De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 november 2023, 06:51 uur
Heavy shit man. Het leven kent genoeg kanten die we wat minder snappen. Maar ook deze horen er ook bij. Dit leven en hoe we het hebben ingericht voelt niet voor iedereen als een thuis. Niet iedereen lukt het om mee te draaien.
Dat van die ouders ook. Brrr. Gisteren nog een gesprek gehad over hoeveel fucked up 'gezinnen' er wel niet zijn. Ouderschap is niet voor iedereen weggelegd.
Mooi om te lezen dat hij met een glimlach is ingeslapen. Sterkte voor jou en je zoon!
Dat van die ouders ook. Brrr. Gisteren nog een gesprek gehad over hoeveel fucked up 'gezinnen' er wel niet zijn. Ouderschap is niet voor iedereen weggelegd.
Mooi om te lezen dat hij met een glimlach is ingeslapen. Sterkte voor jou en je zoon!
4
geplaatst: 26 november 2023, 13:17 uur
Vervolg op "3 fijne gebeurtenissen":
1. Ik werd zo ziek als een hond op de tweede dag van de workshop en dat ben ik nog steeds. Nu hopen dat ik dinsdag met de trein mee kan.
2. Covid-test was positief.
3. Einde workshop, zonde geld.
itchy schreef:
1. De komende twee dagen worden een soort van droog.
2. Woensdag voor een kleine week naar Berlijn,
3. Voor een hele intensieve fotografieworkshop
1. De komende twee dagen worden een soort van droog.
2. Woensdag voor een kleine week naar Berlijn,
3. Voor een hele intensieve fotografieworkshop
1. Ik werd zo ziek als een hond op de tweede dag van de workshop en dat ben ik nog steeds. Nu hopen dat ik dinsdag met de trein mee kan.
2. Covid-test was positief.
3. Einde workshop, zonde geld.
14
geplaatst: 18 december 2023, 13:42 uur
1. Ik heb een paar maanden terug de relatie verbroken met de vrouw met wie ik zo ongeveer mijn halve leven samen was.
2. Deze week is het 11 jaar geleden dat mijn vader plots overleed en deze week is het ook 2 jaar geleden dat ik mijn eerste hond totaal onverwacht moest laten inslapen. Volgende maand is het 1 jaar geleden dat mijn moeder besloot een einde aan haar leven te maken, en mijn opa overleed ook nog vorige week.
3. Dit jaar bleek ik (fysiek) toch wel wat zieker te zijn dan ik gedacht / gehoopt had. Structureel medicatie nu en daar kom ik waarschijnlijk nooit meer vanaf .
Wat een achterlijk jaar was 2023. Ik hoop dat mijn 37e levensjaar wat positiever gaat zijn. Hopen? Niks hopen: Mijn 37e levensjaar gaat positiever zijn.
2. Deze week is het 11 jaar geleden dat mijn vader plots overleed en deze week is het ook 2 jaar geleden dat ik mijn eerste hond totaal onverwacht moest laten inslapen. Volgende maand is het 1 jaar geleden dat mijn moeder besloot een einde aan haar leven te maken, en mijn opa overleed ook nog vorige week.
3. Dit jaar bleek ik (fysiek) toch wel wat zieker te zijn dan ik gedacht / gehoopt had. Structureel medicatie nu en daar kom ik waarschijnlijk nooit meer vanaf .
Wat een achterlijk jaar was 2023. Ik hoop dat mijn 37e levensjaar wat positiever gaat zijn. Hopen? Niks hopen: Mijn 37e levensjaar gaat positiever zijn.
1
Mssr Renard
geplaatst: 18 december 2023, 13:46 uur
2023 was inderdaad behoorlijk ruk. sterkte Shaky
1
geplaatst: 18 december 2023, 13:51 uur
Heel erg klote. Sterkte, Shaky, mooi dat je nog 3 positieve punten hebt kunnen meemaken.
2
geplaatst: 18 december 2023, 18:24 uur
1. Mijn dubbele harde schijf met al mijn data is deze ochtend opeens onbereikbaar geworden.
2. De cloud backup die ik als extra maatregel had draaien bleek sinds mei 2022 alleen maar de C-schijf te backuppen, terwijl al m'n muziekspullen en nog veel meer persoonlijke- en werk-zaken op de twee eerder genoemde schijven stonden.
3. Als ik opnieuw alles kwijt ben weet ik niet of ik nog de fut heb om weer van de grond af te beginnen... hoewel dat voor sommigen wellicht als pluspunt beschouwd wordt.
Ik voel me er nog relatief rustig onder. Er is een kansje dat het data recovery bedrijf de boel kan redden. Maar ik durf daar bijna niet op te hopen... het is altijd worst case scenario voor mij.
