Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2019, 12:34 uur
Arrie schreef:
Het verschil is nog wel dat Billie nog niet écht grote hits scoort omdat de radio er niet aan begint.
Het verschil is nog wel dat Billie nog niet écht grote hits scoort omdat de radio er niet aan begint.
Ik weet niet of de global top 40 iets voorstelt, maar daarin staat ze 1, 12, 13 en 26. Betekent dat dat Bad Guy wereldwijd de grootste hit van het moment is?
0
geplaatst: 18 april 2019, 12:37 uur
ongeveer net zo tof als bury a friend en die gaf ik een 9,5. met name de versnelling als het refrein begint doet het hem telkens weer, ik betrap me erop dat ik hem ook eigenlijk dagelijks een paar keer in mijn hoofd heb. i'm the bad type makeyermommasad type.
9,3
duh
9,3
duh
0
geplaatst: 18 april 2019, 12:41 uur
Poek schreef:
Ik weet niet of de global top 40 iets voorstelt, maar daarin staat ze 1, 12, 13 en 26. Betekent dat dat Bad Guy wereldwijd de grootste hit van het moment is?
(quote)
Da's puur gebaseerd op streaming denk ik. Je hebt gelijk natuurlijk, ze scoort enorme hits maar omdat airplay zo belangrijk is in de Top 40 komt het daarin niet zo tot uiting.
0
geplaatst: 18 april 2019, 12:45 uur
Poek schreef:
(quote)
Die lijst moet je vooral zien als internationale streaminglijst (al kun je die ook actueler vinden op www.spotifycharts.com). Bad Guy is inderdaad het meest gestreamde nummer ter wereld op dit moment, als je beide versies van Old Town Road niet bij elkaar optelt in ieder geval. In de Nederlandse Top 40 is echter ook airplay van groot belang
0
geplaatst: 18 april 2019, 12:49 uur
Ik zie ook dat het nummer in veel landen op 1 staat of heeft gestaan, maar in andere landen telt airplay misschien minder mee? Nederland blijft nog wat achter.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_Guy_(Billie_Eilish_song)#Charts
https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_Guy_(Billie_Eilish_song)#Charts
0
geplaatst: 18 april 2019, 12:52 uur
Ik ken niet van ieder land precies de samenstellingsmethode, maar ik denk wel dat in de meeste landen airplay minder belangrijk is ja
0
geplaatst: 19 april 2019, 10:13 uur
7.4
Het doet mij hier en daar wat denken aan That's not my name van the Ting Tings, maar dat zal wel aan mij liggen
Het doet mij hier en daar wat denken aan That's not my name van the Ting Tings, maar dat zal wel aan mij liggen
0
geplaatst: 19 april 2019, 10:57 uur
Hoe het melodietje na het 'duh' er ineens in komt is zo briljant
9,5
9,5
0
geplaatst: 19 april 2019, 17:24 uur
Ik verhoog trouwens nog naar 8,0 voor Mabel. Wat wordt die track alsmaar beter zeg!
0
geplaatst: 20 april 2019, 21:59 uur
De enige die Billie kan overtreffen is Billie zelf. Nieuwe nummer 1!
1. Billie Eilish - bad guy (7,74/17)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Lizzo - Juice (7,07/22)
6, Duncan Laurence - Arcade (7,00/17)
7. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
8. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
9. Jonas Brothers - Sucker (6,59/15)
10. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
Danny Vera - Roller Coaster
Een toch wel opvallende binnenkomer. Danny Vera is al lang bezig met muziek: hij zat bij Jacqueline Govaert in de klas op de rockacademie en richtte rond die tijd, eind jaren ‘90, ook zijn eerste band op. Dat is nooit echt wat geworden, en ook zijn solocarrière is nooit echt groot geworden, ondanks dat hij opmerkelijk genoeg wel in 2003 een nummer 1-hit in Turkije heeft gehad. Hij is vooral bekend geworden omdat hij met zijn vaste band de muziek heeft verzorgd in Voetbal/Veronica Inside (en nog steeds?) en Tour du Jour.
