MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
catdog schreef:
de week dat Mart Hoogkamer doorzwemt naar de #1 positie in de Top 40

Shawn Mendes & Tainy - Summer of love
herman schreef:
In 1987 ontvouwt zich na 1967 een tweede Summer of Love.
1967 heb ik niet heel erg bewust meegemaakt. Maar 1987 wel, want ik was toen ongeveer net zo oud als Shawn Mendes nu.
1987 was echt een waardeloze zomer. Ik ging samen met een vriend naar België. Overdag kanoën in rivieren en 's avonds stappen.
Wat hadden we het koud overdag door de lage temperaturen van de lucht en het water. En in de avond kwamen we in dorpen en steden terecht waar geen moer te doen was.
Dus besloten we in een VW polo steeds verder naar het zuiden te gaan op zoek naar de zon en leuke spontane uitgaansgelegenheden. Maar ook Frankrijk was waardeloos. Uiteindelijk kwamen we in Noord-Spanje terecht maar zelfs daar was het weer bewolkt en de horeca niet om naar huis te schrijven. 1987 werd daarom voor mij een zomer van kilheid.
Shawn Mendez heeft het beter aangepakt. Hij heeft een mooiere auto, een grotere boot en de juiste bemensing en uitrusting bij zich en is getogen naar een gebied waar de zomer een garantie is.
Hij past de hoogte van zijn stem aan de hoogte van de temperatuur. En dat doet hij goed. Hij voelt zich naar eigen zeggen als 23-jarige weer 18. Dat scheelt bij hem 4 volle zomers.
Dit nummer zit productioneel net zo goed in elkaar als zijn boot (bedankt Tainy) en werd bij mij ook steeds beter, zeker na vier luisterbeurten.
7

$hirak feat. Lil Kleine, Ronnie Flex & Yssi SB - UHUH
Er zit een soort aha-gevoel bij dit nummer. Maar het schijnt uhuh te zijn.
Deze hoorde ik toevallig na een ander nummer van 50 jaar geleden.
Dat nummer zit vol met uhuh. Eigenlijk is het een fout nummer over vrouwen.
Dat inspireerde weer anderen maar dat gaat vrijwel zeker over mannen.
De hoge ritmische klanken deden mij denken aan en ander nummer van 30 jaar geleden van één of andere Robin. Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dat deze Robin een man was.
Ik zat goed fout.
Qua tekst moet ik sterk denken aan een TV-programma uit ongeveer dezelfde tijd waarbij bepaalde woorden niet mochten worden gebruikt en zeker geen uh. Dus heette het programma "Zeg eens euh". Volkomen fout natuurlijk zoals een deelnemer dat ook aangeeft. Onze kenner hier zal dat beamen, of niet esteban?
Alleen daarom al hebben die Kleine, Flex en Yssi het bijzonder aardig gedaan. Een nummer vol met foute dingen en ze zetten je voortdurend op het verkeerde been. Knap gedaan.
7

Farruko - Pepas
Om de twee jaar gemiddeld kom ik in Spanje. Na een paar weken aldaar kan ik Spaans. Maar mijn Spaans is niet als fietsen. De eerste week in Spanje ben ik mijn Spaans meestal volkomen verleerd. Ik haal woorden en letters door elkaar. Zo kan ik mij herinneren dat ik bij de groenteboer Pepas bestelde. De groenteboer keek mij heel vreemd aan. Gelukkig kwam ik er tijdig achter dat ik Papas (aardappelen) wilde. Want Pepas is een hoera-gevoel, zoiets als het zaad waar wij allen uit ontsproten zijn.
Dit nummer vond ik aanvankelijk matig maar toen ik al die Tik Tok filmpjes bekeek begon er iets in mij te groeien. Het doel van het nummer is genot. Bebiendo, fumando y jodiendo. Zuipen, roken en neuken.
Gaat een genotvol leven samen met lang leven? Ik hoop het.
6,5

Net als dat ik nog heel lang hoop te genieten van dit topic. Want dit was een hele aardige week.

Dan nu deze week.

Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie - OUT OUT
Aanvankelijk vond ik dit nummer vreselijk maar naarmate ik er langer op meedein heeft het wel iets aanstekelijks. Er wordt op twee verschillende manieren van de autotune gebruik gemaakt en ik kan dat soort humor wel waarderen.
Het wordt een cijfer waarvan een leraar vroeger ooit eens tegen mij zei na een proefwerk van mij: het is behoorlijk slecht maar ik heb behoorlijk om de inhoud moeten lachen dus ik zal je matsen.
5,5

Elton John & Dua Lipa - Cold Heart [PNAU Mix]
herman schreef:
Elton John - Sacrifice
Toen dit nummer uitkwam volgde ik net een half jaartje de hitlijsten en vond ik bijna elk nummer leuk. Eigenlijk was dit het eerste nummer dat ik ronduit verschrikkelijk vond. Zo zeikerig vooral.
Ik weet niet of Dua Lipa het zeikerige nummer redt maar ze zorgt er in ieder geval voor dat Elton John niet tot zijn refrein komt. En dat is al winst.
5,2

Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes
Dit is echt wel slecht zeg! Allemaal loze kreten omlijst in een lelijk arrangement van klanken. Hier staat gevouwen papier voor vrijheid. We zien drie poppetjes in marstempo door een landschap marcheren. Na een minuut komen ze op hetzelfde punt weer uit en marcheren door exact hetzelfde landschap. Alsof ze gevangen zitten in een hele grote kooi en in cirkeltjes lopen.
Deze gigantisch saaie setting pas uitstekend bij de muziek maar is het tegendeel van vrijheid.
3

The Script - I Want It All
Die titel hadden Lucas & Steve de vorige keer ook al dus ik hoopte dat ze hier niet hetzelfde script gebruikten. Dat bleek gelukkig niet het geval maar qua cijfer komt het Script toch niet hoger.
Dit is als seks met een opblaaspop. Veel lucht, veel nep en niet aan mij besteed. In dit geval wil ik liever niets.
3

Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie - OUT OUT 5 -klinkt wel erg retro 90's, het wordt gered door de herkenning van Alors une dance inderdaad

The Script - I Want It All 2,5 recycling, klinkt vrij hetzelfde als dat nummer wat ze bijna 10 jaar geleden deden met Will.I.Am of evenzeer welke andere single iets terug in de tijd zoals Superheroes, saai.
Het enige wat ze dan origineel houdt is dat ze niet prostitueren aan een Lost Frequencies achtig kantoordance geluid zoals hun concullega's van One Republic of Maroon5 wel doen

#35. Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie - OUT OUT 4.0

Vind Charli XCX misschien wel een van de leukste artiesten van het moment, maar qua kwaliteit ligt dit wel ver van haar soloplaten. Desondanks hoop ik voor haar dat dit een grote hit gaat worden (zelf hoef ik 'm niet veel vaker te horen).

#37. Elton John & Dua Lipa - Cold Heart [PNAU Mix] 7.0
#39. Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 3.5
#40. The Script - I Want It All 4.0

aanpassingen

Ofenbach-Wasted love van 4 naar 6,5

Ed Sheeran-Bad habits van 4 naar 5,3 (lang niet zo irritant gebleken als Shape of you)

Lucas & Steve X Blackstreet-No diggity van 2 naar 1 (moreel verplicht)

Slechtste week uit de geschiedenis van de top 40 (toch knap)

Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie - OUT OUT: 4,5
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart [PNAU Mix] 4,8
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes: 2 (dieptepunt van het jaar)
The Script - I Want It All: 4

Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie - OUT OUT: 5.5 -- teleurstellend als je kijkt naar wat deze 4 namen in het verleden hebben afgeleverd
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart [PNAU Mix]: 7.0 -- verassende scores hier?
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes: 4.5 -- tig keer eerder gehoord, maar ook niet vervelend
The Script - I Want It All: 5.0 -- kan ze nog prima hebben, maar bijzonder is het allerminst.

Oei, dit was geen makkelijke week. Elton en Dua komen er net mee weg en komen uit op een 5.5. gemiddeld. The Script staan een hele punt daaronder met een 4.45. Joel Corry en co komen uit op een 4.0. Lucas & Steve pakken hun tweede notering in de Bottom 5 terwijl Tungevaag zijn andere poging uit die Bottom 5 stoot. Een pijnlijke 3.37 gemiddeld.

