De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen
zoeken in:
8
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 december 2020, 19:18 uur
1. Ik heb vandaag à la Xavier Debaere mijn moeder hartelijk kunnen "proficiateren" met haar zevenentachtigste verjaardag, ze is nog altijd fysiek en psychisch zo scherp als een Japans zwaard.
2. Deze morgen zowaar wakker geworden (oef voor mij natuurlijk) na zowaar een nachtrust van 8 uren, een zeldzaam niet uit te leggen fenomeen voor mij. Het was al jaren geleden.
3. Vanavond heb ik de twee grote kaarsen in de twee grote glazen vazen voor de tweede keer in twintig jaar aangestoken, het zag er goed uit met een lekker glas rode wijn erbij. Genieten van je eigen thuis (twee weken vakantie, het doet deugd aan het karkas).
2. Deze morgen zowaar wakker geworden (oef voor mij natuurlijk) na zowaar een nachtrust van 8 uren, een zeldzaam niet uit te leggen fenomeen voor mij. Het was al jaren geleden.
3. Vanavond heb ik de twee grote kaarsen in de twee grote glazen vazen voor de tweede keer in twintig jaar aangestoken, het zag er goed uit met een lekker glas rode wijn erbij. Genieten van je eigen thuis (twee weken vakantie, het doet deugd aan het karkas).
3
geplaatst: 21 december 2020, 19:50 uur
01) Bijna klaar met de rapportages en verslagen. Morgen nog even de puntjes op de i zetten en dan begint de kerstvakantie.
02)Vanmiddag nog even wat laatste bestellingen online gedaan.
03)Onder het genot van Paul Simon , bietensalade gemaakt met spekjes. Lekker gegeten en nu nog even de laatste kerstgroeten schrijven en posten.
02)Vanmiddag nog even wat laatste bestellingen online gedaan.
03)Onder het genot van Paul Simon , bietensalade gemaakt met spekjes. Lekker gegeten en nu nog even de laatste kerstgroeten schrijven en posten.
5
geplaatst: 21 december 2020, 21:28 uur
1. Uitslapen tot 8.15 uur.
2. Met hele gezin kerststallen turven in Bocholtz. Bij iemand binnen uitgenodigd wiens huis 1 groot kerstdorp was.
3. Nu lezen: de ontdekking van de hemel.
2. Met hele gezin kerststallen turven in Bocholtz. Bij iemand binnen uitgenodigd wiens huis 1 groot kerstdorp was.
3. Nu lezen: de ontdekking van de hemel.
4
geplaatst: 22 december 2020, 00:15 uur
1. Ondanks het barre weer toch 2 keer een wandeling gemaakt vandaag.
2. Een collega die niet zo goed functioneert is vertrokken en ik had een erg leuk kennismakingsgesprek met zijn opvolgster, die dingen veel sneller lijkt te snappen.
3. Heerlijk eten van de Spaanse Moeder laten bezorgen.
2. Een collega die niet zo goed functioneert is vertrokken en ik had een erg leuk kennismakingsgesprek met zijn opvolgster, die dingen veel sneller lijkt te snappen.
3. Heerlijk eten van de Spaanse Moeder laten bezorgen.
4
geplaatst: 22 december 2020, 01:30 uur
1. Groentekebab gemaakt.
2. 2 moorkoppen op.
3. Cd'tje gebrand van veel Witte Trui bangers die ik afgelopen weekend heb gehoord en me erg bevallen zijn.
2. 2 moorkoppen op.
3. Cd'tje gebrand van veel Witte Trui bangers die ik afgelopen weekend heb gehoord en me erg bevallen zijn.
5
geplaatst: 22 december 2020, 16:52 uur
1. Nogmaals een lange fietstocht, ongeveer in omgekeerde richting t.o.v. zondag, maar doorgereden tot Noordwijk. Zonnetje kwam er ook nog af en toe tussendoor.
2. Samen met een voorbijganger een hond die waarschijnlijk onvrijwillig in de sloot was terecht gekomen op het droge gebracht.
3. Ergens onderweg: een jongen met een verstandelijke beperking en zijn begeleider die verre van zuiver maar vol overgave meezongen met Midden In De Winternacht via een goeie bluetoothspeaker. Veel voorbijgangers begonnen spontaan mee te zingen. Grote glimlach bij iedereen.
