapped Under Ice
Unsane
1
geplaatst: 13 december 2017, 15:52 uur
Dit zou 'm zo ongeveer moeten worden. Iemand op basis van deze tien nog luistertips uit 2017?
1. James Holden & The Animal Spirits - The Animal Spirits (2017)
2. Tinariwen - Elwan (2017)
3. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
4. Richard Dawson - Peasant (2017)
5. Kevin Morby - City Music (2017)
6. Colin Stetson - All This I Do for Glory (2017)
7. Warhaus - Warhaus (2017)
8. Mercy John - This Ain't New York (2017)
9. Sufjan Stevens, Nico Muhly, Bryce Dessner, James McAlister - Planetarium (2017)
10. The National - Sleep Well Beast (2017)
1. James Holden & The Animal Spirits - The Animal Spirits (2017)
2. Tinariwen - Elwan (2017)
3. Spinvis - Trein Vuur Dageraad (2017)
4. Richard Dawson - Peasant (2017)
5. Kevin Morby - City Music (2017)
6. Colin Stetson - All This I Do for Glory (2017)
7. Warhaus - Warhaus (2017)
8. Mercy John - This Ain't New York (2017)
9. Sufjan Stevens, Nico Muhly, Bryce Dessner, James McAlister - Planetarium (2017)
10. The National - Sleep Well Beast (2017)
0
ohmusica
geplaatst: 13 december 2017, 18:45 uur
nog een vrouw erbij? Nadine Shah - Holiday destination ? Beertjespyama
0
geplaatst: 13 december 2017, 19:00 uur
1. Amenra - Mass VI
2. Slowdive - Slowdive
3. The National - Sleep Well Beast
4. Kendrick Lamar - DAMN.
5. Jay-Z - 4:44
6. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
7. Vince Staples - Big Fish Theory
8. Cloud Nothings - Life Without Sound
9. Gorillaz - Humanz
10. LCD Soundsystem - American Dream
Vooral een mooi jaar voor hiphop. Big Fish Theory is één van de meest innovatieve albums gemaakt in de recente geschiedenis van het genre, maar DAMN. en 4:44 zijn nog iets sterker in de breedte.
2. Slowdive - Slowdive
3. The National - Sleep Well Beast
4. Kendrick Lamar - DAMN.
5. Jay-Z - 4:44
6. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
7. Vince Staples - Big Fish Theory
8. Cloud Nothings - Life Without Sound
9. Gorillaz - Humanz
10. LCD Soundsystem - American Dream
Vooral een mooi jaar voor hiphop. Big Fish Theory is één van de meest innovatieve albums gemaakt in de recente geschiedenis van het genre, maar DAMN. en 4:44 zijn nog iets sterker in de breedte.
0
geplaatst: 13 december 2017, 19:12 uur
Ik wacht nog even op de nieuwe N*E*R*D deze vrijdag, en, hopelijk, kan de nieuwe Eminem, alsnog, wat potten bij me breken.
0
geplaatst: 13 december 2017, 20:43 uur
Oef.. dat is wel een heikel puntje inderdaad. Het was me eerlijkwaar niet opgevallen. Ik ga jouw suggestie en andere vrouwen de komende twee weken nog even flink de kans geven!
0
geplaatst: 15 december 2017, 08:55 uur
Al met al een matig jaar met maar weinig verheffende (rock)albums. Weinig nieuwe namen, maar veel ouwe gedienden, die mijn lijst aanvoeren. ik hoop 2018 wat meer nieuwe namen te zien....
1. Jen Cloher - Jen Cloher
2. The Dream Syndicate - How Did I Find Myself Here?
3. Phoebe Bridgers - Stranger In The Alps
4. Kevin Morby - City Slang
5. The National - Sleep Well Beast
6. Royal Blood - How Did We Get So Dark?
7. VANT - Dumb Blood
8. METZ - Strange Peace
9. The Feelies - In Between
10. Queens Of The Stone Age - Villians
11. Thurston Moore - Rock 'n Roll Conscousness
12. All Them Witches - Sleeping Through The War
13. Strand Of Oaks - Hard Love
14. Motorpsycho -The Tower
15. The XX - I See You
1. Jen Cloher - Jen Cloher
2. The Dream Syndicate - How Did I Find Myself Here?
3. Phoebe Bridgers - Stranger In The Alps
4. Kevin Morby - City Slang
5. The National - Sleep Well Beast
6. Royal Blood - How Did We Get So Dark?
7. VANT - Dumb Blood
8. METZ - Strange Peace
9. The Feelies - In Between
10. Queens Of The Stone Age - Villians
11. Thurston Moore - Rock 'n Roll Conscousness
12. All Them Witches - Sleeping Through The War
13. Strand Of Oaks - Hard Love
14. Motorpsycho -The Tower
15. The XX - I See You
2
geplaatst: 15 december 2017, 11:36 uur
Denk dat dit hem wordt. Heb weleens meer geluisterd, dus het zal best dat ik later nog wat parels uit dit jaar ontdek die hier tussen hadden kunnen staan, maar al met al een fijn lijstje.
1. Richard Dawson - Peasant
2. James Holden & The Animal Spirits - The Animal Spirits
3. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
4. Xiu Xiu - Forget
5. Perfume Genius - No Shape
6. Ex Eye - Ex Eye
7. Alan Vega - IT
8. Colin Stetson - All This I Do for Glory
9. Dälek - Endangered Philosophies
10. Juana Molina - Halo
1. Richard Dawson - Peasant
2. James Holden & The Animal Spirits - The Animal Spirits
3. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
4. Xiu Xiu - Forget
5. Perfume Genius - No Shape
6. Ex Eye - Ex Eye
7. Alan Vega - IT
8. Colin Stetson - All This I Do for Glory
9. Dälek - Endangered Philosophies
10. Juana Molina - Halo
0
geplaatst: 15 december 2017, 16:58 uur
Beertjespyama schreef:
...... Iemand op basis van deze tien nog luistertips uit 2017?
7. Warhaus - Warhaus (2017)
...... Iemand op basis van deze tien nog luistertips uit 2017?
7. Warhaus - Warhaus (2017)
Het soloproject van de 2de frontman van Balthazar: J. Bernardt - Running Days (2017)
* denotes required fields.