Door wat wijzigingen in de scores hebben we een nieuwe entry in de Top 10! In de week dat SHOUSE een top 5 hit scoort in de Top 40 komen ze hier de Top 10 binnen. Dit ten koste van Billie Eilish.

1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.225
2 Silk Sonic - Skate 7.222727273
3 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.103571429
4 The Weeknd - Take My Breath 7.1
5 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.086666667
6 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.8
7 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.718181818
8 SHOUSE - Love Tonight 6.71
9 Lil Nas X & Jack Harlow - Industry Baby 6.590909091
10 Dua Lipa - Love Again 6.454545455

Week 37 biedt maar een enkele entry. En wat voor één. Met zijn vorige worp staat ie namelijk nog altijd bovenaan onze ranking. Hij kreeg heel even weerstand van Måneskin en Silk Sonic zit hem momenteel op de hielen maar de Purple Disco Machine, oftewel producer Tino Piontek, blijft nog altijd zegevieren. Hij bracht eerder dit jaar ook nog de single 'Fireworks' uit maar die bleef, ondanks steun van de radiostations, in de Tipparade steken. De nieuwste single heeft hij opgenomen samen met de Nederlandse zangeres Eyelar Mirzazadeh. In 2012 wist Eyelar de halve finale van The Voice of Holland te halen.

Na haar deelname ging ze samenwerken met een aantal Nederlandse DJ's als Afrojack en Nicky Romero maar na een jaar besloot Eyelar dat ze liever pop-muziek wilde maken. Niet lang daarna werd ze benaderd door een Engels management en ze maakte de overstap richting Londen. Sindsdien heeft ze tracks geschreven voor o.a. Little Mix, Demi Lovato en Charli XCX en heeft ze de vocals verzorgt op de house-track 'All Mine' van Disciples. Geen verkeerd CV'tje en met de nieuwste single van Purple Disco Machine scoort ze ook haar allereerste hit in Nederland.

#39. Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine

Boetiek9999
Purple Disco Machine - Dopamine: 7

Klinkt toch een pak doordeweekser dan die andere. Halfje extra voordeel van de twijfel.

6.5

Purple Disco Machine - Dopamine 7,3

Dopamine scoort een prima 6.38. Dat is echter ver weg van z'n vorige worp en vormt dus ook geen bedreiging voor de top-positie voor Hypnotized. Sterker nog: Dopamine valt net buiten de Top 10. Momenteel moet ie t doen met een #12e positie.

1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.225
2 Silk Sonic - Skate 7.222727273
3 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.103571429
4 The Weeknd - Take My Breath 7.1
5 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.086666667
6 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.8
7 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.718181818
8 SHOUSE - Love Tonight 6.71
9 Lil Nas X & Jack Harlow - Industry Baby 6.590909091
10 Dua Lipa - Love Again 6.454545455

Donnie heeft de smaak te pakken! Na het grote succes van Frans Duits ging Donnie de studio in met Gerard Joling, en dit leverde Gerard's laatste single Dit Is de Tijd op. Veel lijkt deze single echter niet te doen. Het is de single met die andere Topper die wél weer enorm slaat. Deze staat namelijk gewoon weer op naam van Donnie zelf. Samen met de opper-Topper René Froger brengen ze het komische levenslied Bon Gepakt ter gehore. Het is weer een opvallende mix van Donnie's stijl en de levenslied fase van Froger die hij de laatste 15 jaar meer adopteert. Het levert in deze combi van de twee volgens mij Froger's allereerste FUCK ooit op in een nummer. Alles kan een mens gelukkig maken. Daar doet die bon pakken écht geen afbreuk aan. Samen komen ze als hoogste binnen in week 38 op:

#22. Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt

Bad Habits werd zoals elke lead-single van Sheeran gewoon weer een knaller van een hit en leverde hem zijn meest recente #1 hit op. Momenteel staat hij al meerdere weken op #2 daar hij de strijd verloor van Mart Hoogkamer en The Kid LAROI/ Bieber die de koppositie sindsdien in bedwang houden. Tijd maar voor de volgende dan! De tweede single van Sheeran's vijfde studioalbum getiteld = (equals), komt na de release van de promo single Visiting Hours die de Tipparade nog haalde. Ook deze nieuwe single heeft meer tempo erin zitten en Sheeran lijkt, gezien zijn meest recente singles de afgelopen jaren, de Knuffelrock fase definitief achter zich gelaten te hebben.

