MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Mssr Renard schreef:
(quote)

Snap jij het dat sommigen van jonger dan wij die tweede prik al meer dan een maand hebben?

Ik geloof dat ik er met iets meer assertiviteit nog wel een weekje vanaf had kunnen krijgen, maar effectief zat er tussen het moment dat aanmelden kon en de tweede prik iets meer dan zeven weken, dus dat is toch niet gek. En geen idee of anderen zijn 'voorgedrongen' en dat interesseert me ook niet zo. Het is verder geen wedstrijd ofzo.

Mssr Renard
Brunniepoo schreef:
(quote)

Ik geloof dat ik er met iets meer assertiviteit nog wel een weekje vanaf had kunnen krijgen, maar effectief zat er tussen het moment dat aanmelden kon en de tweede prik iets meer dan zeven weken, dus dat is toch niet gek. En geen idee of anderen zijn 'voorgedrongen' en dat interesseert me ook niet zo. Het is verder geen wedstrijd ofzo.

Met dat laatste ben ik het gewoon meer dan eens. Het gaat om het gezamenlijk terugdringen van iets gevaarlijks. Dan maakt het mij niet uit, hoeveelste ik in de rij ben. En op vakantie naar een feesteiland hoef ik ook niet broodnodig.

1. Onze groep The Replacement Crew is geselecteerd om op 5 september deel te nemen aan het Gluren bij de Buren/Struinen in de Tuinen festival. De locatie waardoor we zijn geselecteerd is op loopafstand van mijn huis.
2. De buurtvereniging die gebruik maakt van de locatie waar we 5 september moeten spelen heeft ons uitgenodigd om op 4 september op dezelfde locatie op te treden omdat de buurtvereniging 40 jaar bestaat.
3. Het is me gelukt om het electronische drumstel van mijn jongste zoon te repareren. Er was een complete arm van het frame afgebroken waar de console en de hi-hat op gemonteerd waren. Nu ik de arm heb teruggeplaatst krijgen de console en hi-hat hun oude plek terug en is er nu ook ruimte voor o.a. een recent aangeschafte koebel. Want: "We need more cowbell!"

Mssr Renard
nlkink
Een koebel op een electrische kit. Fantastisch. Meelij met de buren, dat wel.

Waar wij repeteren zijn (bijna) geen buren, Mssr Renard. Het drumstel staat in onze repetitieruimte in een pand in Veenhuizen. Overigens heeft mijn zoon ook een normaal akoestisch drumstel. Daar kan de koebel ook moeiteloos op gemonteerd worden.

1. Gisteren toffe expositie over architectuur op platenhoezen bezocht in het kleine doch fijne Office for Metropolitan Information (OMI) in Rotterdam. Ook interessant om met de samensteller te praten, die toevallig ter plaatse was. Blijkbaar zijn er veel hoezen met gebouwen en infrastructuur uit Rotterdam, maar nauwelijks uit Amsterdam (uitzondering is wel deze verzamelaar van Ria Valk met op de achtergrond Plan van Gool in Amsterdam-Noord).
2. Kleine Olympische-Spelen-popquiz samengesteld voor de tennisclub. Alle teams scoorden boven de 50%, zonder dat alles nou zo voor de hand lag, dus dat was wel geslaagd.
3. Overweeg een patatje te halen bij een snackbar hier in de buurt, nadat de eigenaresse gisteren een overvaller de zaak heeft uitgewerkt met een pan frituurvet.

herman schreef:

3. Overweeg een patatje te halen bij een snackbar hier in de buurt, nadat de eigenaresse gisteren een overvaller de zaak heeft uitgewerkt met een pan frituurvet.

Ik zou even passen, dadelijk komt die crimineel in zo'n brandweerpak terug

Mssr Renard
1. Vandaag een heerlijke wandeling (sinds tijden) gemaakt van Bussum naar Hilversum maar dan door het Spanderswoud, door de Bantam en langs 's-Graveland. Voor Nederlandse begrippen veel stijgen en dalen nog. Totaal 14 km om er weer in te komen.

2. Een mooie prachtige ree zien langsspringen/rennen.

3. Voor de 1 miljardste keer door tranen geroerd door "Jessica" van The Allman Brothers Band. Wat een mooi nummer om deze dag ook mee af te sluiten.

1. Vakantieplannen maken (nog twee weken en dan vakantie, en ik ben stilaan ook een beetje aan het nadenken wat ik in mijn vakantie in november wil gaan doen. Waarschijnlijk in september een paar daagjes weg en musea bezoeken, in november misschien een weekje naar zee en veel wandelen en lezen.)
2. Er zit eindelijk weer vooruitgang in mijn fucked up prikkelverwerking (vandaar dat ik nu langzaam weer kan nadenken over leuke dingen doen, i.p.v. werken en uitrusten zodat ik weer kan werken :'D ).
3. Geniet weer enorm van mijn wekelijkse biosbezoekjes en mijn andere ontstellende hobby's.

