Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
1
zaaf
geplaatst: 16 december 2017, 17:01 uur
Ik zie nog 1 a 2 gevaren... geprobeerd dat telepathisch door te geven want de akoestiek in Van Der Valk is abominabel.
2
geplaatst: 16 december 2017, 17:04 uur
Hmm, lijkt er op dat er dit jaar geen vrouw te zien gaat zijn in de Top 10, wat het moeilijk maakt om Graf nog in te halen. Ik geef luigifort maar gewoon de schuld, want die zal vast de deadline niet hebben gehaald. 

0
geplaatst: 16 december 2017, 17:08 uur
Dit is wel een aangename verrassing 
Ik tel maar vijf mannen(bands) waarvan ik vrij zeker ben. Nog twee plekjes over dus, en dat zouden heel goed twee vrouwen kunnen zijn (ik denk één).

Gretz schreef:
Hmm, lijkt er op dat er dit jaar geen vrouw te zien gaat zijn in de Top 10, wat het moeilijk maakt om Graf nog in te halen. Ik geef luigifort maar gewoon de schuld, want die zal vast de deadline niet hebben gehaald.
Ik tel maar vijf mannen(bands) waarvan ik vrij zeker ben. Nog twee plekjes over dus, en dat zouden heel goed twee vrouwen kunnen zijn (ik denk één).
0
zaaf
geplaatst: 16 december 2017, 17:22 uur
7. PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project
https://www.musicmeter.nl/album/526875
Punten : 263
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Trage start, ook al, van de opvolger van onze nr 1 van 2011. Polly is populair hier, scoorde vóór dit album al 6x top 25 waarvan 3x top 10. Dus ook dit album, dat niet overal jubel ontving, mag op onze instemming rekenen, al kwam die (nogmaals) vooral van de latere stemmers.
De songs voor dit album schreef Harvey (evenals haar bundel The Hollow of the Hand) tijdens haar reizen, met fotograaf Seamus Murphy, naar Kosovo, Afghanistan en Washington D.C. in de periode van 2011 tot 2014.
Dat deel eenmaal volbracht wilde mevrouw Harvey de vastlegging van de nummers publiek maken. Dus een deel van Somerset House in Londen werd ingericht met een spiegelruit, waarachter het publiek kon plaatsnemen nadat ze van apparaten waarmee opnemen mogelijk is waren gestript.
De sessies duurden drie kwartier en in die tijd zag men Harvey in actie met haar producers Flood en John Parish en muzikanten Terry Edwards en James Johnston. Harvey speelde sax, viool, harmonica en hurdy-gurdy (soort gemechaniseerde viool).
Deze publieke sessies werden weer in zijn totaliteit gefilmd door Seamus Murphy.
Sowieso een artiest die ik geen albumlang trek. En dit album zeker niet. Heeft iemand al iets over de achtergrondzang gezegd?
https://www.musicmeter.nl/album/526875
Punten : 263
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Trage start, ook al, van de opvolger van onze nr 1 van 2011. Polly is populair hier, scoorde vóór dit album al 6x top 25 waarvan 3x top 10. Dus ook dit album, dat niet overal jubel ontving, mag op onze instemming rekenen, al kwam die (nogmaals) vooral van de latere stemmers.
De songs voor dit album schreef Harvey (evenals haar bundel The Hollow of the Hand) tijdens haar reizen, met fotograaf Seamus Murphy, naar Kosovo, Afghanistan en Washington D.C. in de periode van 2011 tot 2014.
Dat deel eenmaal volbracht wilde mevrouw Harvey de vastlegging van de nummers publiek maken. Dus een deel van Somerset House in Londen werd ingericht met een spiegelruit, waarachter het publiek kon plaatsnemen nadat ze van apparaten waarmee opnemen mogelijk is waren gestript.
De sessies duurden drie kwartier en in die tijd zag men Harvey in actie met haar producers Flood en John Parish en muzikanten Terry Edwards en James Johnston. Harvey speelde sax, viool, harmonica en hurdy-gurdy (soort gemechaniseerde viool).
Deze publieke sessies werden weer in zijn totaliteit gefilmd door Seamus Murphy.
Sowieso een artiest die ik geen albumlang trek. En dit album zeker niet. Heeft iemand al iets over de achtergrondzang gezegd?
