menu

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
geplaatst:
herman schreef:
Het stel dat in de jaren '40 in ons huis woonde is gedeporteerd en vermoord. Een paar jaar terug hebben we de nabestaanden van beide families opgespoord en weer bij elkaar gebracht en bij ons thuis uitgenodigd.

Wat een mooi en bijzonder initiatief!

geplaatst:
herman schreef:

3) Een wildsnoeier heeft gezichtjes geknipt op de struiken rondom het immense lege parkeerterrein van de dierentuin hier

Toen ik dat een paar dagen terug las schoot me gelijk de naam binnen van iemand die ik ken (alleen via Facebook overigens). Kwam er vandaag achter dat hij er ook daadwerkelijk achter blijkt te zitten, hoe bestaat het

geplaatst:
vigil schreef:
(quote)

Wat een mooi en bijzonder initiatief!

Ja, we hebben toen ook gedenksteentjes laten leggen. Dat was toen wel een bijzonder moment, voor sommigen van hun ook erg emotioneel.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Toen ik dat een paar dagen terug las schoot me gelijk de naam binnen van iemand die ik ken (alleen via Facebook overigens). Kwam er vandaag achter dat hij er ook daadwerkelijk achter blijkt te zitten, hoe bestaat het

Ah, mooi Ik begreep al dat mensen wisten wie het gedaan had, maar dat ze zijn naam maar even stil hielden. Heb zelf geen idee wie het is verder, maar ik vond het grappig genoeg om even te gaan kijken.

geplaatst:
herman schreef:
(quote)

Ah, mooi Ik begreep al dat mensen wisten wie het gedaan had, maar dat ze zijn naam maar even stil hielden. Heb zelf geen idee wie het is verder, maar ik vond het grappig genoeg om even te gaan kijken.

Lachende struiken bij Diergaarde Blijdorp: 'Graffiti die zichzelf juist uitwist' - Rijnmond

Ik ken Olivier vooral van z'n wandeling van Helsinki naar Griekenland vorig jaar, al heeft hij het eindpunt niet gehaald. Z'n project voor dit voorjaar was om in een zo perfect mogelijke cirkel rond Luxemburg te wandelen, nu dat niet door kon gaan is hij ronde wandelingen in Rotterdam aan het doen. Fijne verhalen en foto's met veel aandacht voor detail.

https://www.facebook.com/HelsinkiThessaloniki/

geplaatst:
Ah, hier wilde hij nog anoniem blijven. Maar wat tof zeg, ik ga die pagina ook maar eens volgen.

geplaatst:
1. Begin van de middag naar de Pan van Persijn (Panbos) gefietst en daar heerlijk een uurtje gezeten op mijn favoriete plek op mijn favoriete bankje, echt bijgekomen.
2. Eind van de middag samen 2/3 van de Duinrooswandeling gelopen met een doorsteek naar Panbos (het mooiste duinbos ter wereld) en daar heerlijk eventjes op een bankje gezeten vlakbij onze favoriete boom om daarna weer terug te wandelen naar huis. Half uur fietsen en 2 uur lopen in totaal dus vandaag
3. Vandaag kan ik mijn abbo van mijn mobiele telefoon verlengen en een nieuwe mobiel kiezen. Blij toe, want het opladen van mijn Galaxy S9 is echt een crime geworden...

geplaatst:
01) Vandaag eens NIET gewandeld .Vanmorgen vroeg de ramen gelapt en daarna direct boodschappen gedaan. Ik ben eigenlijk vrij deze week , maar een collega vroeg me stand-by te zijn. Dus maar ingelogd en wat werk gedaan . Lekker op mijn werkkamer tussen een half afgemaakte kast en een aantal niet stabiele stapels boeken. Gezelschap van David Crosby op de achtergrond.
02) Na de lunch wat collega's uit de VS gesproken. Ik zou daar heen gaan ,maar dat gaat het dit jaar niet meer worden . Cursussen waarschijnlijk online nu. Blij mee, want Houston is nou niet bepaald mijn stad.
Om 15:00 de boel afgesloten en nog wat gaan klussen aan de kast. Morgen de laatste hand er aan liggen en dan in de verf .
03) Kippenlevertjes met Sugar Snaps gemaakt . Heerlijk!!! In de avond de bank opgezocht en na de gepaste twee minuten stilte Nils Lofgren Acoustic in de speler gestopt en lekker gelezen in Not Dead Yet , de meer dan vermakelijke bio van Phil Collins .

