MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Dua Lipa maakt een klein sprongetje in de Top 10 dankzij Gretz ten koste van Lil Nas X en Jack Harlow. Dopamine schuift een plekje op richting #11. Zit de Top 10 er nog in met verlate scores? Een update van Arrie misschien?

1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.225
2 Silk Sonic - Skate 7.222727273
3 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.103571429
4 The Weeknd - Take My Breath 7.1
5 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.086666667
6 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.8
7 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.718181818
8 SHOUSE - Love Tonight 6.71
9 Dua Lipa - Love Again 6.708333333
10 Lil Nas X & Jack Harlow - Industry Baby 6.590909091

De scores van afgelopen week waren niet veel soeps. Een magere voor Donnie & René met een 5.6, een kleine onvoldoende voor Edje met een 5.4. RONDÉ (5.2) en Armin & Davina (4.2) scoren daar nog onder.

Toch vliegen Donnie, René en Ed Sheeran al richting de Top 10 in Week 39 van de Top 40. Farruko scoort nog een verlate zomerhit. Pepas stijgt deze week naar #4.

De hoogste binnenkomer komt deze week toe aan debutanten in de Top 40. De Britse band Glass Animals wisten al veel eerder in het jaar een dikke hit te scoren met de leadsingle van hun derde album. Heat Waves kwam al uit in Juni van vorig jaar, en stond al op de soundtrack van Fifa 21, maar bleek een echte sleeper-hit voor de band én de doorbraaksingle pas in 2021. Mede dankzij TikTok moet ook Nederland eraan geloven.

#24. Glass Animals - Heat Waves

De hit Kiss Me More van Doja Cat, die eerder dit jaar de #8e positie behaalde in de Top 40, bleek een voorbode op haar album Planet Her. Ondanks het succes van die leadsingle deed de follow-up single, een samenwerking met The Weeknd nota bene, vrijwel niets. Veel populairder bleken enkele andere albumtracks van de rapper/ zangeres. Natuurlijk gevoed door TikTok stuurde het label van Doja al snel één van die tracks naar de radio en Need to Know is daarvan officieel benoemd tot derde single. Frapant is dan te noemen dat niet die maar weer een andere albumtrack de overhand heeft in de Nederlandse streaming charts. Waar Need to Know vrij urban is is het deze week binnengekomen Woman wat radiovriendelijker, in lijn met Kiss Me More. Need to Know heeft een video gekregen. Woman niet. Gaan we die nog krijgen? Dan moet het label wel Woman officieel als single erkennen.

#34. Doja Cat - Woman

In 2012 bleek de single Big Hoops (Bigger the Better) de zwanenzang te zijn van Nelly Furtado. Na de 00's te hebben gedomineerd met hit na hit kon Nelly haar succes in de 10's niet vasthouden. Het leverde maar magere successen op en ook die laatste, Big Hoops, behaalde, ondanks een Alarmschijf, maar de #26e positie. De generatie die fan werd van zangeressen als Kesha, Katy Perry en Lady Gaga konden niet veel met de muziek van Nelly. Sindsdien is de zangeres ook wat minder actief geworden daar haar singles wereldwijd niet meer echt aanslaan. Toch blijkt haar laatste hit, die Big Hoops, de basis te zijn voor een geheel nieuwe hit.

Wie er achter het project Rain Radio schuilgaan is tot heden niet bekend. Dat maakt de notering alsmaar interessanter. Op een typische UK house beat krijgt Nelly Furtado de hoofdrol en worden de vocals van Big Hoops bijna geheel gesampeled, afgezien van het refrein. Waar het bij de originele song draaide om die Big Hoops, draait het bij deze nieuwe hit om een klein passage uit één van de coupletten. "I don't wanna talk about sex" krijgt ditmaal de hoofdrol in een vocal cut up die de drop mag verzorgen. Het levert de hit Talk About op. Ik ben toch heel benieuwd wie schuilgaat achter dit project. De DJ van dienst met wie ze het hier in samenwerking moeten doen, DJ Craig Gorman, was mij ook niet bekend maar blijkt een DJ uit Dublin te zijn die zijn muziek regelmatig dropte op Soundcloud tot zijn eerste hit: Talk About.

