MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic

zoeken in:
je snapt het niet, jammer.

Gelukkig kan ik onder alle omstandigheden genieten van muziek. Op een feestje zelfs van muziek die ik thuis never zal opzetten.

De audiofiele hobby impliceert vooral dat ik extra kan genieten van muziek die in al haar facetten fantastisch wordt weergegeven. De kick om net dat ene tingeltje of detail te horen. Vergelijk het met een concert. Een galmbak die vreselijk klinkt of een zaal waar de artiest of band volledig uit de verf komt. Dat surplus zoek ik ook in de weergave van mijn muziek thuis. Extra genieten zeg maar.

Van A naar B rijden en genieten van de reis is fantastisch. Vond het nog leuker om dat met een gave Ford Mustang te doen (mijn overweging en portemonnee)

En laten we ook niet de diffractie/bafflestep vergeten te bespreken. Heel belangrijk voor een goede weergave.
Speaker baffle design, diffraction and baffle step | Audio Judgement - audiojudgement.com

Sommige dingen moet je gewoon aan anderen overlaten. Mijn vorige woning was een huis uit ca 1890, redelijk onderhoudsgevoelig dus, en daar is aardig wat aan gedaan, in de loop der tijd - stucen: ooit geprobeerd, geen succes. Zelf ooit een deel van het dakbeschot gerepareerd, kleine modificaties aan de elektra, maar nimmer gewerkt aan gas- of waterleiding. Wanneer iets niet in je "comfort zone" ligt, kan je het beter aan anderen overlaten. Zo ook met bouwen van luidsprekers o.m, tenminste voor mij.

En muziek in auto is iets heel anders qua context (plaats) en behoefte dan a la maison: in de auto is het vaak de soundtrack om af te draaien (terugrijdend naar huis) dan wel op te laden (op weg naar) en de muziek stem ik daar ook op af: in fileverkeer kan je beter geen snelle muziek willen horen en bij fahren, fahren, fahren auf der Autobahn vermijd ik tegenwoordig liever techno - dan druk je nog sneller the pedal to the metal
Mijn versterker/speler in de auto slikt wel usb-sticks, maar lust nog geen Flac. Daarmee moet ik rekening houden, maar geen traan gelaten - ik kan muziek van mijn keuze draaien (en er passen gewoon aardig wat albums op een stick) en dat volstaat.
Kan me herinneren dat ik ooit een Alpine-set met cd-wisselaar (kofferbak) in een auto heb laten bouwen, was fijn, totdat ik het effect daarvan op de leaseprijs zag

Thuis vanochtend nog Joni Mitchell - Travelogue (2002) - oudere nummers met nieuwe arrangementen, uitgevoerd met een orkest, fraai geproduceerd. Op een gegeven moment legde ik de krant weg om echt te gaan luisteren, fijne sopraansax, Wayne Shorter. En dan merk je dat goed klinkende muziek je helemaal kan opnemen.

En techniek? Mijn uitgangspunt is altijd geweest - ook professioneel - dat techniek transparant moet zijn, goed moet werken en niet tussen een gebruiker en zijn werk/hobby in moet staan.

spoon schreef:

Ik ken muziekliefhebbers die een auto kopen met een afschrijving van minimaal 5000 euro per jaar en dat terwijl ze niet eens autoliefhebber zijn en vervoer puur praktisch beleven. Maar het dan wel belachelijk vinden om 3000 euro aan fatsoenlijke muziekweergave uit te geven want "ik ben toch geen audiofiel"

Nee lul, Je bent muziekliefhebber!! Je wil daar op de best mogelijke manier van genieten..zorg dus dat dat überhaupt mogelijk is door middel van eerlijke, zuivere en correcte weergave.

Waarschijnlijk is bovenstaand verhaal geen nieuws voor de vaste bezoeker van dit topic, maar mocht je hier verdwaalt zijn en twijfelen over het nut van audiofiele apparatuur.. Doe jezelf een groot plezier, en zoek het beste binnen je mogelijkheden.

Ik vind 3000 nogal meevallen. Mijn CD speler, een Marantz CD6004, gaat al zeker 10 jaar mee. Nu is dit niet de duurste, met 400 euro, maar als je het bekijkt over 10 jaar, wat is 40 euro per jaar dan?

