menu

De Site / Gebruikers / COVID-19 (Corona) Activiteitentopic

zoeken in:
geplaatst:
Houd je taai Able Mable!

Ik zag dat Tivoli Vredenburg vanaf vandaag elke dag een concert gaat uitzenden, te beginnen vandaag met Eefje de Visser (Gretz, Slowgaze).

TivoliVredenburg dagelijks live op Facebook - TivoliVredenburg

geplaatst:
Een korte film die op het afgelopen IFFR heeft gedraaid, de regisseur heeft hem deze week online gezet.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://vimeo.com/107410481

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Gretz schreef:
Alle evenementen verboden tot 1 juni wordt net bevestigd Een desastreus rampjaar is op komst. We gaan dit topic nog wel even langer nodig hebben...

Niet eens een normaal rampjaar. Een echte Annus horribilis.

geplaatst:
Deze Franse Hervé zou een video opnemen voor zijn nieuwe single Si Bien du Mal, maar ook hij moet binnen blijven en heeft dit heel creatief opgelost door een video thuis op te nemen in zijn keuken. Ik heb erg gelachen om deze video, nooit geweten dat ie zo'n mafkees was

https://www.youtube.com/watch?v=DVIIs4GQO04

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

En het is nog een verdomd lekker nummer ook.

geplaatst:
VladTheImpaler schreef:
Ook extra pijnlijk voor alle concertzalen, want dit is niet even met twee/drie weken verlengen maar gewoon bijna met twee maanden...

Kreeg van de week al te horen dat The Revolution in TivoliVredenburg gecanceld werd. En dat is in juli.

Ik ging daar al vanuit, want hun korte tour zou begin juli in Londen beginnen. Stel dat het hier al weer mag, dan is niet gezegd dat het in Londen al kan en dan kan je het alsnog vergeten. Of zoals het er nu voorstaat in de USA: artiesten kunnen niet eens komen, zelfs al zouden ze willen of mogen. Hoe lang gaat het daar nog duren t.o.v. ons land?!

Het heeft mondiaal zoveel met elkaar te maken dat 'onze' regels niet eens veel uitmaken. Ik vrees dat we hier nog tot diep in het najaar (misschien wel langer) mee bezig zijn.

Ander voorbeeld: het Songfestival. De delegatie in Litouwen heeft nog niet gezegd er wel of niet in 2021 bij te zijn, omdat ze eerst alles willen afwachten. Er is te veel onzekerheid (ja zelfs voor een festival dat nu in 2021 gehouden gaat worden).
De gemeente Rotterdam is verdeeld om het volgend jaar daar alsnog te houden. En als ik er dan over nadenk.... dat is niet zo vreemd. Want die voorbereidingen starten normaal al in mei. Nu is er al heel veel gedaan voor 2020, maar ze zullen toch wederom op tijd moeten starten met opnieuw voorbereiden en aanpassen. Kan dat wel??? En dan? Wie zegt dat het niet in (misschien mildere vorm) terugkeert in de winter. Wil je dat risico wel nemen? Het is niet even een datum en dan is alles weer goed. Er hangt zoveel meer aan vast.

En dit gaat voor alle festivals, grote sportevenementen, enzovoort op. Er is te veel onzeker en daarom denk ik dat dit nog wel eens een heel lange nasleep kan hebben. Langer dan we allemaal denken, hopen, laat staan willen.

geplaatst:
aERodynamIC schreef:

En dit gaat voor alle festivals, grote sportevenementen, enzovoort op. Er is te veel onzeker en daarom denk ik dat dit nog wel eens een heel lange nasleep kan hebben. Langer dan we allemaal denken, hopen, laat staan willen.

Ik vrees met je mee Eric. Dit gaat mogelijk nog lang duren, mede door het globale karakter van het virus.

geplaatst:
Leptop schreef:
Ik vrees met je mee Eric. Dit gaat mogelijk nog lang duren, mede door het globale karakter van het virus.

