MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beatlesmeter

zoeken in:
I Feel Fine, zo,n lage score?. MuMe kent vreemde kostgangers onbegrijpelijk. Super herkenbaar gitaarloopje, pakkende melodie en steengoede vocals.

8,5

Ik vind die lage scores ook vreemd, dat is toch een superaanstekelijk nummer met geniale intro.

Heel daadkrachtig die absurd lage scores. Leg op z'n minst uit waarom?

9

8.5

Lekker schudden met het hoofd.

Misterfool
heicro schreef:
Leg op z'n minst uit waarom?
U vraagt, wij draaien.

Ik vind het intro gaaf en dat zorgt voor de meeste punten. Desalniettemin vind ik de samenzang op dit nummer behoorlijk cheesy en flauw. Voor de rest vind ik dit vooral een saaie compositie. Ik erger me niet, maar ik hoor ook niks wat mij nou direct interesseert. Wellicht mis ik de melancholische duisternis die ik proef bij de betere nummers van Lenon/McCartney en co. Vandaar een kleine onvoldoende.

Daarnaast is het misschien handig om te vertellen dat ik deze verzamelaar in huis heb. Vroeger beluisterde ik het regelmatig. Al snel maakte ik er een gebruik van om het album bij het negende nummer te beginnen (Ticket to Ride). De nummers daarvoor vond/vind ik dodelijk saai. Ik denk dat dit wel duidelijk illustreert waar mijn voorkeur ligt als het om de Beatles gaat. Niet bij de oudere albums in ieder geval.

zaaf
8.3

heicro schreef:
Heel daadkrachtig die absurd lage scores. Leg op z'n minst uit waarom?

9

Ik kan die vraag ook aan jou stellen, waarom überhaupt zo hoog?

Als je mijn cijfers volgt zie je waar mijn voorkeur bij de beatles ligt. Ook niet in het oude werk.

Daarnaast geef ik mijn cijfers op basis van mijn eigen persoonlijke smaak en nog belangrijker om aan te geven het verschil tussen de beatlesnummers onderling. Er zijn mensen bij die geven bijvoorbeeld 8 verschillende nummers van de beatles een 10........ tja is dat de bedoeling? Krijg je dan onderscheid

8

Toch wel één van de beteren uit hun vroege periode.

Zelf heb ik tot nu toe maar 2x een 10 gegeven nl. aan Strawberry Fields Forever en Norwegian Woods hoewel The Beatles mijn favoriete band is. Een 10 geef ik enkel aan nummers die ik echt geniaal vind (de twee voornoemde).
De meeste Beatles-nummers in hun beginperiode (tot 1964) kregen 8 tot 9 van mij. Toen brachten ze al uitstekende nummers maar hun beste periode kwam toch nadien.

Voor de meeste wel bekend ,toch mss leuk om nog'es te vermelden en blijft beetje historisch..2 januari 1965 ..de allereerste Top 40 in nederland
was te beluisteren via (Zeezender) Radio Veronica zatermiddag van 15.00 - 16.45

En er was vanzelf ook een eerste nr1 dat was dus ..deze ...I Feel Fine
en die bleef daar ook nog 5 wkn staan

Gemiddelde goede Beatle HitSingle ...7,5

8.2

Wat Johnny Marr zegt.

willemdeux schreef:
(quote)

Ik kan die vraag ook aan jou stellen, waarom überhaupt zo hoog?

Als je mijn cijfers volgt zie je waar mijn voorkeur bij de beatles ligt. Ook niet in het oude werk.

Daarnaast geef ik mijn cijfers op basis van mijn eigen persoonlijke smaak en nog belangrijker om aan te geven het verschil tussen de beatlesnummers onderling. Er zijn mensen bij die geven bijvoorbeeld 8 verschillende nummers van de beatles een 10........ tja is dat de bedoeling? Krijg je dan onderscheid
Ik was 12 toen 'I Feel Fine' uitkwam. Geloof me, het was een sensationeel goed nummer in 1964.
Vrij eenvoudig van structuur, maar dat waren alle liedjes in die tijd. 'I Feel Fine' was beter dan de rest.
Het nummer haalde dan ook in veel landen de nummer 1 positie. Ik vraag me daarom af of jij andere grote hits, (ook van andere artiesten) uit dezelfde periode ook zo laag beoordeelt.

[/quote] Ik was 12 toen 'I Feel Fine' uitkwam. Geloof me, het was een sensationeel goed nummer in 1964.
Vrij eenvoudig van structuur, maar dat waren alle liedjes in die tijd. 'I Feel Fine' was beter dan de rest.
Het nummer haalde dan ook in veel landen de nummer 1 positie. Ik vraag me daarom af of jij andere grote hits, (ook van andere artiesten) uit dezelfde periode ook zo laag beoordeelt. [/quote]

Ultieme nummer uit 1964 is voor mij house of the rising sun van the animals, maar ik geef beoordeling op basis wat ik hoor en niet op basis van gevoel uit verleden. Je geeft zelf al aan een vrij eenvoudig liedje, die je dan het cijfer 9 geeft....

Ik was 12 toen 'I Feel Fine' uitkwam. Geloof me, het was een sensationeel goed nummer in 1964.
[/quote]

Ultieme nummer uit 1964 is voor mij house of the rising sun van the animals, [/quote]

Tjaa...Rising Sun zou bij mij ook veel hoger scoren dan de 7,5 voor I Feel Fine
Maar ik ga niet beweren wat beter is ,het is ook een heel andere sound ,alleen die stem van Burdon al
Het is gewoon meer je ding.... een kwestie van je smaak/voorkeur

Tijd voor nog eens een nieuwe: Tell Me Why

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.