menu

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
avatar van Poek
1. Veel enthousiasme voor Greatest hits of: (#60's Girl Groups!).
2. En een fijne finalelijst.
3. De kat is eindelijk van mijn schoot, ook wel weer fijn. Al zal ie er zo wel weer op willen.

Edit: Ja hoor, daar is ie weer.

avatar van nlkink
1. Vandaag een bouwpakket van een insectenhotel in elkaar gezet. Een paar uur werk maar een heel net resultaat bereikt.
2. Gistermiddag na mijn officiële werk wederom een paar uurtjes meegedraaid bij de plaatselijke platen- en muziekwinkel. Het is wat rustiger dan ik zou willen maar de online bestellingen gaan zo hard momenteel dat ik sinds kort een tweede tas nodig ben om het spul weg te brengen.
3. Een eerste slag gemaakt met het opruimen/weggooien van spul wat al jaren op zolder of achter knieschotten opgeslagen ligt. Dat moet helaas als mijn lief afwezig is omdat dat een verzamelaar/bewaarder is en van alles vindt dat het nog een nuttig doel kan dienen.

avatar van herman
1. Vannacht voor het eerst in een paar weken weer eens snel in slaap gevallen en 7 uur non-stop geslapen.
2. Gisterochtend en vanochtend uitgebreid ontbeten aan tafel, met de krant i.p.v. een beeldscherm.
3. Blij dat mijn werkgever me ruimte/hulp geeft bij een carrière-switch.

avatar van Onweerwolf
1. Ik heb een nieuwe smartphone.

avatar van Gretz
Onweerwolf schreef:
1. Ik heb een nieuwe smartphone.

Vast de iPhone 11 Pro Max

Onweerwolf schreef:
1. Ik heb een nieuwe smartphone.


1. Ik wilde er één kopen, maar na twee weken is mijn Samsung klaptelefoontje weer terecht! Dus nog steeds geen smartphone.

2. Monopoly onder het stof vandaan gehaald. Erg leuk om nu met het hele gezin te spelen.

avatar van Mjuman
1. Na ruim 2,5 week ben ik er eindelijk - na 4-5 contacten met de klantenservice van Ziggo en drie zendingen van hardware (nwe decoder, nwe splitter, nwe kabel) in geslaagd Netflix op de tv aan de praat te krijgen - geduld (een schaars goed) was een belangrijke ingrediënt.
2. Hedenavond - zacht gegaarde sederijknol, gegrild met roodschimmel kaas, op een bed van quinoa/notenrisotto gegeten en dat was geslaagd.
3. Buurjongetjes alle dvd's van Harry Potter gegeven - en ze waren er blij mee. Nog net iets te jong voor Lord of the Rings, anders hadden ze die ook gekregen.

avatar van Fathead
Mjuman schreef:

2. Hedenavond - zacht gegaarde sederijknol, gegrild met roodschimmel kaas, op een bed van quinoa/notenrisotto gegeten en dat was geslaagd.


Klinkt lekker! Ik ben gek op selderijknol - even een kookvraagje: heb je de knol eerst gegaard en daarna nog gegrild (oven, neem ik aan)?

avatar van Mjuman
Fathead schreef:
(quote)


Klinkt lekker! Ik ben gek op selderijknol - even een kookvraagje: heb je de knol eerst gegaard en daarna nog gegrild (oven, neem ik aan)?


Knol: sous-vide (80 graden, 1 uur) - roodschimmel erop in de oven. Quinoa klaarmaken zoals je risotto maakt en dan hazelnoten erdoor en paddestoelen. Sousvide is een manier om dingen tegen lage temperatuur te garen (eerst vacumeren). J

avatar van Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Vast de iPhone 11 Pro Max


Ik zei smartphone, dus geen Apple.

avatar van vinylbeleving
1: Een Disko Antistat (ja zo heet ie echt!) aangeschaft, en een paar stoffige platen door een sopje gehaald. Joni Mitchell klinkt weer als een nachtegaaltje.
2: met m'n zoontje van 8 maanden slapend in de draagzak door het centrum van Utrecht gebanjerd, en me (wederom) verwonderd over de hoeveelheid verborgen straatjes en pleintjes. Zelfs na 8 jaar wonen, weet deze stad me nog te verassen!
3: Geen zin in koken en daarom heerlijke pizza besteld en met een lekkere Cabernet Sauvignon erbij opgegeten.

