menu

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
geplaatst:
herman schreef:

ik ben de afgelopen maanden eerder 5 kilo afgevallen dan aangekomen

Same here. Voor het noordelijke Lifelines onderzoek word ik met enige regelmaat gewogen. De laatste keer (2017) was er met 95 kilo sprake van licht overgewicht. Met vallen en opstaan wist ik net onder de 90 kilo te komen maar sinds ik vanwege de coronacrisis thuiswerk en consequent elke dag 8 kilometer hardloop zit ik sinds een week of drie op 85 kilo. Mijn BMI is nu ook goed, maar mijn huisarts adviseerde om er nog minstens een kilo af te halen.

Dim
geplaatst:
1. Een klaslokaal mét kinderen (helft 1, gisteren)
2. Een klaslokaal mét kinderen (helft 2, vandaag)
3. Jonathan Jeremiah op de oortjes en fietsend door de ochtendzon naar het werk.

geplaatst:
Dim schreef:
1. Een klaslokaal mét kinderen (helft 1, gisteren)
2. Een klaslokaal mét kinderen (helft 2, vandaag)

Ja, dat waren twee fijne dagen. Goed om ze weer te zien en dan willen ze je om je nek vallen en dan mag dat niet. Die anderhalve meter regel ging ook al snel niet meer op

geplaatst:
- Voor het eerst in 2,5 maand weer in Leiden geweest en bij mijn moeder gegeten. Moest er wel 70 kilometer voor fietsen op mijn oude stadsfiets (mijn nieuwe is blijkbaar voorlopig niet leverbaar), maar zeker de terugweg langs o.a. de Vliet was mooi. Met name het stuk tussen Leidschendam en Delft was de moeite waard.
- Begonnen aan een chronologische 'levensweg' playlist: uit elk kwartaal waarin ik geleefd heb kies ik 2 nummers die ik leuk vind en die ik ook echt associeer met een herinnering (hoe klein ook en mag ook van jaren later zijn). Begint met hits, maar in mijn puberjaren zal ik de alternatieve muziek wel op gaan zoeken.
- Gisteren weer eens de popquiz van Rob van Z. gespeeld. Lang niet aan meegedaan, maar was toch wel leuk weer zoveel goede muziek te horen die ik zelf niet zo snel opzet.

geplaatst:
herman schreef:
Moest er wel 70 kilometer voor fietsen op mijn oude stadsfiets (mijn nieuwe is blijkbaar voorlopig niet leverbaar)

Krijg je een nieuwe stadsfiets of een of ander racemonster? Dat laatste maakt die 70 km wel wat makkelijker te doen

geplaatst:
herman schreef:
- Voor het eerst in 2,5 maand weer in Leiden geweest en bij mijn moeder gegeten. Moest er wel 70 kilometer voor fietsen op mijn oude stadsfiets (mijn nieuwe is blijkbaar voorlopig niet leverbaar), maar zeker de terugweg langs o.a. de Vliet was mooi. Met name het stuk tussen Leidschendam en Delft was de moeite waard.

in 'normale' tijden fiets ik dat stuk 3-4 keer per week. Dat mis ik misschien nog wel het meest van alles. Overigens vind ik zelf het stuk tussen de TU en Rotterdam (hetzij via Overschie, hetzij wat westelijker) minstens zo fijn, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dat maar incidenteel fiets...

geplaatst:
Dat laatste heb je zeker gelijk in, heel mooi daar ook. Maar daar fiets ik regelmatig, het genoemde stuk was nieuw voor me.

GrafGantz, een toerfiets. Heb ooit wel een racefiets gehad, maar dat was niet zo mijn ding.

geplaatst:
herman schreef:
GrafGantz, een toerfiets. Heb ooit wel een racefiets gehad, maar dat was niet zo mijn ding.

Ik heb zelf een mix tussen een MTB en een racefiets. Ondertussen alweer bijna 20 jaar oud, maar staat altijd binnen dus ziet er nog prima uit (niet van een oud vrouwtje geweest overigens). Wel zonder verlichting, spatborden, kettingkast etc., ik gok dat jouw nieuwe fiets wel over deze luxe items beschikt?

geplaatst:
herman schreef:
Dat laatste heb je zeker gelijk in, heel mooi daar ook. Maar daar fiets ik regelmatig, het genoemde stuk was nieuw voor me.

In Nederland heb je - uitzonderingen daargelaten - voldoende aan een (toer)fiets met een Alfine11-naaf (er zijn ook varianten met 7 of 8 versnellingen); evt ander stuur, met kurkhandgrepen - presto! Systeem is minder gevoelig voor regen, vuil etc.
Merkte alleen dat in de Eifel zo'n 11-naaf niet echt voldoende is voor echt steile stukken. Ga daarom toch weer kijken naar een derailleur-fiets.

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

In Nederland heb je - uitzonderingen daargelaten - voldoende aan een (toer)fiets met een Alfine11-naaf (er zijn ook varianten met 7 of 8 versnellingen); evt ander stuur, met kurkhandgrepen - presto! Systeem is minder gevoelig voor regen, vuil etc.
Merkte alleen dat in de Eifel zo'n 11-naaf niet echt voldoende is voor echt steile stukken. Ga daarom toch weer kijken naar een derailleur-fiets.

