MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
1. Yesim en ik zitten voorlopig op een heel laag pitje. Zou je zeggen dat dat minder fijn is, en dat klopt ook zeker wel, maar ik merk dat het nodig is en me somehow de nodige rust geeft...
2. Mijn moeder is nu al meer dan 4 jaar van deze aardkloot verdwenen en ik vind het nog altijd jammer dat we niet closer hebben kunnen zijn - ook al minder fijn, MAAR gek genoeg ben ik wel een closer met met m'n pa geworden, dat zag ik niet aankomen.
3. Vanmorgen weer in de paradijselijke tuin mogen zwoegen. Ik hou niet van hard werken, dat geef ik grif toe, maar toch raak ik er al doende wel in en ik willut ook gewoon. Wie weet komt er nog meer op m'n pad, maar voorlopig is het toch eerst heel rustig aan dit (+schoffelploeg) zien vol te houden.

Er is ook nog een 4., het kan niet op: XTC is echt een heerlijke ontdekking, vooral 'Drums and WIres' en 'Black Sea' nestelen zich in mijn kop.

ZAP! schreef:
het kan niet op: XTC is echt een heerlijke ontdekking
Ik dacht heel even, dat is wel héél eerlijk

Mindscapes schreef:
Wat een fijn topic, ik heb dit eventjes nodig. Opgemerkt dankzij het stiekem volgen van Brunniepoo's doen en laten op deze site

1. Vorige week een zoekertje van een huurwoning zien passeren, zonder concrete verhuisintenties. Bezoekje ingepland, goede klik met de eigenaar, en enkele uren later bericht gekregen dat mijn vriendin en ik werden gekozen uit een tiental kandidaten. Na 24 uur keiharde stress (we waren niet bang afgewezen te worden, maar net om gekozen te worden), het afwegen van pro's en con's, lachen, wenen, panikeren, groots dromen, alle "wat als"-scenario's laten passeren, toch beslist om de sprong te wagen!

2. Mezelf in 2024 voorgenomen om iets meer muziek te beluisteren, aan de hand van de 5 best scorende albums per jaar, startend in 1965 (volgens de website "rateyourmusic", toch met véél stemmers, heel uiteenlopende genres en een degelijke en ingecalculeerde wegingsfactor). Dus 60 jaar muziek, 5 albums per jaar = 300 albums of eentje per dag (met wat marge). Ik heb net 1965 afgerond, dus maak al gebruik van wat blessuretijd, maar blijf positief! En als het niet lukt, foert, dan geniet ik wat langer wat het jaartal waarin ik me op dat moment bevind. 1965 vind je hier en dan kan je in de link telkens gewoon het jaartal aanpassen, heel interessante albums daar bovenaan, als je wat tijdreist: Best albums of 1965 - Rate Your Music - rateyourmusic.com

3. Eindelijk fijn winterweer hier (omgeving Gent) na weken regen, 10°C en grijs, grijs, grijs: zon en -5°C, love it!

Ik quote even mezelf en brei er een vervolg aan...

1. We wonen hier nu bijna 6 maanden en het is een zeer positieve ervaring. Een beheersbare tuin, een overdekt houten terras achteraan, zodat je ook in de gietende regen buiten kan zitten, terug dichter bij de stad (met de fiets ben je zo overal),...

2. Ik ben intussen aangekomen in 1993 (en heb de tijdsduur van mijn projectje van "1 jaar" losgelaten, ik beland wel in 2024, of 2025, wanneer het gebeurt...). Soms ligt het enkele dagen of zelfs weken stil, soms jaag ik er 3-4 albums per dag door. Echt al veel interessante albums ontdekt in die top-5 van elk jaar (en soms vloeken omdat er albums op de plaatsen 6-10 staan die ik ook zo graag wil beluisteren). Het gaat van ethiojazz over art rock tot dancepunk, naar heavy metal en gothic dronefolk, ik ontwijk niets. Onlangs zelfs een techno-album op de 1e plaats! Top 5 is top 5. Enkele artiesten/albums die ik nog niet kende en die er écht uitsprongen (uit die bijna 150 albums tussen 1965 en 1993 ondertussen): Nina Simone (1965), Marvin Gaye (1971), Television (1977), Talking Heads (1979 en 1980), David Kauffman & Eric Caboor (1984, meest underground niche folkalbum ever ofzo), Sade (1985 en 1992 - wat een stem JESUS), Dinosaur Jr. (1987), Cocteau Twins (1990), Judas Priest (1990 - heel onverwacht).