2. De cloud backup die ik als extra maatregel had draaien bleek sinds mei 2022 alleen maar de C-schijf te backuppen, terwijl al m'n muziekspullen en nog veel meer persoonlijke- en werk-zaken op de twee eerder genoemde schijven stonden.
3. Als ik opnieuw alles kwijt ben weet ik niet of ik nog de fut heb om weer van de grond af te beginnen... hoewel dat voor sommigen wellicht als pluspunt beschouwd wordt.

Ik voel me er nog relatief rustig onder. Er is een kansje dat het data recovery bedrijf de boel kan redden. Maar ik durf daar bijna niet op te hopen... het is altijd worst case scenario voor mij.
2
geplaatst: 18 december 2023, 18:30 uur
... En toch zou ik alles graag opgeven als ik het kon inwisselen voor de gezondheid van mijn naasten.
Sterkte, Shaky. Heb je sindsdien een nieuwe hond?
Sterkte, Shaky. Heb je sindsdien een nieuwe hond?
3
geplaatst: 18 december 2023, 19:09 uur
voskat, ja een stray dog uit Roemenië. Sinds vorig jaar in huis. Wat een geweldige hond. Zij blijft bij mijn ex, maar ik ga haar gelukkig nog zo vaak zien als ik wil.
0
geplaatst: 19 december 2023, 11:59 uur
Wat heftig, Shaky. Ik hoop van harte dat het leven je in 2024 wat meer toelacht.
1
geplaatst: 20 december 2023, 10:37 uur
voskat schreef:
1. Mijn dubbele harde schijf met al mijn data is deze ochtend opeens onbereikbaar geworden.

Muziekspullen worden bij mij standaard dubbel gebackedup met usb sticks. De rest via een cloud dienst.
1
geplaatst: 20 december 2023, 10:45 uur
Michiel Cohen schreef:
Muziekspullen worden bij mij standaard dubbel gebackedup met usb sticks. De rest via een cloud dienst.
(quote)
USB sticks, HDD disks, SDD disks... allemaal al problemen mee gehad.
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven dat alles binnen een jaar of twee kapotgaat en ik dus maar moet zorgen dat m'n cloud backup goed werkt.

1
geplaatst: 20 december 2023, 10:56 uur
Ben ook een lading doodles 'kwijt' geraakt onlangs... echt zwaar klote. Maar ik ga (vooralsnog) geen bedrag neerleggen om het terug te halen. Ga wel nieuwe maken en ik heb nog wat kunnen achterhalen + ik heb gelukkig ook analoge doodles liggen.
1
Mssr Renard
geplaatst: 20 december 2023, 10:56 uur
voskat schreef:
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven dat alles binnen een jaar of twee kapotgaat en ik dus maar moet zorgen dat m'n cloud backup goed werkt.
(quote)
Vroeger nam je een demo op op cassette, en dan liet je het iemand horen en dan vrat het tapedeck de tape op. Het leven van een amateurmuzikant is altijd ruk.
Daarom: schrijf je partijen op, want papier vergaat niet (zegt de archivaris annex muzikant). Een probleem: ik kan geen noten lezen nog drumpartituren.
Maar ja. Altijd shit als je jarenlange werk ineens weg is. Daarom ben ik ook gestopt met Monsieur Renard. Na het kapotgaan van mijn vorige laptop was ik alle patches, instellingen en plugins kwojt, waardoor de songs niet meer konden worden uitgelezen. De sporen waren er wel maar ze waren leeg. Frustratie, dus maar weer analoog muzikant geworden: piano, gitaar, drums. En dan maar hopen dat het roze geheugen in mijn hoofd de akkoorden, licks en hooks kan herinneren.
1
geplaatst: 20 december 2023, 10:58 uur
Sterkte Shaky. Dat 2024 je maar veel meer positieve gebeurtenissen mag brengen
0
geplaatst: 20 december 2023, 11:04 uur
ZAP! schreef:
Ben ook een lading doodles 'kwijt' geraakt onlangs... echt zwaar klote. Maar ik ga (vooralsnog) geen bedrag neerleggen om het terug te halen. Ga wel nieuwe maken en ik heb nog wat kunnen achterhalen + ik heb gelukkig ook analoge doodles liggen.
Ai, wat is er bij jou gebeurd? Ook opeens schijfcalamiteiten?
M'n twee drives liggen nu bij een data recovery bureau, maar die vragen er doodleuk 1000 euro voor.
Dus ik ben al aan het kijken naar andere opties. M'n geluidjes terugkrijgen is me veel waard, maar pff.