#25. Ed Sheeran - Shivers

Ze werkten al eens samen als onderdeel van Marco Borsato's Hoe het Danst maar eigenlijk kon een samenwerking tussen enkel hun twee niet uitblijven. Hij blijft toch de populairste DJ van Nederlandse bodem en zij is momenteel toch echt de populairste zangeres van eigen bodem. Ditmaal kunnen ze wat meer van hun eigen stijl mengen, zonder zich aan de structuur van Borsato/ Ewbank te houden. Dit levert dan ook ditmaal een track in het Engels op, zoals gebruikelijk bij Davina, ondanks de Nederlandse uitstapjes. Hold On mist een echte kick bij de drop, waardoor het soms ook wel eens aandoet als een track van Garrix á la Scared of Lonely of So Far Away.

Voor Armin is dit inmiddels zijn 39e notering. Het record ligt nog altijd in handen van Madonna en BZN met allebei 55 entries. En David Guetta mist daar nog twee van om het te evenaren, wat ongetwijfeld gaat gebeuren. Met een #18e positie in het klassement moet hij dus nog ff maar hij kruipt langzaamaan dichterbij.

#35. Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On

Samen met vier heren vormde zangeres Rikki Borgelt al sinds 2014 de band RONDÉ. Destijds gevormd op het Herman Brood College mocht de band al snel op het podium van Paradiso spelen en werden ze geselecteerd voor de Popronde. Hierdoor kwam er al snel vraag naar eigen muziek, die ze in rap tempo opnamen in de studio. In 2015 brachten ze de single Run uit die in de zomer van dat jaar, in remix vorm, de basis vormde van een Heineken Reclame. De sound van de band hoorde je niet echt in de remix terug maar dankzij de vele Shazams kreeg de band wel makkelijk naamsbekendheid. Dit leverde de band hun in 2017 hun eerste Top 40 hit Naturally op. Met #31 als hoogste positie was het maar een bescheiden succesje. De band is voornamelijk hofleverancier van de Tipparade met daarin maar liefst 8 noteringen die allemaal niet de Top 40 behaalden. Maar toch, na vandaag mogen ze de term ééndagsvlieg toch officieel van hun afschudden daar ze hun tweede hit te pakken hebben in de vorm van Hard to Say Goodbye. Wel echter met inmiddels één heer minder daar precies een jaar geleden toetsenist Adriaan de band verliet om zich meer te focusen op het schrijven en produceren van muziek.

#40. RONDÉ - Hard to Say Goodbye

Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt - 7,5

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind dit best wel leuk. Volgens mij zit ik sowieso in mijn levenslied fase, want ook Frans Duits en Ik Ga Zwemmen vind ik stiekem best wel leuk. Wel jammer van die hele slechte laatste zin trouwens.

Ed Sheeran - Shivers - 6,5

Het heeft allemaal weinig om het lijf, maar vervelend is het ook niet.

Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On - 5,5

Ik ben in een goede bui vanavond, want zelfs aan dit Hold On kan ik een voldoende kwijt. En dat terwijl ik normaliter gruwel van het stemgeluid van Davina Michelle, en ook met de heer van Buuren heb ik weinig op.

RONDÉ - Hard to Say Goodbye - 6,5

Over weinig om het lijf hebben gesproken. Maar he, ik was in een goede bui dus daar mag ook Rondé van mee profiteren.