3. We zijn 2 maand na mijn fietsongeval met verbrijzelde onderkaak aan beide kanten thv mijn oren en een overlangse breuk door de tanden. Tanden zelf zijn als bij wonder redelijk gespaard gebleven. 2 operaties dienden om mijn onderkaak te stabiliseren en 6 weken lang te fixeren met ijzerwerk (gebit op elkaar geklemd). Daardoor ook 9 kg lichter geworden, wegens een dieet van medische sapjes en waterige soep. Afgezien, maar aan de beterhand intussen. Sinds 8 augustus (mijn D-day!) kan mijn mond weer open, wat een verademing.

Dankbaar voor een fantastisch lief, voor de zonnestralen, voor dat eerste angstloze fietstochtje onlangs, voor een occasionele wandeling en voor (na pas ruim 4-5 weken) de tijd om puntje 2 hierboven verder te zetten (anders zat ik nog ergens in de 70s vermoedelijk)

Het is ongelofelijk hoe evident allerlei zaken lijken, als ze normaal functioneren. Het maakt je nederig en hopelijk ook een beetje compassievol, omdat geen mens gespaard blijft van ongeluk en je van een willekeurige passant op straat (of zelfs van mensen die je kent) misschien slechts 1-2% écht ziet. Van 99% van die mens weet je helemaal niet door welke mogelijke miserie die op dat moment aan het doorgaan is. Ik ben nu blij dat ik weer min of meer normaal kan geeuwen (met nog steeds beperkte mondopening, maar toch) en een simpele macaroni met tomatensaus kan eten.

Mindscapes schreef:
(quote)

Ik quote even mezelf en brei er een vervolg aan...

1. We wonen hier nu bijna 6 maanden en het is een zeer positieve ervaring. Een beheersbare tuin, een overdekt houten terras achteraan, zodat je ook in de gietende regen buiten kan zitten, terug dichter bij de stad (met de fiets ben je zo overal),...

2. Ik ben intussen aangekomen in 1993 (en heb de tijdsduur van mijn projectje van "1 jaar" losgelaten, ik beland wel in 2024, of 2025, wanneer het gebeurt...). Soms ligt het enkele dagen of zelfs weken stil, soms jaag ik er 3-4 albums per dag door. Echt al veel interessante albums ontdekt in die top-5 van elk jaar (en soms vloeken omdat er albums op de plaatsen 6-10 staan die ik ook zo graag wil beluisteren). Het gaat van ethiojazz over art rock tot dancepunk, naar heavy metal en gothic dronefolk, ik ontwijk niets. Onlangs zelfs een techno-album op de 1e plaats! Top 5 is top 5. Enkele artiesten/albums die ik nog niet kende en die er écht uitsprongen (uit die bijna 150 albums tussen 1965 en 1993 ondertussen): Nina Simone (1965), Marvin Gaye (1971), Television (1977), Talking Heads (1979 en 1980), David Kauffman & Eric Caboor (1984, meest underground niche folkalbum ever ofzo), Sade (1985 en 1992 - wat een stem JESUS), Dinosaur Jr. (1987), Cocteau Twins (1990), Judas Priest (1990 - heel onverwacht).

3. We zijn 2 maand na mijn fietsongeval met verbrijzelde onderkaak aan beide kanten thv mijn oren en een overlangse breuk door de tanden. Tanden zelf zijn als bij wonder redelijk gespaard gebleven. 2 operaties dienden om mijn onderkaak te stabiliseren en 6 weken lang te fixeren met ijzerwerk (gebit op elkaar geklemd). Daardoor ook 9 kg lichter geworden, wegens een dieet van medische sapjes en waterige soep. Afgezien, maar aan de beterhand intussen. Sinds 8 augustus (mijn D-day!) kan mijn mond weer open, wat een verademing.