2. Samen met een voorbijganger een hond die waarschijnlijk onvrijwillig in de sloot was terecht gekomen op het droge gebracht.
3. Ergens onderweg: een jongen met een verstandelijke beperking en zijn begeleider die verre van zuiver maar vol overgave meezongen met Midden In De Winternacht via een goeie bluetoothspeaker. Veel voorbijgangers begonnen spontaan mee te zingen. Grote glimlach bij iedereen.
4
geplaatst: 22 december 2020, 16:54 uur
1. Twee dagen bloemkool en schnitzel eten.
2. Neefjes op bezoek.
3. CD Sovory - Sovory (1996) in de bus.
2. Neefjes op bezoek.
3. CD Sovory - Sovory (1996) in de bus.
4
geplaatst: 22 december 2020, 17:11 uur
1. Lekkere exclusieve kaasjes voor een kaasplank gehaald voor mijn moeder en haar man zodat ze tijdens de feestdagen lekker kunnen borrelen.
2. Heel veel lekkers gehaald voor als mijn broer en zijn vriendin bij mij komen logeren en kerstontbijten.
3. Lekker veel gelezen in een tof boek (Apeirogon van Colum McCann) en ondertussen lekker veel jazz geluisterd.
2. Heel veel lekkers gehaald voor als mijn broer en zijn vriendin bij mij komen logeren en kerstontbijten.
3. Lekker veel gelezen in een tof boek (Apeirogon van Colum McCann) en ondertussen lekker veel jazz geluisterd.
4
Zack
geplaatst: 22 december 2020, 17:28 uur
1. Ik heb dik gewonnen van mijn schoonmoeder met Wordfeud 
2. De laatste zak aardappelen nog kunnen kopen dat er was.
3. Ik zag een prachtige vogel in een boom , maar geen idee wat voor één.

2. De laatste zak aardappelen nog kunnen kopen dat er was.
0
geplaatst: 22 december 2020, 17:30 uur
Zack schreef:
Kan je 'm beschrijven?3. Ik zag een prachtige vogel in een boom , maar geen idee wat voor één.
3
geplaatst: 22 december 2020, 17:40 uur
01)Alles verzonden , heb nu echt vakantie .Mobiele telefoon uit , mail op slot en deurbel van de stroom.
02)Boodschappen gedaan vanmiddag , echt niet normaal hoe druk het is in die supermarkten. We houden het deze kerst lekker eenvoudig , een klein Iers stoofpotje en voor de rest iets met vis .Mooie reden om alvast iets aan de coronakilo's te gaan doen, want de digitale weegschaal vroeg zich al af of we er samen opstonden begin deze week .
03)Vanmiddag eens in het oeuvre van The Stones gedoken. Voor mij een band die er altijd maar een beetje bij hing , maar nu eens wat dieper op ingezoomd. Tot nu toe bevalt het me redelijk.
02)Boodschappen gedaan vanmiddag , echt niet normaal hoe druk het is in die supermarkten. We houden het deze kerst lekker eenvoudig , een klein Iers stoofpotje en voor de rest iets met vis .Mooie reden om alvast iets aan de coronakilo's te gaan doen, want de digitale weegschaal vroeg zich al af of we er samen opstonden begin deze week .
03)Vanmiddag eens in het oeuvre van The Stones gedoken. Voor mij een band die er altijd maar een beetje bij hing , maar nu eens wat dieper op ingezoomd. Tot nu toe bevalt het me redelijk.
0
geplaatst: 22 december 2020, 18:36 uur
Da's te weinig info. Groot? Geheel wit? Zoveel (geheel) witte vogels zijn er niet.
0
geplaatst: 22 december 2020, 18:40 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Da's te weinig info. Groot? Geheel wit? Zoveel (geheel) witte vogels zijn er niet. E-meeuw?
0
geplaatst: 22 december 2020, 18:48 uur
Mjuman - die zitten toch alleen in virtuele bomen? De meeste meeuwen hebben nog wel wat grijs, ook. Snavels tel ik niet mee, die zijn nooit wit, behalve bij de meerkoet, maar die is verder weer (bijna geheel) zwart.
