MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:

6,5 voor Telstar
8,0 voor Connie Francis

Kende die laatste nog niet (alhoewel ik 2046 wel ooit gezien heb), wel een mooie ontdekking

wibro schreef:
Inderdaad, de enige en echte originele versie, de hit versie dus. De andere is een re-recording. Re-recordings worden door mij overigens nooit geplaatst.

Excuus. Ik had gisteren watjes in mijn oren en plaatste een link die ik in de pre-historische ladder tegen kwam. Ik ben daar bij herbeluistering lang niet zo enthousiast over. Toch verbaast het me dat de geplaatste stereo-edit de originele versie zou zijn. De hekel die ik heb aan stereo-edits van (originele) mono-opnames betrok ik in mijn beoordeling en dat is ook niet goed.
Voor de geplaatste versie geef ik alsnog een 8. Deze versie heeft mijn voorkeur.

LucM schreef:
9,5

Dit nummer was zijn tijd ver vooruit.

Juist! En daarom kun je dit nummer ook al houd je er niet van nooit legendarisch slecht noemen.

The Tornados haalden een gemiddelde van 6,961 en dat leverde voor deze million seller een bescheiden 10e plek op.

Nu iets heel anders. Een stukje blues van een huilende wolf.

Howlin' Wolf - Back Door Man

En daarom kun je dit nummer ook al houd je er niet van nooit legendarisch slecht noemen.

Ik heb laten zien dat het wel kan. Dus geen idee waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.

Dit nummer van Howlin' Wolf bevalt me prima. Rauwe blues zoals ik ze graag hoor.

9

Tornadoes 8
Howlin Wolf 7

9,5

Blues zoals blues hoort te klinken.

8,5

Zulke ouderwetse blues kan ook steeds voor mij.

Nooit echt een groot liefhebber geweest van dit soort blues, maar ik moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast werd door het album "Howlin' Wolf" dat ik vanmorgen voor het eerst heb beluisterd. Staat geen enkel zwak nummer op maar Back Door Man vind ik toch wel een van de beste.

8,2

De echte pure blues. Heeft veel bands nadien de nodige inspiratie gegeven. Topkeuze!

9.5

Niet zijn beste uit de 60s, maar nog altijd:

8

Op zich een prima blues song maar er zijn zo ontelbaar veel betere bluesnummers uit de prehistorie dat ik het bij een ruime zeven houd.

7,3

Martial
7

Edgar18 schreef:
Op zich een prima blues song maar er zijn zo ontelbaar veel betere bluesnummers uit de prehistorie dat ik het bij een ruime zeven houd.

7,3

Ik zou zeggen, kom maar met een verzoekje.

Een gemiddelde van 8,307 voor Howlin' Wolf en dat is voorlopig goed voor een 1e plek. Maar.... ik verwacht nog stemmers.

De volgende;
De nummer 2 in de Prehistorische top 100
Zal me benieuwen of Del Shannon in deze 60sMeter ook zo hoog scoort. Ik denk het niet.

Del Shannon - Runaway

Is die voor Del Shannon of voor Howlin' Wolf?

Ik vond het destijds erg goed maar ik ben nu niet meer zo enthousiast. Die 2e plek in de prehistorische top 100 vind ik veel te hoog. Er zijn veel betere nummers in dat genre gemaakt in de begin jaren 60.

7,2

Howlin' Wolf - Back Door Man 7.5

Del Shannon - Runaway 9

9,5

Dit is toch wel één van de beste rock'n roll-nummers begin jaren '60.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.