MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
1. Voor het eerst sinds COVID 19 weer met mijn groep opgetreden gisteravond. Omdat onze vaste bassist niet kon moesten we werken met een invaller, uiteindelijk een onervaren jongen van 15 jaar. Deze jonge gast bleek ook nog eens een hele talentvolle gitarist en onze gitarist, die ook bas kan spelen, heeft de helft van de setlist overgedragen aan de invaller. En gisteravond viel alles gelukkig op zijn plek. Na vijf weken repeteren bleek dat het extra beetje adrenaline dat je nodig hebt tijdens een optreden net dat beetje extra gaf dat we nodig hadden.
2. Vanochtend Rest In Blue van Gerry Rafferty voor het eerst gehoord en ik was behoorlijk onder de indruk. Martha Rafferty en het team om haar heen hebben een topprestatie verricht.
3. Vanmiddag drie keer dezelfde set gespeeld voor het Gluren bij de Buren/Struinen in de Tuinen festival. Heerlijk buiten met het mooiste weer dat we ons konden wensen. Er zullen ongetwijfeld een hoop mensen voor de televisie (Zandvoort) hebben gezeten maar bij de eerste set moesten er al stoelen bijgeplaatst worden.

1. De kennismakingsbijeenkomst met mijn nieuwe mentorklas was gezellig, dat ik op 3 na iedereen heb lesgegeven vorig jaar zal hier vast aan hebben bijgedragen.
2. Noise cancelling headphones gekocht, nu al beste aankoop van het jaar.
3. Ondanks vermoeidheid nog een avondwandeling gemaakt door de wijk.

1. Flink doorgewerkt vandaag, was heerlijk rustig op kantoor. Totdat de opening van een nieuw klimaatcentrum begon, de koning aankwam en dat werd aangekondigd met een loeiharde scheepstoeter. Ik dacht even dat er een vliegtuig naar binnenvloog, zo'n herrie was.
2. Dozen inpakken voor de verhuizing ligt op schema. De berging is nu klaar, morgen de bijkamer en gang.
3. Seffens nog een of twee afleveringen van "De Dag" kijken, Vlaamse serie die ik wel plezant vind.

kleine man
1. Heerlijke zilvervliesrijst met zelfgemaakte curry gegeten.
2. Een goede film gezien in de bioscoop, een film die alom niet zo goed gevonden wordt, dus bonuspunten.
3. Voor de vijfde dag achter elkaar geen alcohol gedronken. Maar de dag is nog niet om, ik hoop morgen dag 6 bij te kunnen schrijven.

kleine man schreef:

2. Een goede film gezien in de bioscoop, een film die alom niet zo goed gevonden wordt, dus bonuspunten.

Dan ben ik wel benieuwd welke?

kleine man
Poek schreef:
(quote)

Dan ben ik wel benieuwd welke?
Dat kan ik verklappen, maar dat doet niet ter zake in dit topic, en eigenlijk maakt het de opmerking ook minder relevant.
Als je het weten wilt, dan wil ik het wel via pm melden.

Mssr Renard
1. Vandaag voor het eerst in 1 jaar en 8 maanden forenzen.
2. Vandaag kennismaken voor mijn nieuwe project dat in oktober start.
3. Vanaf oktober dus eindelijk niet meer thuiswerken.

Mssr Renard
1. Gov't Mule komt in november met een nieuwe (volledige blues-)plaat
2. Vandaag is de (voorlopig) laatste hete dag. Hierna weer gewone temperaturen
3. Vandaag een pakje ophalen met nieuwe Blauwbloezen-stripboeken.

1. Mssr Renard is (alweer enige tijd) terug, gezellig (en hij luistert ook weer naar metal en punk!)!
2. Ik las in de krant dat madmadder... nou ja, uweetwel.
3. Te weten te komen dat mensen nog altijd met de regelmaat van de klok 3 fijne gebeurtenissen (al dan niet op rij) meemaken.

