Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel
zoeken in:
0
Heemskerktollie
geplaatst: 11 maart 2009, 23:09 uur
Pas kennis gemaakt met deze geniale muziek. Composities van John Zorn.
0
sxesven
geplaatst: 11 maart 2009, 23:27 uur
Sakata en co vind ik eigenlijk erg fijn; wil ik gerust een 8 voor uittrekken. Smaakt naar meer, terwijl ik Sakata's samenwerking met Jim O'Rourke en Yoshimio van vorig jaar verder niet echt memorabel vond. Misschien nog eens proberen.
En Masada String Trio, tja, helden van mij, volledig verslaafd aan Azazel hier, al maanden! 't Is dan ook een stel genieën bij elkaar; Mark Feldman (ook een prachtige plaat met Sylvie Courvoisier in de Book of Angels serie), Greg Cohen (ook bas op de Jamie Saft Trio plaat) en Erik Friedlander (die solo het fantastische Volac afleverde). Gooi Zorn er nog bij en de resultaten zijn fenomenaal. Ja, wonderschoon dus; ik ga meteen Azazel weer opzetten (die hier een ruime 4,5* doet). Ik geef dit dan ook graag een 10-!
De heren zijn overigens, in de Book of Angels serie, ook gezamenlijk te horen op Lucifer van Bar Kokhba. Daar alleen nog met Ribot, Baptista en Baron erbij (niet de minste namen trouwens); gaat wel iets van de magie verloren maar heeft zijn momenten.
Nog een tip van dit jaar voor degenen die Masada String Trio goed kunnen waarderen; Secrets van Mark Feldman, Greg Cohen, Uri Caine en Joey Baron. Ook erg mooi hoewel niet zo mooi als Azazel, natuurlijk.
En Masada String Trio, tja, helden van mij, volledig verslaafd aan Azazel hier, al maanden! 't Is dan ook een stel genieën bij elkaar; Mark Feldman (ook een prachtige plaat met Sylvie Courvoisier in de Book of Angels serie), Greg Cohen (ook bas op de Jamie Saft Trio plaat) en Erik Friedlander (die solo het fantastische Volac afleverde). Gooi Zorn er nog bij en de resultaten zijn fenomenaal. Ja, wonderschoon dus; ik ga meteen Azazel weer opzetten (die hier een ruime 4,5* doet). Ik geef dit dan ook graag een 10-!
De heren zijn overigens, in de Book of Angels serie, ook gezamenlijk te horen op Lucifer van Bar Kokhba. Daar alleen nog met Ribot, Baptista en Baron erbij (niet de minste namen trouwens); gaat wel iets van de magie verloren maar heeft zijn momenten.
Nog een tip van dit jaar voor degenen die Masada String Trio goed kunnen waarderen; Secrets van Mark Feldman, Greg Cohen, Uri Caine en Joey Baron. Ook erg mooi hoewel niet zo mooi als Azazel, natuurlijk.
0
aslan (crew)
geplaatst: 11 maart 2009, 23:59 uur
sippur : 9.5/10
john zorn is een genie hé ! ! hij dirigeert het geheel uiteraard op zijn geheel eigen manier ! ! en masada string quartet doet dat schitterend ! !
john zorn is een genie hé ! ! hij dirigeert het geheel uiteraard op zijn geheel eigen manier ! ! en masada string quartet doet dat schitterend ! !
0
thejazzscène
geplaatst: 12 maart 2009, 11:11 uur
Dit is tot nu toe mijn lievelings Youtube filmpje van Zorn. Schitterend vind ik het. Zalige totaalklanken. Schitterende solo van Ribot eveneens.
0
aslan (crew)
geplaatst: 12 maart 2009, 12:28 uur
john zorn / electric masada - karaim part 2: 9/10 gitaarsolo van marc ribot is schitterend!!
0
geplaatst: 12 maart 2009, 13:53 uur
De solo's, de begeleiding, alles zit gewoon goed. Mijn favoriet op dit topic tot hiertoe: 8,5
0
Heemskerktollie
geplaatst: 12 maart 2009, 15:33 uur
kemm schreef:
De solo's, de begeleiding, alles zit gewoon goed. Mijn favoriet op dit topic tot hiertoe: 8,5
Electric Masada of de masada string trio? Oh thejazzscéne. Hoewel weinig regels aan het posten was dit wel een erg snelle post.
0
geplaatst: 12 maart 2009, 16:34 uur
Heemskerktollie schreef:
Electric Masada of de masada string trio?
Electric Masada of de masada string trio?
Goh, ik had jouw post nog niet beluisterd, dus eigenlijk voor Electric Masada, maar nu twijfel ik. De Masada String Trio geef ik ook een 8,5, vooral naar het einde toe is het heel boeiend. Ik kan niet meer kiezen, wil ook niet kiezen en moet het ook niet. Gelijkspel!
0
Heemskerktollie
geplaatst: 12 maart 2009, 16:51 uur
En Masada String Trio dan
? Scroll ff naar beneden
0
Heemskerktollie
geplaatst: 12 maart 2009, 16:52 uur
8,5 voor Electric Masada. Vette sound, heerlijke solo, van chaotisch geschreeuw naar meditatie 

0
sxesven
geplaatst: 12 maart 2009, 22:21 uur
Geweldig weer! Tja, Tzadik hè!
Kun je me altijd voor wakker maken! 9+
Heerlijke thread dit, trouwens.
Kun je me altijd voor wakker maken! 9+Heerlijke thread dit, trouwens.

0
geplaatst: 13 maart 2009, 10:08 uur
5
Leuk live sfeertje, blazers zijn goed, begeleiding is matig en saai.
Leuk live sfeertje, blazers zijn goed, begeleiding is matig en saai.
0
pretfrit
geplaatst: 13 maart 2009, 11:49 uur
die blazers maken het gezellig. verder is het een beetje dun..simpeltjes.
voldoende 6
voldoende 6
0
Heemskerktollie
geplaatst: 13 maart 2009, 12:00 uur
we tigers schreef:
nog even voor masada: hele dikke achten
Welke van de twee nog even voor masada: hele dikke achten

0
geplaatst: 13 maart 2009, 15:42 uur
Ik zit deze week in een hele stevige Book-of-Angels-week en dat bevalt me waanzinnig!
0
geplaatst: 14 maart 2009, 19:46 uur
we tigers schreef:
Ik zit deze week in een hele stevige Book-of-Angels-week en dat bevalt me waanzinnig!
Dat is het tweede compositieboek van John Zorn, toch? Is het eerste boek nog een beetje de moeite waard? Moet zeggen dat die tweede me in ieder geval ook bevalt.

0
geplaatst: 15 maart 2009, 15:02 uur
3
Ik vind hier niets aan, een intro van 5 minuten, en er komt niets!
Ik vind hier niets aan, een intro van 5 minuten, en er komt niets!
* denotes required fields.