Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2017, 22:02 uur
Wel eens zonder succes geprobeerd te downloaden, niet bekend dus. Dat is alweer even geleden...
...dus toen ik de naam Jan Swerts en een Nederlandstalige titel zag staan, dacht ik aan iets... nouja, Nederlandstaligs, op zijn best iets Zesde Metaalachtigs. Daarmee kon ik het toch wel vrij straffe gemiddelde (op een niet zo heel straf aantal stemmen) wel negeren, leek me. Had even door moeten klikken dus...
...dus toen ik de naam Jan Swerts en een Nederlandstalige titel zag staan, dacht ik aan iets... nouja, Nederlandstaligs, op zijn best iets Zesde Metaalachtigs. Daarmee kon ik het toch wel vrij straffe gemiddelde (op een niet zo heel straf aantal stemmen) wel negeren, leek me. Had even door moeten klikken dus...
1
geplaatst: 16 december 2017, 22:11 uur
Wat een aangename verrassing. Dit indrukwekkende juweel van Jan Swerts stond bij mij op nummer 2.
Toevallig gisteren een kaartje gekocht voor zijn optreden in Utrecht op 20 mei. Mooi he Gretz?
Toevallig gisteren een kaartje gekocht voor zijn optreden in Utrecht op 20 mei. Mooi he Gretz?
1
geplaatst: 16 december 2017, 22:30 uur
Prachtige deze dik verdiende #6!
Swerts vorige twee platen zijn ook van buitengewone schoonheid, maar Schaduwland is als geheel toch wel het allerbeste wat ie tot nu toe heeft gemaakt! Bijzonder ook om deze componist laatst live te mogen zien, waar hij Schaduwland volledig integraal opvoerde zonder enige pauze. Gewoonweg magistraal. Er waren maar twee optredens die ik beter vond dit jaar, en 2017 was een uitzonderlijk live-jaar.
(Nee, deze superlatieven zijn allerminst overdreven
, ik ben echt diep onder de indruk van het pianospel van Jan Swerts en de boodschap die hij ons wil meegeven.)
Daar ga ik zeer waarschijnlijk ook heen, want tegen die tijd wil ik hem wel een tweede keer zien. Zie je dan
Swerts vorige twee platen zijn ook van buitengewone schoonheid, maar Schaduwland is als geheel toch wel het allerbeste wat ie tot nu toe heeft gemaakt! Bijzonder ook om deze componist laatst live te mogen zien, waar hij Schaduwland volledig integraal opvoerde zonder enige pauze. Gewoonweg magistraal. Er waren maar twee optredens die ik beter vond dit jaar, en 2017 was een uitzonderlijk live-jaar.
(Nee, deze superlatieven zijn allerminst overdreven
, ik ben echt diep onder de indruk van het pianospel van Jan Swerts en de boodschap die hij ons wil meegeven.) west schreef:
Daar ga ik zeer waarschijnlijk ook heen, want tegen die tijd wil ik hem wel een tweede keer zien. Zie je dan