Boetiek9999
Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt - 5
Ed Sheeran - Shivers - 5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On - 4
RONDÉ - Hard to Say Goodbye - 4,5

Rene Froger gaat steeds meer op Michiel Romeyn lijken

Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt 3,8 -
tja Froger heeft bij mij niet de gunfactor die ik bij dat nummer van Frans Duijts wel had, dat was grappig en deze komt meer over van, Froger wil ook een hit

Ed Sheeran - Shivers - 4
dit is weer de Sheeran zoals het hoort, irritant en nikszeggend

Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On - 1

RONDÉ - Hard to Say Goodbye - 4
nikszeggend by numbers

GrafGantz schreef:

Dat en op een persiflage van Rene Froger

Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt - 2 (alles hieraan is verschrikkelijk)
Ed Sheeran - Shivers - 4,5 (de melodie van de coupletten deed mij denken aan Ayo technology (in de Milow-versie); verder niet zo aansprekend; wel opvallend dat dit bijna 4 minuten duurt, tegenwoordig ongelooflijk lang voor een top 40 hit)
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On - 5 (wel redelijk, alleen zit de stem van Davina regelmatig op of over het randje van de irritatiegrens
RONDÉ - Hard to Say Goodbye - 5 (niet bijzonder, maar ook niet irritant, nou ja, waarschijnlijk wel als ik hem vaker zou horen)

catdog schreef:
Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine
De bijbehorende videoclip verlaagt mijn dopamine gehalte. Wat zien we?
We zien een dame lopen naar een openbare telefoon. Op de achterkant staat "Notice, out of service". Logisch het is 2021, iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje.

Daarna duiken we 1982 en een zwembad in. Normaliter dopamine verhogend maar hier niet. We zien een soort Robert Redford (die van Electric horseman met een dikke snor) op een roze zwemband Bacardi ananas drinken. Ik begin zelfs naar Mart Hoogkamer te verlangen.

Dan komt Adja Kaba binnen. Dat kan dopamine verhogend werken. Echter, weer niet. Adja blijkt Grace Jones te spelen. En dat is totaal niet geslaagd. Vooral als ze haar zonnebril even afzet. Adja kijkt veel te lief. Daarbij is de make-up slecht want Grace heeft "no eyebrows" en Adja heeft "no Eyeliner".

Dan Eyelar. Die voelt zich ook niet thuis. Ze moet terug naar 1982. Omdat ze toen nog wel werkende openbare telefoons hadden? Eyelar is er op voorbereid qua kleding. Een zwarte petticoat, zwarte pantys, zwarte laarzen. Waar zou ze zich door hebben laten inspireren?

Dan komt een soort van uitvinder, Mr. Purple Disco machine, tevoorschijn. Met zijn tijdmachine is hij zijn tijd vooruit want Dr. Emett Brown zou pas in 1985 verschijnen. Deze uitvinder doet mij denken aan Clifford Clavin. De betweterige postbode uit Cheers, de TV-serie die in 1982 startte. Eens kijken of die humor mijn dopamine omhoog brengt.
Purple Disco machine bezorgt geen post, hij bezorgt de zwembadsnor naar Eyelar in 2021.

Het einde is meer dan teleurstellend. Eyelar en haar redder gunnen elkaar geen woord en nauwelijks een blik waardig. Alsof ze al sinds 1982 met elkaar getrouwd zijn. Mijn dopaminegehalte is inmiddels naar een absoluut minimum gedaald.

De muziek dan maar? Het begin lijkt sterk op Self control van Laura Branigan. Selfcontrol is ook hier het onderwerp van het liedje. Die wil Eyelar verliezen aan haar minnaar en aan de dopamine.
De rest van de lyrics werken weer niet echt mee. You make all the dopa-dopamine in my bloodstream. Dat lijkt mij niet gezond. Zou ze dope bedoelen?
Dat doet mij denken aan een toen nog onbekende ziekte die destijds wel door de bloedbanen liep. Patrick Cowley is eraan overleden in 1982. En laat zijn muziek mij sterk denken aan deze muziek van de Purple Disco machine. Het ritme, de synthesizer klanken, de achtergrondzang.