Verder, voor wat betreft luisteren in de auto; daar kun je denk ik niet zo aandachtig luisteren als thuis, dus wat mij betreft is het dan verspilling om daar een rammend dure set in te bouwen. De standaard set die in mijn Skoda zit klinkt prima, beter dan in mijn Ford die ik net heb weggedaan en bijna 10 jaar ouder was.

Ik heb één keer geinvesteerd in een betere autoradio, dat was in mijn Mazda 323 van 1991, maar dat kwam omdat daar een radio in zat met casetterecorder en van de twee papieren speakers het er uberhaupt maar ééntje deed. Veel meer dan 150 euro zal ik er ook niet aan uitgegeven hebben, maar het volume kon wel zo hard dat het boven het motorgeluid uit kwam, dat was wel prettig, want met de auto daarvoor, een 323 uit 1986, hoorde ik de muziek vanaf 100 km/h niet meer.

Mjuman schreef:
(quote)

Antwoord
2. er is niets zo handig als een streamer/mediaplayer en dac ineen (afstemming van kloksignaal), menugestuurd door instellingen heenwandelen, mét enige basiskennis van internetprotocol (ip, dhcp, en DNS - gewoon weten wat het is) en een kind kan de was doen. In principe zou UP'nP simpel moeten zijn; echter een ISP wil wel eens upgrade door het net jassen en dan kunnen dingen veranderen. Noteer daarom altijd de instellingen waarmee je werkt/luistert - ook als je die instellingen door de dealer laat doen. Dat is voor sommigen de reden om een apparaat, ook tweedehands, altijd bij een dealer te kopen. Op MuMe is ook redelijk wat kennis beschikbaar over streaming en de meesten zijn altijd wel bereid te helpen.

3. Ook cd's kunnen stoppen - laser vuil, loopwerk stuk, of loopwerk dat niet overweg kan met cd's >70 min. Mij heeft het rippen van cd's behoorlijk tevreden gesteld en veel ruimte gescheeld. Al wil ik wél één kanttekening plaatsen: rippen van klassiek is lastig en veel werk en rippen van cd's zoals Kode9 & Burial - Fabriclive 100 (2018) leidt tot een enorme vervuiling in je artiestenlijst (die daardoor zo goed als onbruikbaar wordt), omdat elke contribuant een eigen entry (in de artiestendatabase) krijgt.
...en de rest...

Je antwoord bleef toch hangen, en nadat eergisteren er weer een CD gewoon bleef hangen, heb nik net maar mijn test aangepast. Geen CD-speler meer, maar een streamer.

Ik ga de Cambridge Audio CXN V2 netwerkspeler testen, en heb ze ook gevraagd of de MOON MIND 2 een optie is. We zullen zien wat ze antwoorden.

m@rcus schreef:
(quote)

Je antwoord bleef toch hangen, en nadat eergisteren er weer een CD gewoon bleef hangen, heb nik net maar mijn test aangepast. Geen CD-speler meer, maar een streamer.

Ik ga de Cambridge Audio CXN V2 netwerkspeler testen, en heb ze ook gevraagd of de MOON MIND 2 een optie is. We zullen zien wat ze antwoorden.

Die CXN V2 komt op meerdere sites goed uit de bus - ik heb de voorganger gehad, de StreamMagic en dat was ook een fijn apparaat. Die had als voordeel tov andere merken dat ie "folders" herkende. Dat betekent dat als je een folder hebt met een klassieke cd waarop meerdere werken staan, die cd toch als één integrale entiteit wordt gezien. Andere merken trekken bijv een album met features van meerder vocalisten/rappers dat ene album obv die features uiteen in meerdere entiteiten, bijv Madonna - Madame X. Dat betekent dat je dat album als geheel lastig obv artiest kunt vinden en spelen; je moet dan de titel hanteren "Madame X". Bij CA had ik daar geen last van.

Heb die Moon Mind2 ook tweedehands gezien een pm met links volgt; prijsverschil is de moeite waard

Heb vandaag de borg over gemaakt. Ga eerst versterkers demo'en. Rega, NAIM, Exposure. Morgen ophalen. Daarna streamers. De Brexit schijnt voor een tikje verstoring te zorgen van de voorraadprocessen dus er is even niet zo veel Engels spul te krijgen.

