Genres / Jazz / Jazz
zoeken in:
0
Soledad
geplaatst: 12 augustus 2015, 11:02 uur
Ik doe verder nooit mee met die ladders. Hoe werkt het eigenlijk 

0
Cured
geplaatst: 12 augustus 2015, 11:25 uur
Ataloona schreef:
Ik neem aan dat combinaties in genres wel mogen?
Een hoop fusion of avant-jazz/free-jazz/kamerjazz staat op de site onder jazz/rock, jazz/electronic, jazz/avant-garde etc.
Ik vind het prima als de anderen daar mee in stemmen.Ik neem aan dat combinaties in genres wel mogen?
Een hoop fusion of avant-jazz/free-jazz/kamerjazz staat op de site onder jazz/rock, jazz/electronic, jazz/avant-garde etc.
0
Cured
geplaatst: 12 augustus 2015, 11:30 uur
Ladder is misschien niet het juiste woord helemaal. In het kort : elke 2 dagen een poule van 4 nummers op basis van loting en aan de 2 tracks die jij het beste/mooiste vindt geef je beide een '+' en verhoogt hun puntentotaal met '1'. Welke 2 tracks na 2 dagen de meeste punten hebben gaan door.
Overigens wil ik maximaal 128 nummers en dat wordt al een lange zit, maar we geven het de tijd. Van 128 > 64 > 32 enz. ...zijn we zo een paar maanden zoet.
Overigens wil ik maximaal 128 nummers en dat wordt al een lange zit, maar we geven het de tijd. Van 128 > 64 > 32 enz. ...zijn we zo een paar maanden zoet.
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 14:39 uur
Lijkt me juist leuk!
Ikzelf ben vooral ook geïnteresseerd in Wereld / Jazz Hoewel je bijvoorbeeld bij Bossa Nova dan weer wel vaak zang hebt.
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 15:08 uur
Cured schreef:
Ik vind het prima als de anderen daar mee in stemmen.
Ik vind het prima als de anderen daar mee in stemmen.
Ik ben ook wel voor ja, je zou teveel moois uitsluiten door dit niet te doen.. en ik denk dat de paar randgevallen die je juist wel uit zou willen sluiten toch niet genomindeerd zullen worden (zoals soul met een jazztintje of rock met wat jazzinvloedjes)
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 19:49 uur
Ik zou er voorstander van zijn ook liveplaten in aanmerking te laten komen, omdat in tegenstelling tot de meeste genres een hoop van de klassiekers in de jazz juist live-opnames zijn.
Combinatie van genres maakt me niet uit.
0
Misterfool
geplaatst: 12 augustus 2015, 23:05 uur
Ik zou zeggen wanneer beginnen we? Mijn handen jeuken.
0
Cured
geplaatst: 13 augustus 2015, 07:16 uur
Ok.....
ga naar : Forum/ Muziekgames / Favoriete Jazz(y) Opname van MM
(ik weet niet meer hoe je dit moet linken ; wie wil dit even doen?)
ga naar : Forum/ Muziekgames / Favoriete Jazz(y) Opname van MM(ik weet niet meer hoe je dit moet linken ; wie wil dit even doen?)
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 04:37 uur
Vandaag (27 aug.) is het de verjaardag van Lester Young en a.s. zaterdag (29 aug) is het de verjaarag van Charlie Parker en dat word uitbundig geviert op de New-Yorkse radio zender WKCR.
"Join WKCR in celebrating two individuals who were true pioneers of their music. Tune in to 89.9FM-NY or online at wkcr.org from midnight, Thursday, August 27th until 6:00 am, Sunday August 30th for the full 78-hour celebration."
ook online te beluisteren
lees meer hier.
"Join WKCR in celebrating two individuals who were true pioneers of their music. Tune in to 89.9FM-NY or online at wkcr.org from midnight, Thursday, August 27th until 6:00 am, Sunday August 30th for the full 78-hour celebration."
ook online te beluisteren
lees meer hier.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 12:46 uur
Mooi interview met Hamid Drake. Wat mij betreft één van de meest interessante drummers van deze tijd.
The Attic: Hamid Drake inte...
The Attic: Hamid Drake inte...
0
geplaatst: 30 augustus 2015, 14:41 uur
Rudresh Mahanthappa
Echt vreemd, ik ben zeer verbaasd (met open mond)! Slecht 2 stemmmen (beiden op Gamak) en nog 1 stem op "Raw Materials" (met Vijay Iyer). Schandalig
.
Mensen die o.a. van Coltrane houden zouden hier eens dringend naar moeten luisteren!
Laat deze fantastische saxofonist niet aan je voor bijgaan.
Luister eens naar Black Water of mijn favoriet Codebook.
Echt vreemd, ik ben zeer verbaasd (met open mond)! Slecht 2 stemmmen (beiden op Gamak) en nog 1 stem op "Raw Materials" (met Vijay Iyer). Schandalig

.
Mensen die o.a. van Coltrane houden zouden hier eens dringend naar moeten luisteren!
Laat deze fantastische saxofonist niet aan je voor bijgaan.
Luister eens naar Black Water of mijn favoriet Codebook.
0
geplaatst: 30 augustus 2015, 15:12 uur
Ja, schandalig. Doe ik de moeite om bij Gamak nog een klein stukje te schrijven, luistert er alsnog niemand 