In het achterhoofd heb ik vaak een lijstje van artiesten waarvan ik hoop dat op een gegeven moment het kwartje valt. Vanochtend was dat drie keer het geval, beginnend bij de eerste 3-4 nummers van hun debuut.

1. Kate Bush (Roxy6 Dank aan jouw recensies)
2. Björk
3. Cocteau Twins

Mssr Renard
1. Vandaag in Cobramuseum de tentoonstelling Kahlo/Rivera gezien. Indrukwekkend.
2. Nieuw boek over de geschiedenis van De Friezen door Flip van Doorn gekocht.
3. Weer twee liveplaten van Allman Brothers Band toegevoegd.

jerome988 schreef:
In het achterhoofd heb ik vaak een lijstje van artiesten waarvan ik hoop dat op een gegeven moment het kwartje valt. Vanochtend was dat drie keer het geval, beginnend bij de eerste 3-4 nummers van hun debuut.

1. Kate Bush (Roxy6 Dank aan jouw recensies)
2. Björk
3. Cocteau Twins

Dank jerome988!
Daar schrijf ik voor, met het idee dat een ander er dan misschien net zo enthousiast over wordt als ik ben :-Na mijn vakantie ga ik door met het uitgebreid recenseren.

Mssr Renard
1. Bezoek aan Teylers Museum. Alhoewel het mij verbaast dat mensen net doen alsof Corona niet bestaat, vond ik het heerlijk om er weer te zijn. Prachtig om weer de Koekkoeks en Weissenbruchs te zien.

2. Bezoek aan Sounds Haarlem (zie ook: Wat heb je vandaag gekocht?)

3. Op een markt nog snel nog een lp kunnen vinden (zie nogmaals: Wat heb jij vandaag gekocht?)

Mssr Renard
1. Vroege Vogels heeft weer nieuwe afleveringen.

2. Twee nieuwe (moeilijk verkrijgbare) lp's van Allman Brothers Band via Ebay besteld.

3. Met veel plezier vandaag weer wat platen van Martin Barre (Jethro Tull (her-(ondekt))

Sir Spamalot (crew)
1. Gisteren heb ik Ma Spamalot getrakteerd in onze lievelingsfrituur want het was ondertussen al bijna anderhalf jaar geleden (je weet wel, de C-tijden). En dat het gesmaakt heeft! Ma Spamalot tevreden, ik dan ook natuurlijk.
2. Om zes uur deze morgen in een West-Vlaamse furie geschoten en eindelijk een aantal huishoudkarweien opgelost die al maanden op mijn lijst stonden. Uitstel is afstel.
3. Vanavond meer dan ooit genoten van mijn haast dagelijkse afspraak met mijn tachtigjarige overbuurman op ons terrasje op het Pauluspleintje in Oostende, met een aantal gerstenatjes. Steun uw stamkroeg(en).

Januari 2020 schreef ik me uit met het volgende berichtje:

Arrie schreef:
Jongens, ik schrijf me tijdelijk uit van de site om me op mezelf te focussen. Dingen gaan niet erg goed, zodanig dat ik recentelijk bij de crisisdienst terecht ben gekomen. Ik moet nu dus aan mezelf werken. Ik kom vast ooit wel weer terug. Hopelijk in een verbeterde versie. Doei xx

Slechts een kleine 3 weken later kwam ik al weer terug met het idee dat het wel weer beter ging, maar dat was slechts een korte opleving. In maart begon ik aan een IT Traineeship maar toen ook dat wegens Covid na een maand weer eindigde, zakte ik weg en afgelopen januari zat ik op het diepste punt dat ik mogelijk m'n gehele leven heb gezeten.

Sinds maart is er echter weer een opgaande lijn, hoe langzaam ook, en een klein halfjaar later durf ik wel te stellen dat ik redelijk uit m'n depressie ben en stabiel ben. Laat ik daarom ook maar mijn eerste post in dit topic plaatsen:

1. Begin deze maand begonnen aan een nieuwe fulltime baan, weer een IT traineeship, die erg goed gaat. Na twee maanden (betaalde) vooropleiding in hoog tempo ga ik vanaf oktober aan de slag bij de 'user end services' van Transavia.
2. Ik heb online een nieuwe liefde gevonden, ietwat onhandig omdat ze in Londen woont, maar over een kleine drie weken ga ik haar dan eindelijk ontmoeten.
3. Vandaag een tent opgehaald bij m'n ouders om komend weekend te gaan kamperen met mijn Plastic Bitch House-vrienden.