Eerste indruk: alsof ik van een modderige rivier nu naar een helder beekje ben verhuisd. Ik sta met mijn oren te klapperen en ben eigenlijk ook ontroerd. Ik wil al mijn platen opnieuw luisteren. Weg is die deken van warmte. Er zijn allemaal instrumenten bijgekomen en alles klinkt zo... FRIS.

Wow. Echt WOW.

m@rcus schreef:
Eerste indruk: alsof ik van een modderige rivier nu naar een helder beekje ben verhuisd. Ik sta met mijn oren te klapperen en ben eigenlijk ook ontroerd. Ik wil al mijn platen opnieuw luisteren. Weg is die deken van warmte. Er zijn allemaal instrumenten bijgekomen en alles klinkt zo... FRIS.

Wow. Echt WOW. Nu snel

Enthousiasme dus en daarin willen we wel meevoelen, maar het zou handig zijn als je even de uitgangspunten beschrijft - versterker etc, alsmede wat je draait, en evt of je wijzigingen beleeft bij wisselen van de opstelling.

Nu klinkt het als een 4,5* restaurantrecensie op Iens: we hebben erg lekker gegeten en de gerechten waren voortreffelijk.

Voorbeeldje: Naim - of Nait S5 of Nait XS3?

Sorry. Ik draai nu The Beatles - Revolver op mijn Rega P3 met exact element en de Rega Elex-R versterker. Heb net Dummy afgespeeld van Portidhead en Mahogany Soul van Alicia Stone.

Het grote verschil tussen mijn oude ND-C 320 BEE en deze versterker is dat de deken van warmte die over het geluid hing bij de NAD nu weg is. Ik hoor nog wel bas, maar enkel waar die moet zijn. Ik merk het met name bij de CD van Portishead en bij Alicia Stone - CD's waar bij mijn NAD echt een wolk van bas omheen hangt. En het nummer 'Tomorrow never knows' is echt super 3-D met de drum in het midden vooraan en dan die piepgeluidjes helemaal links en rechts. Spacey.

m@rcus schreef:
Sorry. Ik draai nu The Beatles - Revolver op mijn Rega P3 met exact element en de Rega Elex-R versterker. Heb net Dummy afgespeeld van Portidhead en Mahogany Soul van Alicia Stone.

Angie Stone - neem ik aan. Let eens goed op dat zesde nummer Wish I Didn't Miss You, met die bekende O'Jays-sample en luister 'ns hoe dat guitar picking klinkt en die violen. Zal 'em zo ook eens draaien.

Keep us posted!

OOOOO
NAD met een wolk van bas er om heen? Nog nooit gehoord...

OOOOO
Ik hou van warmte, vooral de combi natuurgetrouw, veel details en warmte. Ik luister met een Marantz versterker en cd speler en een clearaudio emotion platenspeler.

OOOOO schreef:
Ik hou van warmte, vooral de combi natuurgetrouw, veel details en warmte. Ik luister met een Marantz versterker en cd speler en een clearaudio emotion platenspeler.

Toch - geen probleem verder - detecteer hier toch iets wat men zou kunnen aanduiden als een contracdictio in terminis: helder, transparant geluid met veel detail associeer ik eerder met kou. Ga maar eens in échte vrieskou - min 12 of zo - buiten lopen, hoor je omgevingsgeluiden veel duidelijker: knarsen, knisperen, kraken.

Warmte wordt regelmatig met wollig geassocieerd. Ik kan je genoeg voorbeelden geven van een koud/koud geluid: laat een fikse Bryston-combi tegen een paar Magnepans aankletsen en je hebt een koud-koud geluid. Neem een paar grote Wharfedales en laat die praten met een wat oudere versterker (Marantz > 15 jaar) en je hebt warm-warm.

Niet elke handelaar voert elk merk en stelt daarom zelf regelmatig (referentie)combinaties samen. Je eigen smaak en voorkeur zorgt voor aanvulling/modificatie.

Clearaudio maakt mooi spul - wat voor element heb je erin zitten?

OOOOO
Mjuman schreef:
(quote)

Toch - geen probleem verder - detecteer hier toch iets wat men zou kunnen aanduiden als een contracdictio in terminis: helder, transparant geluid met veel detail associeer ik eerder met kou. Ga maar eens in échte vrieskou - min 12 of zo - buiten lopen, hoor je omgevingsgeluiden veel duidelijker: knarsen, knisperen, kraken.

