Muziek / Muziekgames / Prog Ladder Intermezzo
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2019, 13:50 uur
Ik snap hem in zoverre dat ik nu meen te begrijpen dat we een crossover top 28 krijgen? Wat een beetje gek aantal is...
Verder zijn die plaatsen van de op individueel niveau binnen die top 28 ontbrekende artiesten tov het totaal van 88 unieke artiesten? Twee aparte nummeringen dus?
Verder zijn die plaatsen van de op individueel niveau binnen die top 28 ontbrekende artiesten tov het totaal van 88 unieke artiesten? Twee aparte nummeringen dus?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 september 2019, 17:58 uur
Ah, ik was kennelijk wat aan de beknopte kant met mijn uitleg 
Wat nu voorbij komt is de nummers top 28. 28 is inderdaad een wat vreemd aantal, maar dat zijn precies de nummers die vaker dan 1x genoemd werden.
Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar sommige artiesten hebben 1 topnummer, andere hebben er vele. Om die tweede categorie ook wat aandacht te geven (het is tenslotte een intermezzo, we hebben de tijd, etc.), loop ik ook die lijst langs, alleen noem ik daar in eerste instantie alleen de artiesten die niet ook in de nummers top 28 staan. Voor de presentatie licht ik er één nummertje uit, namelijk degene die het hoogst in een lijstje stond. De nummering verwijst naar de artiesten top zoveel (in de nummers top 28 komen deze nummers er allicht niet aan te pas).
Andersom (eerst nummers, dan artiesten) was wellicht logischer geweest, maar zo is-ie volgens mij spannender. Aan het eind komen sowieso beide lijsten wel in hun totaliteit langs (maar dan gewoon als lijst en niet met uitgebreide presentatie).

Wat nu voorbij komt is de nummers top 28. 28 is inderdaad een wat vreemd aantal, maar dat zijn precies de nummers die vaker dan 1x genoemd werden.
Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar sommige artiesten hebben 1 topnummer, andere hebben er vele. Om die tweede categorie ook wat aandacht te geven (het is tenslotte een intermezzo, we hebben de tijd, etc.), loop ik ook die lijst langs, alleen noem ik daar in eerste instantie alleen de artiesten die niet ook in de nummers top 28 staan. Voor de presentatie licht ik er één nummertje uit, namelijk degene die het hoogst in een lijstje stond. De nummering verwijst naar de artiesten top zoveel (in de nummers top 28 komen deze nummers er allicht niet aan te pas).
Andersom (eerst nummers, dan artiesten) was wellicht logischer geweest, maar zo is-ie volgens mij spannender. Aan het eind komen sowieso beide lijsten wel in hun totaliteit langs (maar dan gewoon als lijst en niet met uitgebreide presentatie).
0
geplaatst: 30 september 2019, 12:06 uur
3 mooie updates met 2 die ik ook heb. Roxy Music op 6 en Sylvian op 20. Van Archive heb ik een andere.
Casartelli misschien erg veel werk of erg onhandig maar is het mogelijk om de users er bij te plaatsen die op t betreffende nummer gestemd hebben?
Casartelli misschien erg veel werk of erg onhandig maar is het mogelijk om de users er bij te plaatsen die op t betreffende nummer gestemd hebben?
1
geplaatst: 30 september 2019, 12:18 uur
Een nieuw album van de Australische progressieve metalband Voyager is in de maak. De release staat
voor november en zoals dat vaak gaat zijn er vooraf al een paar tracks vrijgegeven.
Een beetje kolderiek gezelschap is het, wie dat niet aan de muziek hoort, moet bovenstaande clip maar eens bekijken. De vrolijkheid en het enthousiasme waarmee de bandleden zich op straat begeven vind ik prachtig en origineel.
Komt nog bij dat het prima gitaarwerk in combinatie met de krachtige en zelfverzekerde zang een sterke troef is bij deze band.
Wie nog niet overtuigd is moet beslist hieronder de band nog eens een kans geven.
Van momenten waarop ik deze track draai word ik zelfs op maandagmorgen blij, (al hoef ik natuurlijk niet meer naar een baas).

Voyager - Water Over The Bridge (2019)
Voyager - Colours (2019)
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 september 2019, 15:34 uur
vigil schreef:
3 mooie updates met 2 die ik ook heb. Roxy Music op 6 en Sylvian op 20. Van Archive heb ik een andere.
Niets is onmogelijk, maar een beetje terugkoppeling zoals je hierboven geeft, houdt de interactie er wellicht ook een beetje in 3 mooie updates met 2 die ik ook heb. Roxy Music op 6 en Sylvian op 20. Van Archive heb ik een andere.
. Ik had een beetje de zaaf-topics voor ogen bij de presentatie, alwaar de meeste deelnemers aan het eind van de rit ook hun lijstje onthullen.
0
geplaatst: 30 september 2019, 16:20 uur
Casartelli schreef:
alwaar de meeste deelnemers aan het eind van de rit ook hun lijstje onthullen.
alwaar de meeste deelnemers aan het eind van de rit ook hun lijstje onthullen.
Dat ben ik niet van plan te doen.