avatar van Twinpeaks
01) Laatste opdrachten afgemaakt , weekje vakantie nu. De bestemming was oorspronkelijk Dublin , maar helaas .We hebben nu maar een paar NS routes uitgekozen om te gaan bewandelen .Ook leuk.
02)In de middag maar eens door de enorme berg boeken heen gestruind en plannen gemaakt om daar ook maar eens een schifting in te maken , je kunt wel alles willen bewaren .Conclusie is : Ik koop teveel en lees te weinig .
03)Verse veldsla met tomaatjes en advacado klaargemaakt , samen met krieltjes en een biefstukje was het een heerlijk maal . Zelfgemaakte rabarber toe .Op de achtergrond Patricia Kaas en later op de avond Harry Connick Jr. Geen tv gezien prima bevallen wederom

avatar van madmadder
1. Mijn moeder en haar man zijn allebei jarig (geweest) en het verjaardagskado van mijn broer en mij is zojuist bij ze afgeleverd (een luxe diner van een sterrenrestaurant, ze zitten nu aan de borrelplank).
2. Donderdag mijn wekelijkse groentenpakket gekregen (altijd weer een verrassing) en recepten voor de nieuwe week bedacht en boodschappen voor gedaan.
3. Vandaag echt een heerlijke luierdag gehad. Ik heb, behalve lezen en film kijken, echt nauwelijks iets uitgevoerd. Morgen doen we wel weer nuttige/actieve dingen.

avatar van Sir Spamalot
1. Deze week heb ik voor de eerste keer in mijn leven via Facetime de ouders van mijn peetzoon opgebeld o.a. om hem een gelukkige verjaardag te wensen, 12 jaar is mijn beste vriend op deze wereld. Wat een wonderlijke uitvinding, bellen met beelden! Ik word oud.
2. Vandaag heb ik mijn eerste langere wandeling dan gewoonlijk gedaan in deze C-tijden, om eens te zien hoe het zit met de conditie (belabberd) en om weer eens dat hoofd leeg te maken. De rechterknie protesteert nu alweer een paar uren. Ik ben oud.
3. Na mijn wandeling een uur vrij gefilosofeerd over mijn plannen voor de rest van het jaar, vermoedelijk geen jaarlijkse Alpen Ontsnapping (jammer), na dat uur wakker geworden in mijn zetel. C'est l'âge!

avatar van herman
1. Trek in de saté die we hebben besteld bij het lokale sportcafé.
2. Mantelzorg/administratieve zaken op afstand voor mijn moeder gedaan. Redelijk slopend, maar ik ben er weer even vanaf.
3. Redelijk wat afgewandeld, gisteren voor het eerst in tijdens weer eens door het Berg- en Broekpark gelopen en aan het water gezeten, een van mijn favoriete stukjes binnenstedelijk groen in Rotterdam.

1. Normaal maak ik altijd het ontbijt, maar omdat ik vandaag jarig schijn te zijn werd het vandaag verzorgd. Inclusief zelfgeschreven toneelstukje van mijn dochters.

2. In de zon 'Carrie & Lowell' in zijn geheel genoten.

3. Gourmetten bij moeders.

avatar van Twinpeaks
01) Een wandeling gepland , maar de regen gooide roet in het eten. Toen maar boodschappen gedaan en even als de rest van Nederland naar de bouwmarkt . Wat een crime !!! Hout gekocht en maar meteen een nieuwe afkortzaag meegenomen .Er gaat dus een nieuwe boekenkast komen .
02) Na een heerlijke lunch begonnen aan de vloerplaten met Neil Young & Crazy Horse op zaaggeluidoverheersend volume op de achtergrond.
03) Uitgenodigd om bij een goede vriendin te komen eten (Mexicaans) en daarna met het zoontje des huizes Fortnite gespeeld (ik begin echt oud te worden ) . Thuisgekomen nog een flesje open getrokken en op de bank gehangen met Simon & Garfunkel als soundtrack .

avatar van luigifort
1. Duinrooswandeling met zn twee. Niks is fijner dan in wat somber weer met een windje na een regenbui een duinwandeling te maken. Die geuren dan en goed om je kop wat frisser te krijgen.
2. Voor het eerst in weet ik veel hoeveel jaren (waarom??!!) rode grapefruits gegeten. Za-lig!
3. Na eeuwen weer eens Violator gedraaid en van genoten. Klinkt anno nu nog steeds zo fris als een hoentje...als een wandeling in de duinen na...jaja nu weten we het wel

avatar van dix
dix
Er wordt hier wat afgewandeld zeg

avatar van nlkink
1. Vrijdag mijn mantelzorg-/administratieve zaken bij mijn moeder gedaan. De vorm van Alzheimer maakt haar wantrouwend en recalcitrant wat overleg erg moeilijk maakt. Ze staat op de wachtlijst voor opname in een verpleeghuis maar de huidige omstandigheden maken dat erg ingewikkeld. Ben elke keer weer blij dat ik alles heb uitgevoerd. Ik weet bij benadering wat herman doormaakt, denk ik.
2. Gistermiddag een paar uren meegedraaid in de plaatselijke platen- en CD-zaak. Het bezoek begint weer aan te trekken. Het was erg gezellig.
3. Zonet mijn vaste 8 kilometer rondje gerend en zit nu bij mijn zwager en schoonzusje in de tuin die voor mij en mijn lief paling en zalmbuikjes aan het roken zijn.