Dankbaar voor een fantastisch lief, voor de zonnestralen, voor dat eerste angstloze fietstochtje onlangs, voor een occasionele wandeling en voor (na pas ruim 4-5 weken) de tijd om puntje 2 hierboven verder te zetten (anders zat ik nog ergens in de 70s vermoedelijk)

Het is ongelofelijk hoe evident allerlei zaken lijken, als ze normaal functioneren. Het maakt je nederig en hopelijk ook een beetje compassievol, omdat geen mens gespaard blijft van ongeluk en je van een willekeurige passant op straat (of zelfs van mensen die je kent) misschien slechts 1-2% écht ziet. Van 99% van die mens weet je helemaal niet door welke mogelijke miserie die op dat moment aan het doorgaan is. Ik ben nu blij dat ik weer min of meer normaal kan geeuwen (met nog steeds beperkte mondopening, maar toch) en een simpele macaroni met tomatensaus kan eten.

Jezus, dat klinkt pijnlijk zeg...hopelijk kom je er weer helemaal bovenop

[quote]Mindscapes schreef:
(quote)
Daar doe ik niet moeilijk over hoor: ik heb es 1x een half pilletje genomen, maar naderhand sterk getwijfeld of het niet een aspirientje is geweest...

Deranged
Denk dat speed wel wat voor je is.

Lol. Het mag allemaal wel wat vlotter bedoel je? Ik ben meer van langzaam aan, dan breekt het lijntje niet, denk ik.

Mindscapes, wat een verhaal zeg!
Hoe gaat het met praten? Wanneer lukte dat weer (een beetje)?

Rogyros schreef:
Mindscapes, wat een verhaal zeg!
Hoe gaat het met praten? Wanneer lukte dat weer (een beetje)?

Praten kon ik van zodra de ijzerdraden werden weggenomen en mijn mond weer open kon, maar heel voorzichtig, ik had maar enkele millimeter opening. Geleidelijk aan ging dat beter. Nu kan ik nog steeds maar anderhalve vinger verticaal in mijn mond steken, tussen onderste en bovenste tandenrij, terwijl een normale mens er 3 bovenop elkaar tussen zijn tanden door krijgt (*elke lezer van dit bericht probeert dit nu uit*). Vooral de s-klank was (en is nog steeds) moeilijk. Neigde eerder wat naar de Engelse th-klank, terwijl ik eigenlijk niet eens mijn tong kon uitsteken tussen mijn tanden. Wat ze lispelen of slissen noemen, vermoedelijk. Maar ook dat gaat alweer wat beter. Maar we dwalen af

Glow
1. Heb na jaren problemen met RLS de best passende medicatiecombi gevonden. RLS is niet levensbedreigend , maar in hevige vorm tast het je gehele welzijn aan als in algemeen welbevinden , motorische onrust , slaapproblematiek en stressgevoeligheid
2. Ben gevraagd om als gitarist toe te treden tot nieuwe band.
3. Heb tussendoor ook 5 kilo aan ballast verloren en ga langzaam richting mijn streefgewicht

Mindscapes schreef:
(quote)

Praten kon ik van zodra de ijzerdraden werden weggenomen en mijn mond weer open kon, maar heel voorzichtig, ik had maar enkele millimeter opening. Geleidelijk aan ging dat beter. Nu kan ik nog steeds maar anderhalve vinger verticaal in mijn mond steken, tussen onderste en bovenste tandenrij, terwijl een normale mens er 3 bovenop elkaar tussen zijn tanden door krijgt (*elke lezer van dit bericht probeert dit nu uit*). Vooral de s-klank was (en is nog steeds) moeilijk. Neigde eerder wat naar de Engelse th-klank, terwijl ik eigenlijk niet eens mijn tong kon uitsteken tussen mijn tanden. Wat ze lispelen of slissen noemen, vermoedelijk. Maar ook dat gaat alweer wat beter. Maar we dwalen af

Beterschap. Lijkt me knap lastig allemaal.

Papaver
1/2/3: Nachtbraak marathon tgv operatie aan tong vandaag; de pijnstilling tramadol helpt in die zin dat pijn te dragen is, maar slapen lukt (nog) niet. Dan maar muziek luisteren - klinkt mooier dankzij tipsy gevoel van de tramadol.