#JusticeforBigHoops

#38. Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About

Met drie toffe binnenkomers in één week krijg ik zeker zin om binnenkort even een update te doen.

Donnie: 10 (Marzipaintree draait nog wel bij)
Mart Hoogkamer: 8
Dua: 8
Glass Animals: 7 (FIFA nummertje!)
Doja Cat: 7
Rain Radio: 7,3

Komt die Glass Animals nu pas / alsnog binnen? Vast (alweer) de invloed van TikTok, waar dit de laatste weken ineens erg populair geworden is.

Donnie / René Froger - Bon Gepakt - 4.0
Ed Sheeran - Shivers - 6.5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On - 5.0
RONDÉ - Hard to Say Goodbye - 4.5

Glass Animals - 7.5
Doja Cat - 4.0
Rain Radio - 6.0

Glass Animals - 6
Doja Cat - 5 (zonder het stukje rap zou een voldoende ook haalbaar zijn geweest)
Rain Radio - 6

Toch jammer dat Glass Animals doorbreekt met het imo nogal zoutloze Heat Waves, terwijl de groep in het verleden absoluut de nodige topsingles op de wereld heeft losgelaten. Waar blijft de Tiktok-campagne voor Life Itself?

It's All So Incredibly Loud.

Bedankt voor de leuke stukjes elke week weer catdog, zeker een kunst met het vrij banale niveau dat de top 40 entries vaak hebben, deze week is dan wel superieur aan vorige week

Glass Animals 6,8
Doja Cat 6,5
Rain Radio 7,8 (dacht al herkenning te horen maar dat is nu dus verklaard)

Re-Doja Cat & The Weeknd, dat grillig gedoe van radio/streaming is zo vaag, de single van Calvin Harris met The Weeknd deed ook geen klap en dat boutnummer met die Tom Grennan wordt op handen gedragen bij Q

Boetiek9999
Glass Animals - Heat waves: 5,5
Doja Cat - Woman: 4,5 + verlate stem Kiss me more: 7, 5
Rain Radio - Talk about: 6

Glass Animals - Heat Waves - 4,5
Doja Cat - Woman - 5,5
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About - 6,5

En een cijfer voor alle nummers in de top tien die ik nog niet beoordeeld heb.

Dua Lipa - Love Again - 7,2
SHOUSE - Love Tonight - 6,8
Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) - 7,0
Silk Sonic - Leave the Door Open - 8,7
Olivia Rodrigo - good 4 u - 6,8
Måneskin - ZITTI E BUONI - 5,8
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized - 4,7

SERA - Only Us 5
Mart Hoogkamer - Ik Ga Zwemmen 6
The Weeknd - Take My Breath 6
Silk Sonic - Skate 6,3
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam - Increíble 6
Maan - Niks Is Heilig 6
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby 8
Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now 6,8
Tiësto & Karol G - Don't Be Shy 6,7
Shawn Mendes & Tainy - Summer of Love 7
$hirak feat. Lil Kleine, Ronnie Flex & Yssi SB - UHUH 6
Farruko - Pepas 7
Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie - OUT OUT 7
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart [PNAU Mix] 8 #teampoeha
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 4
The Script - I Want It All 6
(t/m 3 september)

Glass Animals - Heat Waves: 6.5
Doja Cat - Woman: 8.0
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About: 7.5

SBube schreef:

Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0
John Mayer - Last Train Home 9.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
The Kid Laroi & Justin Bieber - Stay 7.5
Taylor Swift - willow 7,5
The Weeknd - Take my breath 7,5
Galantis, David Guetta & Little Mix - Heartbreak Anthem 7.0 => 7.5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people: 7.5 => 7.0
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
Ed Sheeran - Bad Habits 7.0
Silk Sonic - Skate 7,0
Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Imagine Dragons - Wrecked 7.0
Leony - Faded Love: 7,0
OneRepublic - Run 6.5
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ava Max - Everytime I cry 6.5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Dua Lipa - Love Again 6.5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Sjaak - Trompetisto 6.5 => 5.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8 => 5.0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
S10 - Adem Je In 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Måneskin - Beggin' 5.0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Becky Hill & David Guetta - Remember 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Remme - The moment 4,0
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Noizu - Summer 91 (looking back) 3.0
Anne-Marie & Niall Horan - Our Song 3.0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Shouse - Love tonight 3.0 => 2.0
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Sera - Only us 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 1.0
Kungs - Never Going Home 1.0
VINAI feat. Vamero - Rise Up 1.0
Nathan Evans - Wellerman 1,0
Camila Cabello - Don't Go Yet 1.0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis: 1,0
Suzan & Freek - Onderweg naar later 1.0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Enrique Iglesias feat. Farruko - ME PASE 1.0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
BTS - Butter 1.0

Nieuwe beoordelingen (inhaalslag):
Maan - Niks Is Heilig 7.0
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby 1.0 (het ergste van het ergste)
Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now 3.0
Tiësto & Karol G - Don't Be Shy 2.5
Shawn Menders & Tainy - Summer Of Love 2.0
$hirak ft. Ronnie Flex, Yssi SB & Lil Kleine - Uhuh 1.0
Farruko - Pepas 1.0
Joel Corry x Jax Jones feat. Charli XCX & Saweetie - Out Out 3.5 (volledig overbodige cover)
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (PNAU remix) 5.0 (doe mij maar de originelen)
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 4.5
The Script - I Want It All 6.5
Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine 4.0
Donnie ft. René Froger - Bon gepakt 5.0 (lollig, dat wel)
Ed Sheeran - Shivers 7.5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold on 4.5
Rondé - Hard to say goodbye 7.0
Glass Animals - Heat waves 3.5
Doja Cat - Woman 3.5
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk about 2.0

Enkele aanpassingen:
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1.0 => 5.0

aanpassing

Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 2,5 --> 4,8

SBube schreef:
(quote)

Nieuwe beoordelingen (inhaalslag):
Maan - Niks Is Heilig 7.0
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby 1.0 (het ergste van het ergste)
Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now 3.0
Tiësto & Karol G - Don't Be Shy 2.5
Shawn Menders & Tainy - Summer Of Love 2.0
$hirak ft. Ronnie Flex, Yssi SB & Lil Kleine - Uhuh 1.0
Farruko - Pepas 1.0
Joel Corry x Jax Jones feat. Charli XCX & Saweetie - Out Out 3.5 (volledig overbodige cover)
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (PNAU remix) 5.0 (doe mij maar de originelen)
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 4.5
The Script - I Want It All 6.5
Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine 4.0
Donnie ft. René Froger - Bon gepakt 5.0 (lollig, dat wel)
Ed Sheeran - Shivers 7.5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold on 4.5
Rondé - Hard to say goodbye 7.0
Glass Animals - Heat waves 3.5
Doja Cat - Woman 3.5
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk about 2.0

Enkele aanpassingen:
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1.0 => 5.0

Klein vraagje. Nu zie ik je regelmatig scores van een 1.0 geven, waar al eerder in dit topic iets om te doen is geweest. Nu mag iedereen die score voor zichzelf bepalen, daar deed ik niet moeilijk over gaf ik toen al aan. Maar gezien je motivatie bij Lil Nas X (het ergste van het ergste) en je switch van Donnie/ Frans Duijts (van het ergste van het ergste naar een bijna voldoende) vraag ik me toch af hoe je zo vaak op een 1.0 kan uitkomen? En al helemaal als het blijkbaar niet het ergste van het ergste bedraagt gezien je switch.

Gezien het feit dat we ook zelden hier een 10.0 tegenkomen en de frequentie van de 1.0's stel ik toch even de vraag. Het heeft namelijk een behoorlijke invloed op de gemiddeldes. 19 keer het ergste van het ergste in drie kwart jaar vind ik toch wel extreem.

Je kunt ook nog een ranglijst maken uitgaande van de mediaan. Dan wordt de invloed van de extreme scores minder.