Warmte wordt regelmatig met wollig geassocieerd. Ik kan je genoeg voorbeelden geven van een koud/koud geluid: laat een fikse Bryston-combi tegen een paar Magnepans aankletsen en je hebt een koud-koud geluid. Neem een paar grote Wharfedales en laat die praten met een wat oudere versterker (Marantz > 15 jaar) en je hebt warm-warm.

Niet elke handelaar voert elk merk en stelt daarom zelf regelmatig (referentie)combinaties samen. Je eigen smaak en voorkeur zorgt voor aanvulling/modificatie.

Een Orthofon Vinyl Master Blue.
Wat ook een kouder geluid zou moeten zijn.
Maar de Marantz vind ik het een warme component geven. Ik vind het een groot verschil met mijn Pioneer die ik hiervoor had.
Maar in vergelijking met mijn hele oude Kenwood versterker, is het veel minder 'wollig'

Mjuman schreef:

OOOOO schreef:
Een Orthofon Vinyl Master Blue.
Wat ook een kouder geluid zou moeten zijn.
Maar de Marantz vind ik het een warme component geven. Ik vind het een groot verschil met mijn Pioneer die ik hiervoor had.
Maar in vergelijking met mijn hele oude Kenwood versterker, is het veel minder 'wollig'

Het is de combinatie van het een of ander die 't doet - of niet. Veel elementen gehad (draai nu in totaal ca jaar 22 lp's), Shure, Stanton, AudioTechnica, Ortofon. Toen ik in 2008 weer lp's ging draaien ben ik begonnen met een Pro-Ject (Debut) met (standaard) Ortofon M2Red; dat was het niet voor mij - te scherp en dus heb ik die snel vervangen door een Grado Prestige Red (moest ik wel volume harder zetten).

Dat laatste is dus iets om te bedenken: elementen vertonen sterkteverschil in het signaal dat ze leveren; zeker bij MC-elementen. Dan moet je je voorversterker (phonotrap) daar wel op kunnen aanpassen. Inmiddels heb ik het 'standaardelement' van Clearaudio (Aurum Beta), vervangen door een MC-element van Ortofon en daarover ben ik heel tevreden.

Wanneer je één (bron)component vervangt (element, versterker, streamer) en de speakers handhaaft kan je het snelste verschillen horen - zie ook mijn ervaringen hier Dominik Eulberg - Mannigfaltig (2019)

OOOOO schreef:
NAD met een wolk van bas er om heen? Nog nooit gehoord...

Ik kan het niet beter omschrijven. Ik verzin het niet. Ik hoor het bij het eerste nummer van Dummy van Portishead. Dat nummer zit als ik hem draaide via mijn NAD helemaal in een deken van bastonen. Nu hoor ik een basedrum en een synthlijn naast de samples. Ik hoor nog wel bastonen, maar geen brei.

De Rega heeft inmiddels ook wat meer bastonen want ik bleek de stekker er niet goed in te hebben gestopt, maar in vergelijking tot bij mijn NAD kan ik nu de verschillende bastonen veel beter van elkaar onderscheiden. De Rega is veel gedetaileerder en ruimtelijker dan mijn oude NAD. Dat hoor je bijvoorbeeld als je St Peppers draait. Ik hoorde nu voor het eerst dat op een gegeven moment de stemmen van de ene box naar de andere flowen (you 're such a lovely audience we'd love to take you home with us...). Grappig.

Het is ook niet raar natuurlijk, want mijn NAD is echt de instapversterker van NAD en - ondanks dat de Rega nog steeds budget is - is hij wel een stuk zwaarder en waarschijnlijk kwalitatief ook beter dan mijn NAD. Maar ja, nog een paar dagen testen dan de volgende. Ik zie trouwens ook een paar nadelen, want ik vind hem echt LELIJK (is persoonlijk, weet ik, maar het ding ziet er niet uit) en een koptelefoonaansluiting is toch wel handig. Maar ik heb hem nu al een paar uur aan staan en luister met veel plezier naar mijn platen, en daar gaat het om tenslotte.

Ik ga er 4 of 5 testen, en dan besluit ik OF en zo ja, WELKE versterker ik ga aanschaffen. Ik zit hier al 3 jaar omheen te draaien, en het is het duurste wat ik tot nu toe gekocht heb (OK, op mijn bank en appartement na).

