De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2020, 17:01 uur
Ik weet dat de ruimte tussen de bovenste twee lijnen een E is, de dunste open snaar op de gitaar - als ik me niet vergis. Het is lang geleden dat ik probeerde noten te lezen, en heb het dus nooit doorgezet.
Ga later even luisteren Kronos. -edit- leuk stuk. Zelf heb ik ooit met Cakewalk Apprentice zitten knutselen, het probleem blijft dat het geluid 'gemaakt' aanhoort. Maar het blijft ook leuk om te doen. Eén keer heb ik een compliment gekregen voor een soort van mash-up (zie comment via de link) van een heuse muzikant. Needless to say, dat maakte mijn dag helemaal goed, al vond ik zelf een andere mash-up verreweg de betere.
Ga later even luisteren Kronos. -edit- leuk stuk. Zelf heb ik ooit met Cakewalk Apprentice zitten knutselen, het probleem blijft dat het geluid 'gemaakt' aanhoort. Maar het blijft ook leuk om te doen. Eén keer heb ik een compliment gekregen voor een soort van mash-up (zie comment via de link) van een heuse muzikant. Needless to say, dat maakte mijn dag helemaal goed, al vond ik zelf een andere mash-up verreweg de betere.
1
geplaatst: 27 september 2020, 17:44 uur
ZAP! schreef:
Zelf heb ik ooit met Cakewalk Apprentice zitten knutselen, het probleem blijft dat het geluid 'gemaakt' aanhoort.
Zelf heb ik ooit met Cakewalk Apprentice zitten knutselen, het probleem blijft dat het geluid 'gemaakt' aanhoort.
Het geluid lijkt inderdaad op niet veel. Op de stereo afgespeeld gaat het wel maar inderdaad, een digitale sopraan kan dan wel zonder probleem op haar eentje meerstemmig zingen, het klinkt niet erg menselijk. Een beetje fantasie van hoe het zou kunnen klinken is nodig.
Maar ik vind dit veel leuker dan het geploeter met die Roland. Op gitaar ben ik geen held dus veel mogelijkheden had ik daar niet. Ik vind muziek schrijven veel leuker dan spelen. Met dit laatste werkje heb ik me weer goed geamuseerd.
Ik zal straks eens naar je mash-up luisteren. Nu staat het requiem van Fauré op.
1
geplaatst: 27 september 2020, 17:50 uur
Kronos schreef:
Een beetje fantasie van hoe het zou kunnen klinken is nodig.
Voor zover ik dat van mezelf kan zeggen: ik heb een hele berg aan fantasie en kan me bij jouw stuk zeker wat voorstellen. Een beetje fantasie van hoe het zou kunnen klinken is nodig.

1
geplaatst: 27 september 2020, 18:35 uur
Leuk, die mash-ups ZAP! De gekte doet me wat denken aan Mr. Bungle.
De mash-up van Black Sabbath die er door YouTube automasch achter kwam heb ik vrij snel afgezet. Was me iets teveel drukte.
De mash-up van Black Sabbath die er door YouTube automasch achter kwam heb ik vrij snel afgezet. Was me iets teveel drukte.

