MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:

Gefeliciteerd!

Dat is tof, van harte muziekobsessie!

Thanks, alle instrumenten zelf ingespeeld, zelf gemixt en gemasterd

Mssr Renard
Een filmpje dat nu reeds alweer twee jaar oud is, maar ik heb nu pas het lef het te uploaden.
Deze is gemaakt middenin in de Covid-periode, met alle lockdowns en social distancing vandien. Ik bracht toen veel tijd door in mijn grote achtertuin: Waterland en in het bijzonder de Volgermeerpolder (+6 meter NAP).

Ik bespeeld hier in één van mijn GuDa-drums (gemaakt in Oekraïne).

Mssr Renard schreef:
...

Ik bespeeld hier in één van mijn GuDa-drums (gemaakt in Oekraïne).

(embed)
Klinkt heel experimenteel, met die wind als extra instrument.

Maar op zich:

Mssr Renard
ZAP! schreef:
(quote)
Klinkt heel experimenteel, met die wind als extra instrument.

Maar op zich:

Vroeger (tien jaar terug denk ik) nam ik dit soort zaken op met professionele studio-apparatuur, dan kun je met een plop-kap ook de wind filteren. Dan nam ik apart beeld en geluid op en mixte dat thuis af. Dat stond allemaal op mijn oude youtube-account, dat ik heb verwijderd toen ik digital suicide pleegde een jaar of twee/drie terug.

Maar de bouwers van de handpannen die ik heb, hebben nog wel materiaal van mij online staan:

Die laatste klinkt wat gejaagd, sorry daarvoor.

En dan mijn wereldberoemde hit:

Ponty Mython
Jij maakt zeker nog niet zo heel lang muziek he?

Ponty Mython schreef:
Jij maakt zeker nog niet zo heel lang muziek he?
Licht eens toe, als je wilt...? Wat vind je precies van wat?

Mijn toelichting: dit is geen muziek maken, maar (stukjes, geen hele songs) nabootsen in GarageBand, dus het zal niet optimaal klinken. Verder speel ik alleen een beetje gitaar en moet ik de drums en bas er zelf een beetje bij fantaseren.

Ponty Mython
ZAP! schreef:
(quote)
Licht eens toe, als je wilt...? Wat vind je precies van wat?

Mijn toelichting: dit is geen muziek maken, maar (stukjes, geen hele songs) nabootsen in GarageBand, dus het zal niet optimaal klinken. Verder speel ik alleen een beetje gitaar en moet ik de drums en bas er zelf een beetje bij fantaseren.

Ik heb een paar van je nummertjes geluisterd en de manier waarop je de geluiden arrangeert is nog vrij basic. Niks mis mee verder en vooral lekker verder blijven klooien! Elke muzikant is ergens begonnen.

In Muziek > Algemeen > Eigen muziek op YouTube:

Hallo MuMe-gebruikers,

naast dat ik graag met andermans muziek bezig ben, maak ik ook zelf muziek. Al jaren. Begin dit jaar besloot ik het maken van muziek eens goed aan te pakken. Ik heb in de loop van de jaren allerlei ideeen verzameld, en daar kunnen nog meer ideeen bij komen. Ik ben eens goed met zo'n idee aan de slag gegaan, en het resultaat is hier te beluisteren: https://www.youtube.com/watch?v=sf4Qv0dbxPU Ik werk nu aan een tweede nummer, en er zullen meer volgen.

Ik zou graag jullie eerlijke mening willen horen. Ik moet wel zeggen dat het op YouTube gezette nummer met een koptelefoon op goed klinkt en met het laptop-geluid een stuk minder ...

De ritmesectie ontbreekt. Zijn er mensen die bij mijn gitaar en zang (en eventueel toetsen, klappen met de handen, of wat maar allemaal precies) willen spelen op bas of op een drumstel?

