Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2009, 14:51 uur
Hij zit erbij alsof hij de tune van Baantjer aan het spelen is, maar wat een virtuoos blijft Parker toch. Niet mindblowing, maar wel heerlijk boppy en dus een 8.
0
sxesven
geplaatst: 25 maart 2009, 20:27 uur
Zesje van mijn kant. Typisch nu jazz die ik absoluut prettig weg vind luisteren, maar die me niet echt weet te raken. Voornamelijk vanwege de begeleiding (en dan vooral nog de percussie; ironisch genoeg hier natuurlijk net wel een prettig solootje) die ik niet bijzonder boeiend vindt - mag van mij een stukje avontuurlijker, en dat geriedel op de ride is al helemáál zo 1950s. Sorry als dat erg negatief klinkt - nogmaals, in essentie niet verkeerd, maar ik kan er niet zoveel mee.
0
sxesven
geplaatst: 25 maart 2009, 22:03 uur
Ja, ik bedoelde meer in de algehele zin van decennia geleden. 

0
geplaatst: 25 maart 2009, 23:20 uur
Gene Kruppa - 5: weinig aan, gebeurt muzikaal niets bijzonders.
Charlie Parker - 5: niet mijn ding, ronduit saai zelfs.
Keith Jarrett Trio - 7: Typisch Jarrett, maar hij heeft betere, meer pulserende muziek gemaakt.
Charlie Parker - 5: niet mijn ding, ronduit saai zelfs.
Keith Jarrett Trio - 7: Typisch Jarrett, maar hij heeft betere, meer pulserende muziek gemaakt.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 11:18 uur
Rome, 1963
Saxofoon: Sonny Rollins
Trompet: Don Cherry
Bas: Henry Grimes
Drums: Billy Higgins
Ze spelen 52nd Street Theme van Thelonious Monk.
0
pretfrit
geplaatst: 26 maart 2009, 20:50 uur
het kan 4 decenia oud zijn maar ik vind dit toch wel erg lekker hoor. Dat spontane, het plezier, de swing, emotie...
7+
7+
0
pretfrit
geplaatst: 27 maart 2009, 09:56 uur
soulvol saxofonist David Murray in een conventionele setting. Hij heeft ook meer free en avant-garde jazz gemaakt. sommige albums zijn zeer de moeite.
0
geplaatst: 27 maart 2009, 10:08 uur
6
Murray toetert er heel lekker op los, maar de rest is oubollig.
Murray toetert er heel lekker op los, maar de rest is oubollig.
0
geplaatst: 27 maart 2009, 21:32 uur
even een inhaalslagje:
Jarrett 8 (die koppen... mooi stuk muziek met lekker intuïtief spel)
Bird 7 (Parker is goed, maar ik heb 'm veel beter gezien)
Rollins 8 (energiek; lekker rollen; gewoon goed)
Murray 6,5 (wel ok, maar ook wel een beetje belegen shit)
Jarrett 8 (die koppen... mooi stuk muziek met lekker intuïtief spel)
Bird 7 (Parker is goed, maar ik heb 'm veel beter gezien)
Rollins 8 (energiek; lekker rollen; gewoon goed)
Murray 6,5 (wel ok, maar ook wel een beetje belegen shit)
0
TvO
geplaatst: 29 maart 2009, 16:33 uur
Benjamin Herman is naar mijn mening sowieso Nederlands meest overschatte saxofonist.
Ik dacht dat dat Candy Dulfer was? ;p
Dit is wel de "Big Band" New Cool Collective, ik heb meer met de smallere bezetting. Leuker voor in (Jazz)clubs
0
geplaatst: 29 maart 2009, 16:40 uur
New Cool Collective: 4/10.
Lijkt wel André Rieu voor de jazz ofzo. :s Valt nog mee dat het publiek niet mee gaat klappen...
Lijkt wel André Rieu voor de jazz ofzo. :s Valt nog mee dat het publiek niet mee gaat klappen...
0
geplaatst: 29 maart 2009, 17:10 uur
3.5
Big bands zijn niet mijn ding, wel lekker sfeertje op het podium.
Big bands zijn niet mijn ding, wel lekker sfeertje op het podium.
0
geplaatst: 29 maart 2009, 17:31 uur
4
maar ze hebben er wel ontzettend lol in en ik kan me voorstellen dat dat aanstekelijk is als je er bij bent.
maar ze hebben er wel ontzettend lol in en ik kan me voorstellen dat dat aanstekelijk is als je er bij bent.
0
pretfrit
geplaatst: 30 maart 2009, 13:32 uur
bijna net zo gezellig als een optreden van de toppers
0
geplaatst: 30 maart 2009, 18:35 uur
7,8/10
Dit mag ik wel. Ik vind alleen de 'inleiding' een beetje lang duren.
Dit mag ik wel. Ik vind alleen de 'inleiding' een beetje lang duren.
0
geplaatst: 30 maart 2009, 19:26 uur
9
Juist fantastisch samenspel met Glen Moore (bassist, vooral bekend van Oregon) in de intro, die 2 hebben altijd een goede onderlinge chemie.
Is btw al een behoorlijk oude opname, Moore met veel haar en Abou-Khalil met baard en zwart haar.
Juist fantastisch samenspel met Glen Moore (bassist, vooral bekend van Oregon) in de intro, die 2 hebben altijd een goede onderlinge chemie.
Is btw al een behoorlijk oude opname, Moore met veel haar en Abou-Khalil met baard en zwart haar.
0
geplaatst: 2 april 2009, 01:57 uur
Hmm, 't wordt tijd voor een nieuwe. Heb een tijdje gezocht, een avantgarde-concertje van Sam Rivers overwogen maar die bespaar ik jullie voorlopig nog even. Een aantal van jullie kennen dit zeker al ('t is ooit jazzalbum v/d week geweest), maar ik kon het niet laten weer even de aandacht op dit heerlijke album te brengen (als je 'm op cd/mp3 hebt, speel 'm dan vooral op die manier af):
Sonny Sharrock: gitaar
Pharoah Sanders: sax
Elvin Jones: drums
Charnett Moffett: bas
Many mansions is het 5e nummer van het album Ask the ages
Sonny Sharrock: gitaar
Pharoah Sanders: sax
Elvin Jones: drums
Charnett Moffett: bas
Many mansions is het 5e nummer van het album Ask the ages
* denotes required fields.