0
geplaatst: 27 september 2020, 18:40 uur
Hehe, die BS mash-up heb ik ook nog een versie van met flarden Homer Simpson erin verwerkt op YT staan, die zal ik je dan maar afraden. Maar thanks!
2
geplaatst: 6 oktober 2020, 18:48 uur
Hoe langer ik aan iets werk hoe lastiger het blijkt te worden om het te delen. Het maakt me weinig uit wat mensen vinden van een muziekje dat op een avond in elkaar gestoken is. Maar de afgelopen vijf dagen heb ik ongeveer elk vrij uur van de dag zitten werken aan een deel voor strijkkwartet. De basis was er vrij snel maar het middenstuk vroeg om uitbreiding. Daarna nog enkele dagen zoet geweest met bijschaven want het bleek vol met foutjes te zitten. De cello die te laat mee inviel, gebroken noten aan elkaar lassen omdat ze in een beweging gespeeld moeten worden (waarbij noten die dan eenvoudiger geschreven konden worden weer aangepast moesten worden in de partituur), de altviool die een toon net te lang aanhield, dynamiek wijzigen enz. Vaak kleine foutjes die pas hoorbaar werden door te concentreren op een bepaald instrument in het geheel. Nog maar eens beluisteren en controleren, aanpassen en weer beluisteren. Misschien honderd keren. Er leek geen einde aan te komen. Ik denk dat het klaar is maar zeker ben ik niet. En misschien wil ik nog wel andere delen maken.
In plaats van het nu snel op het internet te kwakken wacht ik nog maar af.
In plaats van het nu snel op het internet te kwakken wacht ik nog maar af.
6
Mssr Renard
geplaatst: 15 november 2020, 11:04 uur
Deze video is van mijn oude account geript, zonder mijn toestemming.
Het kanaal waarop deze nu beschikbaar is, is niet van mij. Maar toch leuk dat iemand de moeite heeft genomen, een video van mij te 'stelen'.
Het kanaal waarop deze nu beschikbaar is, is niet van mij. Maar toch leuk dat iemand de moeite heeft genomen, een video van mij te 'stelen'.
2
geplaatst: 20 november 2020, 18:35 uur
Lang niet alle componisten schreven een pianotrio en ze behoren niet tot de bekendste werken. Maar ik vind de combinatie van viool, cello en piano erg mooi. Rijker dan een sonate en vloeiender dan een strijkkwartet. Het beste van twee werelden. Vergelijkbaar met het mooie geluid en de souplesse van een 3-cylinder Triumph. Maar ik hoop wel dat het stukje waar ik de afgelopen maand aan heb gewerkt muzikaler klinkt.
Het bestaat uit twee delen.
- Allegretto
- Andante
Veel luisterplezier aan wie het wil horen.
Het bestaat uit twee delen.
- Allegretto
- Andante
Veel luisterplezier aan wie het wil horen.
3
Mssr Renard
geplaatst: 21 november 2020, 17:36 uur
Ik zat nog wat te zoeken op youtube of er nog meer filmpjes van mijn handpan-dagen online staan.
Ik kwam op het account van de bouwer van de GuDa-drum. Deze had met mijn toestemming wat filmpjes van mij online. Niet erg dus.
Ik kwam op het account van de bouwer van de GuDa-drum. Deze had met mijn toestemming wat filmpjes van mij online. Niet erg dus.
4
geplaatst: 4 december 2020, 12:38 uur
Sinds een jaar of tien speel ik keyboards en synthesizers in een symfonische/progressieve metal band genaamd Armed Cloud, waar ik ook het grootste deel van het materiaal voor schrijf. Onlangs onze derde plaat uitgebracht, en daar is deze track van (die ik overigens niet geschreven heb).
1
Mssr Renard
geplaatst: 4 december 2020, 16:41 uur
The_CrY schreef:
Sinds een jaar of tien speel ik keyboards en synthesizers in een symfonische/progressieve metal band genaamd Armed Cloud, waar ik ook het grootste deel van het materiaal voor schrijf. Onlangs onze derde plaat uitgebracht, en daar is deze track van (die ik overigens niet geschreven heb).
(embed)
(embed)
Ik bedacht mij net, nou die toetsen vind ik het beste aan de muziek. De zang wat minder (persoonlijke smaak). Verder gewone puike progmetal, doet me wat denken aan Labyrinth en Eldritch, maar ik ben al jaren niet meer up-to-date.
Knap en klinkt erg professioneel. Fijn dat er nog steeds muziek bestaat met synth-solo's.
2
geplaatst: 22 december 2020, 18:01 uur
Ik heb zelf afgelopen maand een nieuw album uitgebracht als 'Pino Nwar'. Lo-fi indie, alles is zelf geschreven, ingespeeld en opgenomen in mijn slaapkamertje. Voor wie geïnteresseerd is: https://open.spotify.com/album/4UehOXFz8AZ9obIGDt6wRy?si=5nKWNF3QToCBb486QaPENw
0
geplaatst: 22 december 2020, 18:34 uur
Jus d'orange - en voor degenen die geen spotify hebben, is daar nog een andere optie voor? Op YT vind ik slechts Pino belt Aart op. 

