MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 50 shades of Genesis, a Musical Box

zoeken in:
Gezien de nummers die al van Trespass voorbij zijn gekomen zal het met The Knife wel goedkomen en eigenlijk verwacht ik dat mijn andere favoriete epics ook wel veilig zijn.

Ik heb me al verzoend met je afwijkende mening betreffende The Lamb, tenminste met mij.
In the Cage en The Lamia verwacht ik niet meer, jammer maar helaas.

Ripples is een favo van mij.
De emotionele kant van de band komt hier mooi tot uiting.
Gewoon een heel fraai liedje in alle opzichten.

vigil schreef:
Voordat de Top 20 van start gaat even wat interactie.

Welk nummer waarvan jij hem zelf hoog hebt staan verwacht jij niet terug in mijn Top 20 met beste Genesis nummers?

Die zijn al voorbij geweest

Ik verwacht twee nummers niet meer:
Genesis - Dreaming While You Sleep - YouTube
Genesis - Uncertain Weather - images of war. HQ. - YouTube

In The Cage en Lamia verwacht ik nog wel.

Afterglow: Afterglow - Mama Tour - 1984 - Genesis - YouTube (vooral de live versies zijn top !).

En

Silent Sorrow in Empty Boats:

(bijzonder filmpje trouwens met mooie Armando Gallo foto's).

Als je 'In The Cage' niet in je top 20 hebt staan kan ik hem natuurlijk niet meer serieus nemen

Ik vrees voor één van mijn favoriete Tony Banks nummers:

Cul-de-Sac

En het beste nummer van Invisible Touch dat niet op Invisible Touch stond:

Do the Neurotic

Maar ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb. Je zou zeer in mijn achting stijgen vigil

Elke dag ben ik benieuwd naar de nieuwe updates in deze topic
Ik ben een groot fan van Dusk, een prachtig dromerig ingetogen liedje van Trespass.

Overigens verwacht ik nummers Dance on a Volcano en Cinema Show als onbetwist top 5 materiaal

vigil schreef:
21 Watcher of the Skies

(afbeelding)

(embed)

Zie ik hier nou als B-kant Willow Farm staan? Een fragment uit Supper's Ready? Interessant!

20 Supper's Ready

Drie op een rij! Drie keer Foxtrot op een rij wel te verstaan. Een mooie 20ste plek voor deze oerepic. Voor sommige veel te laag waarschijnlijk. Verder laat ik het woord aan Jester

Het kan toch niet zo zijn dat er niemand iets schrijft bij dit monument in de historie van Genesis? Afwisselend, critici zouden kunnen zeggen fragmentarisch. Het maakt in ieder geval dat het nooit saai wordt. Mooi hoe het nummer onder leiding van een bezeten Tony Banks naar een climax leidt (666 is not longer alone), om daarna in intensiteit te dalen en prachtig majestueus af te sluiten en thuis te komen in New Jerusalem. Plakwerk, fragmentarisch? Het zal wel!

19 The Lamia

Op 19, dat zal Rufus vast goed doen, een meesterwerkje van het al veel besproken dubbel album The Lamb Lies Down on Broadway. De eerste minuten zijn echt prachtig, zwierige zanglijnen met een haast nonchalant zingende Gabriel. Een nummer wat ook nog steeds bij Hackett op de setlist te vinden is en dat is maar goed ook!

Dank je vigil een mooie plaats voor een mooi nummer.
Je hebt mijn weekend prettig ingeluid.

18 The Fountain of Salmacis

We gaan weer een hele tijd terug in de tijd. Dit keer op 18 met het uiterst fraaie The Fountain of Salmacis van het 1971 album Nursery Cryme. Het is de afsluiter van een pracht van een album. Een op en top progressief werkje waar de basis door Tony en zijn mellotron werd gelegd. Verder schreven alle leden behoudens Collins aan dit werkje mee.

The water tasted strangely sweet.
Behind him the voice called again.
He turned and saw her, in a cloak of mist alone
And as he gazed, her eyes were filled with the darkness of the lake

Prachtig rijtje!

Supper's Ready is een belangrijk hoofdstuk in de Progbijbel.
Fantastisch uitdagend stuk muziek.
Gabriel stijgt boven zichzelf uit.

Casartelli (moderator)
The Fountain of Salmacis had hoog in mijn toptien gestaan. Die andere twee staan ruimschoots hoog genoeg.

vigil schreef:
Dit keer op 18 met het uiterst fraaie The Fountain of Salmacis van het 1971 album Nursery Cryme.

Mooi deze maar dat album heeft ook nog een top 3 nummer voor mij.

17. The Return of the Giant Hogweed

Dit nummer is ook wel voorbij gekomen in de voorspellingen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat de laatste minuut van dit nummer wel een groot aandeel heeft in de uiteindelijke 17de plek. Anders was het denk ik toch wel een paar plaatsjes lager gekomen. Maar goed die laatste minuut hoort er natuurlijk gewoon bij dus daarom een zeer mooie dikverdiende 17de positie voor deze 8 minuut durende epic.

Rudi S schreef:
(quote)

Mooi deze maar dat album heeft ook nog een top 3 nummer voor mij.

Hogweed ja ook mooi, maar die bedoelde ik niet

16 Deep in the Motherlode

https://img.discogs.com/a0APFqtZ30XwIHKwzFP6YfMH-MU=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-3557983-1335198573.jpeg.jpg

Go West Young Man!

Een prachtig werkje van de prachtige lp waar ze nog maar met z'n drieen waren. Het lied is geschreven door enkel Mike Rutherford en het heeft weer een soort van wall of sound in het refrein (en intro) en daarom heen prachtige rustige fases afgewisseld met uptemp werk. Het beste nummer van dat album kan ik wel verklappen.

Ben wel benieuwd of er nog een nummer van dat album komt

Casartelli (moderator)
In de tijd dat ik nog zeer sceptisch was over Genesis, stuurde een mede-(toen-nog-Arrow-)forummer mij van elk Genesisalbum één liedje om mij te overtuigen hoe goed het toch allemaal was. Deep in the Motherlode was de keuze van ATTW3. En toegegeven, dat nummer viel meteen in de smaak... en doet dat nog steeds.

Hogweed een meevaller, in lijn met mijn eerdere voorspelling.

Sorry, maar dat Deep in the Motherlode BOVEN Supper's Ready en Hogweed eindigt, kan er bij mij eerlijk gezegd niet in...

Misterfool
Eens met Frodok, hoewel het ook geen onverdienstelijk nummer is.
Burning Rope van hetzelfde album vind ik overigens wel een beter nummer dan Supper's Ready.

Ik kan goed leven met deze keuze , prima rijtje zo.

Tja dat zijn de keuzes van een ander heh, daar moet je toch zelf mee moeten dealen

Maar goed wel heel leuk dat jullie meelezen en meeleven

Rudi S schreef:
Ik kan goed leven met deze keuze , prima rijtje zo.

Wees niet bang ik zal jou vast ook nog wel een keer gaan teleurstellen

Oh komt "Who Dunnit? " nog

Daar kan ik helaas niets over zeggen

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.