Tja, de correctie m.b.t. Donnie / Frans Duijts: muzikaal blijf ik het uitermate zwak vinden, maar die Donnie-songs, daar zit toch iets van humor achter, wat het nog enigszins vermakelijk maakt.

Als ik een nummer hoor, wat ik het liefst nooit meer in mijn leven zou terughoren, niet alleen niet goed genoeg, maar ook zo slecht, dat ik ze echt irritant vind, dan geef ik een 1. En ik geef misschien toe dat ze in een bepaald genre misschien voor de liefhebber een bepaald niveau kunnen hebben, maar sommige genres, daar heb ik heel heel erg weinig mee en het is mijn persoonlijke beoordeling.

Ik vind het ook niet raar dat er weinig 10-en gegeven worden, dat zou namelijk, imho, de (bijna) perfecte song betekenen en die is natuurlijk veel moeilijker om te creëren als een heel slechte song.

Met alles wat er tegenwoordig in de Top 40 staat vind ik 19 keer een 1 persoonlijk zelfs nog meevallen, want zelden vind ik meer dan 10 redelijk tot goede song in de wekelijkse lijst.

SBube schreef:
Ik vind het ook niet raar dat er weinig 10-en gegeven worden, dat zou namelijk, imho, de (bijna) perfecte song betekenen en die is natuurlijk veel moeilijker om te creëren als een heel slechte song.
Maar een hele slechte song is iets anders dan de (bijna) slechtste song ooit. En dat impliceer je wel met een 1,0 score. Een 1,0 ligt namelijk net zo ver van het gemiddelde af als een 10,0. Oftewel, beide zouden in principe even vaak voor moeten komen. Dus negentien keer een 1,0 en nul keer een 10,0 zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Wellicht je score systeem eens heroverwegen, want dit commentaar zo lezend zit hem daar de crux. Ik geef ook best wel eens een onvoldoende, maar dan zijn dan vieren, soms drieën en in zeldzame gevallen een twee. Een 1,0 score bewaar ik voor echt het ergste van het ergste, en dan denk ik aan nummers waar bijv. openlijk racisme in voorkomt. Is iets gewoon slecht dan is een drie of vier een beter passend cijfer. Je geeft goede song tenslotte ook een zeven, acht of soms een negen. Een tien is zeldzaam, dus dat zou een één ook moeten zijn. Daarnaast druk je met meer evenwichtige beoordelingen minder duidelijk je stempel op een eindlijst, en ik krijg het idee dat die en gene dat wel prettig zou vinden (ook in andere topics) .

motel matches schreef:
Je kunt ook nog een ranglijst maken uitgaande van de mediaan. Dan wordt de invloed van de extreme scores minder.

Ik weet niet of dat makkelijk te bepalen is, maar ik ben er voor.

Verder eens met het commentaar van Edgar18.

Edgar18 schreef:
(quote)
Maar een hele slechte song is iets anders dan de (bijna) slechtste song ooit. En dat impliceer je wel met een 1,0 score. Een 1,0 ligt namelijk net zo ver van het gemiddelde af als een 10,0. Oftewel, beide zouden in principe even vaak voor moeten komen. Dus negentien keer een 1,0 en nul keer een 10,0 zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Wellicht je score systeem eens heroverwegen, want dit commentaar zo lezend zit hem daar de crux. Ik geef ook best wel eens een onvoldoende, maar dan zijn dan vieren, soms drieën en in zeldzame gevallen een twee. Een 1,0 score bewaar ik voor echt het ergste van het ergste, en dan denk ik aan nummers waar bijv. openlijk racisme in voorkomt. Is iets gewoon slecht dan is een drie of vier een beter passend cijfer. Je geeft goede song tenslotte ook een zeven, acht of soms een negen. Een tien is zeldzaam, dus dat zou een één ook moeten zijn. Daarnaast druk je met meer evenwichtige beoordelingen minder duidelijk je stempel op een eindlijst, en ik krijg het idee dat die en gene dat wel prettig zou vinden (ook in andere topics) .

Je verwoord het perfect.

Wiskunde behoorde niet tot mijn beste vak dus weet idd niet of het met een mediaan een betere optie wordt.

