Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2018, 20:00 uur
The Drifters halen een gemiddelde van 7,773 en nestelen zich hierdoor in de top 10 en wel op een 6e plek.
Als we het over de chanson hebben dan hebben we het natuurlijk over Jacques Brel. Van hem de volgende chanson van het album Les Bourgeois.
Jacques Brel - Rosa
Als we het over de chanson hebben dan hebben we het natuurlijk over Jacques Brel. Van hem de volgende chanson van het album Les Bourgeois.
Jacques Brel - Rosa
0
geplaatst: 9 september 2018, 23:40 uur
Leuk dat we één van de minder bekende nummers van Jacques Brel spelen. Rosa vind ik een fraai nummer, al is het geen absolute topper in het werk van Brel:
7,5
7,5
0
geplaatst: 9 september 2018, 23:52 uur
Kees-Jan
Rosa is wel een nummer dat ik me nog erg goed kan herinneren. Vandaar mijn plaatsing van deze chanson. Ik vind het een erg mooi nummer hoewel de meeste stemmers tot nu toe daar anders over denken. Maar niet getreurd, ik ga die stemmers morgenavond trakteren op een portie onvervalste rock 'n roll van Nederlandse bodem. Ja, kom maar van het dak af mensen.
Rosa is wel een nummer dat ik me nog erg goed kan herinneren. Vandaar mijn plaatsing van deze chanson. Ik vind het een erg mooi nummer hoewel de meeste stemmers tot nu toe daar anders over denken. Maar niet getreurd, ik ga die stemmers morgenavond trakteren op een portie onvervalste rock 'n roll van Nederlandse bodem. Ja, kom maar van het dak af mensen.

0
geplaatst: 10 september 2018, 01:34 uur
wibro schreef:
Daar komt ook nog eens bij dat ik in 1961 - ik was toen 12 jaar - voor het eerst naar popmuziek ging luisteren.
Daar komt ook nog eens bij dat ik in 1961 - ik was toen 12 jaar - voor het eerst naar popmuziek ging luisteren.
wibro schreef:
Ik kom hier later op terug want ik zit op het werk.
Het is mooi dat je ver na de AOW-gerechtigde leeftijd nog steeds op het werk zit. Ik kom hier later op terug want ik zit op het werk.
Zolang werk nog steeds voldoening geeft vind ik dat je tot in de late uurtjes van je leven gewoon ermee moet doorgaan. Ook al gaat het even ten koste van Musicmeter.
0
geplaatst: 10 september 2018, 01:36 uur
wibro schreef:
Nu tijd voor muziek voor de late uurtjes;
Astrud Gilberto, João Gilberto and Stan Getz - The Girl from Ipanema.
Astrud mag mij ook in de vroege uurtjes zachtjes wakker zingen hiermee.Nu tijd voor muziek voor de late uurtjes;
Astrud Gilberto, João Gilberto and Stan Getz - The Girl from Ipanema.
Maar zijn we niet veel te vroeg met dit nummer? Ik ken geen opname van haar van voor maart 1963. Kortom Astrud mag hier helemaal niet meedoen.
Of zit ik er naast?
0
geplaatst: 10 september 2018, 01:37 uur
wibro schreef:
Ray Charles - Georgia on My Mind
7Ray Charles - Georgia on My Mind
wibro schreef:
Johnny Cash - Tennessee Flat Top Box
5,9 Johnny Cash - Tennessee Flat Top Box
wibro schreef:
Connie Francis - Siboney
5Connie Francis - Siboney
Connie weet mij met haar galmende Spaanse versie van dit nummer niet te bekoren. Er zijn betere versies en daar behoort zelfs de Duitse versie van Barnabas Von Geczy Und Sein Salonorchester uit 1931 bij.
Maar met herman probeer ik wekelijks een jaren 20 nummertje uit te wisselen dus deze keer ook het origineel van Siboney van Rita Montaner uit 1927.
2
geplaatst: 10 september 2018, 01:54 uur
wibro schreef:
The Tornados - Telstar
The Tornados - Telstar
Cervantes schreef:
Legendarisch slecht. 2
Legendarisch slecht. 2
heicro schreef:
Zo'n lage waardering vraagt om uitleg.
Zo'n lage waardering vraagt om uitleg.
LucM schreef:
Dit nummer was zijn tijd ver vooruit.
Dit nummer was zijn tijd ver vooruit.
wibro schreef:
Juist! En daarom kun je dit nummer ook al houd je er niet van nooit legendarisch slecht noemen.
Juist! En daarom kun je dit nummer ook al houd je er niet van nooit legendarisch slecht noemen.
Cervantes schreef:
Ik heb laten zien dat het wel kan. Dus geen idee waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
De gevraagde uitleg vanwege de lage waardering ontbreekt en ik zit vervolgens naar een wonderlijk schouwspel van "quotes" te kijken. Ik heb laten zien dat het wel kan. Dus geen idee waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
Dat past wel bij dit nummer.
Telstar zou sprekend lijken op Austerlitz van Jean Ledrut. Uit een naar mijn mening slechte (omdat die zijn tijd alles behalve vooruit was) Franse film met daarin de legendarische slag om Austerlitz. Jean Ledrut gooide Joe Meek en zijn uitgeverij voor de rechter. Voor een Franse rechter uiteraard.
Joe Meek en zijn uitgever verloren de rechtzaak: 1500 Franse Franken boete. Ongeveer 850 euro. Dus volgens de uitgever van Joe Meek hadden ze eigenlijk gewonnen. Want het bedrag lag veel lager dan geeist werd en de rechter oordeelde bovendien dat de productie zelf behoorlijk creatief en origineel voor zijn tijd was.
Maar dat nummer Austerlitz lijkt in bepaalde maten weer op het Volkslied uit Peru. En het Volkslied uit Peru lijkt in bepaalde maten weer op het Franse volkslied.
Het kan dan ook geen toeval zijn dat ons Nederlands Voetbal Elftal, dat de laatste jaren legendarisch slechte resultaten geboekt heeft, deze week tegen Peru en Frankrijk speelde.
Het Nederlands elftal verloor de wedstrijd in Frankrijk: 2-1. Dus volgens voetbalanalist Van der Vaart hadden we eigenlijk gewonnen. Want de uitslag was veel beter dan de vorige keer en die Fransen waren immers heel erg goed.
Moraal van dit verhaal: zelfs al krijg je een uitleg op iets wat uitleg vraagt dan heb je er soms nog geen bal aan.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 10 september 2018, 01:59 uur
Sorry wibro. Ik loop nog behoorlijk achter met mijn beoordelingen maar het is inmiddels behoorlijk laat en ik moet over zes uur weer werken. 
Kortom, de rest volgt later.

