MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen

zoeken in:
En wat zo'n koffing eigenlijk wel niet uitstoot, daar hoor je nooit iemand over.

Sir Spamalot (crew)
De andere kant van de medaille...

1. Zaterdagmorgen: geen warm water meer, nochtans twee jaren geleden alles vernieuwd.
2. Zaterdagmiddag: door de linkerknie gegaan. Hopelijk vals alarm deel 1.
3. Zaterdagavond: de berucht rug alweer. Hopelijk vals alarm deel 2.

Positieve noot: deze morgen test (zondag ga ik brood halen, heen en terug 4 kilometer). Test matig positief. Afwachten tot 15 juli (want dan een kleine 700 kilometer met de Spammobiel naar Schierke, Duitsland, voor een dik verdiende vakantie, al zeg ik het zelf). Carpe diem.

Mssr Renard
Sir Spamalot Sterkte buddy (lichamelijke pijn is shit) en geniet van je bijna vakantie.

1- sinds een maand ongeveer last van (naar wat het lijkt) chronische hyperventilatie wat gewoon zuigt. Je ademt onbewust verkeerd (iets te snel of te diep) waardoor ik me wel vaak wat benauwd voel en het gevoel heb diep te moeten ademen. Dokter zegt dat het iets mentaals is, helaas. Had liever dat het iets fysieks was eerlijk gezegd.
2- Door die reden niet optimaal kunnen genieten van mn vakantie.
3- de stap zetten om echt met een psycholoog te praten om er zo vanaf te kunnen komen (en eventueel de fysio).

Sterkte maat

Thanks gozer

Juul1998B schreef:
1- sinds een maand ongeveer last van (naar wat het lijkt) chronische hyperventilatie wat gewoon zuigt. Je ademt onbewust verkeerd (iets te snel of te diep) waardoor ik me wel vaak wat benauwd voel en het gevoel heb diep te moeten ademen. Dokter zegt dat het iets mentaals is, helaas. Had liever dat het iets fysieks was eerlijk gezegd.
3- de stap zetten om echt met een psycholoog te praten om er zo vanaf te kunnen komen (en eventueel de fysio).

Irritant inderdaad. Ik heb daar ook vaak last van gehad, de eerste keer werd er door mijn toenmalige vriendin zelfs een ambulance gebeld omdat ze dacht dat ik een hartaanval kreeg. Tegenwoordig herken ik het direct, ik heb er in de nacht nog wel eens last van, maar dan kan ik redelijk snel omdenken en weer ontspannen. Als ik iets moet doen wat buiten mijn comfortzone ligt wil het ook nog wel eens opduiken maar alleen al de wetenschap
dat het hyperventilatie is en niets iets levensbedreigends helpt al om het te laten verdwijnen. Het kan in ieder geval best vervelend zijn maar op zulke momenten ontspannen en gewoon rustig via je buik ademhalen helpt meestal wel. Het is in ieder geval minder erg dan een fysieke aandoening ,ik heb er al jaren last van en zolang je weet wat het is
en wat je kunt doen op die momenten valt er prima mee te leven.

Juul1998B schreef:

Wat vervelend, goed dat je het aanpakt!

cosmic kid (moderator)
Beste allen, zoals eerder aangekondigd heb ik de bezem fors door dit topic heen gehaald. Voor het voeren van gesprekken over politiek, democratie en stemrecht zijn andere sites of is de PM geschikt.

Graag hier weer on-topic over "3 minder fijne gebeurtenissen"

1. Gisteren in Bremen overvallen door 2 mannen met pepperspray

2. Teruggevochten en klappen gekregen en uitgedeeld. Geen spullen afgegeven, wel tegen de grond gegaan. Toen gered door naderende fietsers.

3. Nu met zere ogen en benen in bed

Los van die 2 klootzakken hebben de andere Bremenaren mij goed en vriendelijk geholpen. Ook de politie was uitmuntend.

Joe Henry in Bremen: prima concert, nare afsluiting op weg naar slaapplek

Mssr Renard
Gatverdamme, ik hoop dat ze die klappen nog navoelen. Sterkte!

Jemig EJB, dat gaat je vast niet in de koude kleren zitten. Sterkte!

(Joe Henry in Amsterdam was ook erg goed overigens)

Oh dat is vreselijk, sterkte.

Ja, sterkte daarmee...