Sterkte en beterschap Papaver!

1. Gisteren met een zeer geslaagde borrel afscheid genomen van de werkgever waarvoor ik de afgelopen veertien jaar gewerkt heb.
2. Omdat ik pas half oktober bij mijn nieuwe werkgever begin, heb ik bijna een maand verlof. De laatste keer dat ik dat had was... veertien jaar geleden.
3. Vandaag lekker geacclimatiseerd, op een laag tempo allemaal dingen gedaan die al een tijdje op me lagen te wachten en vanavond naar een concert. Ik geloof dat ik hier wel aan kan wennen...

1. Enige tijd geleden ben ik toegelaten tot een MD traject (MD = Management Development) op mijn werk omdat ik graag de stap wil maken naar de functie van operationeel leidinggevende. Daarvoor is een ontwikkelassessment nodig om te zien waar je staat. Dit assessment had ik afgelopen woensdag. Algehele conclusie (na een capaciteitentest, drijfverentest, persoonlijkheidstest, diepgaand interview en een rollenspel) is dat er uiteraard wel wat aandachtspunten zijn, maar dat deze stap goed bij mij past, ik het vereiste niveau heb en dat de potentie en kwaliteiten zijn herkend. Daar was ik uiteraard erg blij mee!

2. Vorige week heb ik 9,6km hardgelopen voor een sponsorloop. De spierpijn is volledig weg, dus ik ga vandaag weer een stukje hardlopen. Ik denk nu aan 5,5km. Dat wil ik weer twee tot drie keer in de week gaan doen. Dat deed ik vroeger ook, maar dat is weggezakt. De regelmaat en frequentie van het lopen ga ik weer proberen terug te pakken.

3. Vandaag ga ik met mijn vrouw bbq-en bij een bevriende collega, samen met een andere bevriende collega. Ook met hun partners natuurlijk. Het weer is uitstekend en het is altijd beregezellig!

1. Vast contractje gekregen. Wist ik al wel dat dat eraan zat te komen, maar ik ben wel heel blij dat ik op een plek terecht ben gekomen waar ik me zo gewaardeerd voel en waar zoveel mogelijkheden zijn om me te ontwikkelen. Hier hoef ik nooit meer weg.
2. Weekje vakantie gehad en dat voelde alsof ik drie weken weg ben geweest; fietsen, spullen uitzoeken en opruimen en weggooien, fikkie stoken aan het waalstrand met lieve mensen, naar de film, heel veel lezen, het was heerlijk. En vandaag weer werken was ook weer heerlijk.
3. Heel blij dat ik een specifiek persoon heb mogen leren kennen.

madmadder schreef:
3. Heel blij dat ik een specifiek persoon heb mogen leren kennen.

Doe niet zo mal, we kennen elkaar toch al jaren?

1. Twee weken kreupel gelopen van een sportblessure, sinds een paar dagen gelukkig wat aan de betere hand. Gaat nog wel even duren voor ik weer volle bak kan sporten, maar ben al lang blij dat ik niet meer een handvol pijnstillers per dag naar achteren moet slaan om überhaupt te kunnen functioneren.
2. Vanaf vrijdag een ruime week vakantie, voor het eerst sinds begin juni dus was er wel aan toe. Eerst een lang weekendje Drentje, daarna gewoon thuis.
3. Zaterdag naar Utrecht geweest voor een mini-reünie met 2 jeugdvrienden van de camping in Zeeland waar ik deels ben opgegroeid (en zij dus ook). Eentje had ik 14 jaar geleden voor het laatst gezien, de ander zelfs iets van 25 jaar geleden. Geen idee waarom we dit niet veel eerder gedaan hebben, maar soms gaan de dingen zoals ze gaan.

Waar ga je heen in Drenthe?

trebremmit schreef:
Waar ga je heen in Drenthe?

Zuidlaren, bijna in Groningen dus...

Mijn zusje woont daar met haar man en kinderen.

Ben je net te vroeg voor de Zuidlaardermarkt.