Kortom, de rest volgt later.
0
geplaatst: 10 september 2018, 06:25 uur
Marzipaintree schreef:
Maar zijn we niet veel te vroeg met dit nummer? Ik ken geen opname van haar van voor maart 1963. Kortom Astrud mag hier helemaal niet meedoen.
Of zit ik er naast?
(quote)
Astrud mag mij ook in de vroege uurtjes zachtjes wakker zingen hiermee.Maar zijn we niet veel te vroeg met dit nummer? Ik ken geen opname van haar van voor maart 1963. Kortom Astrud mag hier helemaal niet meedoen.
Of zit ik er naast?
Dit schreef ik in een toelichting van 27 augustus j.l.:
ik zie 1963 duidelijk als overgangsjaar en zal zeker nummers daaruit benoemen als ze voor mijn gevoel in deze 1960-1962 meter passen.
Voor mij is dit dus een typisch grensgeval. De song is gecomponeerd in 1962, opgenomen inderdaad in 1963 als we de wiki tenminste mogen geloven, hoewel volgens deze videoclip The Girl from Ipanema het de originele opname is uit 1962. Vandaar dat ik 'm toch heb geplaatst.
0
geplaatst: 10 september 2018, 17:30 uur
De uitslag van Jacques Brel plaats ik morgenavond. Ik moet nu aan het werk en plaats het volgende nummer daarom nu al vast.
Uit Nederland:
Nou Peter Koelewijn, kom er maar in.
Peter en zijn Rockets - Kom van dat Dak af.
Uit Nederland:
Nou Peter Koelewijn, kom er maar in.

Peter en zijn Rockets - Kom van dat Dak af.
* denotes required fields.