geplaatst:
1. 1/2 Duinrooswandeling samen, halverwege een doorsteek langs het grootste meer hier in de Zuidduinen. Jonge ganzen gezien en joekels van vissen. Gelopen tot aan de Atlantikwall (toepasselijk dezer dagen, maar niet eens bij stilgestaan op dat moment) Daarna dieper duin in tot aan de 3e strandopgang. Teruggelopen naar opgang 2, de zandhelling op naar zee, daar op ons stille plekje (naaktstrand) gezeten bovenop een duintje kijkend over zee, daarna 20 min met de voeten in zee (koud) langs de kust gelopen en daarna over de gewone weg naar huis. Totaal 2 uur lopen.
2. Mie Hoen met tempeh
3. Besloten te gaan voor de Galaxy S10+ met 512 GB interne opslag en 100 euro cashback Prima zat, ik hoef niet zo nodig de nog duurdere S20...

geplaatst:
1. Bij vaders en moeders in de achtertuin gezeten vanmiddag. Mijn vader wordt morgen 77, was gezellig
2. Even op de fiets naar Sounds Delft geweest. Was gauw 2 maanden geleden. Niet leeg naar huis gegaan in ieder geval
3. Tosti's... T kan niet altijd feest zijn

geplaatst:
Je vader is op een mooie dag jarig

geplaatst:
1. Nog maar 15 dagen tot ik misschien na 45 dagen het huis mag verlaten waar ik ben, wat kijk ik uit om eens een wandeling te doen (maar vooral om te gaan surfen). Gelukkig kan ik iedere dag op het terras zitten en dus weeral genoten van het goede weer hier. Ook nog maar eens genoten van het goede eten en de thee in de ochtend kan ik echt van genieten op mijn eentje op het terras.
2. Zoveel tijd om dingen te doen waar ik anders geen tijd voor maakte: meditatie, door mijn foto's gaan van de laatste 4,5 jaar,
3. Goede nieuwe muziek ontdekt de laatste week, wat toch op een heel laag pitje stond de laatste 4 jaar. Ook terug wat series bekijken is ook wel tof om te doen.

geplaatst:
1. Uitgebreid het beeldenpark bekeken dat in verkeersknooppunt Kleinpolderplein ligt. Hier staan allemaal verweesde beelden en kunstwerken die vroeger in de stad zelf stonden. Aparte ervaring terwijl boven en onder je de auto's voorbij rijden in een wirwar van (snel)wegen. Verder ook ontdekt dat er binnen de rotonde van het verkeersplein een plas ligt met een soort observatorium erop, maar daar kun je net niet opkomen zonder in het water te gaan staan.
2. Fijn gevideobeld met een vriendin in Stockholm die waarschijnlijk covid heeft (veel hoesten, maar verder milde vorm gelukkig) en daardoor al ruim 2 weken niet haar huis is uitgeweest. We zouden eigenlijk in deze periode die kant opgaan, hopelijk kan dat alsnog volgend jaar ofzo.
3. Het hele coronagedoe zorgt dat we onze boodschappen veel gestructureerder doen en minder onnodige snacks/toetjes/e.d. kopen.

geplaatst:
1. Voor het eerst kon ik op Bevrijdingsdag mijn Nederlandse vlag uithangen (daar ik nu eindelijk een eigen balkonnetje heb).
2. In de avond op bezoek geweest bij een vriend die op 5 mei jarig is. Lekker gegeten, muziek geluisterd en oude TV Kantines teruggekeken (waaronder de briljante aflevering over het ESF)
3. Heerlijke lege (snel)wegen op de heen- en terugweg.

dix
geplaatst:
herman schreef:
Verder ook ontdekt dat er binnen de rotonde van het verkeersplein een plas ligt met een soort observatorium erop, maar daar kun je net niet opkomen zonder in het water te gaan staan.

De ontwerpers van het geheel gaan ook onder de naam Observatorium en komen vaak met opvallend ontwerp.

geplaatst:
luigifort schreef:
Je vader is op een mooie dag jarig

In 1970 was t in ieder geval dubbel feest

geplaatst:
1) Naar Bergen gereden en daar een flinke duinwandeling gemaakt. . Broodjes en koffie mee en heerlijk in het zonnetje lunch genoten. Prachtig om te zien hoe de natuur gelukkig gewoon zijn eigen gang gaat in deze tijden . De duinen en het bos maakt ons altijd blij . De serene rust (zeker nu) maakt mij altijd nietig en ik kan daar dan ook intens van genieten . Ook weer iets wat tijdens het normale te vaak aan mij voorbij gaat .

2)De lounge set voorzien van kussens en het "tuinstereomeubel" naar buiten gereden . 5 cd's in de wisselaar ( Sting , R.E.M. Dylan, Capaldi en Browne). Een half volle mailbox doorgeworsteld en daarna nog wat gelezen in Oor(steeds triester) en Soundz (niet veel beter ). Daarna tagliatelle met zalm gemaakt en met een passend wijntje dit buiten genuttigd.

