Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2018, 22:17 uur
Linda Scott - I've Told Every Little Star
Componist Jerome Kern heeft in 1932 de melodie van een vogeltje gejat. Die maakte hem ooit in de nacht wakker met dit wijsje en Jerome vond het wel wat. Maar Jerome viel daarna weer in slaap en was de wijs toen hij weer wakker werd kwijt.
En het vogeltje was gevlogen.
De volgende nacht heeft hij een hele nacht op het vogeltje gewacht en die kwam alsnog aan het eind van de nacht.
En het floot hetzelfde wijsje.
Ik mis dan ook bij mij de nodige nostalgie, maar deze uitvoering van Annie, die thuishoort in de 50smeter, vind ik bijvoorbeeld al ietsjes beter.
Hoeveel sterretjes krijgt Linda van Justus op itunes?
Van mij drie. De derde een kleiner sterretje. Dat vertaal ik naar
Cijfer: 5,8
Componist Jerome Kern heeft in 1932 de melodie van een vogeltje gejat. Die maakte hem ooit in de nacht wakker met dit wijsje en Jerome vond het wel wat. Maar Jerome viel daarna weer in slaap en was de wijs toen hij weer wakker werd kwijt.
En het vogeltje was gevlogen.
De volgende nacht heeft hij een hele nacht op het vogeltje gewacht en die kwam alsnog aan het eind van de nacht.
En het floot hetzelfde wijsje.
Justus18 schreef:
Dit valt me erg tegen: 6,5
Eens, en dat ligt wat mij betreft niet aan het wijsje, maar aan de uitvoering van het meisje. Dit valt me erg tegen: 6,5
Ik mis dan ook bij mij de nodige nostalgie, maar deze uitvoering van Annie, die thuishoort in de 50smeter, vind ik bijvoorbeeld al ietsjes beter.
Van mij drie. De derde een kleiner sterretje. Dat vertaal ik naar
Cijfer: 5,8
0
geplaatst: 4 december 2018, 23:04 uur
Marzipaintree schreef:
2, maar dat is dankzij het wijsje. Mary Ellis doet het met 3 trouwens niet veel beter. En die van Annie vind ik weer te ver af staan van het origineel (ook maar 2*). Bestaat er wel een goede versie van dit nummer?Hoeveel sterretjes krijgt Linda van Justus op itunes?
1
geplaatst: 5 december 2018, 00:55 uur
Justus18 schreef:
Bestaat er wel een goede versie van dit nummer?
Smaken verschillen, maar in dit geval, prefereer ik bovenal de originele musicalversie met Paul Small. Bestaat er wel een goede versie van dit nummer?
0
geplaatst: 5 december 2018, 08:44 uur
En een gemiddelde van 7,147 voor Linda Scott en dat is goed voor een 56e plek.
Was voor mij dat nummer van Linda puur nostalgie, het volgende nummer dat ik nu ga plaatsen is dat zeker niet want ik heb het vorige week pas voor de 1e keer gehoord. Het nummer mag dan onbekend zijn maar de zanger is dat zeker niet. Integendeel zelfs!
Marvin Gaye - Stubborn Kind of Fellow
Was voor mij dat nummer van Linda puur nostalgie, het volgende nummer dat ik nu ga plaatsen is dat zeker niet want ik heb het vorige week pas voor de 1e keer gehoord. Het nummer mag dan onbekend zijn maar de zanger is dat zeker niet. Integendeel zelfs!
0
geplaatst: 5 december 2018, 21:09 uur
Tous les Garçons et les Filles: 8,5
The Big Hurt: 7,0
Let There Be Drums: 5,5
Up on the Roof: 7,0
He's a Rebel: 7,0
If I Had a Hammer: 6,5
These Arms of Mine: 8,0
I've Told Every Little Star: 6,5
Stubborn Kind of Fellow: 7,5
The Big Hurt: 7,0
Let There Be Drums: 5,5
Up on the Roof: 7,0
He's a Rebel: 7,0
If I Had a Hammer: 6,5
These Arms of Mine: 8,0
I've Told Every Little Star: 6,5
Stubborn Kind of Fellow: 7,5
0
geplaatst: 6 december 2018, 01:34 uur
Bij mij is hier sprake van nieuwssentiment
Ik weet nog wanneer ik deze voor het eerst hoorde.
Ik wilde in 1983 het origineel hebben van een hit in Nederland: "Wherever I lay my hat" destijds gezongen door Paul Young.
Dat lukte uiteindelijk pas eind maart 1984. Die stond op de LP "Stubborn kind of fellow" met uiteraard bovenstaand titelnummer er ook op.
Enkele dagen later hoorde ik op de radio dat Marvin was doodgeschoten door zijn vader. Kort daarvoor draaiden ze nog "Pa" van Doe Maar.
Het was 1 april dus ik heb nog enige tijd gehoopt dat het een "slechte" grap was en dat iemand nog het verlossende "1 april" zou roepen.
Helaas.
Ik heb in de avond de LP gedraaid. Tot het moment dat Marvin eigenlijk jarig was.
Cijfer: 7,95
wibro schreef:
Pure nostalgie of tot voor kort onbekendWas voor mij dat nummer van Linda puur nostalgie, het volgende nummer dat ik nu ga plaatsen is dat zeker niet want ik heb het vorige week pas voor de 1e keer gehoord. Het nummer mag dan onbekend zijn maar de zanger is dat zeker niet. Integendeel zelfs!
Bij mij is hier sprake van nieuwssentiment
Ik weet nog wanneer ik deze voor het eerst hoorde.
Ik wilde in 1983 het origineel hebben van een hit in Nederland: "Wherever I lay my hat" destijds gezongen door Paul Young.
Dat lukte uiteindelijk pas eind maart 1984. Die stond op de LP "Stubborn kind of fellow" met uiteraard bovenstaand titelnummer er ook op.
Enkele dagen later hoorde ik op de radio dat Marvin was doodgeschoten door zijn vader. Kort daarvoor draaiden ze nog "Pa" van Doe Maar.
Het was 1 april dus ik heb nog enige tijd gehoopt dat het een "slechte" grap was en dat iemand nog het verlossende "1 april" zou roepen.
Helaas.
Ik heb in de avond de LP gedraaid. Tot het moment dat Marvin eigenlijk jarig was.
Cijfer: 7,95
0
geplaatst: 6 december 2018, 19:22 uur
Door twee late stemmen is Otis zijn koppositie alweer kwijt en moet Del Shannon helaas weer voor laten gaan.
Een gemiddelde overigens van 7,497 voor Marvin Gaye en dat betekent een 42e plek.
Het volgende nummer is voor herman
Quincy Jones - Soul Bossa Nova
Een gemiddelde overigens van 7,497 voor Marvin Gaye en dat betekent een 42e plek.
Het volgende nummer is voor herman
Quincy Jones - Soul Bossa Nova
0
geplaatst: 6 december 2018, 19:25 uur
Ik kende dit nummer hoofdzakelijk als herkenning tune van een of ander programma. Heb nooit geweten dat het van Quincy Jones was.
Klinkt wel lekker.
8
Klinkt wel lekker.
8
0
geplaatst: 6 december 2018, 19:34 uur
7 ... kwam mij ook wel bekend voor ... Austin Powers ... was dit niet ook één of andere radio-jingle?
* denotes required fields.