De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
1
lambfv2
geplaatst: 28 september 2021, 00:21 uur
2006, zat ik toen al hier? fcking hell, dat is een tijd geleden.
4
geplaatst: 6 oktober 2021, 22:19 uur
Zelf ben ik ooit begonnen met drummen (rond mijn 17e), vervolgens overgegaan op gitaar en op den duur raakte ik steeds meer geïnteresseerd ook in het maken van muziek op en via de computer.
Weet eigenlijk niet zo goed of ik mezelf nu als muzikant (ben niet bepaald een 'virtuoos') of misschien iets meer als (hobby-amateur) producer moet beschouwen; haha.
In elk geval ben ik erg graag met muziek bezig en verder vind ik het volgende ook erg leuk; synthesizer, basgitaar, percussie, didgeridoo en af en toe ook zang (soms via vocoder).
Heb zowel een gitaar-achtige act; Hega, als een soort van elektronische muziek-act; Gardens Of Hega.
Allebei solo.
In een band spelen vind ik ergens best leuk, maar de laatste jaren is het er niet echt meer van gekomen.
Onlangs heb ik ook nog een mini-gitaar-album uitgebracht;
Visions Of Humanity | Hega - hega.bandcamp.com
Deze staat ook hier op musicmeter;
Hega - Visions of Humanity (2021) - MusicMeter.nl
Weet eigenlijk niet zo goed of ik mezelf nu als muzikant (ben niet bepaald een 'virtuoos') of misschien iets meer als (hobby-amateur) producer moet beschouwen; haha.
In elk geval ben ik erg graag met muziek bezig en verder vind ik het volgende ook erg leuk; synthesizer, basgitaar, percussie, didgeridoo en af en toe ook zang (soms via vocoder).
Heb zowel een gitaar-achtige act; Hega, als een soort van elektronische muziek-act; Gardens Of Hega.
Allebei solo.
In een band spelen vind ik ergens best leuk, maar de laatste jaren is het er niet echt meer van gekomen.
Onlangs heb ik ook nog een mini-gitaar-album uitgebracht;
Visions Of Humanity | Hega - hega.bandcamp.com
Deze staat ook hier op musicmeter;
Hega - Visions of Humanity (2021) - MusicMeter.nl
3
lambfv2
geplaatst: 19 oktober 2021, 21:58 uur
Cool!
Hier is wat van mijn muziek te beluisteren:
https://f4.bcbits.com/img/a2973246191_16.jpg
walterkhan.bandcamp.com
Hier is wat van mijn muziek te beluisteren:
https://f4.bcbits.com/img/a2973246191_16.jpg
walterkhan.bandcamp.com
0
lambfv2
geplaatst: 27 oktober 2021, 21:38 uur
Nu staat ook mijn tape op de site! Wohoo iedereen stemmen pls k thx bye.
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 oktober 2021, 22:08 uur
Jij zal Emptyset ook wel kunnen waarderen, aan je muziek te horen.
1
geplaatst: 28 oktober 2021, 17:57 uur
Mijn knip- en plakwerk blijkt inspirerend te zijn in benevelde toestand - ook goed!
(foto's / -manipulaties ook zelf gedaan, wie herkent toevallig de locatie?)
1
geplaatst: 1 januari 2022, 18:45 uur
Het blijkt dat ik een soort van een vorm van glitch maak.
Dit zou het meest sprekende voorbeeld zijn volgens mij:
Stream split seconds by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
Dit zou het meest sprekende voorbeeld zijn volgens mij:
Stream split seconds by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
1
Mssr Renard
geplaatst: 1 maart 2022, 11:43 uur
Hier een wat oudere video van mij, waarin ik de Rav Vast -steeltonguedrum bespeel. Een Russisch instrument, dat gemaakt is in Perm. De beste mensen die achter dit instrument zitten, zijn nu dus ook slachtoffer van de sancties.
En hier een wat oudere video van mij, waarin ik de GuDa steeltonguedrum bespeel. Een Oekraiens instrument, van een absurd sympathieke man (Dmitrii Gubarev), waarmee ik fijn heb gemaild, en ik hoop echt dat het goed met hem gaat nu.
De beste man adverteert zelfs met mijn video's en laat ook een foto zien van een set-up, waarbij ik een Nederlandse, Oekraiense en Russische tonguedrum had gecomnineerd samen met latin-percussion. Muziek kent geen grenzen.
En hier een wat oudere video van mij, waarin ik de GuDa steeltonguedrum bespeel. Een Oekraiens instrument, van een absurd sympathieke man (Dmitrii Gubarev), waarmee ik fijn heb gemaild, en ik hoop echt dat het goed met hem gaat nu.