Jeve
ZAP! schreef:
1.
2. Ik las in de krant dat madmadder... nou ja, uweetwel.

Geen idee.

Jeve
1. In de tuin zitten.
2. Mooi weer.
3. Muziek ontdekken/luisteren.

1. In de tuin zitten met dit fantastische weer.
2. Recensie Rest In Blue van Gerry Rafferty voltooid en op MM geplaatst.
3. Mijn favoriete hangout, de plaatselijke platen- en CD-zaak in mijn woonplaats, wil mijn recensie van Rafferty's album ook graag plaatsen op hun site.

Jeve schreef:
(quote)

Geen idee.
Gewoon even dit topic bijhouden.

1. Even bijgeslapen na de herrie en tumult van vanmorgen.
2. Lekker uit de zon binnenzitten.
3. Straks een lekkere variant op het captain's dinner nuttigen - en weer door met 'Oblomov',

Mssr Renard
ZAP! schreef:

2. Lekker uit de zon binnenzitten.

+1

Het is toch heerlijk weer, of mis ik iets?

Mssr Renard
trebremmit schreef:
Het is toch heerlijk weer, of mis ik iets?

Ik vind het vreselijk heet. Ik heb er hoofdpijn van.

Maar het is maar 25 graden, of is het 30 plus in het westen?

cosmic kid (moderator)
Hier in het westen is het heel benauwd, geen zuchtje wind en hoge luchtvochtigheid. Lekker is anders

Aha, wist ik niet, hier in het noorden was het vandaag 25 graden met een beetje wind, helemaal niet benauwd. Bijzonder verschil dan.

Mssr Renard
Maar ik hen bovendien snel last van hitte. Ik gedij het beste bij temperaturen onder de 20°, en nog liever regen, wind, guur, koud. Voor de afwisseling een zonnige dag, maar niet heter dan 20° hoor.

Vandaag scheen het 27° te zijn geweest. Vandaar dat ik vandaag zo sjagrijnig was.

BrotherJohn
1. Drie liter puur sap ingemaakt van geplukte vlierbessen uit de buurt - voor gebruik in het najaar (en voor vanavond voor het slapen). Een hele klus trouwens zonder inmaakpan, mét misschien ook wel.
2. Vorige week de 40 gehaald terwijl vijf jaar geleden de medische statistieken uitwezen dat daar minder dan 10% kans op zou zijn, mijn eigen plan getrokken en dat heeft goed uitgepakt (of gewoon veel geluk gehad).
3. Zoontje van ruim een jaar gaat al een tijdje steeds helemaal los bij Kid Francescoli - Moon. De clip, het liedje, het stemmetje... Zou de doelgroep van dit nummer dreumesen zijn zoals hij?

Jeve
1. Vroegere vriend uit Frankrijk weer gevonden via Facebook.
2. 28 graden in de schaduw.
3. Straks lekkere maaltijdsalade verorberen.

Mssr Renard
1. We hebben een wandel-vakantie geboekt naar Sauerland voor november.
2. Onze eerste trip naar het buitenland sinds 2019.
3. Ik ben pas 5 keer eerder in mijn leven zo ver weg geweest: Berlijn, Praag, Luxemburg (een week) en Eifel (2x wandelvakantie).

1. Vandaag na ongeveer twintig jaar weer eens in De Efteling geweest. Het weer was gelukkig wat beter dan voorspeld en mede daardoor was het een erg geslaagde dag. Het blijft alleen wel idioot hoeveel tijd je in rijen staat (al helpen attracties die op ca. 1/3 capaciteit worden benut, daar ook niet bij).
2. Afgelopen woensdag een dag museabezoek, cd-shoppen en bijkletsen in Amsterdam. Prachtig weer, waanzinnig veel gelopen, heerlijk gegeten. Topdag, en ik realiseer me hoe ik dit gemist heb...
3. De City Pier Cityloop eind deze maand is helaas uitgesteld. Om de trainingskilometers niet verloren te laten gaan heb ik me ingeschreven voor een nachtelijke halve marathon (wordt vast lachen voor een ochtendmens) en ik overweeg ook de Leidse halve weer eens te lopen.