Arrie schreef:

2. Ik heb online een nieuwe liefde gevonden, ietwat onhandig omdat ze in Londen woont, maar over een kleine drie weken ga ik haar dan eindelijk ontmoeten.
Mijn meisje woont in Mexico en overmorgen kennen we elkaar 5 jaar. Ik kan er een boek over schrijven, maar forceer vooral niks en geniet vooral van het ontdekken van alle leuke, mooie en unieke eigenschappen die een afstandsrelatie geeft

1. Een huis gekocht, 2 kilometer van het huidige. In de stad, maar toch ook in een voor stadse begrippen landelijke omgeving. We hebben zelfs schapen voor de deur. En de trein naarkun je nog net zien als je uit het raam hangt, dus wie weet kan ik nog eens naar Arrie zwaaien.
2. Twee grote deadlines weggewerkt op werk, nog 1 te gaan.
3. Een weekje vrij en weg gepland in november, dat wordt waarschijnlijk de langste vakantie sinds juli 2019.

Jeve
1. Mijn zoon Marcel is vandaag jarig.
2. Aanstaande zondag uit eten.
3. Vandaag weer zonnige dag.

herman schreef:
1. Een huis gekocht, 2 kilometer van het huidige. In de stad, maar toch ook in een voor stadse begrippen landelijke omgeving. We hebben zelfs schapen voor de deur.

Waar is dit precies, als ik zo vrij mag zijn? Ergens in Overschie?

GrafGantz schreef:
(quote)

Waar is dit precies, als ik zo vrij mag zijn? Ergens in Overschie?

Stadsdeel Overschie inderdaad, vlakbij waar de HSL onder de grond gaat. Meeste huizen daar zijn ruim boven ons budget, maar er bleek ook nog wat betaalbaars te zijn. Erg blij mee, want het is een heerlijk stukje Rotterdam en Blijdorp is ook nog steeds op 5 minuten fietsen.

Prima week, tot nu toe...

1. Handtekening gezet waardoor ik geen maandelijkse donaties aan ome duo meer hoef te doen.
2. Dagtripjes naar Kranenburg en Rotterdam waren erg gezellig en geslaagd.
3. Koorrepetities zijn weer begonnen, ik word altijd erg blij van (samen) zingen.

Mssr Renard
1. Nieuw contract als Senior archivaris binnengehaald. Volgende week ondertekenen.
2. Om te vieren een hotelovernachting midden op de Utrechtse Heuvelrug.
3. Een flinke hike (17,5 km) naar het hotel vandaag en morgen een flinke hike weer verder.

Hoe fijn kan een weekend zijn. En alles heerlijk met mijn lieve vrouw.

Jeve
1. Mijn jongste zoon is herstellende van bijwerkingen van 2e Pfizerprik.
2. Vanmiddag op bezoek bij mijn bejaarde moeder die net is verhuisd naar appartement.
3. Band Journey opnieuw 'ontdekt'.

1. De hele dag een slag in de rondte gefietst en kunst gekeken op de Veluwe. Echt een schitterende dag met goed gezelschap.
2. Ik vind voor het eerst in jaren weer iemand 'interessant', als je begrijpt wat ik bedoel. Mag in de krant, hoor.
3. Ik ben sinds een aantal dagen weer flink aan de mail met sxesven, sommigen zullen hem nog wel kennen van vroegah. Heel fijn om bij te praten.

herman schreef:
(quote)

Stadsdeel Overschie inderdaad, vlakbij waar de HSL onder de grond gaat. Meeste huizen daar zijn ruim boven ons budget, maar er bleek ook nog wat betaalbaars te zijn. Erg blij mee, want het is een heerlijk stukje Rotterdam en Blijdorp is ook nog steeds op 5 minuten fietsen.

Gaaf hoor! Ik ken Rotterdam niet al te best maar de noordrand en dan zeker ook (oud-) Overschie lijkt me fijn wonen. Ik fiets er in ieder geval altijd graag doorheen.

Er zijn overigens geen stadse uitbreidingsplannen die kant op?

Brunniepoo schreef:
Gaaf hoor! Ik ken Rotterdam niet al te best maar de noordrand en dan zeker ook (oud-) Overschie lijkt me fijn wonen. Ik fiets er in ieder geval altijd graag doorheen.

Er zijn overigens geen stadse uitbreidingsplannen die kant op?

In onze hele directe omgeving niet, afgaande op het laatste bestemmingsplan. Iets verder her en der wel wat losse bouwprojecten en in de afgelopen jaren is woonwijk Park 16Hoven gebouwd.

Oud-Overschie is echt prachtig, maar nog wel zo'n 1,5 a 2 km bij ons vandaan.

dix
madmadder schreef:

3. Ik ben sinds een aantal dagen weer flink aan de mail met sxesven, sommigen zullen hem nog wel kennen van vroegah. Heel fijn om bij te praten.

Ja, dat was wel een parelvisser.
Dat soort users blijf je missen...

Martial
1. De comeback van ABBA
2. Twee nieuwe nummers van ABBA (I Still Have Faith In You & Don't Shut Me Down)
3. Nieuw album van ABBA (Voyage) die in november verschijnt.

Jeve
1. Heerlijk in 't zonnetje zitten buiten, tuin op zuiden.
2. Naar trainingen F1 gekeken via Ziggo.
3. Luisteren naar de nieuwste van Ijzeren Maagd.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:39 uur

geplaatst: vandaag om 01:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.