0
geplaatst: 20 december 2023, 11:14 uur
voskat schreef:
Ai, wat is er bij jou gebeurd? Ook opeens schijfcalamiteiten?
Nope. Ik was in de veronderstelling dat ik een back-up had gemaakt en gooide dus zomaar een map met minstens honderden doodles de jiskefet in... een groot deel zal ik niet missen maar er zaten toch wel een aantal leuke tussen. Ik ben echter momenteel te gelukkig om er serieus om te malen.Ai, wat is er bij jou gebeurd? Ook opeens schijfcalamiteiten?
voskat schreef:
M'n twee drives liggen nu bij een data recovery bureau, maar die vragen er doodleuk 1000 euro voor. Dus ik ben al aan het kijken naar andere opties. M'n geluidjes terugkrijgen is me veel waard, maar pff.
Snappik. Ik ben een comp noob (duh), dus ik zou niet weten wat een goed alternatief zou zijn. Ik moet nu denken aan:M'n twee drives liggen nu bij een data recovery bureau, maar die vragen er doodleuk 1000 euro voor. Dus ik ben al aan het kijken naar andere opties. M'n geluidjes terugkrijgen is me veel waard, maar pff.
Groep Fosko - Van Iets Maken Word Je Blij (2020).
Succes ermee!
1
geplaatst: 20 december 2023, 11:27 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Nope. Ik was in de veronderstelling dat ik een back-up had gemaakt en gooide dus zomaar een map met minstens honderden doodles de jiskefet in... een groot deel zal ik niet missen maar er zaten toch wel een aantal leuke tussen. Ik ben echter momenteel te gelukkig om er serieus om te malen. Oh, maar heb je al wat recovery programmaatjes geprobeerd? Je hebt er genoeg goeie die (bijna) gratis zijn.
ReclaiMe
Recuva
(quote)
Snappik. Ik ben een comp noob (duh), dus ik zou niet weten wat een goed alternatief zou zijn. Ik moet nu denken aan:Groep Fosko - Van Iets Maken Word Je Blij (2020).
Succes ermee!
Dank!
0
geplaatst: 20 december 2023, 11:29 uur
voskat schreef:
Oh, maar heb je al wat recovery programmaatjes geprobeerd? Je hebt er genoeg goeie die (bijna) gratis zijn.
ReclaiMe
Recuva
Ja, ik had er een paar geprobeerd, zonder succes, en de laatste was aanvankelijk gratis, maar toen het echte werk nog moest beginnen, kreeg ik ineens een rekening gepresenteerd - toen heb ik ge-declined. Ik ga wel even kijken naar jouw suggesties, dankjewel! Oh, maar heb je al wat recovery programmaatjes geprobeerd? Je hebt er genoeg goeie die (bijna) gratis zijn.
ReclaiMe
Recuva

1
geplaatst: 20 december 2023, 11:31 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Ja, ik had er een paar geprobeerd, zonder succes, en de laatste was aanvankelijk gratis, maar toen het echte werk nog moest beginnen, kreeg ik ineens een rekening gepresenteerd - toen heb ik ge-declined. Ik ga wel even kijken naar jouw suggesties, dankjewel!
Ja, dat zijn nare streken..
Ik heb er een heel zwik geprobeerd en een paar daarvan waren zonder betaalmuur, maar ik weet niet meer zeker wélke dat waren. Geef niet op!
0
geplaatst: 20 december 2023, 11:41 uur
1
geplaatst: 20 december 2023, 11:48 uur
Die ReclaiMe die ik linkte is trouwens NIET geschikt...
Recuva is wel een goeie en gratis.
Check anders ook eens EaseUS
0
geplaatst: 20 december 2023, 11:57 uur
Die komt me bekend voor, van op het laatste moment een rekening presenteren. Ik ga nog wel even kijken, thanks again.
1
geplaatst: 23 december 2023, 10:45 uur
Het zal, voor het zoveelste jaar op een rij, een eenzame Kerst in mineur worden.
1) Alle mensen in mijn directe omgeving zijn ziek, één voor één positief op covid. Van milde symptomen tot compleet geradbraakt. 'k Leef sowieso al jaren redelijk afgezonderd en heb tal van mensen al lang niet meer gezien, mede omwille van het hoge risico in mijn geval, maar dit wil dus zeggen dat ze nu absoluut uit mijn buurt moeten blijven voor enige tijd. Gezellig weer.
2) De ernstige gezondheidsproblemen spelen non-stop parten en daarbovenop is het extra alert blijven, want de sluimerende myo- en pericarditis (de reden dat ik geen booster-vaccin meer mag krijgen) is weer aan 't opstoten sinds enkele dagen. Het zal vast weer een tijd aanslepen, 't worden nog interessante dagen.