Mssr Renard
1. Vanochtend door de neuroloog gebeld: ik heb geen rughernia, dus ik mag mijn activiteiten (rennen, langeafstandswandelen etc.) weer gewoon doen. The pain is part of the game.

2. Samen met mijn vrouw lopen we met Urgenda in oktober voor het klimaat ( The Climate Miles - Loop mee naar Glasgow! 6 t/m 30 oktober 2021 - theclimatemiles.nl ) om aan te tonen dat je te voet en per trein prima overal kunt komen. Weg met het vliegtuig!!!

3. Mijn laatste paar weken bij Rijkswaterstaat en inmiddels ben ik al begonnen met mijn nieuwe project bij een grote Gemeente als Senior Archivaris!

Jeve
1. Vanavond eten bereiden.
2. Morgen gesprek met bedrijfsarts.
3. Overmorgen ligt nog in het verschiet.

Mssr Renard schreef:
om aan te tonen dat je te voet en per trein prima overal kunt komen. Weg met het vliegtuig!!!

Je moet alleen belachelijk veel verlof opnemen als je wat verder weg op vakantie wilt

Maar je hebt gelijk dat je per trein best goed op vakantie kunt binnen een bepaalde afstand. Echter moet de EU eens goed werk gaan maken van meer spoorwegen, treinen en goedkopere kaartjes. Subsidieer die handel als je wilt dat mensen naar Frankrijk treinen i.p.v. vliegen. Afgelopen week had ik een familiereünie in Zuid-Frankrijk van een week. Ik heb nog overwogen om te treinen, maar we waren al snel 200+ euro duurder uit + weinig keuze in vertrek- en aankomsttijden waardoor het gewoon te ongunstig was t.o.v. vliegen. Werk aan de winkel in Brussel.

Mssr Renard
Mausie schreef:
(quote)

Je moet alleen belachelijk veel verlof opnemen als je wat verder weg op vakantie wilt

Maar je hebt gelijk dat je per trein best goed op vakantie kunt binnen een bepaalde afstand. Echter moet de EU eens goed werk gaan maken van meer spoorwegen, treinen en goedkopere kaartjes. Subsidieer die handel als je wilt dat mensen naar Frankrijk treinen i.p.v. vliegen. Afgelopen week had ik een familiereünie in Zuid-Frankrijk van een week. Ik heb nog overwogen om te treinen, maar we waren al snel 200+ euro duurder uit + weinig keuze in vertrek- en aankomsttijden waardoor het gewoon te ongunstig was t.o.v. vliegen. Werk aan de winkel in Brussel.

Zeker moet daar meer aandacht aan besteed worden. Zowel qua prijs als reistijd (aansluiting). Ik denk eraan om die verdamte vliegtuigen extra te belasten en het treinverkeer vrij te stellen van belasting (gewoon de zaken omdraaien). Dat komt helemaal goed.

Nu is het bij mij wel zo, dat ik in mijn leven niet verder dan Parijs, Berlijn en Praag ben geweest. Ik ben één keer met het vliegtuig geweest naar Bordeaux en dan nog een stukje bus om iemand te bezoeken. Ik heb daar echter zoveel spijt en schuldgevoel over, dat ik dat nooit meer wil. Het voelt zo smerig, en ik kan het niet ongedaan maken. Maar dat is hoe ik ben.

Omdat wij geen behoefte hebben aan verder reizen dan bijvoorbeeld Duitsland, België, Luxemburg, Scandinavië en bijvoorbeeld Schotland, zitten wij wel goed. Er is zoveel te ontdekken en te zien en van te genieten op treinreis-afstand. Het komt wel goed met ons.

-Voordeur geschilderd in grijslichtblauw
-Keldertrap geschilderd in grijsgroen
-Tuinbank geschilderd in zwart

Super mooi!!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:26 uur

geplaatst: vandaag om 17:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.