Paradox van de keuze. Er is nl erg veel mooi spul te koop met vaak een eigen klankkarakter. Tip (ervaring) is om vaak wat langer te luisteren. Een eerste indruk (veel laag en dynamiek) kan verpletterend zijn maar na langer luisteren irritant worden. Maar ik lees in je posts Marcusdat je tijd gaat nemen en rust in een set belangrijk vindt. Dat komt goed dus. Veel plezier met testen en keep us posted. Altijd leuk om mee te lezen.

m@rcus schreef:

Het grote verschil tussen mijn oude ND-C 320 BEE en deze versterker is dat de deken van warmte die over het geluid hing bij de NAD nu weg is. Ik hoor nog wel bas, maar enkel waar die moet zijn. Ik merk het met name bij de CD van Portishead en bij Alicia Stone - CD's waar bij mijn NAD echt een wolk van bas omheen hangt. En het nummer 'Tomorrow never knows' is echt super 3-D met de drum in het midden vooraan en dan die piepgeluidjes helemaal links en rechts. Spacey.

Ben je nou nog steeds aan het klooien met die oude NAD versterker? Een hele oude versterker is geen referentiepunt. Het apparaat is waarschijnlijk helemaal op. Probeer nou ook eens de versterkers van de nieuwe NAD generatie.

Ik lees ook met verbazing dat een nad wollig kan klinken. Heb er 2 gehad in het verleden en zou het geluid eerder analytisch en aan de koude kant beschrijven. Maar wil je best geloven en het is een oud bakkie, dus wie weet wat er aan de hand is. Ik heb een topset met buisversterker en een set met Rega brio en Rega rp3/Ortho. Blue combinatie. Beiden klinken warm, organisch met een strak en dynamisch laag. Niets te klagen, ben zeer tevreden. Ik vind Rega echt een topmerk.

OOOOO
Mjuman schreef:
(quote)

(quote)

Het is de combinatie van het een of ander die 't doet - of niet. Veel elementen gehad (draai nu in totaal ca jaar 22 lp's), Shure, Stanton, AudioTechnica, Ortofon. Toen ik in 2008 weer lp's ging draaien ben ik begonnen met een Pro-Ject (Debut) met (standaard) Ortofon M2Red; dat was het niet voor mij - te scherp en dus heb ik die snel vervangen door een Grado Prestige Red (moest ik wel volume harder zetten).

Dat laatste is dus iets om te bedenken: elementen vertonen sterkteverschil in het signaal dat ze leveren; zeker bij MC-elementen. Dan moet je je voorversterker (phonotrap) daar wel op kunnen aanpassen. Inmiddels heb ik het 'standaardelement' van Clearaudio (Aurum Beta), vervangen door een MC-element van Ortofon en daarover ben ik heel tevreden.

Wanneer je één (bron)component vervangt (element, versterker, streamer) en de speakers handhaaft kan je het snelste verschillen horen - zie ook mijn ervaringen hier Dominik Eulberg - Mannigfaltig (2019)

Ja het is een beetje uitproberen maar ik heb nu het gevoel dat het allemaal goed klopt. Ik heb een paar zwitserse speakerzuilen van Piega. Daar ben ik ook al erg lang heel blij mee. En bij de clearaudio platenspeler is ook een clearaudio voorversterker erbij ja. Ik gebruik hem, maar moet het volume daarvan echt helemaal laag zetten, anders overstuurd het snel voor mijn gevoel. De Phono ingang van de Marantz versterker vind ik ook helemaal niet slecht moet ik zeggen.
Ik vind Dominik Eulberg overigens ook erg goed!

Vandaag gaat deze versterker terug en zal ik de volgende in huis halen. Afgelopen zondag kwam een maat van me langs met een totaal gereviseerde oude Cyrus bak, een CD-speler en 3 mappen met klassieke muziek, en hebben we uitgebreid zijn versterker getest maar ook de CD-ingang van de Rega. Was leuk. Nu dus de volgende versterker.

Ik wil graag nieuwe kabels voor mijn set. Ik heb een Rotel RA 1570 en B&W speakers. Vloerstaanders, type 684. T.z.t. wil ik overgaan naar de CM8 of de 704 van B&W.

Ik weet nog niet welke kabels. Ik ben me aan het oriënteren. Ik dacht bijvoorbeeld aan deze: Supra Rondo 4×4,0mm2 ice blue luidsprekerkabel - iEar'. Maar ik ben nog in de oriëntatiefase.

