MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
1. Genoten van mijn fietstochtje (30 minuten) naar werk en weer naar huis. Het ruikt heel lekker en er waren allemaal leuke dieren in de wei (op mijn werk daardoor ook even wezen kijken bij de jonge geitjes en kuikentjes in de dierenwei, ook ziek schattig allemaal)
2. Op werk de kamer van een overleden bewoner (niet aan corona, hoor!) helemaal opgeknapt voor een volgende bewoner. Helemaal afgekregen, ziet er allemaal weer als nieuw uit, dus veel voldoening.
3. Nu lekker avondje met auberginelasagne, Fishmans, een goed boek en Temptation Island.

madmadder schreef:
een goed boek en Temptation Island.
Dat is een combinatie die volgens mij niet héél vaak voorkomt. Of denk ik dan teveel in stereotypen?

Dim
1. Gisteravond (en een deel van de nacht) genoten van de muziek van nieuwe ontdekking Yusef Lateef, dankzij de post van Koenr (waarvoor dank).

2. Met onze bejaarde kat gaat het een stuk beter; de medicijnen lijken aan te slaan en hij is ook weer een stuk relaxter. Dat het volume van zijn gemiauw ook met de nodige decibellen is gestegen, nemen we voor lief.

3. De stukjes in dit topic. Erg fijn om de lichtpuntjes in ieders leven te lezen, zonder het bloedirritante "kijk-mij-eens"-gehalte dat Facebook, LinkedIn etc. kenmerkt.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat is een combinatie die volgens mij niet héél vaak voorkomt. Of denk ik dan teveel in stereotypen?

Haha, geen idee. Ik kan enorm van allebei genieten.

Dim schreef:
3. De stukjes in dit topic. Erg fijn om de lichtpuntjes in ieders leven te lezen

Je bedoelt het vast anders, maar zo lijkt het net alsof iedereen een enorme k-tijd doormaakt en af en toe iets doet dat wel leuk is. Ik herken me daar in ieder geval niet in, mijn puntjes zijn de zaken die het noemen waard zijn, maar verder ga ik niet minder vrolijk door het leven dan voor de intelligente lockdown.

1. Deze operaversie van Vespertine is zo ongelooflijk mooi, bijna net zo mooi als het origineel.
2. Gisteren Whiplash gekeken: goede, maar wel wat ongemakkelijke film.
3. De paaseitjes waren nóg een week in de uitverkoop bij de supermarkt, het geluk zit in de kleine dingen.

Natte en koude dag vandaag . De plannen om de tuin een beetje te gaan opknappen vielen daardoor letterlijk in het water.

01) Vanmorgen maar een rondje kringloop gedaan op zoek naar leuke muziekitems om mijn muziekkamer/ studiekamer wat op te leuken. En natuurlijk weer wat lp's en cd's weten te scoren ook.
02) Vanmiddag zeker anderhalf uur met onze twee dwergpapegaaien gespeeld . Wonderlijk om te zien hoeveel lol die kunnen hebben met een stuiterballetje .
03) Na een heerlijke maaltijd languit op de bank , ieder in een boek met de aanwinsten (Bob Dylan , Joan Baez en Dan Fogelberg op de achtergrond.

Ook een dag gehad zonder coronanieuws , normaal gesproken ben ik wel een nieuwsvolger , maar kan prima een dag zonder alle ellende en rampspoed merk ik.

Twinpeaks schreef:

01) Vanmorgen maar een rondje kringloop gedaan op zoek naar leuke muziekitems om mijn muziekkamer/ studiekamer wat op te leuken. En natuurlijk weer wat lp's en cd's weten te scoren ook.

Zijn die open dan in Nederland? Hier in België nog potdicht helaas

Er gebeuren weinig fijne dingen he in Belgenland op het moment

luigifort schreef:
Er gebeuren weinig fijne dingen he in Belgenland op het moment

Nou in Nederland is veel te doen: centrum leeg, winkels dicht; stoplicht springt op rood, en dan weer groen. Chillen is een tweede natuur geworden.

1. Mijn Donny Benét - “Working Out”-shirt is binnengekomen.
2. Mijn rating op chess24 wordt stabieler (maar ben nog steeds slecht)
3. Ik heb een t-shirt van Donny Benét.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Zijn die open dan in Nederland? Hier in België nog potdicht helaas

Verschilt hier een beetje per winkel, maar die hier vlakbij is eigenlijk meestal dicht als ik er langsloop.