6
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 december 2020, 18:58 uur
1. Deze namiddag heb ik verder gelezen in de Guggenheimer trilogie (https://media.s-bol.com/E86l3N7qgWZg/136x210.jpg - momenteel boek 2) en bij een bepaalde passage zo hard gelachen dat het pijn deed aan de ribbenkast. Lachen is gezond.
2. Dezelfde namiddag heb ik bij het afhalen van mijn wagen (1e onderhoud) de twee dames aan het onthaal van Unicars in Oostende de slappe lach kunnen bezorgen met een gevatte opmerking. Lachen is goed tegen stress.
3. Nauwelijks thuis van het afhalen van mijn vierwieler belde de postbode aan mijn deur om me nog meer cd's te bezorgen, deze keer mijn bestelling van de Mediamarkt. Mijn cd kast lacht mee, voorlopig nog.
2. Dezelfde namiddag heb ik bij het afhalen van mijn wagen (1e onderhoud) de twee dames aan het onthaal van Unicars in Oostende de slappe lach kunnen bezorgen met een gevatte opmerking. Lachen is goed tegen stress.
3. Nauwelijks thuis van het afhalen van mijn vierwieler belde de postbode aan mijn deur om me nog meer cd's te bezorgen, deze keer mijn bestelling van de Mediamarkt. Mijn cd kast lacht mee, voorlopig nog.
4
Ponty Mython
geplaatst: 22 december 2020, 20:41 uur
1. Dit rotjaar is bijna voorbij en er is ook eindelijk een werkend vaccin tegen covid-19.
2. 's ochtends niet meer in de file hoeven staan en gewoon naar mijn werkkamer kunnen sjokken.
3. Lekker veel tijd door kunnen brengen met familie en mijn lieve vriendin, die een baan heeft waarvoor ze regelmatig op reis moet naar het buitenland.
Mod-edit: politieke opmerking verwijderd
Ponty-edit: non-politieke opmerking toegevoegd
2. 's ochtends niet meer in de file hoeven staan en gewoon naar mijn werkkamer kunnen sjokken.
3. Lekker veel tijd door kunnen brengen met familie en mijn lieve vriendin, die een baan heeft waarvoor ze regelmatig op reis moet naar het buitenland.
Mod-edit: politieke opmerking verwijderd
Ponty-edit: non-politieke opmerking toegevoegd
4
geplaatst: 22 december 2020, 20:56 uur
1. Vanmiddag een kitter langs gehad. Huis is weer een stukje verder opgeknapt. Aardige kerel ook.
2. Twee jazz tips van Madmadder geluisterd. Beide bevielen goed.
3. Nu Dancing with the Beast van Gretchen Peters aan het luisteren, wat een prachtig album is dat toch.
Leuk overigens dat dit topic weer nieuw leven is ingeblazen!
2. Twee jazz tips van Madmadder geluisterd. Beide bevielen goed.
3. Nu Dancing with the Beast van Gretchen Peters aan het luisteren, wat een prachtig album is dat toch.
Leuk overigens dat dit topic weer nieuw leven is ingeblazen!
2
geplaatst: 22 december 2020, 21:13 uur
2. Wandeling door Maastricht met als afsluiting een Vietnamese Pho. Mijn dankwoord in het Vietnamees werd gewaardeerd. Eat your heart out Ponty Mython
3. Lezen
Mod-edit: opmerking over politieke opmerking verwijderd
3. Lezen
Mod-edit: opmerking over politieke opmerking verwijderd
0
Ponty Mython
geplaatst: 22 december 2020, 21:20 uur
angelin schreef:
2. Wandeling door Maastricht met als afsluiting een Vietnamese Pho. Mijn dankwoord in het Vietnamees werd gewaardeerd. Eat your heart out Ponty Mython
Geen idee wat je hiermee wil zeggen, maar ik eet elke week Pho. Tạm biệt.
4
geplaatst: 22 december 2020, 21:49 uur
1. Ruim 2,5 uur gewandeld met een collega, bij Austerlitz.
2. Na afloop sushi gegeten (
)
3. Voor het eerst in 2 weken weer eens een redelijk lange autorit gemaakt.
2. Na afloop sushi gegeten (
)3. Voor het eerst in 2 weken weer eens een redelijk lange autorit gemaakt.