Ik wil het toch even kwijt:

1. In augustus is toch, nadat het al vaker op het randje had gezet, mijn relatie gestrand. Na twee jaar, maar wel twee intense jaren, waarbij we toch ook wel echt een toekomst met elkaar zagen. Ik worstel er nog dagelijks mee.

2. Postieve is weliswaar dat we het er allebei over eens waren dat we verder wilden als vrienden. Maar afgelopen maand was haar leven zo heftig met alles wat daarin gebeurde dat ze aangeef even wat ruimte nodig te hebben voor de komende weken. Helemaal prima natuurlijk, maar ik mis haar enorm plus dus dat ik continu moet denken aan waar ze doorheen gaat.

3. Als klap op de vuurpijl is vandaag Israel zwaar aangevallen door Hamas. Mijn ex is Israelisch, opgegroeid in Tel Aviv en heeft daar nog veel familie. Ben zelf vorig jaar ook naar Tel Aviv geweest en heb daar een gedeelte van haar familie ontmoet. Ik heb haar vanochtend direct een steunend berichtje gestuurd maar verder geen reactie gehad en ik merk dat ik al de hele dag enorm gestresst ben omdat ik geen idee heb hoe haar familie en vrienden eraan toe zijn en hoe ze er zelf onder is.

Wat klote Arnout, hopelijk voel je je er snel beter onder. En krijg je snel geruststellend bericht over de situatie aldaar.

Mssr Renard
Sterkt Arrie, vooral met dat laatste. Ik hoop dat je snel een berichtje krijgt. Misschien dat wat mooie muziek wat soelaas brengt.

Arrie schreef:
...en ik merk dat ik al de hele dag enorm gestresst ben omdat ik geen idee heb hoe haar familie en vrienden eraan toe zijn en hoe ze er zelf onder is.
...Sterkte!

Arrie schreef:
Ik wil het toch even kwijt:

1. In augustus is toch, nadat het al vaker op het randje had gezet, mijn relatie gestrand. Na twee jaar, maar wel twee intense jaren, waarbij we toch ook wel echt een toekomst met elkaar zagen. Ik worstel er nog dagelijks mee.

2. Postieve is weliswaar dat we het er allebei over eens waren dat we verder wilden als vrienden. Maar afgelopen maand was haar leven zo heftig met alles wat daarin gebeurde dat ze aangeef even wat ruimte nodig te hebben voor de komende weken. Helemaal prima natuurlijk, maar ik mis haar enorm plus dus dat ik continu moet denken aan waar ze doorheen gaat.

3. Als klap op de vuurpijl is vandaag Israel zwaar aangevallen door Hamas. Mijn ex is Israelisch, opgegroeid in Tel Aviv en heeft daar nog veel familie. Ben zelf vorig jaar ook naar Tel Aviv geweest en heb daar een gedeelte van haar familie ontmoet. Ik heb haar vanochtend direct een steunend berichtje gestuurd maar verder geen reactie gehad en ik merk dat ik al de hele dag enorm gestresst ben omdat ik geen idee heb hoe haar familie en vrienden eraan toe zijn en hoe ze er zelf onder is.

Sterkte gozer!

Sterkte Etta en Arrie!

1. De steeds groter oplaaiende puinhoop in de wereld en het bijbehorende machteloze gevoel.
2. Mumu-leden die in een tv-spelletje vragen krijgen over godbetert The Script. Onwaardig. Het bijbehorende machteloze gevoel.
3. Onze kat blijft maar uitdijen, terwijl alle soorten brokken en diëten al zijn geprobeerd. Zit bijna tegen obese aan. Het bijbehorende machteloze gevoel.

Mssr Renard
1. Niet zo lang geleden overleed mijn oom, waarna mijn tante snel daarop ook zelfmoord pleegde. Heel naar en ook zoveel verdriet. De uitvaart en het verwerpen van de erfenis was ook zo'n nare nasleep.

2. Net gehoord dat mijn moeder ernstig ziek en ook niet lang meer heeft (haar woorden).

3. Ik heb geen goede tot slechte band met mijn familie, omdat dat nou éénmaal zo is. Dus ik kan er allemaal niet zo veel bij voelen. Ook voel ik uit mijzelf niet goed of verkeerd. Intussen propt het zich op in mijn lijf, en wil ik alleen maar alleen zijn. Zoals Fish zong: 'I just want to be free, I'm happy to be lonely. Can't you stay away, just leave me alone with my thoughts'.

