MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel

zoeken in:
aslan (crew)
8

Vandermark5: 7

Paalhaas schreef:

Je hebt het vaker over gebrek aan vuur, maar als ik dan naar je #1 kijk, snap ik dat niet meer zo goed.

Dat is ingetogen vuur, er is daar allerlei onderhuidse spanning aanwezig en zeer intensief samenspel.

thejazzscène
6,5 voor vandemark 5. Mis wat spanning.
Humcrush vind ik zeker niet slecht. Daar moet ik eens wat meer van beluisteren.

Hypnotiserend en repetitief improvisatiespel van John Surman:

aslan (crew)
john surman: nestor's saga 9/10 ! ! !

Hee, Surman, die heb ik eerder langs zien komen.

Ik geloof dat Surman zelf niet slecht speelt, maar ik kan me er niet op concentreren omdat dat verschrikkelijke synthesizerdeuntje er de hele tijd tussendoor zit. Het is vast bedoeld om je in hogere sferen te brengen, maar dat bewerkt deze muziek niet bij mij. Dat deed Steve Reich vanavond een stuk beter, toen ik weer eens heerlijk naar Music for 18 Musicians luisterde.

Een 6 voor Surman.

6,5
Synths klinken behoorlijk gedateerd maar Surman en de drums zijn goed.

pretfrit
Surman heeft een aardige toon, drumwerk is o.k. (en hoor ik daar Evan Parker?)
Ook hier jammer van het "synthesizers greatest" deuntje....maakt het een klef sfeermuziekje

5

Heemskerktollie
Dromerig maar niet fijn dromerig.

5

5.5

aslan (crew)
gene krupa - big noise from winnetka

john surman: nestor's saga: te zen naar mijn smaak: 5
gene krupa - big noise from winnetka: daar maak je mij weer wel blij mee.. Dat wil ik ook kunnen 8

gene krupa - big noise from winnetka: Wel grappig, maar over het algemeen een beetje voor de hand liggend. 7

sxesven
Even een inhaalslag: Vandermark 5, erg prettig edoch erg braaf. Luistert desalniettmin lekker weg, 7. Surman grenst wat mij betreft aan verschrikkelijk; idd erg jammer van die synth, maar verder ook niet echt in mijn straatje, 4. Krupa; tja, te flauw, te gimmick, te straightforward, totaal niet indrukwekkend spel (maar goed, de tijdsgeest misschien; Krupa was natuurlijk innovatief w.b. de kit, maar de techniek gooit geen hoge ogen); ik kan ook hier niet veel mee; 5- dan maar.

Wie post weer eens iets tofs?

pretfrit
anno 2009 doet Gene kruppa me niet van m'n stoel vallen..toch een leuk filmpje om zo eens te zien

Zeg zijn dat niet oude opnames van Ome Willem zonder pet?
Rapapaaa....rapapaaaaah.

4.5
Is meer show dan muziek maken.

Keith Jarrett Trio - Moonchild

Piano: Keith Jarrett
Bas: Charlie Haden
Drums: Paul Motian

Dardan
Mooi en rustig spel, wat een goede line-up ook Dit doet me erg denken aan "Detour Ahead" van op Waltz for Debby.

9

pretfrit
Niks mis mee..tsja Jarrett.. zelfs z'n scheten zijn muzikaal gezien in orde.

8

8
Motian met haar op z'n hoofd!!
Meest bekend is hij met een volledig geschoren kop.

7, wel goed maar toch eens stuk minder spannend dan z'n werk met Redman. Vooral z'n standards trio vind ik vaak saai, voorspelbaar en soms wat gelikt.

Ik ben het hier eigenlijk volledig mee eens. Ik zou ook een 7 (misschien een 7,5) geven. En het Standards trio is in potentie een geweldig trio dat-ie toch wel grotendeels heeft 'verspild' aan, inderdaad, een stelletje standards. Een standard is een standard is een standard. Als je zo goed kunt componeren en over dergelijke 'henchmen' beschikt, snap ik dat soort tijdsverspilling echt niet.

niet slecht 7,5

Heemskerktollie

Of het nou populair is of niet Ik kon het niet laten Nog eens wat oudere jazz. Charlie Parker, The Founding Father Of Modern Jazz

9
Gewoon omdat het Bird is, die man was zo genadeloos muzikaal.

Het muziekje is eigenlijk maar een zesje waard.

Een 9 van blabla voor een pre-1950 opname, erg zeldzaam!

Van mij een 8. Heerlijk clipje.

Lekker hoor. 7,5

8, gewoon lekker mocht wel iets langer duren en dat is altijd een goed teken.

pretfrit
gefriemel op de vierkante centimeter...maar geweldig mooi om te zien met welk een gemak en plezier het gebracht wordt

Tegenwoordig is zijn spel niet echt bijzonder meer, dat komt omdat de halve jazzwereld hem gevolgt is...lastig om voor te stellen wat voor impact hij indertijd gehad moet hebben

ken betere tracks en filmpjes van Parker 6+

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.