Genres / Jazz / Maak kennis met Jazz en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2009, 10:20 uur
8
En geen zin om hier meer over te zeggen, want dit is 1 van de dingen die verloren is gegaan met de hd crash
En geen zin om hier meer over te zeggen, want dit is 1 van de dingen die verloren is gegaan met de hd crash

0
Dardan
geplaatst: 2 april 2009, 12:29 uur
8
Wat spijtig van je crash... sterkte ermee, had tijdje geleden ook zo'n ongeluk.
Wat spijtig van je crash... sterkte ermee, had tijdje geleden ook zo'n ongeluk.
0
aslan (crew)
geplaatst: 2 april 2009, 15:43 uur
jammer dat 'deze video niet beschikbaar is in mijn land of domein' 
ik probeer het later nog wel eens

ik probeer het later nog wel eens
0
geplaatst: 3 april 2009, 15:40 uur
Als niemand bezwaar heeft, blijf ik gewoon lekker filmpjes posten. 

0
geplaatst: 3 april 2009, 17:23 uur
ter info ...
Jazz is niet mijn voorkeur, maar voor de liefhebbers, vanavond op BBC4 (voor degene die digitaal TV packet hebben in NL) is het de buurt aan verschillende Jazz programmas vanaf 23:00 uur door de hele nacht door
de BBC kiest meestal een thema elke weekend - in het verleden had je hele avond over Factory Records, een over The Who, een over de Punk scene in de jaren 70, een over Country & Western, etc, etc ...
allemaal verschillend maar vaak met niet eerder vertoonde footage!
Jazz is niet mijn voorkeur, maar voor de liefhebbers, vanavond op BBC4 (voor degene die digitaal TV packet hebben in NL) is het de buurt aan verschillende Jazz programmas vanaf 23:00 uur door de hele nacht door
de BBC kiest meestal een thema elke weekend - in het verleden had je hele avond over Factory Records, een over The Who, een over de Punk scene in de jaren 70, een over Country & Western, etc, etc ...
allemaal verschillend maar vaak met niet eerder vertoonde footage!
0
pretfrit
geplaatst: 10 april 2009, 22:12 uur
helaas is het beste jazzy/impro werk van Nels Cline niet op You Tube te vinden maar hier toch een ideetje van mans kunnen.
0
geplaatst: 11 april 2009, 00:51 uur
7,5
Vind die gitaar een beetje te showachtig.
Gave drummer, zit er relaxed bij maar klinkt als een wild beest.
Ben wel benieuwd naar meer van dit trio.
Vind die gitaar een beetje te showachtig.
Gave drummer, zit er relaxed bij maar klinkt als een wild beest.
Ben wel benieuwd naar meer van dit trio.
0
geplaatst: 15 april 2009, 10:26 uur
6
Begint lekker, en dan gaat m'n geest weer eens dwalen omdat het m'n aandacht niet vast kan houden omdat er te weinig gebeurt.
Begint lekker, en dan gaat m'n geest weer eens dwalen omdat het m'n aandacht niet vast kan houden omdat er te weinig gebeurt.
0
geplaatst: 15 april 2009, 19:39 uur
Nels Cline doet me erg denken aan halverwege jaren 90 postrockgroepen als A Minor Forest. Dat vond ik toendertijd helemaal geweldig, dus deze kan er ook wel in: 7,5
0
Dj2Jelle
geplaatst: 17 april 2009, 19:05 uur
Erg energiek nummer, maar waarschijnlijk moet je het live meemaken om erop mee te kunnen gaan. Want de kwaliteit is behoorlijk slecht waardoor je die energie niet echt te pakken krijgt. Aldus moi 
6