De beste man adverteert zelfs met mijn video's en laat ook een foto zien van een set-up, waarbij ik een Nederlandse, Oekraiense en Russische tonguedrum had gecomnineerd samen met latin-percussion. Muziek kent geen grenzen.
1
geplaatst: 1 maart 2022, 11:50 uur
Frunniksels en liedjes, nieuw en oud:
The Ship
mask rose knife
Never Meant 2
Die laatste is de meest recente. Er zit wel ehh.. evolutie in.
The Ship
mask rose knife
Never Meant 2
0
Mssr Renard
geplaatst: 1 maart 2022, 11:52 uur
Ik denk eraan om deze hobby weer op te pakken. Ik heb twee pannen verkocht (2 Rav Vast's) maar heb nog 3 GuDa-drums en 1 dubbelzijdige steeltonguedrum, gemaakt van twee tegen elkaar gelaste gas-tanks. Erg bijzonder.
Ik denk eraan om een handpan (of twee) erbij te kopen, maar dan moet ik het ook echt gaan spelen, en iet stof laten happen op de boekenkast, waar ze nu staan.
Ik denk eraan om een handpan (of twee) erbij te kopen, maar dan moet ik het ook echt gaan spelen, en iet stof laten happen op de boekenkast, waar ze nu staan.
1
Mssr Renard
geplaatst: 1 maart 2022, 11:55 uur
voskat schreef:
The Ship
mask rose knife
Never Meant 2
The Ship
mask rose knife
Never Meant 2
Dan vind ik de laatste juist een beetje het minst leuk. De eerste klinkt wel leuk electro-waverig. Maar het gaat hier natuurlijk om mijn muzikale voorkeur, niet om de kwaliteit.
1
geplaatst: 1 maart 2022, 11:59 uur
Mssr Renard schreef:
Ik denk eraan om deze hobby weer op te pakken. Ik heb twee pannen verkocht (2 Rav Vast's) maar heb nog 3 GuDa-drums en 1 dubbelzijdige steeltonguedrum, gemaakt van twee tegen elkaar gelaste gas-tanks. Erg bijzonder.
Doen! Je eigen instrumenten maken is sws ongelooflijk gaaf.
Ik heb actief muziek maken door allerlei omstandigheden (leven) zeven jaar vrijwel helemaal links laten liggen, maar ben er sinds vorig jaar weer mee bezig. Daarvoor moest ik wel echt door een muur breken.
Op een bepaald punt durfde ik gewoon m'n DAW's niet meer te openen. En je moet als schrijver ook niet naar een blanco vel papier blijven staren.
Blij dat ik weer stomme geluiden kan maken.

1
geplaatst: 1 maart 2022, 12:02 uur
Mssr Renard schreef:
Dan vind ik de laatste juist een beetje het minst leuk. De eerste klinkt wel leuk electro-waverig. Maar het gaat hier natuurlijk om mijn muzikale voorkeur, niet om de kwaliteit.
Dank je voor het luisteren!
Haha, die laatste hangt van zoveel verschillende genres aan elkaar.. ik weet niet precies wat ik ermee aanmoet.
Die eerste vind ikzelf wel één van m'n beste. Beetje M83 ook.
2
Mssr Renard
geplaatst: 1 maart 2022, 12:11 uur
voskat schreef:
Haha, die laatste hangt van zoveel verschillende genres aan elkaar.. ik weet niet precies wat ik ermee aanmoet.
(quote)
Wat spelen met DAW's (ik geloof dat ik Mule ofzoiets gebruikte), plugins en midi-apparatuur betreft ben ik tot dusver gekomen, en daar ben ik nog best trots op:
Bee Free, Fly Free | Monsieur Renard - monsieurrenard.bandcamp.com
1
geplaatst: 1 maart 2022, 22:00 uur
Mssr Renard schreef:
Wat spelen met DAW's (ik geloof dat ik Mule ofzoiets gebruikte), plugins en midi-apparatuur betreft ben ik tot dusver gekomen, en daar ben ik nog best trots op:
(quote)
Waaa, gaaf dit. De verschillende moods.
Mule zegt me zo gauw niks. Ben altijd benieuwd naar nieuwe waren..
1
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 16:07 uur
Ik kom er net achter dat er ook muziek op Soundcloud staat toen ik nog drummer/washboard-speler was bij het duo Brian Sydney & The Washboard Kid.
