MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel

zoeken in:
Heemskerktollie

Pas kennis gemaakt met deze geniale muziek. Composities van John Zorn.

sxesven
Sakata en co vind ik eigenlijk erg fijn; wil ik gerust een 8 voor uittrekken. Smaakt naar meer, terwijl ik Sakata's samenwerking met Jim O'Rourke en Yoshimio van vorig jaar verder niet echt memorabel vond. Misschien nog eens proberen.

En Masada String Trio, tja, helden van mij, volledig verslaafd aan Azazel hier, al maanden! 't Is dan ook een stel genieën bij elkaar; Mark Feldman (ook een prachtige plaat met Sylvie Courvoisier in de Book of Angels serie), Greg Cohen (ook bas op de Jamie Saft Trio plaat) en Erik Friedlander (die solo het fantastische Volac afleverde). Gooi Zorn er nog bij en de resultaten zijn fenomenaal. Ja, wonderschoon dus; ik ga meteen Azazel weer opzetten (die hier een ruime 4,5* doet). Ik geef dit dan ook graag een 10-!

De heren zijn overigens, in de Book of Angels serie, ook gezamenlijk te horen op Lucifer van Bar Kokhba. Daar alleen nog met Ribot, Baptista en Baron erbij (niet de minste namen trouwens); gaat wel iets van de magie verloren maar heeft zijn momenten.

Nog een tip van dit jaar voor degenen die Masada String Trio goed kunnen waarderen; Secrets van Mark Feldman, Greg Cohen, Uri Caine en Joey Baron. Ook erg mooi hoewel niet zo mooi als Azazel, natuurlijk.

aslan (crew)
sippur : 9.5/10
john zorn is een genie hé ! ! hij dirigeert het geheel uiteraard op zijn geheel eigen manier ! ! en masada string quartet doet dat schitterend ! !

Leuk. 8

thejazzscène

Dit is tot nu toe mijn lievelings Youtube filmpje van Zorn. Schitterend vind ik het. Zalige totaalklanken. Schitterende solo van Ribot eveneens.

aslan (crew)
john zorn / electric masada - karaim part 2: 9/10 gitaarsolo van marc ribot is schitterend!!

Electric masada 7,5
Marc Ribot 9,5

De solo's, de begeleiding, alles zit gewoon goed. Mijn favoriet op dit topic tot hiertoe: 8,5

Heemskerktollie
kemm schreef:
De solo's, de begeleiding, alles zit gewoon goed. Mijn favoriet op dit topic tot hiertoe: 8,5

Electric Masada of de masada string trio? Oh thejazzscéne. Hoewel weinig regels aan het posten was dit wel een erg snelle post.

Heemskerktollie schreef:
Electric Masada of de masada string trio?

Goh, ik had jouw post nog niet beluisterd, dus eigenlijk voor Electric Masada, maar nu twijfel ik. De Masada String Trio geef ik ook een 8,5, vooral naar het einde toe is het heel boeiend. Ik kan niet meer kiezen, wil ook niet kiezen en moet het ook niet. Gelijkspel!

Heemskerktollie
blabla schreef:
Electric masada 7,5
Marc Ribot 9,5

En Masada String Trio dan ? Scroll ff naar beneden

Heemskerktollie
8,5 voor Electric Masada. Vette sound, heerlijke solo, van chaotisch geschreeuw naar meditatie

sxesven
Geweldig weer! Tja, Tzadik hè! Kun je me altijd voor wakker maken! 9+

Heerlijke thread dit, trouwens.

Heemskerktollie schreef:
En Masada String Trio dan ?

7,5
Aangename en intieme sfeer, maar geen vuurwerk.

pretfrit
MST 8
JZ 7

gecomponeerde jazz ?

aslan (crew)
Mulatu Astatke - Yegelle Tezeta (Londen 2008)

5
Leuk live sfeertje, blazers zijn goed, begeleiding is matig en saai.

sxesven
Hier kan ik dan eens helemaal niks mee. 3

pretfrit
die blazers maken het gezellig. verder is het een beetje dun..simpeltjes.

voldoende 6

nog even voor masada: hele dikke achten

Heemskerktollie
we tigers schreef:
nog even voor masada: hele dikke achten
Welke van de twee

de hele flikkerse boel!

Ik zit deze week in een hele stevige Book-of-Angels-week en dat bevalt me waanzinnig!

we tigers schreef:
Ik zit deze week in een hele stevige Book-of-Angels-week en dat bevalt me waanzinnig!

Dat is het tweede compositieboek van John Zorn, toch? Is het eerste boek nog een beetje de moeite waard? Moet zeggen dat die tweede me in ieder geval ook bevalt.

4 voor Mulatu Astatke

aslan (crew)
Jim Rotondi - Ruth

3
Ik vind hier niets aan, een intro van 5 minuten, en er komt niets!

Och ja, ik vind het allemaal wel relaxt. 6

Gast
geplaatst: vandaag om 03:53 uur

geplaatst: vandaag om 03:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.