MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:

Ian Dury & The Blockheads 8,75
Blondie 8

Blondie op een nette 12e plek ( stemgemiddelde 7,825) en Ian + Blockheads uiteindelijk de 32e positie met een gemiddelde van 7,310.

Nu een new wave/postpunk band die met name in de 80's hun beste werk liet horen. Vanaf 1980 gaat het helemaal los met een reeks fantastische albums.
In dit jaar brengen ze hun debuutplaat Three Imaginary Boys uit en valt op. De wat treurig klinkende voordracht van zanger/gitarist Robert Smith is opvallend en onderscheidend, evenals hun typerende sound.
Het nummer wat ik nu plaats komt niet voor op de LP, maar werd in Juni los staand gereleased.
Een song over een jongen die zijn liefde ziet vertrekken en terwijl hij het huilen nauwelijks kan onderdrukken, probeert hij het maar weg te lachen. Jongens huilen immers niet.
In 1986 kreeg het een herbewerking en werd het alsnog een hit. Hier uiteraard het origineel.
The Cure is springlevend en maakt nog altijd veel indruk op de buhne.

The Cure - Boys Don't Cry (1979) - YouTube

47. The Cure - Boys Don't Cry

7,6

Bij lange na niet het beste nummer van The Cure. Die komen pas een jaar later én in 1989.

9,2

8,3

7.2

wibro schreef:
7,6

Bij lange na niet het beste nummer van The Cure. Die komen pas een jaar later én in 1989.

Eens, maar veelbelovend.

8.0

8,7

wavanbuuren
8,5

8,5

bikkel2 schreef:
De onbevangenheid en de performance van voorvrouw Debby Harry maakte het tot een plaatje wat klopte.
Ook ik wordt zeker afgeleid door het plaatje Debby.
Toch gaan mijn complimenten hier vooral uit naar de performance van drummer Clem Burke die mij deed/doet denken aan Keith Moon die vlak voor 1979 overleden was.
7,30

bikkel2 schreef:
Een song over een man die zijn liefde ziet vertrekken en terwijl hij het huilen nauwelijks kan onderdrukken, probeert hij het maar weg te lachen. Mannen huilen immers niet.
Correctie: Jongens huilen niet. Mannen daarentegen....
7,30

Marzipaintree:

Goed en scherp opgemerkt betreft jongens. Je hebt helemaal gelijk in deze en ik pas het aan.

Betreft Blondie: Ja, bij mij hingen de posters
van Debby aan de muur. Dus ja, zij was de blikvanger. Maar eens betreft Clem Burke. Uitstekende opzwepende drummer met de juiste skills. Absoluut één van de fijnste drummers van die periode. Moon is one of a kind. Met niemand vergelijkbaar. Maar ik snap je punt.

The Cure: 8,7

Marzipaintree schreef:
Ook ik wordt zeker afgeleid door het plaatje Debby.
Toch gaan mijn complimenten hier vooral uit naar de performance van drummer Clem Burke die mij deed/doet denken aan Keith Moon die vlak voor 1979 overleden was.

Heb heel wat jaren geleden (10+) Nancy Sinatra gezien op een muziekfestival. Werd vergezeld door een meer dan prima begeleidingsband, waarbij vooral de drummer er wat mij betreft bovenuit stak. Bij thuiskomst opgezocht, en dat bleek dus Clem Burke te zijn

Veel Curefans, want de 5e plek voor Boys Don't Cry en maar liefst 19 stemmers. 8,426 is het stemgemiddelde. Blondie zakt wat terug naar de 16e plaats.

Tieneridolen, moet ik maar eens behandelen. Ook dit hoort er bij. Een blonde gast, vast een fotomodel en heel even hot. Echt heel even, want na deze discostamper was het ook gelijk over met Leif Garret. Nooit meer iets van gehoord. Terecht? Stemt u maar!

LEIF GARRETT I WAS MADE FOR DANCING - YouTube

48. Leif Garret - I Was Made For Dancing

bikkel2 schreef:
Nooit meer iets van gehoord

Oh ik wel hoor en nog wel via MUME

https://www.smh.com.au/entertainment/celebrity/fallen-teen-idols-heroin-bust-20060119-gdmt4j.html

6je omdat wij uit hetzelfde jaar stammen.

Totaal ontgaan. In ieder geval niets wat de mensen bezig heeft gehouden denk ik. Op muzikaal vlak vrij snel in de vergetelheid geraakt.

6.5

wavanbuuren
6,7

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.