Ik heb 24 versnellingen, maar eigenlijk gebruik ik er hoogstens 5

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb 24 versnellingen, maar eigenlijk gebruik ik er hoogstens 5

Je hebt dan wel 24 - maar netto zijn het er gewoon minder: verzet is nl gebaseerd op de verhouding tussen tandwiel voor (hoe groter hoe sneller) en tandwiel achter (hoe kleiner hoe sneller): 56/14 is identiek aan 44/11 - je bent dus altijd afhankelijk van de gemonteerde tandwielen - daarbij kun je met 24 versnellingen veelal niet de binnenste (voor) en buitenste (achter) samen gebruiken omdat je ketting dan te scheef loopt - andersom buitenste (voor) en binnenste (achter) kan ook niet.

Hier vind je wat technische info daarover:

keuze versnelling systeem - Rob's bikecenter - robsbikecenter.nl
Het juiste verzet: dit moet je weten » Bike4travel Rotterdam

Met een Alfine11-naaf is het lichtste verzet 1,97 meter (per omwenteling); met Shimano Deore derailleur is dat 1,42 meter. Ga uit van ca 70 omwentelingen/minuut (een redelijk normaal tempo) is dat 8,3 km/uur vs ca 5,9 km/uur, dwz een verschil van zo'n 38% dat voel je echt wel. Bij zo'n naaf is het gemiddelde verschil tussen de versnellingen ca 12%.

Destijds ogv van geringere onderhoudsgevoeligheid gekozen voor een fiets met Alfine11; fietservaringen in Duitsland (Eifel, bepaalde stukken in Beieren) wezen uit dat nét die 2 extra versnellingen (< 1,97 m) wel de moeite waard zouden zijn; ik heb het dan wel over stukken met een steiging van > 12%.

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

Je hebt dan wel 24 - maar netto zijn het er gewoon minder

Ik ben dan wel achterlijk, maar nog niet debiel. Uiteraard ben ik hier van op de hoogte

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik ben dan wel achterlijk, maar nog niet debiel. Uiteraard ben ik hier van op de hoogte

Ik heb je vélo, Gazelle meen ik, ook wel gezien op een accidentele foto - ik herinner me een adelijk (vorst) landschap bij Dordt en ik weet dat je al heel lang fietst, maar nam desalniettemin van de gelegenheid gebruik om relevante info te plaatsen mbt versnellingen/systemen, zelf een relatief early adopter van de Alfine11 naaf, - mede vanuit de gedachte van (eigen) voortschrijdend inzicht (en daarbij hoort ook de misere van reparatie van een damesfiets, dankzij juist ja, een schuinlopende ketting - buiten/binnen)

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb zelf een mix tussen een MTB en een racefiets. Ondertussen alweer bijna 20 jaar oud, maar staat altijd binnen dus ziet er nog prima uit (niet van een oud vrouwtje geweest overigens). Wel zonder verlichting, spatborden, kettingkast etc., ik gok dat jouw nieuwe fiets wel over deze luxe items beschikt?

Ja, ledverlichting via naafdynamo.

En 7 versnellingen, voor mij ook wel luxe. Op mijn huidige fiets in Rotterdam heb ik helemaal geen versnellingen, in Leiden heb ik er nog een geparkeerd staan met 3 versnellingen. Initieel was ik overigens niet van plan ermee op vakantie te gaan naar bv. de Eiffel, maar in deze tijd zou het zo maar eens kunnen.

geplaatst:
Mjuman schreef:
(quote)

Ik heb je vélo, Gazelle meen ik, ook wel gezien op een accidentele foto - ik herinner me een adelijk (vorst) landschap bij Dordt en ik weet dat je al heel lang fietst, maar nam desalniettemin van de gelegenheid gebruik om relevante info te plaatsen mbt versnellingen/systemen, zelf een relatief early adopter van de Alfine11 naaf, - mede vanuit de gedachte van (eigen) voortschrijdend inzicht (en daarbij hoort ook de misere van reparatie van een damesfiets, dankzij juist ja, een schuinlopende ketting - buiten/binnen)

Ik ben meer een wandelaar (en voorheen klimmer) dan een fietser, ik ben dan ook niet zo'n neuroot die elke paar jaar een nieuwe bolide aanschaft met de laatste snufjes. Vandaar dat ik nog altijd braaf op dat ouwe beestje rond blijf karren, zolang ie me nog soepeltjes van A naar B brengt met een behoorlijke snelheid vind ik het verder wel best

