Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2009, 19:22 uur
4, goed filmpje om maar weer eens appels met peren te gaan vergelijken: Coldplayjazz.
0
geplaatst: 15 maart 2009, 19:53 uur
mayonaisejazz: wit, glad, en je kan er beetje misselijk van worden.
3,5
3,5
0
pretfrit
geplaatst: 16 maart 2009, 08:43 uur
tsja ehh.....verder ehh....maar ehh...dus ehh.
coldplayjazz light
3
coldplayjazz light
3
0
pretfrit
geplaatst: 16 maart 2009, 09:16 uur
De bedoeling is dat je het volume hoog zet (en een goede geluidskwaliteit voor de geest haalt)
helaas is er een stukje van het geweldige intro afgehakt
Joe Henderson: tenor sax
McCoy Tyner: piano
Bob Cranshew; bass
Elvin Jones: drums
helaas is er een stukje van het geweldige intro afgehakt
Joe Henderson: tenor sax
McCoy Tyner: piano
Bob Cranshew; bass
Elvin Jones: drums
0
geplaatst: 16 maart 2009, 17:11 uur
Oei, er moet nu gauw een volgend filmpje komen, want ik voel al aan dat de volgende stem een 7,5 gaat worden. 

0
geplaatst: 16 maart 2009, 18:16 uur
Nog niet: een 8.
De volgende dan maar een 7,5.
Of laten we terug in stijgende lijn gaan..
De volgende dan maar een 7,5.
Of laten we terug in stijgende lijn gaan..
0
geplaatst: 18 maart 2009, 16:06 uur
Even een inhaalslag:
Masada String Trio: 5,5
Geinig, maar echt niks meer dan dat.
John Zorn/Electric Masada: 7
Bovenmaatse middelmaat. Niks nieuws onder de zon, weinig intrigerend, maar wel goed uitgevoerd en onderhoudend. Verbazingwekkend hoe iedereen hier wegloopt met Zorns Masada-werk, z'n vroege spul (Cobra, etc.) is stukken interessanter wat mij betreft.
Mulatu Astatke: 6
De blazers doen goed hun best. Leuk om live bij te zijn, thuis minder indrukwekkend.
Joe Henderson: 8,5
Poe hee, je kunt wel héél erg duidelijk horen wie er hier achter piano en drums zitten, het lijkt wel Olé 2.0, alleen dan 3 jaar na dato. Niet bijster origineel dus (ondanks dat Henderson op sax er toch nog een persoonlijk tintje aan probeert mee te geven), maar ó zo lekker! Tyner blijft één van de allergrootsten (en Jones ook natuurlijk).
Humcrush: 5
Sorry, kan me niet zo boeien.
Vandermark 5: 7
Vandermark stelt zelden teleur. Dit swingt er weer lekker op los. Zeer fijn en constant artiest, die helaas nooit écht briljant spul heeft gemaakt.
Masada String Trio: 5,5
Geinig, maar echt niks meer dan dat.
John Zorn/Electric Masada: 7
Bovenmaatse middelmaat. Niks nieuws onder de zon, weinig intrigerend, maar wel goed uitgevoerd en onderhoudend. Verbazingwekkend hoe iedereen hier wegloopt met Zorns Masada-werk, z'n vroege spul (Cobra, etc.) is stukken interessanter wat mij betreft.
Mulatu Astatke: 6
De blazers doen goed hun best. Leuk om live bij te zijn, thuis minder indrukwekkend.
Joe Henderson: 8,5
Poe hee, je kunt wel héél erg duidelijk horen wie er hier achter piano en drums zitten, het lijkt wel Olé 2.0, alleen dan 3 jaar na dato. Niet bijster origineel dus (ondanks dat Henderson op sax er toch nog een persoonlijk tintje aan probeert mee te geven), maar ó zo lekker! Tyner blijft één van de allergrootsten (en Jones ook natuurlijk).
Humcrush: 5
Sorry, kan me niet zo boeien.
Vandermark 5: 7
Vandermark stelt zelden teleur. Dit swingt er weer lekker op los. Zeer fijn en constant artiest, die helaas nooit écht briljant spul heeft gemaakt.
0
geplaatst: 18 maart 2009, 20:48 uur
Vandermark 5
6,5
Ligt aangenaam in het gehoor maar het mist toch vuur (vooral de begeleiding).
Denk niet dat ik dit na een half uur dit soort muziek te luisteren het nog zo leuk zal vinden.
6,5
Denk niet dat ik dit na een half uur dit soort muziek te luisteren het nog zo leuk zal vinden.
0
pretfrit
geplaatst: 18 maart 2009, 20:48 uur
lekker deuntje 8*
het klinkt allemaal wel wat netjes...
het klinkt allemaal wel wat netjes...
0
geplaatst: 18 maart 2009, 22:45 uur
Ken Vandermark (diezelfde als bij '4 Corners'?) kan dus ook meer mainstream jazz spelen...?
Leuk nummer overigens, swingt inderdaad lekker weg, ik geef een 7.
Leuk nummer overigens, swingt inderdaad lekker weg, ik geef een 7.
0
geplaatst: 19 maart 2009, 00:50 uur
blabla schreef:
Vandermark 5
6,5
Vandermark 5
6,5
Je hebt het vaker over gebrek aan vuur, maar als ik dan naar je #1 kijk, snap ik dat niet meer zo goed.

0
geplaatst: 19 maart 2009, 01:43 uur
Waar ik normaal die cellist een waardevolle toevoeging vind heb ik hie toch liever de oude Vandermark 5, waar Jeb Bishop (op trombone) nog bij zat.... Nogal wat toegankelijker dan ik van hem gewend ben, maar desondanks neit slecht..
7
7
* denotes required fields.