De songs op soundcloud klinken nog best wel lekker eigenlijk. We waren een duo, dus ritmisch schort er nog wel een beetje aan hier en daar, maar het gaat om de lol en de rauwe sound bevalt me wel:
Stream 01 SHUFFLE THAT BLUES AWAY - BSWK by BrianSydney&WashboardKid | Listen online for free on SoundCloud
Stream 04 WALKIN'BLUES - BSWK by BrianSydney&WashboardKid | Listen online for free on SoundCloud
De songs op soundcloud klinken nog best wel lekker eigenlijk. We waren een duo, dus ritmisch schort er nog wel een beetje aan hier en daar, maar het gaat om de lol en de rauwe sound bevalt me wel:
Stream 01 SHUFFLE THAT BLUES AWAY - BSWK by BrianSydney&WashboardKid | Listen online for free on SoundCloud
Stream 04 WALKIN'BLUES - BSWK by BrianSydney&WashboardKid | Listen online for free on SoundCloud
0
geplaatst: 11 april 2022, 19:20 uur
Gisteravond laat een 'riffje' op de ak. gitaar bedacht en met GarageBand bij benadering geïmiteerd:
Stream Summin'; by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
Stream Summin'; by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
0
geplaatst: 13 april 2022, 16:39 uur
Nog eentje, een wat oudere riff (1 of 2 jaar oud). Met bas en drums dit keer. De titel heb ik gejat van een begenadigd songschrijver:
-edit- met nieuwe poging baspartijen:
Stream Lick My Lovepump by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
-edit- met nieuwe poging baspartijen:
Stream Lick My Lovepump by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
1
geplaatst: 25 april 2022, 16:24 uur
Zonder bas, daar ben ik nog mee bezig:
Stream Hayseed by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
Stream Hayseed by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
2
BrotherJohn
geplaatst: 25 april 2022, 17:18 uur
Oké, ik ook eens wat, alhoewel ik m'n probeersels denk ik beter voor me kan houden. Een liedje van meer dan 60 jaar geleden sampletje voor sampletje heropgebouwd, met een soort van 70's orgelsolo aan het eind, alleen dat deel klinkt nog enigszins geslaagd vind ikzelf. Gemaakt met soort van tracker software Rytmik Studio waar ook een uitgebreide sample library bij zit.
Stream Del Shannon - Runaway (instrumental cover) by brotherjohn | Listen online for free on SoundCloud
Stream Del Shannon - Runaway (instrumental cover) by brotherjohn | Listen online for free on SoundCloud
0
geplaatst: 25 april 2022, 17:51 uur
Leuk, BrotherJohn! Dus het is knip- en plakwerk? Dat is eigenlijk wat ik ook doe, al zijn de laatste posts wel van stukjes die ik zelf bij elkaar heb bedacht op gitaar. Drums en bas komt er in GarageBand bij m.b.v. van een standaard sound en de piano roll.
1
BrotherJohn
geplaatst: 25 april 2022, 17:58 uur
Nou, in mijn geval is het goed luisteren naar hoe het oorspronkelijke nummer in elkaar zit en het dan digitaal namaken (lees: gepuzzel om elke noot op de juiste plek te zetten en af te mixen). De eerste stap bij mij is samples uitkiezen en zo editen dat het wat bij elkaar past. Ik was onlangs een eindje op weg met de eerste minuut van Talk Talk - Happiness Is Easy (drums, vooral veel percussie en wat spaarzame pianoklanken), het tussenresultaat was heel gaaf maar het bleek uiteindelijk een te lastige opgave omdat het nummer nog onregelmatiger / onsamenhangender in elkaar zit dan ik vooraf dacht, als het complex wordt heb je er eigenlijk tablatuur bij nodig maar dan ben je meer datatypist en gaat de lol er vanaf. Ik heb niet het geduld om dagen aan een nummer te werken, dus kies ik vaak wat oude kortere melodieuzere nummers waar ik na een paar uur een eind aan kan breien.
0
geplaatst: 25 april 2022, 18:32 uur
Knap werk. Op gehoor heb ik vrij zeldzaam wel wat riffs en dingetjes kunnen uitzoeken, maar daar had ik meer frustratie dan lol van. Ik ben in het verleden wel heel veel met losse samples in de weer geweest. Dus noot voor noot een riff, baslijn of drumritme opbouwen, zo nodig variëren en zo 'nieuwe' nummers in elkaar zetten. Daar ben ik jaaaren mee bezig geweest, met zo'n dik 20 'albums' als resultaat. Maar waar ik de laatste weken mee bezig ben, is een nieuwe richting voor mij.
1
geplaatst: 26 april 2022, 19:12 uur
0
geplaatst: 9 mei 2022, 16:22 uur
Stream ODD2C by action of worms | Listen online for free on SoundCloud.
Het is allemaal een beetje houterig, maar zo leg ik wel ideeën vast en weet ik een beetje hoe het schema zit.
Het is allemaal een beetje houterig, maar zo leg ik wel ideeën vast en weet ik een beetje hoe het schema zit.
* denotes required fields.