Tja, oneens, ik vind dat er heel veel echt slechte muziek is en veel minder ultiem goede muziek, net zoals er maar heel weinig mensen zijn die de 100 meter onder de 10 seconden lopen en heel veel die wel 100 meter kunnen lopen, ik bekijk het dan ook als een driehoek met een brede basis en een smalle top.

Sommigen beginnen blijkbaar ergens in de midden bij 5 of 5.5 of 6 en beslissen dan om er iets bij en af te doen, ik begin op nul, dat mag niet, dus 1 en dan moet een song het erbij verdienen en sommigen verdienen imho niks erbij.

Dat is trouwens ook de charme van deze thread, in meters en ladders en ko's beoordeel je eigenlijk alleen je goede songs, geeft die punten en alle slechte songs noem je niet of krijgen geen punten, hier kan je slechtheid nog eens extra afstraffen.

Het blijft natuurlijke allemaal subjectief.

SBube schreef:
Tja, oneens, ik vind dat er heel veel echt slechte muziek is en veel minder ultiem goede muziek, net zoals er maar heel weinig mensen zijn die de 100 meter onder de 10 seconden lopen en heel veel die wel 100 meter kunnen lopen, ik bekijk het dan ook als een driehoek met een brede basis en een smalle top.

Sommigen beginnen blijkbaar ergens in de midden bij 5 of 5.5 of 6 en beslissen dan om er iets bij en af te doen, ik begin op nul, dat mag niet, dus 1 en dan moet een song het erbij verdienen en sommigen verdienen imho niks erbij.

Dat is trouwens ook de charme van deze thread, in meters en ladders en ko's beoordeel je eigenlijk alleen je goede songs, geeft die punten en alle slechte songs noem je niet of krijgen geen punten, hier kan je slechtheid nog eens extra afstraffen.

Het blijft natuurlijke allemaal subjectief.

Maar ik denk dat je uitgangspunt dan niet echt bij het topic past. We zijn hier om de hits van de Top 40 te vieren. Niet om slechtheid extra af te straffen. Als je aangeeft dat er ontiegelijk veel slechte muziek is, en je geen duidelijk onderscheid trekt in die slechtheid en meer vind dat nummers iets moeten bijverdienen, dan vraag ik me af of dit topic dan wel voor jou is? Als je al uitgaat van je driehoek valt er weinig te winnen en staan songs eigenlijk al op 0-1 achterstand.

Je kan me niet vertellen dat alle 19 tracks die je met een 1.0 beoordeeld hebt allemaal even slecht voor je zijn. Het lijkt me meer alsof je songs bij elkaar op een hoopje gooit. Zoals met bijv. Hip-Hop tracks die allemaal een 1.0 scoren. Duidelijk dat het niet je genre is, maar het heeft voor mij niet veel nut om straks de nieuwste Hip-Hop entry te plaatsen met een gegarandeerde 1.0 snap je? Ik hoef de meeste van mijn songs die ik een onvoldoende heb gegeven ook niet nog een keer te horen, maar ik beoordeel ze wel objectief op wat elke song individueel is. Dat kan een productie, zanglijn, songtekst of misschien zelfs een fun-factor zijn. Maar om alles wat ik nooit meer wil horen bij elkaar te scharen schiet zijn doel, in dit topic iig, voorbij.

Een 1.0 zie ik als hetzelfde uiterste als een 10.0 en zijn voor mij beide even schaars. Daartussenin zit je speelruimte. Die uitersten kunnen best wel eens voorkomen bij een user. Maar bij zo'n hoge frequentie vraag ik me af of je wel in het juiste topic zit. Als er een user 19 10'en had gegeven had hier dezelfde issue gelegen.

Het gaat er toch om wat ieder individu subjectief voor punt aan een lied geeft, jij hebt daar blijkbaar een bepaalde methode voor, ik heb daar een andere methode voor, dat was tijdens mijn schooltijd ook al zo, de ene leraar deed het zo, de ander deed het anders, als ik een song vreselijk vind en er een 1 aan wil geven, kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik naar iemand anders zijn normen moet beoordelen, dan is het hele doel van deze thread juist helemaal weg. En ja, die 19 songs vind ik stuk voor stuk bereslecht, dat geldt ook voor songs met een 2 of een 3, maar dan net iets minder slecht.

