MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Mijn drumkit is uit 1989.
Een zwarte Premier Gold Serie dacht ik.
Twee Hangtoms, Floortom en een Ludwig snaredrum hout. ( die heb ik nu een jaar of 7)
Doet nog prima dienst.

buizen
bikkel2 schreef:
Mijn drumkit is uit 1989.
Een zwarte Premier Gold Serie dacht ik.
Twee Hangtoms, Floortom en een Ludwig snaredrum hout. ( die heb ik nu een jaar of 7)
Doet nog prima dienst.

Geweldig. Een Premier. Maar vroeg om de set-up. Welke snare?, 22"bass, toms 10", 12" en floortom 16" ofzoiets?
Zildjians?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/16/3b/59/163b59f29369f35e9ca890cc71d6ae44.jpg

Nu eens geen drumcover, maar nog veel beter nieuws: ik ben de drummer van het nieuwe death/doommetalgezelschap genaamd River of Souls!

Het debuutalbum genaamd Well of Urd (waar ik nog niet op meespeel) is af, en er is al een teaser te beluisteren:

Eind april zal ik de studio ingaan voor de opnames van een EP, dit zal mijn (studio)debuut met de band worden.

Allez, omdat ik sinds kort een piano heb.

Pianogefröbel

Een nieuwe drumvideo: In the Dreams of the Dead van Tribulation.

Nieuwe drumvideo: Cult of Luna - Finland

Twee nieuwe drumcovers!

blink-182 - Cynical

Napalm Death - Smash a Single Digit

In Muziek > Algemeen > welke magazines/webzines/blogs contacteer ik in Nederland voor reviews?:

hey, ik run het (nieuwe) Belgische platenlabel Mayway Records.
op stapel :
30 SEP 17 : Ugly Papas – Atomium Pluto
15 NOV 17 : Belgian Nuggets 90s-00s, vol. 1
16 FEB 18 : JtotheC – titel tba
16 MRT 18 : Gèsman – Olput Blues
15 MEI 18 : Belgian Nuggets 90s-00s, vol. 2

Ben behoorlijk ambitieus: met mijn releases wil ik ook voet aan de grond krijgen in Nederland: JtotheC en Gèsman worden gewéldige goede albums in het najaar.
In november komt vol. 1 van de compilatie-reeks 'Belgian Nuggets 90s-00s' waar ik onbekende(re) maar superieure Belgische rock-, pop- en elektro-songs, 20 tracks, 2LP/1CD op verzamel : wordt écht top!

De vraag : welke kranten, weekbladen, maandbladen, webzines, blogs, etc... kan ik best contacteren? Namen van journalisten (bij NRC bvb)? van reviewers? etc...

Alvast heel erg bedankt, mag ook met PM
T.

Bij Overig > Algemeen > Wie maakt zelf muziek?:

Ben eigenlijk wel benieuwd wie zoal zelf muziek maakt.
En wat voor stijl(en) zoal?
Zelf maak ik trouwens elektronische muziek onder de naam Tivolica (naam gaat trouwens wellicht nog veranderen).

Wil hier ook (als toevoeging) nog een videoclip van mijn muziek-act gaan plaatsen;

Voor meer zie en luister ook; www.tivolica.bandcamp.com en www.soundcloud.com/tivolica

Weer een nieuwe drumvideo:

Na al die drumcovers van andere nummers kan ik met trots een drum playthrough van de track Soilsorcerer van River of Souls presenteren, de band waar ik in speel. We zullen op 25 november op de Dutch Doom Days in Rotterdam spelen!

Vet hoor. Succes!

Oeioei, toch al geruime tijd niet meer op deze prachtsite geweest! Folkies aller landen, verenigt u!

Nieuwe video:

Bij Cat Power - Wanderer (2018):

erwinz; Sta me toe om wat opbouwende kritiek te geven, veel van je recensies geven me wel goeie tips qua muziek maar het valt me enorm hard op dat er nergens in geen enkele recensie de naam van een song wordt genoemd (qua favoriet of wat een song individueel betekent). Ik mis ergens een persoonlijke insteek en vaak leest het meer weg als een promopraat van de platenfirma. Op zich is de recensie zeker niet slecht geschreven (vooral deze geeft wel een goed beeld van hoe de plaat tot stand is gekomen en ook haar discografie passeert de revue maar dit soort zaken kan ik ook vinden op internet). De recensies hebben een meer algemene toon en ik mis gewoon een iets persoonlijkere insteek (zal wel aan mij liggen hoor).
Moet ik er ook meteen aan toevoegen dat je ook niet elke dag zo'n recensie kan schrijven en door je output van album besprekingen kan ik ook begrijpen dat je niet elke keer in detail over bepaalde songs kunt uitweiden. Het wordt dus wel gewaardeerd dat je al die muziek onder de aandacht brengt!