Zijn muziek is vooral op Amerikaanse leest geschoeid. Het heeft een ouderwetse sound en zit in country/americana-hoek. Dit doet ie al jaren, en daarom vind ik het opmerkelijk dat zijn nieuwe single plots wordt omarmd door de radio. Heeft ie daar voor betaald ofzo? Het is niet het soort muziek dat je veel hoort op de radio. Het gebeurt ook niet al te vaak dat een Excelsior-artiest een hit scoort. Ben benieuwd hoe deze ‘traditionele’ sound hier valt.
1. Billie Eilish - bad guy (7,74/17)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Lizzo - Juice (7,07/22)
6, Duncan Laurence - Arcade (7,00/17)
7. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
8. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
9. Jonas Brothers - Sucker (6,59/15)
10. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
Danny Vera - Roller Coaster
Een toch wel opvallende binnenkomer. Danny Vera is al lang bezig met muziek: hij zat bij Jacqueline Govaert in de klas op de rockacademie en richtte rond die tijd, eind jaren ‘90, ook zijn eerste band op. Dat is nooit echt wat geworden, en ook zijn solocarrière is nooit echt groot geworden, ondanks dat hij opmerkelijk genoeg wel in 2003 een nummer 1-hit in Turkije heeft gehad. Hij is vooral bekend geworden omdat hij met zijn vaste band de muziek heeft verzorgd in Voetbal/Veronica Inside (en nog steeds?) en Tour du Jour.
Zijn muziek is vooral op Amerikaanse leest geschoeid. Het heeft een ouderwetse sound en zit in country/americana-hoek. Dit doet ie al jaren, en daarom vind ik het opmerkelijk dat zijn nieuwe single plots wordt omarmd door de radio. Heeft ie daar voor betaald ofzo? Het is niet het soort muziek dat je veel hoort op de radio. Het gebeurt ook niet al te vaak dat een Excelsior-artiest een hit scoort. Ben benieuwd hoe deze ‘traditionele’ sound hier valt.
0
geplaatst: 20 april 2019, 22:20 uur
Ik weet niet hoe serieus je opmerking of hij betaald heeft voor radio-airplay is, maar ik ga er toch even op in. In eerste instantie werd hij alleen gedraaid op Radio 2. Die wijken wel vaker af van de gebaande paden, dus daar zou ik niets achter zoeken. Al snel bleek dat hij erg goed ontvangen werd, waarna hij Top Song werd en naar de bovenste plaatsen op iTunes en Shazam rees (Spotify gaat bij Radio 2-hits altijd wat langzamer omdat het gemiddelde Radio 2-publiek geen Spotify gebruikt, maar daar komt hij inmiddels ook omhoog). Nadat het eenmaal zo goed ontvangen werd maakte QMusic hem Alarmschijf.
Het is dus wel degelijk een populair nummer! Het is inderdaad niet veel anders dan hij hiervoor maakte, maar kennelijk raakt dit toch een juiste snaar. Ik zie het nog wel een stuk hoger komen in de Top 40 dan 26.
Het is dus wel degelijk een populair nummer! Het is inderdaad niet veel anders dan hij hiervoor maakte, maar kennelijk raakt dit toch een juiste snaar. Ik zie het nog wel een stuk hoger komen in de Top 40 dan 26.
2
geplaatst: 20 april 2019, 22:25 uur
Danny Vera is een toffe vent en een prima muzikant ook. Een hitje is hem wel gegund.
7,3
Escha krijgt een hoger cijfer tho
7,3
Escha krijgt een hoger cijfer tho
0
geplaatst: 20 april 2019, 22:27 uur
SanderT schreef:
Ik weet niet hoe serieus je opmerking of hij betaald heeft voor radio-airplay is, maar ik ga er toch even op in. In eerste instantie werd hij alleen gedraaid op Radio 2. Die wijken wel vaker af van de gebaande paden, dus daar zou ik niets achter zoeken. Al snel bleek dat hij erg goed ontvangen werd, waarna hij Top Song werd en naar de bovenste plaatsen op iTunes en Shazam rees (Spotify gaat bij Radio 2-hits altijd wat langzamer omdat het gemiddelde Radio 2-publiek geen Spotify gebruikt, maar daar komt hij inmiddels ook omhoog). Nadat het eenmaal zo goed ontvangen werd maakte QMusic hem Alarmschijf.
Semi-serieus. Het verraste me wel.
* denotes required fields.