6
0
geplaatst: 24 april 2009, 12:52 uur
Zo, ik ben weer bij:
Sonny Rollins: vet koel, meer meer 8
David Murray: lekker relaxed nr 8
New Cool Collective: 4, erg gezellig hoor, bigbands zijn niet mijn ding en het is nog ongelijk bovendien.
Rahib Abou-Khalil Project: 8, Erg spannend en vind de inleiding zeker niet te lang
Sonny Sharrock: 7
Coltrane: 7
The Nels Cline Singers: 6, gitarist gaat wild tekeer, maar het kan mij niet erg boeien
Sonny Clark: 7,5, misschien wat standaard, maar helemaal niet saai
Toots Thielemans: 3, saaaaaaaaaaaaaaaaaai
Art Ensemble of Chicago: 7, erg veel energie, hoewel je dat niet aan de saxofonist zou zeggen
Sonny Rollins: vet koel, meer meer 8
David Murray: lekker relaxed nr 8
New Cool Collective: 4, erg gezellig hoor, bigbands zijn niet mijn ding en het is nog ongelijk bovendien.
Rahib Abou-Khalil Project: 8, Erg spannend en vind de inleiding zeker niet te lang
Sonny Sharrock: 7
Coltrane: 7
The Nels Cline Singers: 6, gitarist gaat wild tekeer, maar het kan mij niet erg boeien
Sonny Clark: 7,5, misschien wat standaard, maar helemaal niet saai
Toots Thielemans: 3, saaaaaaaaaaaaaaaaaai
Art Ensemble of Chicago: 7, erg veel energie, hoewel je dat niet aan de saxofonist zou zeggen
0
geplaatst: 25 april 2009, 11:26 uur
Chicago Underground Duo
(opname valt wat tegen, maar ik heb ze een keer live gezien en werd compleet weggeblazen)
0
aslan (crew)
geplaatst: 25 april 2009, 19:11 uur
art ensemble of chicago 6.5/10
chicago underground duo 8.5/10
chicago underground duo 8.5/10
0
geplaatst: 26 april 2009, 17:24 uur
Sonny Clark: 6/10 (vakkundig uitgevoerde hardbop)
Toots Thielemans: 5,5/10 (inderdaad een nogal "belegen" opvoering, zeker gezien de kitscherige setting; pluspunt daarvan is echter dat sax en mondharmonica daardoor in elkaars vaarwater komen en haast als 1 stem (timbre) met elkaar in dialoog gaan)
Art Ensemble of Chicago: 6/10 (iets te spastisch, maar wel energetisch en erg krachtig)
Chicago Underground Duo: 7/10 (vrij meeslepend, mooie opbouw naar een sterke climax, opname-kwaliteit laat wel te wensen over)
Toots Thielemans: 5,5/10 (inderdaad een nogal "belegen" opvoering, zeker gezien de kitscherige setting; pluspunt daarvan is echter dat sax en mondharmonica daardoor in elkaars vaarwater komen en haast als 1 stem (timbre) met elkaar in dialoog gaan)
Art Ensemble of Chicago: 6/10 (iets te spastisch, maar wel energetisch en erg krachtig)
Chicago Underground Duo: 7/10 (vrij meeslepend, mooie opbouw naar een sterke climax, opname-kwaliteit laat wel te wensen over)
0
pretfrit
geplaatst: 27 april 2009, 06:45 uur
Sonny Clark: ben liefhebber van Clark, maar dit sampeltje doet mij niet zo veel 6/10
Toets Thielemans: 5/10
Art Ensemble : 6/10
Chicago underground: 7/10 nog nooit van gehoord, klinkt aardig
Toets Thielemans: 5/10
Art Ensemble : 6/10
Chicago underground: 7/10 nog nooit van gehoord, klinkt aardig
0
geplaatst: 5 mei 2009, 20:19 uur
alweer een tijdje stil hier, dus ik zal maar eens wat posten.
Deze keer wat van HiM. Nee niet die laffe Finse metal maar een stel postrockjazzers uit de vs die al een jaar of 15 meegaan. Enige vast waarde is drummer Doug Scharin (die kale in het filmpje) die een wisselende groep mensen om zich heeft. De drummer ernaast is Adam Pierce die beter bekend is onder de naam Mice Parade. Him heeft bij mij een speciaal plekje. Ik ben de jazz ingerold via allerlei postrockbandjes die eigenlijk bestonden uit jazzmuzikanten.
Het is niet het beste stuk van ze, maar het was het enige filmpje dat ik vinden kon. Check de him-albums.
Deze keer wat van HiM. Nee niet die laffe Finse metal maar een stel postrockjazzers uit de vs die al een jaar of 15 meegaan. Enige vast waarde is drummer Doug Scharin (die kale in het filmpje) die een wisselende groep mensen om zich heeft. De drummer ernaast is Adam Pierce die beter bekend is onder de naam Mice Parade. Him heeft bij mij een speciaal plekje. Ik ben de jazz ingerold via allerlei postrockbandjes die eigenlijk bestonden uit jazzmuzikanten.
Het is niet het beste stuk van ze, maar het was het enige filmpje dat ik vinden kon. Check de him-albums.
0
pretfrit
geplaatst: 7 mei 2009, 20:21 uur
Kikoski: ik had dit liever zonder beeld gehad...
beetje rechtoe-rechtaan. 4+
HIM: 6+
beetje rechtoe-rechtaan. 4+
HIM: 6+
* denotes required fields.