popstranger schreef:
erwinz; Sta me toe om wat opbouwende kritiek te geven, veel van je recensies geven me wel goeie tips qua muziek maar het valt me enorm hard op dat er nergens in geen enkele recensie de naam van een song wordt genoemd (qua favoriet of wat een song individueel betekent). Ik mis ergens een persoonlijke insteek en vaak leest het meer weg als een promopraat van de platenfirma. Op zich is de recensie zeker niet slecht geschreven (vooral deze geeft wel een goed beeld van hoe de plaat tot stand is gekomen en ook haar discografie passeert de revue maar dit soort zaken kan ik ook vinden op internet). De recensies hebben een meer algemene toon en ik mis gewoon een iets persoonlijkere insteek (zal wel aan mij liggen hoor).
Moet ik er ook meteen aan toevoegen dat je ook niet elke dag zo'n recensie kan schrijven en door je output van album besprekingen kan ik ook begrijpen dat je niet elke keer in detail over bepaalde songs kunt uitweiden. Het wordt dus wel gewaardeerd dat je al die muziek onder de aandacht brengt!

Ik wil de recensies niet te lang maken, maar begrijp je punt. Het is wel zo dat ik pas na veel vaker horen mijn favoriete songs aan kan wijzen

Ja, ik ben ook een muzikale veelvraat net als jij dus snap het ook wel. Probeer en wat mee te blijven en ook ruim tijd te spenderen met een album met als gevolg dat ik een ellenlange te beluisteren lijst heb maar geniet wel van het feit dat ik die lijst heb waaronder ook albums die ik via je blog ontdek dus waarvoor dank.

Nieuwe video: Vein - Doomtech

Weer een nieuwe drumcover: Kero Kero Bonito - Picture This

En nog gaver: een liveregistratie van River of Souls op de Dutch Doom Days!

Don Cappuccino schreef:
En nog gaver: een liveregistratie van River of Souls op de Dutch Doom Days!
Super tof, Don, je drumwerk klinkt on point! Hoe heb je het optreden zelf beleefd? Ik zie nu ook pas dat jullie een album met oa jouw drumwerk hebben uitgebracht. Gaaf dat het allemaal vorm heeft gekregen!

Masimo schreef:
Super tof, Don, je drumwerk klinkt on point! Hoe heb je het optreden zelf beleefd? Ik zie nu ook pas dat jullie een album met oa jouw drumwerk hebben uitgebracht. Gaaf dat het allemaal vorm heeft gekregen!

Thanks! Van te voren was ik echt zwaar zenuwachtig, aangezien de Dutch Doom Days toch best een status heeft. Die zenuwen waren snel weg toen ik achter het drumstel zat. Ik vond het optreden fantastisch (het publiek was enthousiast), de crew van Baroeg/Dutch Doom Days is namelijk tiptop in orde, waarbij je dus gelijk kunt focussen op een zo goed mogelijke show neerzetten. Tijdens een optreden raak ik langzaamaan echt in een ''zone'' waarbij je je compleet in je spel verliest. Ik kreeg in ieder geval genoeg complimenten over mijn spel na het optreden.

Ik ben pas begonnen met liedjes te maken. Het is eigenlijk meer voor de fun want ik weet dat ik niet goed kan rappen lol. Maar ik doe het graag en amuseer me ermee...
Ik maak zelf de beats van royalty free loops & samples die ik koop en plaats daar dan een eigen lyric op. Zoals ik al zei, ik ben een amateur, ik heb geen lessen voor zowel het beat maken als het rappen gevolgd... Ik heb momenteel 5 liedjes gemaakt waarvan er eentje op mijn Soundcloud staat.

Een nieuwe drumcover:

Dit nummer heeft geen drums, dus ik heb de drumpartij helemaal zelf in elkaar gezet.

Blastbeats! Koop hier uw blastbeats! (dit is een Oathbreaker drumcover)

De laatste drumcover van deze sessie: Brennisteinn van Sigur Rós!

In Opzoek naar producers!:

Ik ben opzoek naar mensen die hiphop/rap beats maken. Heb nog heel veel afgeschreven nummers op de plank liggen alleen zelf te weinig ervaring met het maken van beats. Ben of ken jij iemand die rap beats maakt? Contact mij even als je interessen hebt!

Als je Leo Zwart op zoekt op youtube of google(videos) zal je een paar van mij nummers tegen komen. (Duivelse Haze, Oog in oog, Mijn familie, Baby Lady)

Groetjes,

Leo Zwart

Arbeidsdeskundige
Paalhaas schreef:
Ik merk dat mijn eigen "recensies" een stuk korter zijn geworden. Meer functioneel en informatief dan echt uitwijdend. Het gros van de lange recensies is inderdaad niet erg boeiend, vele vervallen in holle frasen en algemeenheden. Dat completisme wat hier genoemd wordt is bij tijd en wijle inderdaad een doorn in het oog (al heb ik me er vast zelf ook nog wel eens schuldig aan gemaakt). Probeer bij een recensie niet een vast patroontje af te raffelen maar zeg gewoon wat je echt wil zeggen. Is dat in twee regels, prima; zijn het er honderd, ook goed!
Hier ben ik het helemaal mee eens. Zelf hou ik mijn recensies altijd heel kort. Het gaat erom welk gevoel een album mij geeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.