Enkel wil ik dat doen voor de deelnemers (mocht daar belangstelling voor zijn) die met ingestuurde lijstjes meedoen.
Degenen die niet actief met het spel meedoen (dus geen lijstje ingeleverd hebben) daar ga ik dan ook geen lijstje voor publiceren.
0
geplaatst: 30 september 2019, 16:35 uur
Oh jeee die Roxy had ik niet maar die hoort gewoon hoog in mijn lijstje , magisch nummer.
Kino
heb ik dan weer wel.
Kino
heb ik dan weer wel.
0
geplaatst: 30 september 2019, 17:03 uur
Rudi S schreef:
Oh jeee die Roxy had ik niet maar die hoort gewoon hoog in mijn lijstje , magisch nummer.
Ja natuurlijk hoort tie hoog in jouw lijstje

0
geplaatst: 30 september 2019, 17:10 uur
Ik heb voor iedere categorie een top 20 ingeleverd echter voor cross over slechts een top 10, dat vond ik ook een vage sub, Roxy zou wel top 5 horen maar het deel in mijn hersenen dat verantwoordelijk is voor mijn proggeheugen heeft Roxy Music ergens anders opgeslagen.
0
geplaatst: 30 september 2019, 17:10 uur
Deze Procol had ik niet, wel logisch dat hij opduikt in een Proglijst. Ik heb "gewoon" de klassieker der klassiekers van de band
1
geplaatst: 30 september 2019, 17:55 uur
Sparks heb ik dan weer wel 
Blijkbaar ben ik niet de enige, ik heb een piepklein vermoeden wie nog meer
Mocht er iets van scepsis zijn onder de andere insturenden rond het proggehalte van deze notering dan begrijp ik dat geheel

Blijkbaar ben ik niet de enige, ik heb een piepklein vermoeden wie nog meer

Mocht er iets van scepsis zijn onder de andere insturenden rond het proggehalte van deze notering dan begrijp ik dat geheel
1
geplaatst: 30 september 2019, 18:11 uur
Altijd fijn begrip voor scepsis
Sparks had ik dan ook niet. Over de onlogica van genreindelingen heb ik me al eens eerder uitgelaten. Het gevoel van prog (wat dat dan ook maar is) moet het wel oproepen wil ik het opnemen in mijn lijst, maar ik laat me natuurlijk net als anderen vooral leiden door wat ik mooi en goed vind en dat blijft dus de factor smaak over. En zowel bij Sparks als Roxy Music geldt nu eenmaal dat die niet echt binnen die van mij vallen.
Maar de score hier gaat beter dan bij die spelletjes van zaaf. Toch een voordeel, minder deelnemers
Kant Freud Kafka staat op 7, Nordagust op 8, Kino op 14, The Tea Party op 15, Paatos op 16 en Phideaux op 18
Sparks had ik dan ook niet. Over de onlogica van genreindelingen heb ik me al eens eerder uitgelaten. Het gevoel van prog (wat dat dan ook maar is) moet het wel oproepen wil ik het opnemen in mijn lijst, maar ik laat me natuurlijk net als anderen vooral leiden door wat ik mooi en goed vind en dat blijft dus de factor smaak over. En zowel bij Sparks als Roxy Music geldt nu eenmaal dat die niet echt binnen die van mij vallen.Maar de score hier gaat beter dan bij die spelletjes van zaaf. Toch een voordeel, minder deelnemers

Kant Freud Kafka staat op 7, Nordagust op 8, Kino op 14, The Tea Party op 15, Paatos op 16 en Phideaux op 18
0
geplaatst: 30 september 2019, 18:17 uur
In Held Twas in I oh jee die is ook geweldig, tje die Transatlantic cover is toch ook prachtig.
0
geplaatst: 30 september 2019, 19:03 uur
Alvast één nummer in de lijst Crossover Prog. 
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12 Procol Harum - In Held Twas in I
13
14
15
16
17
18
19
20