Ik heb een vraag over de aansluiting. Maakt het veel uit of je ze gewoon zo aansluit, of dat je bananenstekkers gebruikt of spades? Ik heb mijn huidige kabels nu gewoon zo aangesloten, zonder connectoren dus.

Is er echt een verschil? Ik heb er zelf weinig kennis van. Ik hoor het graag van iemand met met kennis en ervaring hierin dan ik.

Dank alvast!

Overigens, adviezen over kabels worden ook gewaardeerd.

[embed]Look inside Dali Zensor 1 bookshelf speakers - What's Inside? - YouTube[/embed]
Rogyros schreef:
Ik wil graag nieuwe kabels voor mijn set. Ik heb een Rotel RA 1570 en B&W speakers. Vloerstaanders, type 684. T.z.t. wil ik overgaan naar de CM8 of de 704 van B&W.

Ik weet nog niet welke kabels. Ik ben me aan het oriënteren. Ik dacht bijvoorbeeld aan deze: Supra Rondo 4×4,0mm2 ice blue luidsprekerkabel - iEar'. Maar ik ben nog in de oriëntatiefase.

Ik heb een vraag over de aansluiting. Maakt het veel uit of je ze gewoon zo aansluit, of dat je bananenstekkers gebruikt of spades? Ik heb mijn huidige kabels nu gewoon zo aangesloten, zonder connectoren dus.

Is er echt een verschil? Ik heb er zelf weinig kennis van. Ik hoor het graag van iemand met met kennis en ervaring hierin dan ik.

Dank alvast!

Gewoon kabel van de rol kopen per strekkende meter bij een electrozaak.2 x 1.50 mm² . Zelf stekkers aanzetten of vertinnen. Laat je vooral geen peperdure kabels aansmeren. Is nutteloos.
Hier een willekeurig voorbeeld.https://www.ruttenelektroshop.nl/product/we332102251-luidsprekerkabel-transparant-2-x-150-mm-ofc/
Hier een filmpje over het interne gebeuren van een luidspreker. Kijk vooral goed naar de bekabeling.

@Rogyros weet niet hoe snel tzt zal zijn maar anders zou ik wachten met nieuwe kabels. Als je in de prijscategorie van de B&W 704 speakers koopt weet ik zeker dat je korting kunt bedingen op kabels of zelfs eea gratis kunt krijgen.

Rogyros schreef:

Dank alvast!

Hier heb ik ze vandaan: Luidsprekerkabels – JKE Hifi - jkehifi.nl

Michiel Cohen schreef:
(embed)(embed)
(quote)

Gewoon kabel van de rol kopen per strekkende meter bij een electrozaak.2 x 1.50 mm² . Zelf stekkers aanzetten of vertinnen. Laat je vooral geen peperdure kabels aansmeren. Is nutteloos.
Hier een willekeurig voorbeeld.https://www.ruttenelektroshop.nl/product/we332102251-luidsprekerkabel-transparant-2-x-150-mm-ofc/
Hier een filmpje over het interne gebeuren van een luidspreker. Kijk vooral goed naar de bekabeling.

Ik ga niet zelf iets vertinnen of iets maken of wat dan ook. Met de ervaring die ik heb ben ik wel overtuigd van goede kabels. Ik ben verder niet technisch, dus daar blijf ik buiten. Peperdure kabels worden het sowieso niet.

Joshua68 schreef:
@Rogyros weet niet hoe snel tzt zal zijn maar anders zou ik wachten met nieuwe kabels. Als je in de prijscategorie van de B&W 704 speakers koopt weet ik zeker dat je korting kunt bedingen op kabels of zelfs eea gratis kunt krijgen.

Dank voor de tip. Ik weet ook niet wanneer t.z.t. is. Maar dat kan nog wel even duren. Ik zou dan waarschijnlijk sowieso naar tweedehandse gaan kijken. Ik denk wel dat ik nu alvast kabels ga kopen. Ik heb laatst de kabels opnieuw aangesloten, maar er zit nu wel eens een kraakje in en zo en ik wilde eigenlijk al heel lang iets anders. Het ligt niet aan mijn setje, want ik heb andere kabels geleend van een vriend, en toen was de kraak en ruis en zo er niet meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.