Misschien helpt een dag alleen thuis zijn met jazzplaatjes en ben ik morgen weer het mannetje. Geen tijd en zin in al die zooi. Terwijl het klimaat ook officieel helemaal naar de tyfus is geholpen en ik blij moet vragen hoe de (vlieg-)vakantie van mijn opdrachtgever was. Mooi dat ik daar niet naar vraag en alle vakantieverhalen negeer. De wereld is bijna naar de knoppen. Dan ga ik niet beleefdheid zitten te prioriteren.

Gelukkig is er Tineke Postma:

Wel wrang dat deze leuke mensen naar New York moesten vliegen. Misschien dat dat ook gaat stoppen. Maar goed, dit interview is pre-covid. Misschien dat mensen nu echt stoppen met vliegen en blijven waar ze zijn, en hun wereld wat kleiner maken.

Sterkte, Mssr Renard...

ZAP! schreef:
(quote)
(quote)
En door... sinds gisteren zijn we officieel een stel. Pril, breekbaar, maar dolgelukkig...

1 telt voor (minstens) 3.
Tja, sta ik mooi voor lul... maar het is alweer klaar...

2 en 3 heb ik ook even geen trek in.

Mssr Renard
ZAP! schreef:
(quote)
Tja, sta ik mooi voor lul... maar het is alweer klaar, voor nu...

Je staat nooit voor lul. Sterkte man.

Sterkte Mssr Renard en ZAP!. Inderdaad staat niemand ooit voor lul, zeker niet voor zoiets.

ZAP! schreef:
(quote)
Tja, sta ik mooi voor lul... maar het is alweer klaar...

Mooi moment voor: Ook Frank kent dat gevoel Volgende week in je top10

Sterkte kerel!

spoon schreef:
Mooi moment voor: Ook Frank kent dat gevoel Volgende week in je top10

Sterkte kerel!
Bedankt, lieve mensen. Na 1½ totale klotedag is de 'storm' wat gaan liggen en we blijven (vooralsnog, laat ik even voorzichtig doen) vrienden.

Frank durf ik nog even niet aan, Slayer staat nu op...

1. Bad trip van de wiet. Rest weggegooid.
2. Gevallen in (te) dronken bui de nacht ervoor. Zere onderrug.
3. Zijn 1. en 2. nog niet genoeg?!

1. Vriend van mijn zoon, kwam aantal jaar geleden geregeld over de vloer, ook met ons naar concert geweest, Sølstafir. Jongen met een verleden dat niet best was, veel weet ik er niet van. Hij verhuisde, van kraakpand naar pand naar caravan of wat ook en contact met mijn zoon en iedereen eigenlijk werd wat minder. Trok op een gegeven moment wat aan weer en zo'n jaar, of anderhalf terug zou hij in het proces zitten voor euthanasie. Niet ziek of wat ook, fysiek gezien, maar door verleden depressief etc. Waren wat twijfels of het wel echt was, er was wat meer contact. Tot enige tijd terug bleek dat het wel degelijk ging gebeuren. In eerste instantie wilde hij dat mijn zoon er bij zou zijn....heftig...voor zover het dat al niet was. Uiteindelijk gebeurde dat toch niet.
Vorige week hebben vrienden afscheid genomen met een feest, drinken, muziek. De jongen speelde zelf nog dingen, oa Black van Pearl jam zei mijn zoon.
Vrijdag hebben ze hem in laten slapen en vandaag was de uitvaartdienst. Vrienden aanwezig, de ouders van de jongen niet....zegt al heel wat.
Zelfde leeftijd als mijn zoon ongeveer, 25.
Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n jong iemand er bij kan komen niks liever te willen dan ophouden met leven.
Mijn zoon kwam net thuis, tijdens de dienst werd een filmpje vertoond van het proces naar het eind toe waarin ook een stukje gesprek tussen de 2 jongens en uiteindelijk is de knaap met een glimlach ingeslapen, blij dat het klaar was.
Gebeurt echt niet zomaar dat je zegt van nou ik wil er uit stappen en dat men het wel even regelt voor je. Dus wtf er met zo'n jongen gebeurd is......het gaat mijn voorstellingsvermogen teboven, staat zover af van mezelf.
Heftig...ook voor mensen die hem goed kenden.

2 en 3.....is wel ff goed zo, dit telt voor 3.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:26 uur

geplaatst: vandaag om 20:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.