Ik voel me trouwens prima thuis in dit topic, het lijkt er meer op dat jij problemen hebt daarmee, maar dat is dan jouw probleem.

We zijn er ook niet om de songs te vieren, maar om te beoordelen toch?

SBube schreef:
Het gaat er toch om wat ieder individu subjectief voor punt aan een lied geeft, jij hebt daar blijkbaar een bepaalde methode voor, ik heb daar een andere methode voor, dat was tijdens mijn schooltijd ook al zo, de ene leraar deed het zo, de ander deed het anders, als ik een song vreselijk vind en er een 1 aan wil geven, kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik naar iemand anders zijn normen moet beoordelen, dan is het hele doel van deze thread juist helemaal weg. En ja, die 19 songs vind ik stuk voor stuk bereslecht, dat geldt ook voor songs met een 2 of een 3, maar dan net iets minder slecht.

Ik voel me trouwens prima thuis in dit topic, het lijkt er meer op dat jij problemen hebt daarmee, maar dat is dan jouw probleem.

We zijn er ook niet om de songs te vieren, maar om te beoordelen toch?

Natuurlijk heeft ieder zijn eigen methode, alleen maar te prijzen, maar ik volg de logica niet zo om zoveel songs achter elkaar de slechtste score mogelijk te geven. Je deelt toch ook niet aan de lopende band 0,5 scores uit aan albums hier? Sterker nog, zo vaak zie ik je niet zo negatief over albums.

Dus als je dat schijnbaar wel ervaart met de hits uit de Top 40, wat is er dan leuk aan voor je? Als ik week na week songs tegen zou komen die ik zo bereslecht, zoals jij het omschrijft, zou tegenkomen dat ik niet anders kan dan de laagste score mogelijk uit te delen dan vraag ik me af waar jij nog de motivatie vandaan haalt om je dan zo te “kwellen”.

En dit topic houd ik in stand omdat ik, en ik denk vele anderen in dit topic, een zwakke plek hebben voor de hits van het moment. En het leuk vinden om die week na week te bespreken. Of er nou een goede of slechte hit tussenzit.

Maar ik vraag me af waar je er de lol dan van inziet als er zoveel bereslechte muziek voor je instaat? Ik ga ook niet meestemmen met een Borsato meter, bij wijze van, als ik weet dat ik daar, voor mezelf, zoveel slechte muziek tegenkom dat ik schijnbaar niets anders zou kunnen dan een 1.0 geven. Voor de liefhebbers in dat topic haal ik er op die manier ook de fun eruit.

En ik heb je gewoon graag in dit topic hoor. Hoe meer hoe leuker. Maar laten we het dan ook op een leuke manier behouden, en niet een manier te vinden om songs “af te straffen”.

Er zijn genoeg kritische mensen hier die meedoen. En wat in de algemene Top 10 staat is toch wel wat de users hier in het algemeen het leukst vinden. Als ik dan zie dat je meerdere songs uit die gezamenlijke Top 10 zo bereslecht vind dat je die met een 1.0 beoordeeld, dan vraag ik me idd af of je in het juiste topic bent, of dat je smaak, waar niks mis mee is, misschien niet geheel aansluit op wat de hitlijsten, en de liefhebbers daarvan, te bieden hebben.

Glass Animals - Heat Waves: 7
Doja Cat - Woman: 7,2
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About: 6

Alleen Lil Nas X scoort bij mij een 1, wel beide songs, maar dat is niet zo raar, 6 uit de Top 10 scoren bij mij ook voldoende tot goed, daarmee wijk ik dus niet eens zo af.

Ik luister sowieso alle nieuwkomers in de Top 40 (en Tipparade) minimaal één keer en beoordeelde zo ook al voor mijzelf, misschien niet met een cijfer, dus dit is iets wat ik altijd al deed.