avatar van jordidj1
1. Wandeling naar de koffiemachine en weer terug.
2. Een bevalling van een kalf live mee mogen maken.
3. Dagje in teken van Travis Scott. Documentaire gezien, albumpjes enz. gepompt .

avatar van trebremmit
jordidj1 schreef:

2. Een bevalling van een kalf live mee mogen maken.


Dan ben je de eerste die dat heeft meegemaakt denk ik.

avatar van Gretz
1. Fijne skypemeets dit weekend
2. Iets met lekker eten
3. CSL-avond met de Arrie Top 100, PBH + aanhang

avatar van herman
1) Spontaan stoepbezoek vanavond
2) Iets met wandelen
3) Een wildsnoeier heeft gezichtjes geknipt op de struiken rondom het immense lege parkeerterrein van de dierentuin hier

avatar van Twinpeaks
01) Gewandeld over de dijk naar Huisduinen. Het was prachtig helder weer. Raar gezicht om bij veerboot geen enkele activiteit te zien. Normaal rond deze tijd ziet het zwart van de Duitsers die naar Texel gaan. Nu gewoon geen auto te zien. Heel beklemmend ook. Op de terugweg langs de AH gelopen en besloten spekpannenkoeken te maken.

02) Verder gemeubeld aan de kast . Gemeten, gezaagd , geschaafd en geschroefd . Het begint vorm te krijgen. Gary Moore en Chris Rea als muzikale ondersteuning.

03) Pannenkoeken gebakken met Nederpop jaren 80 mix op de achtergrond. Feest der herkenning.
In de avond Boer zoekt Vrouw ontvlucht en teruggetrokken op mijn studie/muziek kamer met de dvd van Peter Gabriel -Growing Up Live . Was zeker de moeite waard.

Raar dat je tijdens deze "rare" periode wel de rust weet te vinden voor de dingen waar je anders aan voorbij gaat.

Wrathchild1
Twinpeaks schreef:

Raar dat je tijdens deze "rare" periode wel de rust weet te vinden voor de dingen waar je anders aan voorbij gaat.
Herkenbaar ....ben zelf ook rustiger geworden. Ook even wat meer zelfrefectie hoe je denkt of wat je nu goed/fout doet.

Neemt niet weg dat ik het virus uiteraard nooit had zien willen toeslaan in allerlei richtingen en op allerlei vlakken....

Wrathchild1
1. Mijn broer en ik hebben laatste jaar een prachtige band gekregen na het overlijden van mijn moeder en het uitwisselen van vroegere problematiek waardoor we mekaar nu pas zijn begrijpen.
2. Droom gehad waarin het lijkt dat ik langzaam mijn kind/ jeugd problematiek heb verwerkt/overwonnen.
3. Ik zag een mooie vrouw ( dat was mooi, het doorlopen van haar niet )

Arbeidsdeskundige
1. Samen met mijn vriendin planten voor onze tuin kopen.
2. Samen met mijn vriendin planten in onze tuin poten.
3. Onophoudelijk naar Move on Up van Curtis Mayfield luisteren. Wat een overdosis aan positieve energie en hoop krijg ik daarvan.

avatar van stoepkrijt
1. Na een hectische werkdag mijn laptop dichtgeklapt en tijd gemaakt voor een extra lange wandeling i.p.v. mijn gebruikelijke half uurtje na de lunch. Muziek aan, hoofd leeggemaakt en genoten van de mooie, groene wijk waarin ik woon en van plekjes die normaal gesproken buiten de route liggen.
2. Mijn aardbeienplantjes staan volop te bloeien en de eerste vruchtjes steken de kop op.
3. Nu ik eindelijk weer een dvd-speler in huis heb de dvd Anesthetize van Porcupine Tree weer eens gekeken.

avatar van herman
1. Kort rondje door het park vandaag, waar iemand aan het golfen was en een groepje Chinezen met mondkapjes op stond te roken...
2. Ik kwam ineens mijn ouderlijk/het huis van mijn moeder tegen op Facebook. Iemand had het in een 'Je bent Leidenaar als...'-groep gezet, omdat het wel een bijzonder monumentaal huisje is. Heb het zelf al even niet meer kunnen zien, dus dat was wel een bijzonder moment, zeker omdat mijn moeder blijkbaar mijn vroegere teddybeer voor het slaapkamerraam heeft gezet vanwege #berenjacht.
3. We hebben stilgestaan bij Dodenherdenking en bloemetjes gelegd bij de Stolpersteine voor onze deur. Het stel dat in de jaren '40 in ons huis woonde is gedeporteerd en vermoord. Een paar jaar terug hebben we de nabestaanden van beide families opgespoord en weer bij elkaar gebracht en bij ons thuis uitgenodigd. Sindsdien ben ik rond deze dagen altijd wel meer met de oorlog bezig dan vroeger (in mijn familie werd er weinig over gepraat).

Gast
geplaatst: vandaag om 10:14 uur

geplaatst: vandaag om 10:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.