Plus de onzekerheden: is het straks wel echt over? Laait het niet op? Durven we risico's te nemen, zeker als we al zoveel verliezen hebben geleden? Durft het publiek het wel aan? De artiesten? De organisatoren?

Dit is echt niet een datum en daarna klaar. De nasleep zal gigantisch zijn. Economisch, maar zeker op het vlak waar onze interesse ligt: muziek en alles wat daarbij hoort.

Misschien ben ik té pessimistisch, maar waar ook ik begon met 'ach een griepje' naar 'hmmm eerste concert gecanceld' naar 'mijn zomervakantie eind juli naar Thailand zal ook wel niet doorgaan', daar zie ik nu bij mezelf dat ik steeds somberder aan het worden ben omdat het tot nu toe ook elke keer zo uitkomt, wat niet geheel onlogisch is. Drie weken thuis blijven was te overzien. Nu weet iedereen al wel dat er nog weken bij komen. Er is al een soort berusting.

geplaatst:
Je bent zeker niet pessimistisch maar realistisch. We moeten eerst zorgen dat we het hier onder controle hebben. Daarna moeten we zorgen dat we het onder controle houden en die tweede stap zorgt er voor dat grote events volgens mij nog lang niet weer toegestaan gaan worden. Als dat dan uiteindelijk wel weer kan, dan zit je nog met het punt van buitenlandse inbreng bij die events en als ook dat is geregeld dan moeten zulke events ook nog worden georganiseerd en dan zal er in een aantal gevallen niet meer kunnen worden geïnvesteerd als gevolg van de verliezen die nu al worden geleden.

Mijn inschatting is dat pas als we een vaccin hebben dat aantoonbaar werkt en op grote zaal toepasbaar wordt dat evenementen weer volledig doorgang kunnen gaan vinden. Komt er geen vaccin dan zul je inderdaad eerst zo'n collectieve immuniteit moeten opbouwen en dat gaat nog wel een hele tijd duren.

En met een recessie of zelfs depressie in het vooruitzicht krijg je sowieso dat bepaalde evenementen op losse schroeven gaan staan. Een ESC in 2021 in Rotterdam kan daar zeker een voorbeeld van zijn.

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
Een ESC in 2021 in Rotterdam kan daar zeker een voorbeeld van zijn.

Eens zullen ze moeten beginnen met voorbereiden, maar heb je daar zin in als het veel te onzeker is en blijft allemaal? Ik zie dat soort evenementen (en dit is maar één voorbeeld) eigenlijk helemaal niet doorgaan in 2021. Dat is gewoon te vroeg. Ja, ik zeg het echt: te vroeg....

geplaatst:
Nou wat een vrolijkheid hier, nog maar eens een CSL-avondje organiseren dan? Om het leed tegen te gaan? Met die geweldige playlist van Arrie?

geplaatst:
Artiesten komen in coronatijd met mooie dingen:

Zo zag ik gisteren het prachtige nieuwe liedje dat Michael Stipe op zijn veranda zong, geeft Jason Lytle vanavond 7 uur een optreden op Instagram, heeft Anja Plaschg een waanzinnige versie gemaakt van 4NonBlondes-hit What's Up en zingt Jens Lekman liedjes voor zijn fans op zijn balkon.

Weten jullie nog meer initiatieven van artiesten?

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Johnny Marr schreef:
Nou wat een vrolijkheid hier, nog maar eens een CSL-avondje organiseren dan? Om het leed tegen te gaan? Met die geweldige playlist van Arrie?

