Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2009, 10:06 uur
Paalhaas schreef:
Je hebt het vaker over gebrek aan vuur, maar als ik dan naar je #1 kijk, snap ik dat niet meer zo goed.
Je hebt het vaker over gebrek aan vuur, maar als ik dan naar je #1 kijk, snap ik dat niet meer zo goed.
Dat is ingetogen vuur, er is daar allerlei onderhuidse spanning aanwezig en zeer intensief samenspel.
0
thejazzscène
geplaatst: 19 maart 2009, 20:59 uur
6,5 voor vandemark 5. Mis wat spanning.
Humcrush vind ik zeker niet slecht. Daar moet ik eens wat meer van beluisteren.
Hypnotiserend en repetitief improvisatiespel van John Surman:
Humcrush vind ik zeker niet slecht. Daar moet ik eens wat meer van beluisteren.
Hypnotiserend en repetitief improvisatiespel van John Surman:
0
geplaatst: 19 maart 2009, 21:23 uur
Hee, Surman, die heb ik eerder langs zien komen. 
Ik geloof dat Surman zelf niet slecht speelt, maar ik kan me er niet op concentreren omdat dat verschrikkelijke synthesizerdeuntje er de hele tijd tussendoor zit. Het is vast bedoeld om je in hogere sferen te brengen, maar dat bewerkt deze muziek niet bij mij. Dat deed Steve Reich vanavond een stuk beter, toen ik weer eens heerlijk naar Music for 18 Musicians luisterde.
Een 6 voor Surman.

Ik geloof dat Surman zelf niet slecht speelt, maar ik kan me er niet op concentreren omdat dat verschrikkelijke synthesizerdeuntje er de hele tijd tussendoor zit. Het is vast bedoeld om je in hogere sferen te brengen, maar dat bewerkt deze muziek niet bij mij. Dat deed Steve Reich vanavond een stuk beter, toen ik weer eens heerlijk naar Music for 18 Musicians luisterde.

Een 6 voor Surman.
0
geplaatst: 19 maart 2009, 22:44 uur
6,5
Synths klinken behoorlijk gedateerd maar Surman en de drums zijn goed.
Synths klinken behoorlijk gedateerd maar Surman en de drums zijn goed.
0
pretfrit
geplaatst: 20 maart 2009, 12:05 uur
Surman heeft een aardige toon, drumwerk is o.k. (en hoor ik daar Evan Parker?)
Ook hier jammer van het "synthesizers greatest" deuntje....maakt het een klef sfeermuziekje
5
Ook hier jammer van het "synthesizers greatest" deuntje....maakt het een klef sfeermuziekje
5
0
geplaatst: 22 maart 2009, 23:15 uur
john surman: nestor's saga: te zen naar mijn smaak: 5
gene krupa - big noise from winnetka: daar maak je mij weer wel blij mee.. Dat wil ik ook kunnen 8
gene krupa - big noise from winnetka: daar maak je mij weer wel blij mee.. Dat wil ik ook kunnen 8
0
geplaatst: 22 maart 2009, 23:23 uur
gene krupa - big noise from winnetka: Wel grappig, maar over het algemeen een beetje voor de hand liggend. 7
0
sxesven
geplaatst: 22 maart 2009, 23:39 uur
Even een inhaalslag: Vandermark 5, erg prettig edoch erg braaf. Luistert desalniettmin lekker weg, 7. Surman grenst wat mij betreft aan verschrikkelijk; idd erg jammer van die synth, maar verder ook niet echt in mijn straatje, 4. Krupa; tja, te flauw, te gimmick, te straightforward, totaal niet indrukwekkend spel (maar goed, de tijdsgeest misschien; Krupa was natuurlijk innovatief w.b. de kit, maar de techniek gooit geen hoge ogen); ik kan ook hier niet veel mee; 5- dan maar.
Wie post weer eens iets tofs?
Wie post weer eens iets tofs?

0
pretfrit
geplaatst: 23 maart 2009, 09:12 uur
anno 2009 doet Gene kruppa me niet van m'n stoel vallen..toch een leuk filmpje om zo eens te zien
0
geplaatst: 23 maart 2009, 12:33 uur
Zeg zijn dat niet oude opnames van Ome Willem zonder pet?
Rapapaaa....rapapaaaaah.
Rapapaaa....rapapaaaaah.
0
geplaatst: 23 maart 2009, 17:09 uur
Keith Jarrett Trio - Moonchild
Piano: Keith Jarrett
Bas: Charlie Haden
Drums: Paul Motian
0
Dardan
geplaatst: 23 maart 2009, 18:29 uur
Mooi en rustig spel, wat een goede line-up ook
Dit doet me erg denken aan "Detour Ahead" van op Waltz for Debby.
9
Dit doet me erg denken aan "Detour Ahead" van op Waltz for Debby.9
0
pretfrit
geplaatst: 23 maart 2009, 19:06 uur
Niks mis mee..tsja Jarrett.. zelfs z'n scheten zijn muzikaal gezien in orde.
8
8
0
geplaatst: 23 maart 2009, 21:03 uur
8
Motian met haar op z'n hoofd!!
Meest bekend is hij met een volledig geschoren kop.
Motian met haar op z'n hoofd!!
Meest bekend is hij met een volledig geschoren kop.
0
geplaatst: 24 maart 2009, 01:33 uur
7, wel goed maar toch eens stuk minder spannend dan z'n werk met Redman. Vooral z'n standards trio vind ik vaak saai, voorspelbaar en soms wat gelikt.
Ik ben het hier eigenlijk volledig mee eens. Ik zou ook een 7 (misschien een 7,5) geven. En het Standards trio is in potentie een geweldig trio dat-ie toch wel grotendeels heeft 'verspild' aan, inderdaad, een stelletje standards. Een standard is een standard is een standard. Als je zo goed kunt componeren en over dergelijke 'henchmen' beschikt, snap ik dat soort tijdsverspilling echt niet.
0
Heemskerktollie
geplaatst: 24 maart 2009, 22:04 uur
Of het nou populair is of niet Ik kon het niet laten
Nog eens wat oudere jazz. Charlie Parker, The Founding Father Of Modern Jazz 
0
geplaatst: 24 maart 2009, 22:19 uur
9
Gewoon omdat het Bird is, die man was zo genadeloos muzikaal.
Het muziekje is eigenlijk maar een zesje waard.
Gewoon omdat het Bird is, die man was zo genadeloos muzikaal.
Het muziekje is eigenlijk maar een zesje waard.

0
geplaatst: 25 maart 2009, 02:57 uur
Een 9 van blabla voor een pre-1950 opname, erg zeldzaam! 
Van mij een 8. Heerlijk clipje.

Van mij een 8. Heerlijk clipje.
0
geplaatst: 25 maart 2009, 12:36 uur
8, gewoon lekker mocht wel iets langer duren en dat is altijd een goed teken.
0
pretfrit
geplaatst: 25 maart 2009, 13:21 uur
gefriemel op de vierkante centimeter...maar geweldig mooi om te zien met welk een gemak en plezier het gebracht wordt
Tegenwoordig is zijn spel niet echt bijzonder meer, dat komt omdat de halve jazzwereld hem gevolgt is...lastig om voor te stellen wat voor impact hij indertijd gehad moet hebben
ken betere tracks en filmpjes van Parker 6+
Tegenwoordig is zijn spel niet echt bijzonder meer, dat komt omdat de halve jazzwereld hem gevolgt is...lastig om voor te stellen wat voor impact hij indertijd gehad moet hebben
ken betere tracks en filmpjes van Parker 6+
* denotes required fields.