Ik was een liefhebber van Patrick Cowley. Deze disco machine brengt hem een beetje terug. Dat werkt uiteindelijk wel dopamine en rapportcijfer verhogend, maar laten we verder in 2021 blijven.
6,3

Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt
catdog schreef:
Donnie heeft de smaak te pakken!
Tja, het levenslied is niet mijn smaak, ik herhaal het maar weer eens.
GrafGantz schreef:
Het verklaart wat hij met die ton bedoelt want Rene wordt zelf steeds meer tonnetje rond.
Hij gaat steeds meer op Bolle Jan lijken. En dat is niet onlogisch want dat was zijn vader.
Die was ook zanger en zong (ook) vooral het Nederlandstalige levenslied. Meestal met een lach en een traan. Dit haalde in 1970 net niet de top 40.
Het valt mij op dat in het levenslied van de top 40 van 2021 vooral de lach de overhand heeft. De traan is verdwenen of die moet het gevolg zijn van het lachen. Eigenlijk gaat dit nummer weer over
Marzipaintree schreef:
Zuipen, roken en neuken.
Dat Rene in de clip naar zijn bitch Natasja wijst, als hij de mooiste op het feestje op haar mond pakt, vind ik ook niet bepaald verrassend.
Maar het meest teleurgesteld ben ik in Donnie. Waar is die rode Rover gebleven?
Hier was zoveel meer uit te halen geweest. Nee, dit nummer pakt mij niet.
4,5

Ed Sheeran - Shivers
Edgar18 schreef:
- 6,5 Het heeft allemaal weinig om het lijf,
De videoclip van Ed Sheeran heeft juist veel om het lijf. Wat een verkleedpartijen! Een goede clip, dat zeker. Maar het is muzikaal niet erg baanbrekend zoals ranboy ook al aangaf. Wel een goede productie. En binnen zijn genre ook kwalitatief weinig op aan te merken. Kortom ik ga voor deze Ed mee met het niveau van onze Ed.
6,5

Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On
Tjonge. Die Davina Michelle mag wel wat vaker haar mond houden. Zelfs in het intro neuriet ze al mee en ze schreeuwt door tot de laatste noot. Het zal wel aan de titel van het nummer liggen. Maar qua productie vind ik dit een heel stuk minder dan Ed hierboven. Davina wat meer naar de achtergrond graag!
De clip doet mij ook niet veel. Het doet mij denken aan een compleet mislukte workshop "glas in lood" waaraan ik ooit heb meegedaan. Dat ik daar nou weer aan herinnerd moet worden.
4,0

RONDÉ - Hard to Say Goodbye
Mijn complimenten aan catdog die zo trouw en goed geïnformeerd de wekelijkse bijdrages levert.
Ik klikte op zijn link met de Heineken Reclame en kwam op een soort van leeftijdscensuur te staan. Na inloggen en na nadere beschouwing bleek een triple B hier waarschijnlijk de oorzaak. Bier, Blöf en Bloot.
Maar na het beluisteren van Rondé ben ik geneigd hier een vierde B aan toe te voegen. Banaal.
Want hoe algemeen kan je het houden als je dit interview beluistert met de zangeres. Tekstuele voorlichting heet het, iets wat ze bij de EO al tientallen jaren op de zondag doen alhoewel ik Kloosteravond wel een aanzienlijke verbetering op de muzikale fruitmand vind. De zangeres stelt in het kort de grootste algemeenheid vast die ik de afgelopen tijd gehoord heb: Ik heb dit geschreven voor iedereen die een connectie wil afsluiten. Iedereen sluit wel eens een connectie af. Ik merk dat veel mensen het moeilijk vinden om persoonlijk te zijn en emoties te tonen. Dan word ik steeds tegendraadser. Vervolgens blijft het hele interview uitermate oppervlakkig, onpersoonlijk en banaal doorgaan.
Ook muzikaal is het banaal. Het dubbele Yeah impliceert iets heel anders maar blijkt het tegendeel. Het hele nummer staat vol met risicoloze en algemene akkoorden (let op de pianoklanken direct bij de opening). Het is te schools allemaal.
5,4

#22. Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt 7.0
#25. Ed Sheeran - Shivers 5.0
#35. Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On 4.0
#40. RONDÉ - Hard to Say Goodbye 6.0

#22. Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt: 7.0
#25. Ed Sheeran - Shivers: 6.0
#35. Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On: 5.0
#40. RONDÉ - Hard to Say Goodbye: 4.0

#22. Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt: 6.6
#25. Ed Sheeran - Shivers: 6.0
#35. Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On: 5.4
#40. RONDÉ - Hard to Say Goodbye: 6.1

Gast
geplaatst: vandaag om 00:03 uur

geplaatst: vandaag om 00:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.