1
geplaatst: 22 december 2020, 19:07 uur
Oei, het staat op spotify, Apple Music, iTunes en Deezer, maar inderdaad niet op youtube...
3
geplaatst: 28 december 2020, 18:31 uur
3
geplaatst: 1 januari 2021, 18:31 uur
4
geplaatst: 2 januari 2021, 18:43 uur
Let je op, Johnny Marr? Nieuwe drum cover: Deafheaven - Honeycomb, album: Ordinary Corrupt Human Love (2018)
1
geplaatst: 16 januari 2021, 00:55 uur
OotF by action of worms | Free Listening on SoundCloud
Tweemaal een akkoordenprogressie van een oud liedje.
Tweemaal een akkoordenprogressie van een oud liedje.
2
geplaatst: 8 september 2021, 11:11 uur
Ik heb er eens (heel simplisties) een clipje bij gefabriceerd:
(drums: boss drummachien, met een effectje erop. gitaar: piano roll in een of ander programmaatje, ook met een effect erop. zang: een russisch of aanverwant koor, weet niet meer van welke Kruidvat-cd)
(drums: boss drummachien, met een effectje erop. gitaar: piano roll in een of ander programmaatje, ook met een effect erop. zang: een russisch of aanverwant koor, weet niet meer van welke Kruidvat-cd)
0
geplaatst: 8 september 2021, 11:38 uur
ZAP! schreef:
zang: een russisch of aanverwant koor, weet niet meer van welke Kruidvat-cd
zang: een russisch of aanverwant koor, weet niet meer van welke Kruidvat-cd
Ik denk dat Enigma daar ook regelmatig langs gaat

0
geplaatst: 8 september 2021, 11:41 uur
1
geplaatst: 8 september 2021, 11:47 uur
Laat het je vooral niet ontmoedigen, louter m'n eerste gedachte toen het koor erin kwam

0
geplaatst: 8 september 2021, 11:52 uur
Poles Apart schreef:
Laat het je vooral niet ontmoedigen, louter m'n eerste gedachte toen het koor erin kwam
Ben al heel lang niet meer op die manier bezig met muziek maken, dit is al van 2001 of zoiets. Maar nee, if i had a penny for every opmerking die ik als ontmoedigend had kunnen ervaren... Laat het je vooral niet ontmoedigen, louter m'n eerste gedachte toen het koor erin kwam

2
Jeve
geplaatst: 8 september 2021, 18:24 uur
Ooit op de lagere school blokfluit gehanteerd; blijkbaar niet mijn ding indertijd, ook nu niet - ik heb er geen actieve herinnering aan.
Op middelbare school muziekles gehad; tijdens klassikale zangles vaak uit deze les gestuurd - leraar dacht dat ik met opzet geen toon kon houden...
Als jongvolwassene wel gepoogd vocale kwaliteiten te ontwikkelen middels klassieke prive-zangles; graag aankruisen wat van toepassing is:
Geschikt □
Niet geschikt X

Muziek beluisteren daarentegen is geen probleem.

Op middelbare school muziekles gehad; tijdens klassikale zangles vaak uit deze les gestuurd - leraar dacht dat ik met opzet geen toon kon houden...

Als jongvolwassene wel gepoogd vocale kwaliteiten te ontwikkelen middels klassieke prive-zangles; graag aankruisen wat van toepassing is:
Geschikt □
Niet geschikt X

Muziek beluisteren daarentegen is geen probleem.

2
geplaatst: 9 september 2021, 14:46 uur
Toen ik op de middelbare school zat zong ik in het schoolkoor, een mix van klassiek en pop. Ik zing nu alweer zo'n 5 jaar bij een popkoor als sopraan, de liedjes zijn minder uitdagend dan klassiek maar het is wel gezellig.
Verder heb ik een poging gedaan tot gitaar spelen (niet succesvol) en sinds kort pruts ik wat met een keyboard.
Verder heb ik een poging gedaan tot gitaar spelen (niet succesvol) en sinds kort pruts ik wat met een keyboard.
1
lambfv2
geplaatst: 28 september 2021, 00:19 uur
lambf schreef:
geplaatst: 19 november 2006, 18:51 uur
Ik heb 3 jaar hoorn gespeelt, maar opeens had ik er helemaal geen zin meer in. (toen moest ik nog wel een half jaar ermee doorgaan
omdat je per halfjaar moet betalen)
geplaatst: 19 november 2006, 18:51 uur
Ik heb 3 jaar hoorn gespeelt, maar opeens had ik er helemaal geen zin meer in. (toen moest ik nog wel een half jaar ermee doorgaan
omdat je per halfjaar moet betalen) En nu maak ik noise. Nog steeds. Jezus.
* denotes required fields.