Door de doorgekomen stemmen van deze week is de Top 10 flink opgeschud. Dit betekent niet alleen een nieuwe #1 maar ook een nieuwe #2. Purple Disco Machine stond zowat het hele jaar veilig bovenaan maar moet nu toch echt de toppositie weggeven. Billie Eilish maakt weer een rentree in de Top 10.

1 Silk Sonic - Skate 7.145833333
2 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.06875
3 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.056666667
4 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.016666667
5 The Weeknd - Take My Breath 7.008333333
6 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.958333333
7 Dua Lipa - Love Again 6.835714286
8 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.741666667
9 SHOUSE - Love Tonight 6.627272727
10 Billie Eilish - Your Power 6.407692308

Van afgelopen week behalen de Glass Animals een 5.97. Precies dezelfde score als Rain Radio & DJ Craig Gorman. Doja Cat zit daar iets onder met een 5.67.

Over twee weken komt alweer het 9e studioalbum uit van Coldplay getiteld: "Music of the Spheres". Deze release gaat gepaard met de hit Higher Power, die op de #18e positie staat in ons klassement met een 6.2. Geen verkeerde score voor de band die hier toch altijd gemixte reacties oplevert. Dat zal met hun nieuwste wapenfeit niet anders zijn. Coldplay gaat namelijk weer full-on pop met hun nieuwste single en om hun geluid zo universeel mogelijk te maken, waar ze de laatste paar jaren erg om bekend staan, zijn ze voor deze single de samenwerking aangegaan met de KPop sensatie: BTS. De BTS fanbase is momenteel de grootste ter wereld. Precies wat Coldplay nodig heeft om ook weer eens een dikke hit in Amerika te scoren. De nieuwste single ging gepaard met een korte docu om het verhaal nog even extra uit te melken. Ach, we zijn het inmiddels gewend van Coldplay met hun aparte promotietrucjes. Bij de vorige single zonden ze hem al de ruimte in dus daar valt dit nog bij mee...

#28. Coldplay X BTS - My Universe

Duidelijk niet geliefd bij iedereen in dit topic, daar zijn samenwerking met Jack Harlow deze week flink uit de Top 10 dropt. Toch staat die andere hit nog steeds in onze Top 10. MONTERO bleek ook de titel te zijn van het debuutalbum van Lil Nas X. Deze kwam twee weken geleden spetterend uit met een heerlijke promo campagne. Niet alleen was Lil Nas "zwanger" van zijn eerste kindje, wat gepaard ging met meerdere fotoshoots met dikke buik, en weeën op de dag voor de release. Ook verschenen er verschillende Billboards die niet minder dan hilarisch zijn:

https://ic-cdn.flipboard.com/pride.com/659128bbef8abd8007bfdb1794a97e616b6fb504/_medium.jpeg

Gepaard met het nieuwe album komt ook de nieuwe single en Lil Nas blijft lekker inspelen op zijn image. Voor de oplettende kijker zit er natuurlijk een verwijzing in naar Brokeback Mountain. Zijn love interest wordt gespeeld door de danser Yai Ariza, die ook al verscheen tijdens de twee optredens van MONTERO die veel opzien behaalde. De twee bleken ook te daten maar Lil Nas gaf gisteren aan dat hij het tijdelijk on-hold heeft gezet. Waarschijnlijk vanwege zijn drukke schema momenteel. Op Industry Baby moesten we weken wachten tot het de overstap maakte naar de Top 40. De nieuwste keldert al gelijk binnen op:

#31. Lil Nas X - THATS WHAT I WANT

De TikTokker van het moment is terug! Hij leek nog even een zomerhitje te gaan scoren met Jalebi Baby maar die bleef uiteindelijk nog net in de Tipparade steken. Met de nieuwste single Acapulco is hij gewoon weer terug in de hitlijsten waar hij thuishoort. Ondanks dat het geheel weer lekker dansbaar en vrolijk is, uitermate geschikt voor TikTok, gaat het in de prive-sferen momenteel iets minder daar Derulo en zijn vrouw deze week hun scheiding bekend maakten. Wordt het hierna dan tijd voor weer iets meer serieuzer werk van Derulo? We gaan het meemaken. Voor nu danst hij nog vrolijk de Top 40 in met Acapulco.