0
geplaatst: 16 december 2017, 17:26 uur
Wisselvallige, doch ook weer sterke plaat.
Bij mij op 3.
En een sterretje!
Bij mij op 3.
En een sterretje!
0
geplaatst: 16 december 2017, 17:31 uur
Ah PJ dus toch! Niet in m'n eigen top 20 (want teveel concurrentie), maar uiteraard wel in m'n voorspellingslijst.
0
geplaatst: 16 december 2017, 17:35 uur
Speciaal nog twee keer beluisterd, omdat ik niet meer goed kon inschatten wat ik er van vond. Viel enorm tegen (zelfs met lage verwachting). Minste van alle albums van PJ die ik ken.
Wel voorspeld. Uiteraard.
Wel voorspeld. Uiteraard.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2017, 17:35 uur
Bij mij op 6. Overwegend fijne plaat, die toch wel wat achterblijft bij Let England Shake.
En in de voorspelling... ook op 7!
En in de voorspelling... ook op 7!
0
geplaatst: 16 december 2017, 17:38 uur
Geen PJ in de lijst hier, compleet over het hoofd gezien in de haast.
0
catchup
geplaatst: 16 december 2017, 17:39 uur
Best leuke plaat, beetje geholpen door gebrek aan beter. Tja, die achtergrondzang...
Dus de (trage) liefhebbers van PJ stemden ook op ATCQ?
Dus de (trage) liefhebbers van PJ stemden ook op ATCQ?
0
geplaatst: 16 december 2017, 17:41 uur
zaaf schreef:
Ik zie nog 1 a 2 gevaren... geprobeerd dat telepathisch door te geven want de akoestiek in Van Der Valk is abominabel.
Blame it on Van der Valk dus.
Er rest ons nu nog maar 1 jaar om 10/10 te scoren. Daarna kunnen we wel weer door met de tweede editie van Song Top 10 per Jaar, wie weet dat het daar nog eens lukt.

0
geplaatst: 16 december 2017, 18:02 uur
Snap niet waarom mensen PJ Harvey als vanzelfsprekendheid beschouwen. Matig gemiddelde en helemaal niet zo gek veel stemmen.
0
geplaatst: 16 december 2017, 18:37 uur
Inderdaad, chevy. Ik had deze toch ook totaal niet verwacht. Goed album, maar veeeel minder dan Let England Shake.
0
geplaatst: 16 december 2017, 18:45 uur
Tjakka, weer raak voor Cassieboy! Ook johan scoort een voltreffer.
60 Casartelli*** +20
57 stardust_be* +19
54 Gretz +18
51 GrafGantz
38 EttaJamesBrown
38 johan de witt* +20
37 wibro*
37 jordidj1
37 Hacker +19
36 motel matches +18
35 chevy93
34 Teunnis +17
34 herman +17
18 dix
17 Johnny Marr
16 vigil
60 Casartelli*** +20
57 stardust_be* +19
54 Gretz +18
51 GrafGantz
38 EttaJamesBrown
38 johan de witt* +20
37 wibro*
37 jordidj1
37 Hacker +19
36 motel matches +18
35 chevy93
34 Teunnis +17
34 herman +17
18 dix
17 Johnny Marr
16 vigil
0
geplaatst: 16 december 2017, 18:58 uur
Ik heb natuurlijk express die progrock plaat niet opgenomen om het nog wat spannend te houden...
0
geplaatst: 16 december 2017, 19:50 uur
Wat is trouwens het record voor meeste platen exact goed voorspeld? Het zou zomaar kunnen dat Casartelli dat dit jaar gaat verbeteren.
0
geplaatst: 16 december 2017, 20:11 uur
chevy93 schreef:
Wat is trouwens het record voor meeste platen exact goed voorspeld? Het zou zomaar kunnen dat Casartelli dat dit jaar gaat verbeteren.
Teunnis had er voor 2011 vijf op de correcte plaats voorspeld, weet niet of iemand ooit beter gedaan heeft.