3)Weer wezen kaarten met de mannen . Mijn inbreng van cd's was dit keer Stain van Living Color en Phantom Power van The Tragically Hip . Wederom een leuke avond gehad met drank en lol .
Thuisgekomen een douche genomen en met de koptelefoon in bed nog geluisterd naar Cowboy Junkies .

Al met al een fijne dag gehad

geplaatst:
1. Vanaf 1 juno mogen we weer naar concerten, theatervoorstellingen, bioscoopfilms met maximaal 30 bezoekers. Ik ga alvast in de rij liggen
2. Vanaf 1 juli geldt dit voor concerten, theatervoorstellingen, bioscoopfilms met maximaal 100 bezoekers. Wordt het misschien toch nog een mooie zomer
3. Er komt eindelijk een test voor iedereen met klachten (die had er begin maart al moeten zijn, dan was de situatie veel eerder onder controle geweest)

geplaatst:
Ja, waar is Grapperhaus als je hem nodig hebt... mijn wederhelft zat toch al gauw op het "zei hij nou juni of juli?"
Gretz schreef:
3. Er komt eindelijk een test voor iedereen met klachten (die had er begin maart al moeten zijn, dan was de situatie veel eerder onder controle geweest)
Er zal vast nog genoeg nagekaart worden over hoe het gemoeten had met de coronacrisis, maar dat een veel uitgebreidere testcapaciteit in Nederland vanaf begin maart ceteris paribus (waarbij ceteris in dit geval voornamelijk over de rest van de wereld had) erg veel verschil gemaakt had, lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Wat mij verder erg gelukkig stemt, hoewel Rutte en De Jonge daar geen ruchtbaarheid aan gaven, is dat er kennelijk weer met tot tien man in het openbaar samengeschoold mag worden.

geplaatst:
Casartelli schreef:
(quote)
Ja, waar is Grapperhaus als je hem nodig hebt... mijn wederhelft zat toch al gauw op het "zei hij nou juni of juli?"
(quote)
Er zal vast nog genoeg nagekaart worden over hoe het gemoeten had met de coronacrisis, maar dat een veel uitgebreidere testcapaciteit in Nederland vanaf begin maart ceteris paribus (waarbij ceteris in dit geval voornamelijk over de rest van de wereld had) erg veel verschil gemaakt had, lijkt me toch onwaarschijnlijk.

In combinatie met het sneller nemen van essentiële maatregelen (grenscontroles, verbod op samenscholing, mondkapjesplicht) had het imo toch zeker tot een veel betere uitgangspositie geleid. Kijk naar de verscheidende landen die een andere tactiek hebben gevolgd dan Nederland en de meeste EU-staten en nu nauwelijks nieuwe besmettingen meer kennen. De Nederlandse overheid heeft het effect van de exponentiële groei behoorlijk onderschat. Zie hier voor een goede uitleg van een wiskundige/expert complexe systemen: Twitter
Dezelfde man is vanavond weer bij Op 1 te gast.

geplaatst:
"Juno" hoort men wel eens gebezigd worden als inderdaad de spreker de juni/juli verwarring wil vermijden; in dier voege wordt juli dan ook wel julij. Precies daarom wordt het meervoud van datum wel eens vervangen door datums, opdat niet alle slimpies door gebruik van het woord data getriggerd worden.

Die hele discussie over wat wel en wat niet goed, is eigenlijk net zo melig als de kroegtijger die iedere zondag bezweert dat ie de volgende zaterdag na het xte pilsje stopt met drinken. Wat in andere landen werkt, hoeft hier niet te werken. Zo zou de Zweedse alcoholwetgeving in NL geen schijn van kans maken - daar werkt ie trouwens ook niet, maar da's wat anders; in NL rijden we 100 km op snelwegen en met die snelheid ben je überall auf der Autobahn kansloos ("fahren, fahren, fahren" maar wel keurig rechts blijven). In NL moeten we binnen 10 jaar van het gas af, maar in Duitsland wordt gas gesubsidieerd.

De leuke gebeurtenissen van de dag dan maar:

1. Vanochtend kwam een bode het ijzer (gewichten, stang) brengen dat ik 2,5 geleden week bij Decathlon had besteld (sportschool dicht, weet je wel). "Vandaag voor 18:00 besteld, morgen in huis" - dus niet; geldt voor meer bedrijven en toch laten ze de belofte staan op hun website.