#38. Jason Derulo - Acapulco

Gabry Ponte. Bij de naam zal geen belletje gaan rinkelen maar toch is hij (een deel van) het brein achter één van de meest iconische dance-hitjes van de laatste 22 jaar. In 2005 besloot Gabry de groep te verlaten die hem succesvol maakte en sindsdien is hij volledig gegaan voor een solo-carriere. De Italiaanse DJ maakte in de jaren sinds al aardig naam voor zichzelf en wist o.a. samen te werken met Robin Schulz en Lucas & Steve. Toch kwam er niks in de buurt van een wat groter succesje. Tot nu dan. Samen met de Oostenrijkse producer LUM!X en de tevens Italiaanse Prezioso komt hij binnen op #39 met zijn:

#39. Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder

Eindelijk nog eens uitstekende pop-producties in de TOP 40! Helaas ook weer gevolgd door minder kwalitatieve exemplaren, het verschil is immens.

Coldplay x BTS - 8.0
Lil Nas X - 9.0

Jason Derulo - 2.5
Gabry Ponte x LUM!X - 3.5

Boetiek9999
Coldplay x BTS - My universe: 4,5
Lil Nas X - That's what I want: 6
Jason Derulo - Acapulco: 3,5
Gabry Ponte x LUM!X - Thunder: 3

SBube schreef:

Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0
John Mayer - Last Train Home 9.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
The Kid Laroi & Justin Bieber - Stay 7.5
Taylor Swift - willow 7,5
The Weeknd - Take my breath 7,5
Galantis, David Guetta & Little Mix - Heartbreak Anthem 7.5
Ed Sheeran - Shivers 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people 7.0
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
Ed Sheeran - Bad Habits 7.0
Silk Sonic - Skate 7,0
Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Maan - Niks Is Heilig 7,0
Rondé - Hard to say goodbye 7,0
Imagine Dragons - Wrecked 7.0
Leony - Faded Love: 7,0
OneRepublic - Run 6.5
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ava Max - Everytime I cry 6.5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
The Script - I Want It All 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Dua Lipa - Love Again 6.5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Sjaak - Trompetisto 5.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5.0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
S10 - Adem Je In 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Måneskin - Beggin' 5.0
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (PNAU remix) 5,0
Donnie ft. René Froger - Bon gepakt 5,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts 5.0
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 4,5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold on 4,5
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Becky Hill & David Guetta - Remember 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Remme - The moment 4,0
Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine 4,0
Joel Corry x Jax Jones feat. Charli XCX & Saweetie - Out Out 3,5
Glass Animals - Heat waves 3,5
Doja Cat - Woman 3,5
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Noizu - Summer 91 (looking back) 3.0
Anne-Marie & Niall Horan - Our Song 3.0
Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now 3,0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
Tiësto & Karol G - Don't Be Shy 2,5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Shouse - Love tonight 2.0
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Sera - Only us 2,0
Shawn Menders & Tainy - Summer Of Love 2,0
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk about 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 1.0
Kungs - Never Going Home 1.0
VINAI feat. Vamero - Rise Up 1.0
Nathan Evans - Wellerman 1,0
Camila Cabello - Don't Go Yet 1.0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name) 1,0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis 1,0
Suzan & Freek - Onderweg naar later 1.0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Enrique Iglesias feat. Farruko - ME PASE 1.0
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby 1,0
$hirak ft. Ronnie Flex, Yssi SB & Lil Kleine - Uhuh 1,0
Farruko - Pepas 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
BTS - Butter 1.0

Nieuwe beoordelingen:
Coldplay x BTS - My Universe 5.5 (zonder BTS was het waarschijnlijk best te pruimen geweest)
Lil Nas X - That's what I want 4.0 (beter, als wat hij tot dusver voortbracht, maar nog steeds niet mijn ding)
Jason Derulo - Acapulco 2.0 (nee)
Gabry Ponte x Lum!x x Prezioso - Thunder 2.5 (te simplistisch)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:01 uur

geplaatst: vandaag om 00:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.