MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Zeker moet daar meer aandacht aan besteed worden. Zowel qua prijs als reistijd (aansluiting). Ik denk eraan om die verdamte vliegtuigen extra te belasten en het treinverkeer vrij te stellen van belasting (gewoon de zaken omdraaien).
Laat dat extra er maar uit...

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Laat dat extra er maar uit...

Hoe bedoel je? Vliegreizen is toch uiterst goedkoop? Ik dacht dat vliegmaatschappijen waren vrijgesteld van belastingen? Dus wat mij betreft die vliegtaks zo snel mogelijk invoeren. Terwijl ik dit type realiseer ik mij dat dit best eens op ruzie kan uitlopen. Bij voorbaat excuses, ik voel dat soort dingen gewoon niet goed aan. Ik dacht dat iedereen tegen vliegen was (tot ik ruzie kreeg met een vriendin, die geen vriendin meer is nu).

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Hoe bedoel je? Vliegreizen is toch uiterst goedkoop? Ik dacht dat vliegmaatschappijen waren vrijgesteld van belastingen? Dus wat mij betreft die vliegtaks zo snel mogelijk invoeren. Terwijl ik dit type realiseer ik mij dat dit best eens op ruzie kan uitlopen. Bij voorbaat excuses, ik voel dat soort dingen gewoon niet goed aan. Ik dacht dat iedereen tegen vliegen was (tot ik ruzie kreeg met een vriendin, die geen vriendin meer is nu).
Dat bedoelde ik ook juist. De luchtvaart
- is vrijgesteld van belasting op brandstof
- is vrijgesteld van BTW op tickets
- doet weliswaar mee aan het Europese emissiehandelsysteem, maar krijgt zijn rechten vooralsnog gratis

Het wordt dus tijd dat de luchtvaart belast wordt... en niet zozeer dat ze extra belast worden, dat zou namelijk suggereren dat dat nu al gebeurt.

Overigens is zeker niet iedereen tegen vliegen, maar het feit dat veel, ook anders vrij goed geïnformeerde mensen, de drie bovenstaande feiten niet paraat hebben, zal daar wel een factor in zijn.

Enfin, geen politiek op MusicMeter, etc. etc.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Dat bedoelde ik ook juist. De luchtvaart
- is vrijgesteld van belasting op brandstof
- is vrijgesteld van BTW op tickets
- doet weliswaar mee aan het Europese emissiehandelsysteem, maar krijgt zijn rechten vooralsnog gratis

Het wordt dus tijd dat de luchtvaart belast wordt... en niet zozeer dat ze extra belast worden, dat zou namelijk suggereren dat dat nu al gebeurt.

Overigens is zeker niet iedereen tegen vliegen, maar het feit dat veel, ook anders vrij goed geïnformeerde mensen, de drie bovenstaande feiten niet paraat hebben, zal daar wel een factor in zijn.

Enfin, geen politiek op MusicMeter, etc. etc.

Dan mag jij het mooi weghalen zo. Maar ik mag mijn puntje over de Climate March wel laten staan toch?

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
Maar ik mag mijn puntje over de Climate March wel laten staan toch?
Ja hoor.

Ik dacht nog "dat wordt een eind zwemmen", maar het niet-loopbare deel van de reis bleek al ondervangen. Leuk.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Ja hoor.

Ik dacht nog "dat wordt een eind zwemmen", maar het niet-loopbare deel van de reis bleek al ondervangen. Leuk.

Hoe gaaf is het, dat Schotland eigenlijk zo dichtbij is. Omdat ik wel gewoon moet werken, loop ik maar één etappe. Maar ik zou ooit wel eens de Hadrian Wall willen zien en daar schijnt een LAW ook te zijn. Dan komt alles wat mijn hart begeert samen.

Jeve
1. Lekker op 't terras thuis, op t zuiden. Uit de wind.
2. Diner vanav is deze keer verrassing voor mij.
3. Naar ouderavond vanav, zie het als een uitje.

1. Vandaag verhuisd. Flink aanpoten van half 8 tot half 4, maar het is goed gegaan en we hebben leuk gekletst met een van de verhuizers die op dezelfde Leidse basisschool als ik bleek te hebben gezeten.
2. De laatste tijd onder de indruk geraakt van de podcastreeks De plantage van onze voorouders van Maartje Duin, mooi hoe verschillende perspectieven bij elkaar gebracht worden.
3. Mooie bos bloemen gehad