0
geplaatst: 30 augustus 2015, 16:19 uur

Heb ze toen op de "Gamak" toer live kunnen meemaken. Goed concert, maar zie Rudresh toch liever in een een andere bezetting. Het concert van Rudresh & Vijay Iyer in 2011 was wel even andere koek. Kippenvel en tranen van vreugde. Een uitzonderlijke ervaring.
0
Soledad
geplaatst: 30 augustus 2015, 16:53 uur
Inderdaad een sterke saxofonist. En in combinatie met Vijay Iyer briljant. Echt zo'n artiest die ik nog verder moet ontdekken. Er is in de jazzwereld alleen nog zoveel dat ik moet ontdekken.
0
geplaatst: 30 augustus 2015, 18:39 uur
Ik ken hem eigenlijk alleen van een paar losse nummers en zijn werk op Iyer's 'Tragicomic', een plaat die ik een paar jaar geleden veel gedraaid heb. Daarop is hij inderdaad fantastisch ja.
0
geplaatst: 1 september 2015, 14:43 uur
Mahantappa & Iyer samenwerking staat genoteerd!
interview - Ken Vandermark on gentrification, cultural voice and artistic practice by Free City Radio | Free Listening on SoundCloud
Hierboven een kort maar interessant interview met saxofonist Ken Vandermark over kapitalisme (meer bepaald vastgoedmakelaars) en hun invloed op de (niet-commerciële) muziek en kunstscène van een land. Opvallende uitspraak: "Forget New York".
Gelukkig zijn er artiesten als Phil Niblock en John Zorn die ervoor gezorgd hebben dat mijn reis naar NYC van vorig jaar toch lang zal bijblijven. Big up voor deze initiatiefnemers en lang leve het platte land (of kleine stad) en het verzet tegen de kapitalistische eenheidsworst.
interview - Ken Vandermark on gentrification, cultural voice and artistic practice by Free City Radio | Free Listening on SoundCloud
Hierboven een kort maar interessant interview met saxofonist Ken Vandermark over kapitalisme (meer bepaald vastgoedmakelaars) en hun invloed op de (niet-commerciële) muziek en kunstscène van een land. Opvallende uitspraak: "Forget New York".
Gelukkig zijn er artiesten als Phil Niblock en John Zorn die ervoor gezorgd hebben dat mijn reis naar NYC van vorig jaar toch lang zal bijblijven. Big up voor deze initiatiefnemers en lang leve het platte land (of kleine stad) en het verzet tegen de kapitalistische eenheidsworst.
1
geplaatst: 5 juni 2017, 07:15 uur
Tip: Vandaag zendt Klara een speciaal programma uit n.a.v. 100 jaar jazz. Op de site vind je ook een leuke interactieve tijdlijn.
2
geplaatst: 22 juni 2017, 20:09 uur
klein beetje promotie voor wie dat interessant lijkt:
we hebben bij online music magazine Written in Music onze eerste playlist. Deze staat in het teken van het Britse label Edition Records: Edition Records maand Spotify playlist | Jazz | Written in Music - writteninmusic.com
we hebben bij online music magazine Written in Music onze eerste playlist. Deze staat in het teken van het Britse label Edition Records: Edition Records maand Spotify playlist | Jazz | Written in Music - writteninmusic.com
0
geplaatst: 23 juni 2017, 10:01 uur
Schaamteloze reclame
maar wat een heerlijke muziek! Ik ben al een tijdje op zoek naar goede hedendaagse jazz, en dit lijkt me een mooi beginpunt!
maar wat een heerlijke muziek! Ik ben al een tijdje op zoek naar goede hedendaagse jazz, en dit lijkt me een mooi beginpunt!
1
geplaatst: 23 juni 2017, 11:29 uur
RockAround: als je in België woont hoef je momenteel toch niet ver te zoeken met Steiger , Stuff en Het Leuven Jazz festival? Zit er zelf niet helemaal in, maar hoor van alle kanten dat jullie een grote improv- en jazzwereld hebben.
1
geplaatst: 23 juni 2017, 15:10 uur
Steiger kende ik nog niet, van Stuff. heb ik wel alles al grijsgedraaid. Onlangs ontdekte ik deze jongedame met haar bijzondere instrument, maar de nummers die ze al heeft uitgebracht zijn minder jazzy (maar wel heel sterk). En twee jaar geleden ging ik elke zondagavond naar de gratis jazzoptredens in het Stuk in Leuven, daar ben ik vaak aangenaam verrast geweest, onder andere door Quartier Cliché en het Laurent Melnyk Trio.
1
geplaatst: 23 juni 2017, 19:44 uur
Leuk artikel RockAround. En die mooie jonge dame gaat het nog ver schoppen denk ik.
4
geplaatst: 17 juli 2017, 22:15 uur
Tis vandaag 50 jaar geleden dat Coltrane is verdwenen in een andere dimensie.
“My music is the spiritual expression of what I am – my faith, my knowledge, my being … When you begin to see the possibilities of music, you desire to do something really good for people, to help humanity free itself from its hangups … I want to speak to their souls.”
Dank je voor de muziek die je ons hebt nagelaten!!!!!
“My music is the spiritual expression of what I am – my faith, my knowledge, my being … When you begin to see the possibilities of music, you desire to do something really good for people, to help humanity free itself from its hangups … I want to speak to their souls.”
Dank je voor de muziek die je ons hebt nagelaten!!!!!
* denotes required fields.