Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2018, 09:59 uur
6,5 voor Telstar
8,0 voor Connie Francis
Kende die laatste nog niet (alhoewel ik 2046 wel ooit gezien heb), wel een mooie ontdekking
8,0 voor Connie Francis
Kende die laatste nog niet (alhoewel ik 2046 wel ooit gezien heb), wel een mooie ontdekking
1
geplaatst: 5 september 2018, 17:10 uur
wibro schreef:
Inderdaad, de enige en echte originele versie, de hit versie dus. De andere is een re-recording. Re-recordings worden door mij overigens nooit geplaatst.
Inderdaad, de enige en echte originele versie, de hit versie dus. De andere is een re-recording. Re-recordings worden door mij overigens nooit geplaatst.
Excuus. Ik had gisteren watjes in mijn oren en plaatste een link die ik in de pre-historische ladder tegen kwam. Ik ben daar bij herbeluistering lang niet zo enthousiast over. Toch verbaast het me dat de geplaatste stereo-edit de originele versie zou zijn. De hekel die ik heb aan stereo-edits van (originele) mono-opnames betrok ik in mijn beoordeling en dat is ook niet goed.
Voor de geplaatste versie geef ik alsnog een 8. Deze versie heeft mijn voorkeur.
0
geplaatst: 5 september 2018, 19:58 uur
Juist! En daarom kun je dit nummer ook al houd je er niet van nooit legendarisch slecht noemen.
0
geplaatst: 5 september 2018, 20:12 uur
The Tornados haalden een gemiddelde van 6,961 en dat leverde voor deze million seller een bescheiden 10e plek op.
Nu iets heel anders. Een stukje blues van een huilende wolf.
Howlin' Wolf - Back Door Man
Nu iets heel anders. Een stukje blues van een huilende wolf.
Howlin' Wolf - Back Door Man
0
geplaatst: 5 september 2018, 21:53 uur
En daarom kun je dit nummer ook al houd je er niet van nooit legendarisch slecht noemen.
Ik heb laten zien dat het wel kan. Dus geen idee waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
Dit nummer van Howlin' Wolf bevalt me prima. Rauwe blues zoals ik ze graag hoor.
9
0
geplaatst: 6 september 2018, 08:03 uur
Nooit echt een groot liefhebber geweest van dit soort blues, maar ik moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast werd door het album "Howlin' Wolf" dat ik vanmorgen voor het eerst heb beluisterd. Staat geen enkel zwak nummer op maar Back Door Man vind ik toch wel een van de beste.
8,2
8,2
1
geplaatst: 6 september 2018, 12:20 uur
De echte pure blues. Heeft veel bands nadien de nodige inspiratie gegeven. Topkeuze! 
9.5

9.5
0
geplaatst: 6 september 2018, 19:50 uur
Op zich een prima blues song maar er zijn zo ontelbaar veel betere bluesnummers uit de prehistorie dat ik het bij een ruime zeven houd.
7,3
7,3
0
geplaatst: 6 september 2018, 20:04 uur
Edgar18 schreef:
Op zich een prima blues song maar er zijn zo ontelbaar veel betere bluesnummers uit de prehistorie dat ik het bij een ruime zeven houd.
7,3
7,3
Ik zou zeggen, kom maar met een verzoekje.

0
geplaatst: 6 september 2018, 20:18 uur
Een gemiddelde van 8,307 voor Howlin' Wolf en dat is voorlopig goed voor een 1e plek. Maar.... ik verwacht nog stemmers.
De volgende;
De nummer 2 in de Prehistorische top 100
Zal me benieuwen of Del Shannon in deze 60sMeter ook zo hoog scoort. Ik denk het niet.
Del Shannon - Runaway
De volgende;
De nummer 2 in de Prehistorische top 100
Zal me benieuwen of Del Shannon in deze 60sMeter ook zo hoog scoort. Ik denk het niet.
Del Shannon - Runaway
0
geplaatst: 6 september 2018, 20:23 uur
wendyvortex schreef:
7,75
7,75
Is die voor Del Shannon of voor Howlin' Wolf?
0
geplaatst: 6 september 2018, 20:26 uur
Ik vond het destijds erg goed maar ik ben nu niet meer zo enthousiast. Die 2e plek in de prehistorische top 100 vind ik veel te hoog. Er zijn veel betere nummers in dat genre gemaakt in de begin jaren 60.
7,2
7,2
0
geplaatst: 6 september 2018, 20:29 uur
9,5
Dit is toch wel één van de beste rock'n roll-nummers begin jaren '60.
Dit is toch wel één van de beste rock'n roll-nummers begin jaren '60.
* denotes required fields.