Ik ben anderhalve maand geleden door een heel vreemde hard disk crash zo'n beetje alles kwijtgeraakt.
Ben er nog een beetje beduusd van, maar ik ben de boel weer voorzichtig bij elkaar aan het sprokkelen..

Hoop dat ik een paar van de demo's nog opnieuw kan maken, want daar zat wel echt wat leuks tussen.

Verder nog deze remix in anderhalf uur in elkaar geflikkerd:

Stream 100 gecs - mememe (Voskat Remix) by Voskat | Listen online for free on SoundCloud

Ponty Mython
Alwart schreef:
In Muziek > Algemeen > Eigen muziek op YouTube:

Hallo MuMe-gebruikers,

naast dat ik graag met andermans muziek bezig ben, maak ik ook zelf muziek. Al jaren. Begin dit jaar besloot ik het maken van muziek eens goed aan te pakken. Ik heb in de loop van de jaren allerlei ideeen verzameld, en daar kunnen nog meer ideeen bij komen. Ik ben eens goed met zo'n idee aan de slag gegaan, en het resultaat is hier te beluisteren: https://www.youtube.com/watch?v=sf4Qv0dbxPU Ik werk nu aan een tweede nummer, en er zullen meer volgen.

Ik zou graag jullie eerlijke mening willen horen. Ik moet wel zeggen dat het op YouTube gezette nummer met een koptelefoon op goed klinkt en met het laptop-geluid een stuk minder ...

De ritmesectie ontbreekt. Zijn er mensen die bij mijn gitaar en zang (en eventueel toetsen, klappen met de handen, of wat maar allemaal precies) willen spelen op bas of op een drumstel?

Ik vind de gitaarsectie best aardig, maar ik zou een nieuwe zanger nemen. Als je per se zelf wil zingen dan zou ik eens naar een goeie autotune of vocoder kijken. Iets als Antares Auto-Tune Pro of TAL-Vocoder. Ik versta er bovendien geen klap van, want er zit teveel echo/reverb op en ligt te zacht in de mix. De gitaarsolo rond 2:35 bevat enkele tonen die out of key zijn en vloeken met de rest. Hoe bevalt de Focusrite btw?

Ik zou er nog wat meer tijd aan besteden.

Mssr Renard
Ponty Mython schreef:
(quote)

Ik vind de gitaarsectie best aardig, maar ik zou een nieuwe zanger nemen. Als je per se zelf wil zingen dan zou ik eens naar een goeie autotune of vocoder kijken. Iets als Antares Auto-Tune Pro of TAL-Vocoder. Ik versta er bovendien geen klap van, want er zit teveel echo/reverb op en ligt te zacht in de mix. De gitaarsolo rond 2:35 bevat enkele tonen die out of key zijn en vloeken met de rest. Hoe bevalt de Focusrite btw?

(quote)

Volgens mij is het een delay. En door die delay loopt het tempo ook niet goed. Een delay moet wel goed ingesteld worden. Nu is het net of ik twee songs door elkaar heen hoor.

Mijn advies is, om minder tot geen effecten te gebruiken. In de gitaarsolo zit ook een chorus die ervoor zorgt dat het out-of-key klinkt. (less is more)

Verder is het wel een lekkere uptempo rocksong. Ik denk dat deze in een bandsetting nog best een lekkere beuker kan worden. Succes ermee.

Mssr Renard
voskat schreef:
Ik ben anderhalve maand geleden door een heel vreemde hard disk crash zo'n beetje alles kwijtgeraakt.
Ben er nog een beetje beduusd van, maar ik ben de boel weer voorzichtig bij elkaar aan het sprokkelen..

Hoop dat ik een paar van de demo's nog opnieuw kan maken, want daar zat wel echt wat leuks tussen.

Verder nog deze remix in anderhalf uur in elkaar geflikkerd:

Stream 100 gecs - mememe (Voskat Remix) by Voskat | Listen online for free on SoundCloud

Dat is allemaal nog best knap gedaan. Het is echt mijn muziek niet, dus ik heb er geen verstand van, maar dit klinkt denk ik wel goed.