Papaver
1. Uitslag biopt van plek op m'n tong blijkt goedaardige verdikking! Ten gevolge van een schimmel die een ontsteking heeft veroorzaakt. Ppfff...
2. Zo opgelucht dat ik niet de slaap kan vatten.
3. Dan naar muziek om de tijd prettig door te komen (zie item 'Wat draai je nu').

Papaver schreef:
1. Uitslag biopt van plek op m'n tong blijkt goedaardige verdikking! Ten gevolge van een schimmel die een ontsteking heeft veroorzaakt.

Toepasselijke avatar.

1. Vrijdag met de auto afgereisd naar Tourcoing om GY!BE te zien. Onderweg ouderwets cd's draaien van o.a. The Cure, Dominik Eulberg, Slayer en Doe Maar.
Concert was na een stroeve start erg goed.

2. Zaterdag naar Luxemburg gereden voor nog een keer Godspeed. Onderweg genieten van Tom Waits, Radiohead, Peter Gabriel en Death.
Overdag stadje bezoeken en 's avonds weer genieten van m'n favoriete live act.

3. Morgen via Sounds (Venlo) terug naar huis.

Mede door het heerlijke weer onderweg had ik een beetje een roadtrip gevoel. Ik heb nu al besloten dat ik dit vaker ga doen. Als het mag van vrouw en kinderen.....

ZAP! schreef:
1. Yesim en ik zitten voorlopig op een heel laag pitje. Zou je zeggen dat dat minder fijn is, en dat klopt ook zeker wel, maar ik merk dat het nodig is en me somehow de nodige rust geeft.
We gaan gewoon lekker door, al dik meer dan een jaar nu. Rustig(er) vaarwater, maar ik ben maar wat blij met 'r.
2. Nog steeds van de partij in de schoffelploeg, gezellig, en leuk werk, hoewel ik er toch telkens tegenop zie... zal wel tijd nodig hebben. Door een aantal van hen uitgenodigd om ook aan een 'pub' (er komt geen alcohol aan te pas geloof ik) quiz mee te doen vanavond, mijn allereerste ooit. Kijken of ik nog wat heb aan al die afl. van 'Met het Mes op Tafel', '2 voor 12', enz..
3. We doen nog eens een broodje kipburger speciaal, met cola.

1. Eindelijk vakantie, na een periode die een eeuwigheid leek te duren.
2. De vakantie ingeluid met een concert van het klassieke vrouwenkoor waar ik sinds vorig jaar bij zing. Het was prachtig, de locatie (klein kerkje in Maarn) hielp ook mee.
3. Na afloop friet gegeten en bijgekletst met een oud collega.
4. Ik ga maandag een weekje weg, naar Belfast. Ontzettend veel zin in.

Laat ik ook eens iets leuks delen.

1. Vandaag 2e geworden op het kampioenschap karate. Ik trainde vroeger een aantal jaren, ik was nog tiener. Nu 3 jaar geleden weer opgepakt en train 2 of 3 keer in de week. We gaan richting de bruine band, vandaag nipt verloren met kata in de finale en er tegen een zwarte-bander (traint nu 20 jaar) uitgevlogen op kumite (vrij vechten). Veel geleerd en een toffe dag gehad.
2. Donderdag eindelijk vakantie. Ik ga een week naar de Azoren, waar mijn ouders wonen. Ik ga met mijn beste maat, een week lezen, zwemmen en heel veel hiken en mountainbiken.
3. In augustus ben ik algemeen directeur van een kunststichting geworden. Grote uitdagingen, maar we lijken nu een goede partner te hebben gevonden voor ons restaurantgedeelte, nu nog subsidie of andere inkomsten vinden voor aanvang van het jaar. Gaat spannend worden, maar een enorm leuke uitdaging.

Maar 1tje
Ik lig nu in het ziekenhuis , vanacht spoedopname.
Ontstoken galblaas en galstenen, zo direct wordt dmv een operatie de galblaas verwijderd.
Fijn dat dit kan want het doet ontzettend pijn.
Nu niet want ik heb stevige pijnstillers.

Beterschap Rudi

Beterschap! Lijkt me vrij pijnlijk.

Beterschap Rudi!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:56 uur

geplaatst: vandaag om 19:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.