0
geplaatst: 16 december 2017, 21:12 uur
Kwestie voor Casper om het gedoodverfde podium Cave,radiohead, Bowie in juiste volgorde te hebben. Ik zie het wel gebeuren
1
zaaf
geplaatst: 16 december 2017, 21:36 uur
6. Jan Swerts - Schaduwland
https://www.musicmeter.nl/album/557095
Punten : 297
Nom. : 14
Nr. 1 van : Gretz
Zegt u maar of dit een verrassing is. Na een 35e (Weg) en 36e (AvdM) plek ben ik wel onder de indruk. Weliswaar hoger en meer gewaardeerd dan de voorgangers, dus wie weet meermaals voorspeld…
Hij was in ieder geval een vaste waarde in de top 10, sterker, van de 6e plek werd nimmer afscheid genomen.
Jan Swerts is een Belgisch klassiek geschoold pianist en componist. Tevens werkt hij als docent aan de hogeschool. En hoewel hij beweert volstrekt geen muzikale ambities te hebben, heeft hij blijkbaar toch af en toe een uitlaatklep nodig voor zijn weemoed en melancholie.
Zijn debuutalbum werd in eigen beheer uitgegeven, het leverde hem een platendeal met Universal op.
Swerts maakt zorgvuldig gearrangeerde muziek die het midden houdt tussen etherische postpop en de neoklassieke kamermuziek.
Swerts lijdt aan het Syndroom van Asperger waardoor hij bijzonder gevoelig is voor drukte, chaos en storende geluiden. Zijn zoon bleek bovendien te lijden aan het syndroom van Gilles de la Tourette en dat is natuurlijk nauwelijks compatibel. Dat leverde veel huiselijke problemen op met een echtscheiding tot gevolg. Bovendien verloor hij dat jaar ook zijn moeder. Muziek bleek therapeutisch: al de hevige emoties en moeilijke overpeinzingen die daarmee gepaard gingen, vormden de basis voor het album Schaduwland, genoemd naar een nummer van Joni Mitchell.
Zeer fraaie plaat, hoewel voor mij niet noemenswaardig sterker dan zijn vorige.
https://www.musicmeter.nl/album/557095
Punten : 297
Nom. : 14
Nr. 1 van : Gretz
Zegt u maar of dit een verrassing is. Na een 35e (Weg) en 36e (AvdM) plek ben ik wel onder de indruk. Weliswaar hoger en meer gewaardeerd dan de voorgangers, dus wie weet meermaals voorspeld…
Hij was in ieder geval een vaste waarde in de top 10, sterker, van de 6e plek werd nimmer afscheid genomen.
Jan Swerts is een Belgisch klassiek geschoold pianist en componist. Tevens werkt hij als docent aan de hogeschool. En hoewel hij beweert volstrekt geen muzikale ambities te hebben, heeft hij blijkbaar toch af en toe een uitlaatklep nodig voor zijn weemoed en melancholie.
Zijn debuutalbum werd in eigen beheer uitgegeven, het leverde hem een platendeal met Universal op.
Swerts maakt zorgvuldig gearrangeerde muziek die het midden houdt tussen etherische postpop en de neoklassieke kamermuziek.
Swerts lijdt aan het Syndroom van Asperger waardoor hij bijzonder gevoelig is voor drukte, chaos en storende geluiden. Zijn zoon bleek bovendien te lijden aan het syndroom van Gilles de la Tourette en dat is natuurlijk nauwelijks compatibel. Dat leverde veel huiselijke problemen op met een echtscheiding tot gevolg. Bovendien verloor hij dat jaar ook zijn moeder. Muziek bleek therapeutisch: al de hevige emoties en moeilijke overpeinzingen die daarmee gepaard gingen, vormden de basis voor het album Schaduwland, genoemd naar een nummer van Joni Mitchell.
Zeer fraaie plaat, hoewel voor mij niet noemenswaardig sterker dan zijn vorige.
0
geplaatst: 16 december 2017, 21:45 uur
Op 10 in mijn eigen lijst maar nooit gedacht dat er genoeg liefhebbers hier waren om deze mooie plaat in de top 10 te catapulteren, aangename verrassing. Zijn vorige platen vind ik zeker even goed.
0
geplaatst: 16 december 2017, 21:52 uur
Bij mij op nummer 10 en voorspeld op plek 5. Twijfelde er geen moment aan dat deze de top 10 wel zou halen.
4
geplaatst: 16 december 2017, 21:58 uur
Potverdorie, op het laatste moment vervangen in de voorspelling door Eefje. Vervolgens zet uitgerekend Geert deze op de eerste plek. Wat een eikel is het toch ook!
* denotes required fields.