4
geplaatst: 23 december 2020, 00:22 uur
1. De Witte de Withstraat afgelopen en niemand tegengekomen. That was a first. Aan het einde bij de Westersingel getrakteerd op een prachtige lichtinstallatie die nog wel even te zien is.
2. Me samen met mijn vriendin opgegeven voor wat extra winterlessen tennis rond de feestdagen.
3. Met Rubio's Mango Negro nog een fijne plaat uit 2020 ontdekt. Wie weet haalt 'ie mijn jaarlijstje wel.
2. Me samen met mijn vriendin opgegeven voor wat extra winterlessen tennis rond de feestdagen.
3. Met Rubio's Mango Negro nog een fijne plaat uit 2020 ontdekt. Wie weet haalt 'ie mijn jaarlijstje wel.
3
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 december 2020, 18:07 uur
1. Gisteren het eerste onderhoud ad 2.500 km laten uitvoeren van Spammobiel IV ter controle van al die elektronica die er tegenwoordig in zit, mijn Oostendse Starship Enterprise haalde 10/10.
2. Ma Spamalot werd vandaag uitgenodigd in Spammobiel IV: mooie rit gedaan, opnieuw veel kunnen bijpraten, alle boodschappen gedaan en even kunnen bijpraten met een recent geopereerde tante maar vanop afstand en in navolging van de C-maatregelen.
3. Nagenieten van twee volle koelkasten, deze van Ma Spamalot en deze van uw dienaar: niets mooiers dan een volle koelkast. De psycholoog die mij dat kan uitleggen...
2. Ma Spamalot werd vandaag uitgenodigd in Spammobiel IV: mooie rit gedaan, opnieuw veel kunnen bijpraten, alle boodschappen gedaan en even kunnen bijpraten met een recent geopereerde tante maar vanop afstand en in navolging van de C-maatregelen.
3. Nagenieten van twee volle koelkasten, deze van Ma Spamalot en deze van uw dienaar: niets mooiers dan een volle koelkast. De psycholoog die mij dat kan uitleggen...

4
geplaatst: 23 december 2020, 18:14 uur
1. Na een fatale windows-fout en gedwongen computer-abstinentie van 3 hele dagen (en dan zijn tablets toch wel handig) vandaag de computer gereanimeerd op kunnen halen.
2. Op het eerste gezicht, geen data kwijt geraakt
2. Voorbereiding voor kerst (en menu) zo goed als afgerond; paar kleine dingen nog.
2. Op het eerste gezicht, geen data kwijt geraakt

2. Voorbereiding voor kerst (en menu) zo goed als afgerond; paar kleine dingen nog.
4
geplaatst: 23 december 2020, 20:12 uur
01)Vandaag even de Gall & Gall overvallen. Drankvoorraad begon aardig te slinken en aangezien ik van mening ben dat er bij goede muziek een goed glas hoort moest dit weer even op peil worden gebracht.
02)Ondanks de zeikende regen toch nog even een kleine wandeling gemaakt door de duinen met de camera. Wat leuke plaatjes geschoten.
03)Voor diner een hartige taart met geroosterde wortel en komijnenkaas gemaakt . Worstjes op de grill erbij
Heerlijk gepeuzeld en nu languit met de bio van Billie Holiday .
02)Ondanks de zeikende regen toch nog even een kleine wandeling gemaakt door de duinen met de camera. Wat leuke plaatjes geschoten.
03)Voor diner een hartige taart met geroosterde wortel en komijnenkaas gemaakt . Worstjes op de grill erbij
Heerlijk gepeuzeld en nu languit met de bio van Billie Holiday .
5
geplaatst: 23 december 2020, 22:29 uur
1. Laatst een thuiswhiskyproeverij gekregen, vanavond aan het opdrinken. Opvallend hoe ze van elkaar verschillen. Heerlijk cadeau!
2. Na vanochtend in de hel bij AH alle boodschapjes voor de kerst binnen, op de kabeljauw van de visboer na. Morgen nog even naar visboertje en dan klaar.