Mssr Renard schreef:
Omdat wij geen behoefte hebben aan verder reizen dan bijvoorbeeld Duitsland, België, Luxemburg, Scandinavië en bijvoorbeeld Schotland, zitten wij wel goed. Er is zoveel te ontdekken en te zien en van te genieten op treinreis-afstand. Het komt wel goed met ons.
Een bekende van mij is vorig jaar naar Stockholm gegaan met de trein, maar die was wel verrekte lang onderweg. Ging iets mis met een overstap en dan ben je zo 18 uur verder voordat je op de bestemming bent. Er zijn wel verregaande plannen voor een snellere verbinding tussen Hamburg, maar voordat die klaar is zijn we in 2030.
Overigens heb ik collega's gehad die voor een overleg van een uurtje heen en weer vlogen naar Luxemburg, dus ik zou je niet te schuldig voelen over die ene keer Bordeaux... Gelukkig heeft corona wel wat verbeterd wat dat betreft.

1. Bekomen van een ellendige maandag (blue / manic monday, no shit)
2. Goed gesprek met m'n pa, dat gebeurt niet zo vaak
3. Goeie muziek, lekker eten & had ik al gezegd dat 1.?

1. Mijn vakantie was heerlijk, maar stiekem vind ik het toch ook wel weer heel fijn om gewoon weer te werken.
2. Ik probeer het Japans koken langzaam aan weer op te pakken en het op zo'n manier te doen dat ik er niet manisch van word. Lukt heel goed tot nu toe (vooral beperkingen stellen qua kooktijd en zorgen voor afwisseling met 'normaal' koken) en daar ben ik blij om, want Japans koken is wel de mooiste hobby die ik dankzij coronalockdowns heb ontdekt.
3. Zin in komend weekend als mijn broer en zijn vriendin bij me komen logeren en we lekker ramen gaan eten en ongetwijfeld nog meer leuke dingen gaan doen.

Jeve
1. Vandaag overleg gehad met mijn bedrijfsarts; ik kan weer gaan werken, maar dan in een meer stressvrije setting. Ff afwachten hoe werkgever gaat reageren. Gelukkig sta ik sterk qua argumentatie.
2. AC/DC "herontdekt"...
3. Vanavond 2e aflevering op NPO van 't programma met Raven van Dorst.

Mssr Renard
1. Vandaag mijn laatste 'thuiswerk'-dag, sinds februari 2020. Vanaf volgende week mijn overdracht (in Haarlem). Dus de komende twee weken schipperen tussen Haarlem en Amsterdam, daarna groot project leiden in Amsterdam.

2. Keihard afscheid nemen van thuiswerken door oa Soft Machine heel hard te draaien vanaf lp.

3. Vakantie in Sauerland gaat niet door, want in November schijnt alles dicht te zien (mensen zijn watjes). In plaats daarvan gaan we hiken in Lahn (toch Duitsland).

Mssr Renard
Jeve schreef:

Eerste aflevering gisteren gezien. En los van het stukje over Geert Wilders, was het erg vermakelijk. Ik vind die man die Nederland vol vindt ook maar een griezel, en alleen om zijn ideëen.

herman schreef:
(quote)
Een bekende van mij is vorig jaar naar Stockholm gegaan met de trein, maar die was wel verrekte lang onderweg. Ging iets mis met een overstap en dan ben je zo 18 uur verder voordat je op de bestemming bent. Er zijn wel verregaande plannen voor een snellere verbinding tussen Hamburg, maar voordat die klaar is zijn we in 2030.
Overigens heb ik collega's gehad die voor een overleg van een uurtje heen en weer vlogen naar Luxemburg, dus ik zou je niet te schuldig voelen over die ene keer Bordeaux... Gelukkig heeft corona wel wat verbeterd wat dat betreft.

Kom je hier langs.

Onweerwolf
Jeve schreef:

Ik moet toch ook maar eens kijken. Ik zag Raven afgelopen zaterdag nog op het podium en heb gisteren al weer een ticket gekocht voor december.

Jeve
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik moet toch ook maar eens kijken. Ik zag Raven afgelopen zaterdag nog op het podium en heb gisteren al weer een ticket gekocht voor december.

Raven is the 1-and-only Dutch rockchick; ze heeft de fakkel overgenomen van Anouk (Anouk was meer van 'strike-a-pose...).

Mssr Renard
1. Reis naar Lahn gaat definitief door. De verste reis sinds onze reis naar Eifel in 2019, misschien wel verder.