Je geheugen wat betreft mijn fiets is overigens prima, ik gok dat je doelt op deze foto (december 2008):

https://i.imgur.com/ONUXie3.jpg

/edit: je hebt het over vorst, dus misschien was deze het wel, van dezelfde dag:

https://i.imgur.com/b1xlzsr.jpg

geplaatst:
1. Vegavandaag: roerbakschotel met tempeh (in 't assortiment van Lidl, ja ja) cashewnoten, broccoli, shitake, rode ui en zelfgewrochte roerbaksaus - ging prima!
2. 5-jarenplan gestart: digitaliseren van alle foto's en dia's en 'opruimen' van alle overbodige beelden (m.n. landschap en zonsondergang).
3. Scanner geïnstalleerd - ging als een zonnetje en eerste proefscans gemaakt: opvallend foto's van nog geen 15 jaar oud zijn aan 't verlopen en moeten echt worden opgefrist, dia's van 40 jaar oud leveren echt nog prachtige beelden op. Foto's gevonden van 35 jaar oud die zo goed als volledig verbleekt waren.

dix
geplaatst:
1. Met een goede vriend vier Affligems en een stuk oude kaas genuttigd aan de Bergseplas.
2. Met een zakenrelatie handen geschud. Daarna hebben we beiden ook gewassen.
3. De laatste worp van The Dream Syndicate voor 10 euro opgesnord en dus besteld.

geplaatst:
1. Kunstroute gelopen in R'dam-Noord/Hillegersberg, was niet zo boeiend (de kunst dan), wel wel grappig om 2 bn-ers samen de hond uit te zien laten en dan zat dix daar nog niet eens bij.
2. Gisteren voor het eerst in zowat een half jaar weer een beetje alcohol op.
3. Rabarbertaart gemaakt.

geplaatst:
1. Ben er nu in hoofdlijnen in geslaagd om de werking van mijn gisteren aangeschafte scanner (dia's, foto's, negatieven) onder de knie te krijgen; wat testjes gedaan en negatieven inscannen is weliswaar een PITA (negatieven nalopen, schoon blazen en goed plaatsen), maar meer lonend dan 't inscannen van foto's.

2. Vanochtend one big smile n.a.v. een column in NRC Next van Marcel van Roosmalen over millenials die aan het vogels spotten zijn geslagen. Ons aller Gretz kenmerkte zichzelf ooit als "een echte millenial" en in gedachten zag ik 'em al als een soort hopman (fluitje om de nek) met matties Jordidj, 123poetertjes en Johnny Marr allen voorzien van verrekijker door de Ronde Hoeppolder struinen, bird watching, op zoek naar de Blonde Zweedse langbeen.

3. Vrijdag: kannibalendag, a nice juicy steak, met holijven, brood, asperges en div smeersels.

geplaatst:
Mjuman schreef:
bird watching, op zoek naar de Blonde Zweedse langbeen.

https://pbs.twimg.com/media/EJz6yijU0AAK1Xy?format=jpg&name=900x900

geplaatst:
Haha, Mjuman fantaseert over jullie

1. All Hail West Texas van The Mountain Goats luisteren en ondertussen de teksten meevolgen
2. Ontdekt hebben dat de keurslager in onze buurt briljant lekkere huisbereide lasagne heeft, staat vanavond weer op het menu
3. All Hail West Texas van The Mountain Goats luisteren en ondertussen de teksten meevolgen

geplaatst:
1. De Teksten van John Darnielle
2. De Fantasieën van Mjuman
3. De muziek van Janis Ian (her)ontdekken dankzij Arrie

geplaatst:
1. Donderdagavond besteed aan een heerlijke CSL met een blokje Arrie Top 100 en een geweldige after
2. Het RIVM-advies dat je wist dat zou komen is eindelijk daar
3. Bijna weekend en veel leuks in het vooruitzicht: skypemeetings, nieuwe CSL-sessies, online spellen en de laatste hand leggen aan de quiz die jordidj1 en ik volgende week presenteren.

geplaatst:
Je 2e linkje doet het niet...

geplaatst:
Nu wel hopelijk

geplaatst:
Gretz schreef:
Het RIVM-advies dat je wist dat zou komen is eindelijk .

Duidelijk geen muziekkenners, dat RIVM:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=vuWI9NX4g28

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
ArthurDZ schreef:
Haha, Mjuman fantaseert over jullie

1. All Hail West Texas van The Mountain Goats luisteren en ondertussen de teksten meevolgen
2. Ontdekt hebben dat de keurslager in onze buurt briljant lekkere huisbereide lasagne heeft, staat vanavond weer op het menu
3. All Hail West Texas van The Mountain Goats luisteren en ondertussen de teksten meevolgen

In míjn fantasie zit jij nu gevangen in een oneindige loop van All Hail West Texas luisteren, Keurslager lasagne eten, All Hail West Texas luisteren, Keurslager lasagne eten, All Hail West Texas luisteren etc etc.

geplaatst:
aerobag schreef:
(quote)

In míjn fantasie zit jij nu gevangen in een oneindige loop van All Hail West Texas luisteren, Keurslager lasagne eten, All Hail West Texas luisteren, Keurslager lasagne eten, All Hail West Texas luisteren etc etc.

Dat zou een heel saaie versie van Groundhog Day zijn, ik zou absoluut geen moeite doen om die loop te doorbreken

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.