Positief vandaag:
- ik heb een flink stuk gewandeld en mijn hoofd redelijk vrij gekregen
- mijn vriendin heeft lekker Indiaas gekookt
- bijgepraat met een goede vriend

bij ons in de regio zijn ze vrijwel allemaal open

1. Antistressboek gekregen van een vriend
2. Mijn vader kort gesproken. Hij zit in een verzorgingstehuis en mag dus geen bezoek. Gelukkig zijn er tegenwoordig meer communicatiemiddelen beschikbaar dan vroeger.
3. Eindelijk weer toegekomen aan Johan en Luigi's MuMeladder 2019 Breakdown

1. Mijn bestelde platenhouders zijn aangekomen en ik het vind het al direct een geweldig product. Dank Soledad voor de tip!
2. Gisterenavond voor het eerst een wasje gedraaid in m'n nieuwe huis. De machine doet het prima, alleen jammer dat ik nog geen waslijnen/-rekken heb en het drogen een beetje behelpen is nu.
3. Lekker schoongemaakt vanochtend omdat de tijdelijke verhuurder ergens later vandaag gaat inspecteren of ik alles wel volgens de regels doe. Ik word nooit blij van schoonmaken en kan me er meestal maar moeilijk toe zetten, maar wel van het uiteindelijke resultaat

Onweerwolf
Gretz schreef:
Lekker schoongemaakt vanochtend omdat de tijdelijke verhuurder ergens later vandaag gaat inspecteren of ik alles wel volgens de regels doe.

Say what now? Jouw verhuurder komt controleren of je je huis wel goed genoeg schoonmaakt? Wat heb jij voor overeenkomst getekend?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Say what now? Jouw verhuurder komt controleren of je je huis wel goed genoeg schoonmaakt? Wat heb jij voor overeenkomst getekend?

Eentje met een SLA eraan vast vrees ik.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Haha nee, ik zal niet worden afgerekend op een niet-schoon of opgeruimd huis, maar het is wel fijn om bij bezoek gewoon een net geheel te kunnen tonen. Schijnt dat ze enkel de staat van het pand controleren en een snelle check uitvoeren of je niks illegaals doet (meerdere bewoners, plantages etc). Als het in orde is krijg ik een 'groene kaart'. Bij een normale verhuurder zou ik die controle minder snel hebben, maar dit is tijdelijke verhuur via AdHoc en dat is het blijkbaar verplicht. Vandaar

Dim
Ik heb m'n meest recente inleverlijst voor de Verrukkelijke 500 in Spotify op alfabetische volgorde gezet (qua titel). Ik luister nu dus naar goeie muziek en speel ondertussen de quiz: "welk nummer komt er hierna?". Ik heb nog niet veel punten gescoord.

1. Met mijn dochters een 4 gangenmenu voor jarige mama gemaakt:
- Broccolisoep
- Zalmbonbons
- Viscurry
- Zelfgemaakte bounty's met ijs, slagroom en chocoladesaus

2. van mijn broer teruggekregen dat hij de concertregistratie van Kraftwerk (minimum-maximum) helemaal te gek vindt. Ik mail hem wekelijks wat muziektips sinds coronagedoe.

3. Genoten van ingestudeerde dansje dochters voor mama's verjaardag.

1. De single Luxemburg van The Good Cause is een beetje de holy grail onder de Het Goede Doel fans/verzamelaars. Voor de niet wetende dit is de enorm geflopte Engelse versie van België. Nu heb ik sinds een paar weken via de app en Messenger af en toe contact met Henk Temming en vandaag lagen er drie verschillende versies van de 7" (verschillende hoezen en labels ivm uitgave in verschillende landen) op de deurmat waaronder eentje gesigneerd.

2. Heerlijke vegetarische saté gemaakt van quorn met daarbij naast saus en gedroogde uitjes ook gebakken broccolirijst, paprika, champignons en knoflook. Biertje erbij en eten maar!

3. Wat Fawlty Towers filmpjes gekeken op YouTube, blijft de beste comedyserie ever

1. Het project 'alle albums uit de MuMe Top 250 luisteren is vanochtend voltooid. De afgelopen week de laatste circa 35 albums beluisterd en hoewel het dus albums zijn waar ik vaak bewust eerder niet aan begonnen ben, viel het me over de gehele linie niet tegen. Sterker nog, er zaten behoorlijk wat albums bij die veel beter waren dan ik verwacht had.

