MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:
herman schreef:
in welke taal zingen ze eigenlijk?

Goede vraag, het is een verzonnen taal en gebaseerd op een oud scoutsnummer.

Net alsof er een presentator door de solo's heen praat om thuisopname te verpesten. Prachtig.
9

Toch heel wat leuker dan Kom van dat Dak af!

8,3

Mij net even wat te melig.

5.8

teus schreef:
Geeft Marzipaintree ook zelf geschreven boeken uit ?
Nee, teus, tot nog toe heb ik alleen maar veel geld uitgegeven aan andermans boeken.

Maar als ik ooit een eigen "schrijven" zou uitgeven dan zit ik aan een dagelijkse scheurkalender te denken: 365 nummers die je gedraaid moet hebben voordat de wereld vergaat.
Op de voorkant een bepaald muzieknummer wat met de datum van die dag te maken heeft. En op de achterkant een datum uit het verleden dat de wereld zou vergaan. Er is inmiddels ook daar genoeg keuze en de diverse lijstjes van Wikipedia zijn nog verre van compleet.

Uiteraard komt Skeeter Davis erin met End of the World. Op haar sterfdag 19 september.

wibro schreef:
9,4 "The End of the World"! Dat leek er ook wel op vandaag met die regen, harde wind en lage temperaturen en dat na dat mooie nazomerweer de afgelopen dagen.
Daar waar ik Wibro eerder betichte van te vroeg of te laat, moet ik nu toch even kwijt dat dit een geniale timing is. Hij zit met "End of the world" precies tussen het officiële begin van de herfst en de sterfdag van Skeeter in.

Wat ik zou schrijven op de dag van Skeeter Davis?
Een anekdote wat ik zelf heb meegemaakt.

Mijn vader kon niet zo heel goed met zijn schoonmoeder. En dat kwam omdat ze vaak van die hele rare types in huis haalde. Eind jaren 60 vorige eeuw kwamen we bij haar op bezoek en toen zat daar een hele vreemde man van zo rond de 70+
Poek schreef:
Met baard en knotje.
Juist Poek, zo'n man.
En die man riep vrijwel meteen nadat we ons voorgesteld hadden: "bekeer u, want het einde der tijden is nabij! De wereld vergaat over precies twee weken".
We hebben hem hierna maar zoveel mogelijk genegeerd en gelukkig waren we dit incident al weer nagenoeg vergeten totdat we drie weken later weer bij mijn oma op bezoek gingen.
Toen zat die man daar weer en zei "bekeer u, want het einde der tijden is nabij! De wereld vergaat over precies vijf maanden".
Waarop mijn vader zei: de wereld was de vorige keer volgens u een week geleden al vergaan. Daarop zei die man: ik haal maanden en weken wel eens door elkaar.
Toen zei mijn vader alleen nog: "daaaag!" en vertrok.

Het lijkt een wat flauwe anekdote bij "the world ended when you said goodbye" maar het is waar gebeurd en om met herman te spreken, dat laatste fucking word zorgde voor een voorlopig einde van onze bezoekjes aan mijn oma.

Bij nader inzien kan deze anekdote ook op de achterkant.
In de scheurkalender voor vandaag zou ik kiezen voor: heroes van David Bowie (just for one day) .

Ik dwaal af, ik ga nu Skeeter beoordelen. Ik neig om volledig mee te gaan met heicro.
heicro schreef:
Te zoet.
5
Mijn oma (dezelfde als hierboven) zei altijd, overal waar "te" voor staat is niet goed. Maar aan de andere kant is er nauwelijks een beter liedje denkbaar wat marsepijnboom zo goed weet te vertegenwoordigen in zoete bitterheid:
"Mag ik zes klontjes suiker in mijn kopje arsenicum?" "Ooh, krijg ik een mok?, doe er dan nog maar twee klontjes bij".
Daarom, cijfer: 7

The Cousins - Kili Watch
In een ander topic, wekelijks de single top 20 van 50 jaar terug droeg ik ooit het boek Belpop aan, door Jan Delvaux geschreven. Maar helaas uitverkocht.
Binnen drie dagen na plaatsing kwam Jan met een nieuw vergelijkbaar boek (uiteraard toeval). Dit wordt weer veel geld uitgeven, zo te zien.

The Cousins staan daar ook in. Dat ik deze "neefjes" destijds met Kwik, Kwek en Kwak vergeleek en dat LucM met scouting aankomt is uiteraard geen toeval voor wie de Donald Duck leest.

Ik neig om volledig mee te gaan met bikkel2.
bikkel2 schreef:
Mij net even wat te melig.
Wat zei mijn oma ook weer?
Cijfer: 5,8

Kan een nummer té melig zijn. Voor velen waarschijnlijk wel, maar bij mij moet je wel van hele goede huize komen. Daarnaast vind ik dit nummer helemaal niet zo melig, ik vind het gewoon een leuk nummer:

7,5

Martial
6

En een gemiddelde van 6,465 voor de melige muziek van The Cousins en dat betekent een voorlopig laatste plaats in het algemeen klassement.

Een laatste plaats zal zeker voor het volgende nummer niet weggelegd zijn, ik denk eerder een plaats in de top 5.

Edith Piaf - Non, J ne regrette rien.

10!

Voor mij nog altijd de beste Franstalige song ooit gemaakt.

Toevallig spelen we bij de 50s meter nu ook een nummer van Edith Piaf (Padam Padam).
Dit nummer is beter.

8,0

Gast
geplaatst: vandaag om 09:20 uur

geplaatst: vandaag om 09:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.