2. Zeewierburger ("Olijke Henry" heette die) gemaakt met shitake, ui, wedges en gesmoorde lof (met aardbeien).

3. Zen-moment toen ik een aantal knupselige posts las nav het overlijden van Florian Schneider - heb me niet geërgerd aan de bescheten metaforen - om mani padme hum (2*)

geplaatst:
1: Verse koffie uit m'n percolator. (hier in huis trappen we niet in die Nespresso onzin).
2: Hele fijne nieuwe single van Ray Lamontagne geluisterd.
3: Zonnetje door de ramen, Ray op de achtergrond, dampende koffie op tafel.

geplaatst:
1. Lekker bakje oploskoffie nu
2. De zon schijnt
3. Luister ondertussen naar Bring The Family van John Hiatt....

geplaatst:
1. Weekje vrij, zowel woensdag als vandaag heerlijk gefietst door Midden-Delfland. Zalig fietsweer, en vandaag extra vroeg vertrokken dus nog lekker rustig. Time eigenlijk nooit m'n tripjes, maar ik schat zo tussen de 50 en 60 km. Uurtje of 3 weggetrapt met een korte pauze van zo'n 10 minuten.

2. Dankzij het mooie weer zit ik elke dag een tijdje op het balkon met boek en muziek. Geen schaduw aanwezig helaas, dus langer dan een uur is niet mogelijk zonder te verbranden. Maar wel een heerlijk zen-moment.

3. Ben begonnen om wat kilootjes kwijt te raken, maar omdat het weekend is mag ik vanavond wat zoutjes en een paar glazen wijn. Feest!

geplaatst:
1. Gisterenavond gewandeld en bijgepraat met m'n beste vriendin

2. Daarna CSL met de Arrie Top 100 en een geweldig YouTube-concert van Radiohead.

3. Goed gelachen om deze twitteranalyse van de Nederlandse strategie, erg to the point imo. Blijft wel wrang dat Nederland niet de allerslimste keuzes lijkt te maken, terwijl er nu toch behoorlijke consensus is wat de beste aanpak is tot er een vaccin is. Ik begin toch weer sterke twijfels te krijgen of de verruiming in mei/juno/juli niet te vroeg komt

geplaatst:
1. Gisteren een rondje gefietst door de Ackerdijkse plassen en langs de Zweth en Schie uiteindelijk weer naar Rotterdam.
2. Toch wel blij dat ik binnenkort weer kan tennissen, al vraag ik me af of de beleidsbepalers niet beter even hadden kunnen wachten met alle versoepelingen om nog wat meer exponentiële krimp af te dwingen. Liever dat alles een paar weken later duurzaam open kan dan dat alle aangekondigde versoepelingen weer snel moeten worden teruggedraaid.
3. Heb geen weegschaal, maar ik ben de afgelopen 2 maanden eerder 5 kilo afgevallen dan aangekomen. Mocht ook wel, maar blijkbaar is dat zeldzaam in coronatijd.

geplaatst:
herman schreef:
ik ben de afgelopen 2 maanden eerder 5 kilo afgevallen dan aangekomen

Je hebt die 5 kilo zeker mijn kant opgestuurd, dat is precies de hoeveelheid die ik in de plus gegaan ben

Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
1. Lachen met Ma Spamalot toen bleek dat ze een woordenzoeker had ingevuld met enkel Duitse woorden. Mijn reactie: "Op jouw leeftijd nog aan Duits beginnen?"
2. Lachen met mijn mailbox op het werk toen de honderdste e-mail van de dag zich fijn nestelde in de submap "mañana".
3. Lachen met mijn niet op zijn mond gevallen vaste slager toen hij koteletten aan het hakken was: "Let op voor je vingers, je moet nog de kassa kunnen bedienen." Wat is humor?

geplaatst:
01)Vanmorgen bij een goede vriendin een rolgordijn opgehangen. Lekker bakkie gedaan in de tuin en beetje bijgekletst .
.02) Op de scooter gestapt en naar Wieringerwerf gereden . Heerlijk door het zonnige land getourd met vrouwlief achterop . Onderweg een aantal kringloopwinkels bezocht . En ook wat fraaie aankopen gedaan : Bob Marley & the Wailers -Live At The Roxy / Eric Woolfson -Poe / Level 42 - A Physical Presence / Steve Lukather -Luke en Malcom McLaren -Paris .Voor 7,50 geen slechte buit.
03) Terug in Den Helder nog een picknickbank gekocht bij de Praxis .Italiaans eten laten bezorgen en lekker in de tuin opegepeuzeld met de CD van Bob en trawanten op de achtergrond .
In de avond beetje gesleuteld en schoongemaakt van de scooter .Daarna beetje gelezen.

De vrije week zit er weer op. Morgen begint het thuiswerken weer .

geplaatst:
01. Mijn beste vrienden krijgen een tweede kindje samen.
02. Hapjesavond gehad met diezelfde vrienden en voor het eerst sinds oud en nieuw een jointje gerookt.
03. Genoten van de wandeling terug naar huis met Norman Fucking Rockwell op.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.