3) De cognitieve problemen (sluimerende ontsteking hersenen) zijn ook al wekenlang op hun ambetants, wat maakt dat bv TV kijken énorm moeilijk is en lezen (boek, graphic novel) onmogelijk. Zowel qua crazy zichtproblemen als het onvermogen om enige concentratie aan de dag te brengen. Naast de opeenstapeling aan ziekte-symptomen. Gelukkig kan ik blind typen. Zelfs muziek is nu wel eens lastig. Ik vermoed ook ditmaal geen film(s), ooit mijn grootste passie, tijdens de feestdagen. Fingers crossed dan maar? Ik wil Klaus (Netflix) eindelijk kunnen zien!
4) Momenteel ben ik ook aan 't nadenken of ik al dan niet nog doorga met De Alternatieve Hitlijst. Dat was er dit jaar ook wel dikwijls te veel aan. En dan komt die intense finale er ook nog eens aan, dat is -zo bleek vorig jaar al- een enorm uitputtende uitdaging geworden voor 't hoofdje. Alsof je hersenen een marathon lopen met een handicap en een zware griep erbovenop.
Daarnaast ziet 2024 er ook gewoon niet goed uit. De verslechterende toestand maakt dat er tegen wil en dank grote beslissingen genomen moeten zullen worden. En dat gaat uiteraard niet over de leukste thema's. De steunactie loopt al lang voor geen meter meer, ... een jaar vol (nochtans te vermijden) stress en ongemak, dat staat nu al vast.
Enfin ... Doorgaans klaag ik niet graag, alles behalve zelfs. Soms moet het echter eens van je afgeschreven worden. Ook ik heb wel eens een zwak moment.
1) Alle mensen in mijn directe omgeving zijn ziek, één voor één positief op covid. Van milde symptomen tot compleet geradbraakt. 'k Leef sowieso al jaren redelijk afgezonderd en heb tal van mensen al lang niet meer gezien, mede omwille van het hoge risico in mijn geval, maar dit wil dus zeggen dat ze nu absoluut uit mijn buurt moeten blijven voor enige tijd. Gezellig weer.
2) De ernstige gezondheidsproblemen spelen non-stop parten en daarbovenop is het extra alert blijven, want de sluimerende myo- en pericarditis (de reden dat ik geen booster-vaccin meer mag krijgen) is weer aan 't opstoten sinds enkele dagen. Het zal vast weer een tijd aanslepen, 't worden nog interessante dagen.
3) De cognitieve problemen (sluimerende ontsteking hersenen) zijn ook al wekenlang op hun ambetants, wat maakt dat bv TV kijken énorm moeilijk is en lezen (boek, graphic novel) onmogelijk. Zowel qua crazy zichtproblemen als het onvermogen om enige concentratie aan de dag te brengen. Naast de opeenstapeling aan ziekte-symptomen. Gelukkig kan ik blind typen. Zelfs muziek is nu wel eens lastig. Ik vermoed ook ditmaal geen film(s), ooit mijn grootste passie, tijdens de feestdagen. Fingers crossed dan maar? Ik wil Klaus (Netflix) eindelijk kunnen zien!
4) Momenteel ben ik ook aan 't nadenken of ik al dan niet nog doorga met De Alternatieve Hitlijst. Dat was er dit jaar ook wel dikwijls te veel aan. En dan komt die intense finale er ook nog eens aan, dat is -zo bleek vorig jaar al- een enorm uitputtende uitdaging geworden voor 't hoofdje. Alsof je hersenen een marathon lopen met een handicap en een zware griep erbovenop.
Daarnaast ziet 2024 er ook gewoon niet goed uit. De verslechterende toestand maakt dat er tegen wil en dank grote beslissingen genomen moeten zullen worden. En dat gaat uiteraard niet over de leukste thema's. De steunactie loopt al lang voor geen meter meer, ... een jaar vol (nochtans te vermijden) stress en ongemak, dat staat nu al vast.
Enfin ... Doorgaans klaag ik niet graag, alles behalve zelfs. Soms moet het echter eens van je afgeschreven worden. Ook ik heb wel eens een zwak moment.
4
geplaatst: 23 december 2023, 10:54 uur
Herinner me dat er ergens een link was geplaatst voor die funding-actie; plaats die dan gewoon nog een keer. Hier of op een topic dat je aanmaakt.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
1
geplaatst: 23 december 2023, 11:08 uur
Heel vervelend om te horen esteban! Veel sterkte! En afschrijven kan inderdaad helpen!
* denotes required fields.