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20
1
geplaatst: 1 oktober 2019, 14:25 uur
Ook Enochian Theory - Evolution: Creatio Ex Nihilio moet in dit topic maar eens wat aandacht krijgen.
Grillige en hier en daar rommelige cd met veel van de hak op de takwerk en weinig traditioneel songgericht materiaal.
Maar met een paar fantastisch korte nummers van nog geen 3 min. die vlak achter elkaar staan en in feite in elkaar doorlopen.
Precies die nummers zijn het waarmee ik helemaal word weggeblazen, enerzijds door de vlammende gitaren en anderzijds door het doom metal-achtige brulwerk.
Enochian Theory - Tedium / The Dimensionless Monologue (2009)
Grillige en hier en daar rommelige cd met veel van de hak op de takwerk en weinig traditioneel songgericht materiaal.
Maar met een paar fantastisch korte nummers van nog geen 3 min. die vlak achter elkaar staan en in feite in elkaar doorlopen.
Precies die nummers zijn het waarmee ik helemaal word weggeblazen, enerzijds door de vlammende gitaren en anderzijds door het doom metal-achtige brulwerk.
Enochian Theory - Tedium / The Dimensionless Monologue (2009)
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 oktober 2019, 17:53 uur
Ondertussen...
Caligula's Horse - Graves: ik zie dat ik, net als bij TesseracT, een laag cijfer heb staan bij een album van deze band, al is dat in dit geval een ander album dan waar het onderhavige nummer vandaan komt. Enfin, dit gaat was op en af voor mij. Er komen zeker prettige stukken langs, maar op andere momenten, waar de houthakkerij wat meer hoogtij viert, hoor ik weer waarom de meeste metal mij al een aantal jaar wat minder boeit. Ik gebruikte het woord "conventioneel" al in de openingspost en daar kan ik hier ook redelijk mee uit de voeten.
Pagan's Mind - Search for Life: jawel, deze band heb ik, samen met een ander alhier actief persoon, nog eens live gezien. We hebben er toen zelfs een stukje over geschreven
. Tegen die achtergrond valt dit nummer, zo los, nog wel mee.
Kamelot - The Haunting (Somewhere in Time): dit is er een uit de oude doos voor mij. Vond dit rond het uitkomen een fijn catchy nummer en nu ik hem veertien jaar later weer eens terughoor, vind ik dat eigenlijk nog steeds wel.
Caligula's Horse - Graves: ik zie dat ik, net als bij TesseracT, een laag cijfer heb staan bij een album van deze band, al is dat in dit geval een ander album dan waar het onderhavige nummer vandaan komt. Enfin, dit gaat was op en af voor mij. Er komen zeker prettige stukken langs, maar op andere momenten, waar de houthakkerij wat meer hoogtij viert, hoor ik weer waarom de meeste metal mij al een aantal jaar wat minder boeit. Ik gebruikte het woord "conventioneel" al in de openingspost en daar kan ik hier ook redelijk mee uit de voeten.
Pagan's Mind - Search for Life: jawel, deze band heb ik, samen met een ander alhier actief persoon, nog eens live gezien. We hebben er toen zelfs een stukje over geschreven
. Tegen die achtergrond valt dit nummer, zo los, nog wel mee.Kamelot - The Haunting (Somewhere in Time): dit is er een uit de oude doos voor mij. Vond dit rond het uitkomen een fijn catchy nummer en nu ik hem veertien jaar later weer eens terughoor, vind ik dat eigenlijk nog steeds wel.
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 14:26 uur
Langzaam loopt mijn lijstje vol. 
01
02
03
04
05
06 Tony Banks / Strictly Inc. - An Island In The Darkness
07
08 Amphetamin - At the Dawn of Twilight
09
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20