0
geplaatst: 16 december 2017, 22:34 uur
GrafGantz schreef:
Potverdorie, op het laatste moment vervangen in de voorspelling door Eefje. Vervolgens zet uitgerekend Geert deze op de eerste plek. Wat een eikel is het toch ook!
Potverdorie, op het laatste moment vervangen in de voorspelling door Eefje. Vervolgens zet uitgerekend Geert deze op de eerste plek. Wat een eikel is het toch ook!
Ja als ik Schaduwland zelf nog niet had gekend had ik hem waarschijnlijk niet durven te voorspellen.
Toevallig heb ik hem ook nog op #6 gezet in de pronostiek, hoezo fingerspitzengefühl 
Het scheelt wel dat ik een tijdje terug nog de album-/artiestenpagina heb doorgespit, en al wel het idee kreeg dat meer lieden hier dit meesterwerkje al hadden ontdekt.
0
geplaatst: 16 december 2017, 22:50 uur
BTW Swerts volledige backcatalogue bij de dikke man in het blauwe pak voor 25 euro. ' snieveul...
0
geplaatst: 16 december 2017, 23:43 uur
Mooie plaat die ik nog niet goed genoeg doorgrond heb om in mijn lijst op te nemen. Ook niet voorspeld, omdat ik iets meer verwacht had van de urban (Frank Ocean) of de indie (Eefje) medegebruikers.
Maar dat deze het niet gehaald heeft en een derderangs plaat van PJ Harvey wel is niets minder dan een gotspe: Michael Kiwanuka - Love & Hate (2016)
Maar dat deze het niet gehaald heeft en een derderangs plaat van PJ Harvey wel is niets minder dan een gotspe: Michael Kiwanuka - Love & Hate (2016)
0
geplaatst: 16 december 2017, 23:54 uur
chevy93 schreef:
Ja, de afwezigheid van Love & Hate verrast mij ook. Die zul je over vele jaren nog hoog in de 10s Album Top 40 aantreffen terwijl PJ Harvey blij mag zijn als Let England Shake een klassieker blijft.
Ik verwacht geen verrassingen in de top 5, wat betekent dat mijn muze Eefje het helaas ook niet heeft gered. Wellicht toch teveel sterke concurrenten dit jaar.
0
geplaatst: 17 december 2017, 00:10 uur
Nou nou wat een stelligheid. Best een mooie plaat van Kiwanuka, maar je kan ook overdrijven. En wie weet komt ie hier nog langs.
0
geplaatst: 17 december 2017, 00:45 uur
Ik denk dat die nog langs komt hoewel ik 'm helemaal heb vergeten om in de voorspellings top 10 te zetten. Gaat wel ten koste van Eefje in dat geval.
0
zaaf
geplaatst: 17 december 2017, 07:27 uur
Zouden er dan toch nog lieden worden verrast door de nummer 5?
0
zaaf
geplaatst: 17 december 2017, 07:40 uur
5. Car Seat Headrest - Teens Of Denial
https://www.musicmeter.nl/album/535793
Punten : 366
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, catchup
En ook Car Seat Headrest was er vanaf het begin van deze jaargang bij. In de top 10 welteverstaan. Wat rond plekkie 5 laverend, wat uiteindelijk de stek werd.
Car Seat Headrest is ontstaan als soloproject in 2010 van tiener Will Toledo in Leesburg, Virginia. Will was direct zeer productief en bracht album na album uit op Bandcamp.
De naam is ontstaan doordat Will zijn vocalen altijd opnam op de achterbank van zijn auto om 'privacy redenen'.
De band werd cult en ontving al vroeg aandacht van onder andere Pitchfork, Rolling Stone, The New Yorker en Paste. Waar de start bijzonder lo-fi was, Will deed alles zelf, is dat geleidelijk wat afgenomen, maar de band staat nog steeds te boek als behept met een flinke dosis DIY ethiek.
In september 2015 tekende Toledo voor Matador Records en bracht direct Teens of Style uit, een reeks eerder uitgebrachte nummers opnieuw opgenomen onder andere omstandigheden. Er volgde, voor het eerst als groep, een toer tijdens welke ook nieuw materiaal ten gehore werd gebracht. Ondersteunende bandleden waren drummer Andrew Katz en Jacob Bloom op bas.
Het nieuwe album werd begin 2016 aangekondigd, als zijnde hun eerste Matador release met nieuw materiaal, een echte producer en dus een nogal ander geluid. Ook was toerbassist Bloom als bandlid vervangen door Ethan Ives.
Voor de release moest nog een rampje worden opgelost: in de veronderstelling dat The Cars akkoord waren gegaan met het gebruik van tekst uit hun nummer Just What I Needed werd het album al op grote schaal geprint toen bleek dat Ocasek geen toestemming gaf toen hij zag dat Toledo een stukje tekst had aangepast. De geprinte exemplaren van Teens of Denial werden massaal vernietigd en Toledo nam rap een nieuwe versie van de song Just What I Needed/Not Just What I Needed op onder de verse naam Not What I Needed.
Goeie plaat. Sterke nummers en een voor mij lekker geluid.
https://www.musicmeter.nl/album/535793
Punten : 366
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, catchup
En ook Car Seat Headrest was er vanaf het begin van deze jaargang bij. In de top 10 welteverstaan. Wat rond plekkie 5 laverend, wat uiteindelijk de stek werd.
Car Seat Headrest is ontstaan als soloproject in 2010 van tiener Will Toledo in Leesburg, Virginia. Will was direct zeer productief en bracht album na album uit op Bandcamp.
De naam is ontstaan doordat Will zijn vocalen altijd opnam op de achterbank van zijn auto om 'privacy redenen'.
De band werd cult en ontving al vroeg aandacht van onder andere Pitchfork, Rolling Stone, The New Yorker en Paste. Waar de start bijzonder lo-fi was, Will deed alles zelf, is dat geleidelijk wat afgenomen, maar de band staat nog steeds te boek als behept met een flinke dosis DIY ethiek.
In september 2015 tekende Toledo voor Matador Records en bracht direct Teens of Style uit, een reeks eerder uitgebrachte nummers opnieuw opgenomen onder andere omstandigheden. Er volgde, voor het eerst als groep, een toer tijdens welke ook nieuw materiaal ten gehore werd gebracht. Ondersteunende bandleden waren drummer Andrew Katz en Jacob Bloom op bas.
Het nieuwe album werd begin 2016 aangekondigd, als zijnde hun eerste Matador release met nieuw materiaal, een echte producer en dus een nogal ander geluid. Ook was toerbassist Bloom als bandlid vervangen door Ethan Ives.
Voor de release moest nog een rampje worden opgelost: in de veronderstelling dat The Cars akkoord waren gegaan met het gebruik van tekst uit hun nummer Just What I Needed werd het album al op grote schaal geprint toen bleek dat Ocasek geen toestemming gaf toen hij zag dat Toledo een stukje tekst had aangepast. De geprinte exemplaren van Teens of Denial werden massaal vernietigd en Toledo nam rap een nieuwe versie van de song Just What I Needed/Not Just What I Needed op onder de verse naam Not What I Needed.
Goeie plaat. Sterke nummers en een voor mij lekker geluid.
0
geplaatst: 17 december 2017, 08:13 uur
Prima plaatje wat mij betreft wat ik met regelmaat nog met plezier draai, maar desondanks haalde het mijn top 20 net niet.
0
geplaatst: 17 december 2017, 08:48 uur
Prima album, maar wist niet dat ie zo populair was. Ik heb duidelijk te vroeg gepiekt.
0
geplaatst: 17 december 2017, 09:18 uur
Bij mij op 7, en op 6 voorspeld,
Komen nog de twee doden, de dode zoon en de onvermijdelijken.
Komen nog de twee doden, de dode zoon en de onvermijdelijken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 december 2017, 09:21 uur
Plaat heeft potentie, maar op dit moment vind ik de vervelende momenten toch overheersen en staat-ie op 2,5*.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had deze ook op 5 voorspeld
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had deze ook op 5 voorspeld