Tijd voor een quiz dacht ik zo

geplaatst:
Fathead schreef:

Jazeker

Dit was gisteren

The Japanese House doet een sessie voor The Outside Project

https://www.youtube.com/watch?v=rlYZgu8z0T0

En vanavond om 23:00 op YouTube (wat ze precies gaan doen is nog een verrassing)

https://www.youtube.com/watch?v=F_qLY13y-gU

Sowieso komen er elke avond op instagram wel toffe live-sessies voorbij!

geplaatst:
Fathead schreef:

Elke avond om 18.00 uur geeft Heiðrik een akoestisch optreden met een goede vriendin van hem. Elke avond een nieuwe cover. Gitaar en een mooie stem vanuit de huiskamer. Altijd een feestje.

Te volgen via zijn Instagram en Facebook.

geplaatst:
Leuk! Hij staat al een tijd op mijn luisterlijstje!

geplaatst:
Gretz schreef:
En vanavond om 23:00 op YouTube (wat ze precies gaan doen is nog een verrassing)

(embed)
Ik lees net dat ze dit gaan doen:
Tonight we will share the D.A. Pennebaker and Chris Hegedus-directed film, “The National - ‘High Violet’ Live From Brooklyn Academy of Music (BAM),” shot May 10th, 2010, the night before the release of the album. Please join us at 5:00PM ET today on our YouTube channel.

Maar jou kennende was je hier inmiddels al lang achter, want dit staat al bijna twee uur op hun Facebook-pagina.

geplaatst:
Fathead schreef:
Leuk! Hij staat al een tijd op mijn luisterlijstje!

Doen ze volgens mij al 2 weken, echt elke dag stipt om 18.00 uur (zometeen dus weer)

edit: vandaag een Madonna cover: True Blue

Op Twitter wordt ook driftig geCSL't, zie voor de programmering:

timstwitterlisteningparty

Albums voor de komende twee avonden:

Tuesday 31st March 9:PM Lanterns On The Lake Spook The Herd
Tuesday 31st March 10:PM The Lightning Seeds Jollification
Wednesday 1st April 9:PM Trampolene Swansey to Hornsey
Wednesday 1st April 10:PM Prefab Sprout Steve McQueen

Wel rekening houden met een uur tijdsverschil.

https://www.youtube.com/watch?v=aVQl-Hdz6ww

https://www.youtube.com/watch?v=Uz4k5xUdIN0

https://www.youtube.com/watch?v=5ajeNfuOXjE

https://www.youtube.com/watch?v=ojrtwXqqc6g

https://www.youtube.com/watch?v=t_s6waEUTbI

https://www.youtube.com/watch?v=nmUXntGlqFI

https://www.youtube.com/watch?v=6pCgE4Gocbo

stoepkrijt schreef:

Maar jou kennende was je hier inmiddels al lang achter, want dit staat al bijna twee uur op hun Facebook-pagina.

Enorm genoten gisteren. Ook geweldig dat de bandleden ook aanwezig waren in de chat

Tag mij anders niet ofzo

Johnny Marr schreef:
Tag mij anders niet ofzo

Scusi. Hier heb je je tag x

Soledad (moderator)
Graag dit topic (en de site) vrij houden van politiek.

Gretz schreef:
Vanavond!!

(afbeelding)
moet je daar een Facebook account voor hebben?

harm1985 schreef:
(quote)
moet je daar een Facebook account voor hebben?

Als het goed is dat niet nodig bij een openbare [url=www.facebook.com/studiobrussel]pagina [/quote]

Niet dus - en feestboek komt er hier never in (Cambridge Analytica schandaal). LGW zet ook regelmatig optredens op de site, zoals Deerhunter 2019.

Recordings - leguesswho.nl

Maartenn (crew)
Gretz schreef:
Vanavond!! (ik neem aan dat Johnny Marr, AstroStart, stoepkrijt, 123poetertjes, Slowgaze, Maartenn, Choconas, harm1985 ook klaarzitten)

(afbeelding)
Thanks Gretz - sluit mooi aan op de persconferentie waar Eefje nu vast ook voor zit

Maartenn schreef:
(quote)
Thanks Gretz - sluit mooi aan op de persconferentie waar Eefje nu vast ook voor zit

Kom chat x

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.