2. Scrummen via Zoom + Trello + Google Docs is eigenlijk best te doen en het scheelt een hoop reistijd.

3. Voor het eerst een digitale toneelvoorstelling gezien (waar ik normaliter volgende maand heen zou gaan). Om twee redenen een geslaagd experiment: 1. toneel via een schermpje beviel beter dan verwacht; 2. bij de specifieke voorstelling zou ik anders tot de pauze hebben moeten wachten voor ik naar huis kon, nu was ik er met één muisklik vanaf.

vigil schreef:
1. De single Luxemburg van The Good Cause is een beetje de holy grail onder de Het Goede Doel fans/verzamelaars. Voor de niet wetende dit is de enorm geflopte Engelse versie van België. Nu heb ik sinds een paar weken via de app en Messenger af en toe contact met Henk Temming en vandaag lagen er drie verschillende versies van de 7" (verschillende hoezen en labels ivm uitgave in verschillende landen) op de deurmat waaronder eentje gesigneerd.

Het is dus vooral de Holy Grail omdat alle exemplaren nog bij Henk Temming thuis liggen? Wel tof van hem trouwens!

Brunniepoo schreef:
(quote)

Het is dus vooral de Holy Grail omdat alle exemplaren nog bij Henk Temming thuis liggen? Wel tof van hem trouwens!

Hij had een doos op zolder gevonden waar hij van alle versies een stapeltje tegenkwam (ik weet niet hoeveel een 'stapeltje' precies is). Hij heeft nog meer van dat soort dozen zegt hij. Maar geen idee wat er in zit (ook voor hem is het vaak een verrassing wat er uit komt)

1. Duinrooswandeling in de vroege avond, dit keer alleen. Het was weer Nachtegaal City en Aalscholver United wat de klok sloeg en de hooligans van de Rugstreeppad Rovers lieten dit keer voor het eerst luid van zich horen.
2. Vegaroni gemaakt met oa rode paprika, tomaten, gele courgette en geraspte kaas. Jum.
3. Erg gelachen om Ronald Goedemondt - Ruzie met de dingen (Geen sprake van) - YouTube en nog meer filmpjes van hem.

Vegaroni ♡

1. Enorm genoten van de laatste show van Peter Pannekoek ❌❌❌ die op Woningsdag op NPO1 werd uitgezonden (Later was alles beter)
2. Ik verneem net dat VI nog minimaal een maand door blijft gaan met uitzenden. Fijn dat de leukste talkshow gewoon op de buis blijft, wel of geen ⚽️
3. Heerlijk gevuld avondje met online bordspelen, en uren CSL (MuMeBeatSense 🇪🇸 Radiohead). Op zulke momenten mis ik de fysieke afspraken met vrienden nauwelijks meer

vigil schreef:

OMG, ik wist helemaal niet dat deze versie bestond. Johnny Marr, ArthurDZ en ik + aanhang hebben ons er kostelijk mee vermaakt in de CSL. Heb je ook de volledige lyrics van Luxemburg en zou je die ook willen delen?

ik ontdek nu zelfs dat er ook een Duitse versie is opgenomen, heerlijk

Nee helaas geen lyrics, ook niet op de hoes

Wel heb ik nog een Franstalige cover voor je in de aanbieding
Makof - Neptune (1983) - YouTube

01) Aantal kleine huishoudelijke karweitjes opgeknapt . Dit met wat grunge op de achtergrond (Soundgarden , Mother Love Bone )
02) In de middag aan het werk geweest . Aantal bestanden uitgespit en een meeting via de webcam gehad met wat collega's Blijft grappig om te zien dat mensen in hun huiselijke omgeving opeens een stuk relaxter en ongedwongen zijn .
03)Risotto met vis gemaakt , nog lekker zitten natafelen met een flesje limoncello. Als soundtrack een verzamelaar van Morricone op de achtergrond .De rest van de avond doorgebracht met de biografie van Brian Wilson met Pet Sounds op de achtergrond op repeat .

Gretz schreef:
(quote)

OMG, ik wist helemaal niet dat deze versie bestond. Johnny Marr, ArthurDZ en ik + aanhang hebben ons er kostelijk mee vermaakt in de CSL. Heb je ook de volledige lyrics van Luxemburg en zou je die ook willen delen?

ik ontdek nu zelfs dat er ook een Duitse versie is opgenomen, heerlijk

(embed)

CAN WE DANCE UPON THE MOON????

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.