0
geplaatst: 17 december 2017, 09:52 uur
Niet mijn ding en ook niet in mijn voorspelling. Ik krijg langzaam het idee dat je net zo goed niet met het voorspelspel kan meedoen als je zonder geen enkele voorbereiding binnen twee minuten ff snel een lijstje in elkaar flanst
Maar goed een nummer laatst moet er ook zijn
Maar goed een nummer laatst moet er ook zijn

0
geplaatst: 17 december 2017, 10:14 uur
Deze leek me toch een zekerheid gezien de grote populariteit in de mumeafrekening, ik had hem op 4 voorspeld.
0
geplaatst: 17 december 2017, 10:21 uur
Droevige muziek ( zie Will Oldham , Connor Oberts) doet het hier altijd wel goed.
Bowie en Radiohead zullen dus ook nog wel komen
Bowie en Radiohead zullen dus ook nog wel komen

1
geplaatst: 17 december 2017, 11:20 uur
herman schreef:
Deze leek me toch een zekerheid gezien de grote populariteit in de eindafrekening.
Deze leek me toch een zekerheid gezien de grote populariteit in de eindafrekening.
Daar kom ik nooit

0
geplaatst: 17 december 2017, 11:21 uur
vigil schreef:
Niet mijn ding en ook niet in mijn voorspelling. Ik krijg langzaam het idee dat je net zo goed niet met het voorspelspel kan meedoen als je zonder geen enkele voorbereiding binnen twee minuten ff snel een lijstje in elkaar flanst
Je kunt ook in twee minuten een goed voorspellijstje in elkaar flansen. Niet mijn ding en ook niet in mijn voorspelling. Ik krijg langzaam het idee dat je net zo goed niet met het voorspelspel kan meedoen als je zonder geen enkele voorbereiding binnen twee minuten ff snel een lijstje in elkaar flanst

https://www.musicmeter.nl/list/top2016 (had je toch al 7 op 10 goed)
Even Bowie en Radiohead wisselen en je had de bovenste 5 goed gehad.

0
geplaatst: 17 december 2017, 11:32 uur
Schaduwland
Prachtig dat ie het gehaald heeft... Hulde
Was mijn nummer 3.
Prachtig dat ie het gehaald heeft... Hulde
Was mijn nummer 3.
0
geplaatst: 17 december 2017, 11:33 uur
chevy93 schreef:

(quote)
Je kunt ook in twee minuten een goed voorspellijstje in elkaar flansen. 
verrek!
1
geplaatst: 17 december 2017, 11:42 uur
Z'n bloedeigen nummer 1 brengt Geert geluk...hij staat op kop! Casper zag de pracht van het Schaduwland over het hoofd. Ik niet, en dacht dat een zesde plaats wel moest lukken. Ik had gelijk.
64 Gretz* +20
60 Casartelli***
57 stardust_be*
57 EttaJamesBrown +19
56 jordidj1 +19
56 wibro* +19
54 motel matches +18
52 Teunnis +18
51 GrafGantz
51 herman +17
38 johan de witt*
37 Johnny Marr* +20
37 Hacker
36 dix +18
35 chevy93
16 vigil
64 Gretz* +20
60 Casartelli***
57 stardust_be*
57 EttaJamesBrown +19
56 jordidj1 +19
56 wibro* +19
54 motel matches +18
52 Teunnis +18
51 GrafGantz
51 herman +17
38 johan de witt*
37 Johnny Marr* +20
37 Hacker
36 dix +18
35 chevy93
16 vigil
0
geplaatst: 17 december 2017, 12:12 uur
Mooi! De sterrenregen gaat nu losbarsten voorspel ik alvast. Teens of Denial staat ook erg mooi op #5.
* denotes required fields.