3. Vanmiddag dingetjes voorbereid. Komkommertjes in het zoetzuur leggen, farce maken, wijnsaus, stoofpeertjes, etc.
2. Na vanochtend in de hel bij AH alle boodschapjes voor de kerst binnen, op de kabeljauw van de visboer na. Morgen nog even naar visboertje en dan klaar.
3. Vanmiddag dingetjes voorbereid. Komkommertjes in het zoetzuur leggen, farce maken, wijnsaus, stoofpeertjes, etc.
5
geplaatst: 24 december 2020, 00:14 uur
1) Voor het eerst door de teststraat geweest vandaag en gelukkig negatief getest. Had ook niet anders verwacht (ik ging omdat mijn vriendin wat verkouden is en zij kreeg vlak voor mijn vertrek haar negatieve uitslag), maar toch prettig met het oog op de kerst en een voorzichtig familiebezoek. Een half uur door de stromende regen fietsen had ik er wel voor over.
2) De buren zijn vandaag verhuisd. Afspraak gemaakt om volgende week een groepsfoto te nemen met hun en ook nog wat oud-buren die vorig jaar zijn verhuisd. Ze waren wel een beetje het sociaal cement van ons buurtje, dus ze zullen worden gemist.
3) Aan het lezen in Rotterdam Goddamn, erg tof boek over de muziekscene in Rotterdam, en hierdoor ook weer allerlei andere historische wetenswaardigheden gevonden.
2) De buren zijn vandaag verhuisd. Afspraak gemaakt om volgende week een groepsfoto te nemen met hun en ook nog wat oud-buren die vorig jaar zijn verhuisd. Ze waren wel een beetje het sociaal cement van ons buurtje, dus ze zullen worden gemist.
3) Aan het lezen in Rotterdam Goddamn, erg tof boek over de muziekscene in Rotterdam, en hierdoor ook weer allerlei andere historische wetenswaardigheden gevonden.
7
Jan uit Berlijn
geplaatst: 24 december 2020, 00:42 uur
1) Eens kijken wat de aandelenmarkt zo heeft gedaan. Eens kijken of Warchild dit jaar net zo mag profiteren van mijn aandelenpakket als voorgaande jaren.
2) Ingaande op voorgaande: Nee. het is minder. Maar het is ze van harte gegund.
3) Er zijn méér zwervers op straat. Dat heeft volgens mij met het veranderende klimaat te maken. Doe de komende dagen eens gek, net als ik. Doe eens een broodje en een babbeltje met een dakloos mens. Je denkt en voelt opeens totaal anders.
Amen.
2) Ingaande op voorgaande: Nee. het is minder. Maar het is ze van harte gegund.
3) Er zijn méér zwervers op straat. Dat heeft volgens mij met het veranderende klimaat te maken. Doe de komende dagen eens gek, net als ik. Doe eens een broodje en een babbeltje met een dakloos mens. Je denkt en voelt opeens totaal anders.
Amen.
4
geplaatst: 24 december 2020, 01:47 uur
Wat mij altijd opviel was dat op alleen Station Leiden zwervers rond liepen en op geen enkel ander station waar ik kwam. Veel geld aan gegeven. De een wilde geld voor een treinkaartje en ging naar de Burger King. Een andere zat duidelijk aan de drugs en heeft via mij veel kunnen scoren. Weer een ander trakteerde ik op een patatje ergens. Ze vroeg ook of ze een Bacardi Breezer mocht. Verbluft stond ik toe
Maar achja, tis Kerst dus wie weet 
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 24 december 2020, 02:10 uur
luigifort schreef:
Wat mij altijd opviel was dat op alleen Station Leiden zwervers rond liepen en op geen enkel ander station waar ik kwam. Veel geld aan gegeven. De een wilde geld voor een treinkaartje en ging naar de Burger King. Een andere zat duidelijk aan de drugs en heeft via mij veel kunnen scoren. Weer een ander trakteerde ik op een patatje ergens. Ze vroeg ook of ze een Bacardi Breezer mocht. Verbluft stond ik toe
Respect! Maar uiteindelijk gaat het niet over jou en mij.
Het gaat om ONS.
Mad World - Gary Jules - YouTube
* denotes required fields.