Ponty Mython schreef:
(quote)

Ik zou het best nog wat meer kunnen aankleden, maar ik hou eigenlijk wel van de droge lo-fi chaos van oudere gecs.

Wat had jij in gedachte?

Ponty Mython
voskat schreef:
(quote)

Ik zou het best nog wat meer kunnen aankleden, maar ik hou eigenlijk wel van de droge lo-fi chaos van oudere gecs.

Wat had jij in gedachte?

Dat melodietje wat je erin gooit rond 1:02 vloekt heel erg met de rest. Volgens mij is het ook een andere toonhoogte. Tegen het einde, rond 1:56 heeft ie wel (soms) weer de juiste toonhoogte. Ik zou 'm eruit halen, maar als je m wil behouden dan zou ik m ook wat meer in de mix verbergen.

Mssr Renard schreef:
Dat is allemaal nog best knap gedaan. Het is echt mijn muziek niet, dus ik heb er geen verstand van, maar dit klinkt denk ik wel goed.

Thx
Ik heb alleen de vocals gebruikt van het origineel. De rest zelf gebakken.

(Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen drumloops gebruiken.. vind het veel leuker om dat zelf beat voor beat te programmeren. )

Ponty Mython schreef:

Dat melodietje wat je erin gooit rond 1:02 vloekt heel erg met de rest. Volgens mij is het ook een andere toonhoogte. Tegen het einde, rond 1:56 heeft ie wel (soms) weer de juiste toonhoogte. Ik zou 'm eruit halen, maar als je m wil behouden dan zou ik m ook wat meer in de mix verbergen.

Het mooie is dat het mág vloeken.

Wat de toon betreft: ik heb nog eens geluisterd, maar ik merk het niet zo. Het wiebelt een beetje, maar soms vind ik het wel lekker als iets net op het randje ligt en er steeds af dreigt te donderen.

Ponty Mython schreef:
Ik heb een paar van je nummertjes geluisterd en de manier waarop je de geluiden arrangeert is nog vrij basic. Niks mis mee verder en vooral lekker verder blijven klooien! Elke muzikant is ergens begonnen.
Nogmaals: het zijn geen nummertjes, maar stukjes die ik op gitaar bedenk en vervolgens met GarageBand probeer na te bootsen. Zo krijg ik een beeld van hoe het binnen een maatsoort past en kan ik daarbinnen wat arrangeren, incl. drums en bas. Maar 'manier waarop' 'geluiden arrangeren' en 'basic', daar kan ik helaas niks mee, sorry.

Ik kwam erachter dat je zelf hier ook wel eens muziek gepost had, maar dat is allemaal verdwenen. Ben je er nog mee bezig en heb je ergens nog iets te luisteren misschien?

voskat schreef:
Ben er nog een beetje beduusd van, maar ik ben de boel weer voorzichtig bij elkaar aan het sprokkelen.
Sneu werk is dat.

Ik moet hierbij denken aan Charli XCX, maar ik ben er verder niet in thuis. Klinkt mij heel leuk in de oren.

voskat schreef:
Het mooie is dat het mág vloeken.

Klinkt prima zo.

Ik zou vooral niet luisteren naar Ponty Mython.

Ponty Mython
ZAP! schreef:
Ik kwam erachter dat je zelf hier ook wel eens muziek gepost had, maar dat is allemaal verdwenen. Ben je er nog mee bezig en heb je ergens nog iets te luisteren misschien?

Ik heb er al een tijdje vrij weinig mee gedaan, maar ik zal eens een nummertje naar mijn Soundcloud uploaden.

Kronos schreef:
(quote)

Klinkt prima zo.

Ik zou vooral niet luisteren naar Ponty Mython.

Misschien je koptelefoon dan eens opzetten, dan hoor je meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.