2. Vandaag een fikse tocht van +/- 25 km bij Castricum gepland.

3. Net allerlei prachtige (inheemse) herfstbloeiers in de achtertuin geplant. Het is net een jungle.

1. Huidige standplaats: Wenen. De eerste volle vakantiedag de trein naar de Alpen genomen en na een tochtje omhoog met de kabelbaan heerlijk over de Rax gewandeld.
2. De tweede dag de trein gepakt naar Bratislava, eerst de fraaie ruïnes van kasteel Dévin bezocht, toen naar de verrassend fraaie oude binnenstad en zonsondergang gezien vanaf de UFO-toren.
3. Vandaag eindelijk ook aan Wenen zelf toegekomen, dit aan het schrijven vanuit het Weense Kunsthistorische museum, ongeveer wel het mooiste museum waar ik ooit ben geweest. Topvakantie, tot nu toe.

Jeve
1. Alweer een mooie zonnige dag.
2. Muziek op de oren.
3. Beetje stoned van pijnstiller Tramadol...

1. Gisteren projectpitches van studenten van de Haagse Hogeschool gehoord. Leuk hoe buitenstaanders met hele nieuwe inzichten komen. Geen idee of een en ander uitvoerbaar is, dat gaan we komende maanden wel merken...
2. Donderdag weer heerlijk fietsweer dus even op en neer naar Rotterdam. Teruggekomen met een flinke stapel boeken, inclusief drie boeken van zangeressen (Allison Moorer, Aafke Romeijn en Laura Jansen).
3. Flink stapel cd's van Kate Wolf is eindelijk gearriveerd uit de VS. Een flink ondoorzichtig bezorgproces, dus ben altijd weer blij als een en ander binnen is (en ja, ik weet dat je vroegah helemaal niet wist wat er op de achtergrond gebeurde, maar nu hebben we Track & Trace dus dan wil ik real time infomatie...)

1) Op het werk begonnen met het geven van Covid "booster" vaccinaties (de derde prik dus) aan onze 65+ers en kwetsbare patiënten.
2) Zelf ook m'n derde prik ontvangen, als eerste van ons team.
3) Eerder vanochtend genoten van het heerlijke september-zonnetje en de tuin wat opgeruimd.

Sandokan-veld schreef:
3. Vandaag eindelijk ook aan Wenen zelf toegekomen, dit aan het schrijven vanuit het Weense Kunsthistorische museum, ongeveer wel het mooiste museum waar ik ooit ben geweest. Topvakantie, tot nu toe.

Schiiterende stad, Wenen. Mocht je er nog zijn, dit vond ik ook leuk om te zien:

Brasserie Palmenhaus (mooie plek voor bv. voor lunch, niet ver van de grote musea)
Hundertwasserhaus

En nog wat dingen, maar daar weet ik zo gauw de namen niet meer van. Fijne vakantie!

Jeve
1. Gras gemaaid laatste keer dit jaar.
2. Daarna ff lekker sigaret gerookt.
3. Zojuist lekker gebakje bij koffie.

Jeve
De fijne gebeurtenissen die ik hier opteken lijken vrij simpel... maar inmiddels het besef gekregen de laatste paar jaar dat het meer gaat om de "kleine dingen die het doen"...

Dus ik ga vrolijk verder:

1. Alweer in de zon zitten in de achtertuin. Heerlijk!
2. Jongste zoon heeft het on-line lessen volgen weer geaccepteerd.
3. In het weekend staat GP van Rusland F1 weer voor de deur.

1. Vier weken bezig geweest (moet allemaal tussen de bedrijven door met alle 1000 andere dingen die ook nog gedaan moeten worden) ​met het schilderen van het voorportaal (muren, kozijnen, deuren waren allemaal heel vies paars) van een van de gebouwen bij ons op werk en nu is het eindelijk klaar.
2. Zaterdag gereserveerd om uitgebreid te koken en het menu is gemaakt. Ik krijg er al zin in als ik erover nadenk.
3. Ik heb nu Japanse theetjes en ik ben redelijk verslaafd. Ik snap eigenlijk niet hoe ik met mijn Japanliefde zo lang zonder heb gekund.

madmadder schreef:
2. Zaterdag gereserveerd om uitgebreid te koken en het menu is gemaakt. Ik krijg er al zin in als ik erover nadenk.

Mooi, voor zondag zit ik al vol maar zaterdag kan ik gelukkig wel. Hoe laat word ik verwacht?

GrafGantz schreef:
(quote)

Mooi, voor zondag zit ik al vol maar zaterdag kan ik gelukkig wel. Hoe laat word ik verwacht?

madmadder kookt vast van binnen na het lezen van dit bericht .

Jeve
GrafGantz schreef:
(quote)

madmadder, graag als aperitief blief ik witte wijn...

Ja, een aantal collega's wierp zich ook al op als proefkonijn, zoveel mensen passen er niet in mijn huis en aan mijn tafel, hoor, maar ik zal jullie wel lekker maken met een fotootje.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:17 uur

geplaatst: vandaag om 14:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.