01
02
03
04
05
06 Tony Banks / Strictly Inc. - An Island In The Darkness
07
08 Amphetamin - At the Dawn of Twilight
09
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20
2
geplaatst: 2 oktober 2019, 16:32 uur
Fijne eerste toplijst Casartelli en de verzorging zag er weer top uit! Dat Crossover gaat je goed af. Dank!
Dit was mijn lijst:
1. Archive - Again
2. Peter Gabriel - Signal to Noise
3. Gazpacho - Tick Tock (als nummer het mooiste, maar Night blijft het beste album qua sfeer)
4. Ritual - A Dangerous Journey
5. Soup - The Boy and the Snow
5. iamthemorning - Lighthouse
6. Big Big Train - Victorian Brickwork
7. Kant Freud Kafka - Vida y Muerte
8. Nordagust - Make Me Believe
9. Steven Wilson - Routine
10. Pure Reason revolution - The Bright Ambassadors of Morning
11. Southern Empire - The Crossroads
12. Amphetamin - At the Dawn of Twilight (een prachtige ontdekking dankzij het intermezzo)
13. Kompendium - The Storm
14. Kino - Loser's Day Paradise
15. The Tea Party - Sister Awake
16. Paatos - Téa
17. Glass Kites - Mirror Me
18. Phideaux - Micro Softdeathstar
19. Rikard Sjöblom's Gungfly - Of The Orb
20. A Liquid Landscape - Nigthingale Express
Dit was mijn lijst:
1. Archive - Again
2. Peter Gabriel - Signal to Noise
3. Gazpacho - Tick Tock (als nummer het mooiste, maar Night blijft het beste album qua sfeer)
4. Ritual - A Dangerous Journey
5. Soup - The Boy and the Snow
5. iamthemorning - Lighthouse
6. Big Big Train - Victorian Brickwork
7. Kant Freud Kafka - Vida y Muerte
8. Nordagust - Make Me Believe
9. Steven Wilson - Routine
10. Pure Reason revolution - The Bright Ambassadors of Morning
11. Southern Empire - The Crossroads
12. Amphetamin - At the Dawn of Twilight (een prachtige ontdekking dankzij het intermezzo)
13. Kompendium - The Storm
14. Kino - Loser's Day Paradise
15. The Tea Party - Sister Awake
16. Paatos - Téa
17. Glass Kites - Mirror Me
18. Phideaux - Micro Softdeathstar
19. Rikard Sjöblom's Gungfly - Of The Orb
20. A Liquid Landscape - Nigthingale Express
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2019, 16:58 uur
Arch/Matheos - Kindred Spirits: Ja! Deze is goed! Dat de appel zo op het eerste gehoor niet echt ver van de Fates Warningboom gevallen is, zij ze dan ook vergeven.
Voyager - Water over the Bridge: Mwah... een nogal lelijke gitaarsound in mijn oren. Het liedje kan er verder wel mee door, maar ik werd niet echt geprikkeld om ook het tweede gedeelde clipje van deze band te gaan beluisteren.
Enochian Theory - Tedium / The Dimensionless Monologue / T.D.M.: Die heb ik nog op cd. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hem weinig draai. Er stond in mijn herinnering evengoed wel beter op dan dit toch wat dramatische minidrieluik.
Voyager - Water over the Bridge: Mwah... een nogal lelijke gitaarsound in mijn oren. Het liedje kan er verder wel mee door, maar ik werd niet echt geprikkeld om ook het tweede gedeelde clipje van deze band te gaan beluisteren.
Enochian Theory - Tedium / The Dimensionless Monologue / T.D.M.: Die heb ik nog op cd. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hem weinig draai. Er stond in mijn herinnering evengoed wel beter op dan dit toch wat dramatische minidrieluik.
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 17:06 uur
Ik heb voor alle andere categorieën een top 20 ingeleverd , deze crossover vond ik nog het vaagst dus maar 10 toppers.
1. Peter Gabriel - San Jacinto
2. Pavlov's Dog - Of Once and Future Kings
3. Bjørn Riis - Stormwatch
4. Steven Wilson - Routine
5. Talk Talk - Time It's Time
6. Steve Walsh - Serious Wreckage
7. Kino - Losers' Day Parade
8. Supertramp - Everyone Was Listening
9.Kaprekar's Constant - Houdini (King of Cards)
10. Lonely Robot - Ancient Ascendant
1. Peter Gabriel - San Jacinto
2. Pavlov's Dog - Of Once and Future Kings
3. Bjørn Riis - Stormwatch
4. Steven Wilson - Routine
5. Talk Talk - Time It's Time
6. Steve Walsh - Serious Wreckage
7. Kino - Losers' Day Parade
8. Supertramp - Everyone Was Listening
9.Kaprekar's Constant - Houdini (King of Cards)
10. Lonely Robot - Ancient Ascendant
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2019, 19:24 uur
Dit was mijn eigen Crossover Prog toplijstje (met de toevoeging dat ik in de eindtelling de diverse verschillende delen van Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire die ingediend zijn bij elkaar opgeteld heb).
01. Sparks - When Do I Get to Sing "My Way"
02. Mike Oldfield - Hergest Ridge (part 2)
03. Supertramp - Fool's Overture
04. Gazpacho - Tick tock
05. Paatos - Téa
06. Archive - Again
07. Peter Gabriel - Wallflower
08. Archive - Lights
09. The Moody Blues - Evening: The Sun Set / Twilight Time
10. Talk Talk - Eden
11. The Pineapple Thief - We Love You
12. Roxy Music - A Song for Europe
13. Archive - Collapse / Collide
14. Supertramp - Hide in Your Shell
15. The Moody Blues - Legend of a Mind
16. Peter Gabriel - San Jacinto
17. Talk Talk - It’s My Life
18. Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
19. Gazpacho - Upside Down
20. Nordagust - Make Me Believe
01. Sparks - When Do I Get to Sing "My Way"
02. Mike Oldfield - Hergest Ridge (part 2)
03. Supertramp - Fool's Overture
04. Gazpacho - Tick tock
05. Paatos - Téa
06. Archive - Again
07. Peter Gabriel - Wallflower
08. Archive - Lights
09. The Moody Blues - Evening: The Sun Set / Twilight Time
10. Talk Talk - Eden
11. The Pineapple Thief - We Love You
12. Roxy Music - A Song for Europe
13. Archive - Collapse / Collide
14. Supertramp - Hide in Your Shell
15. The Moody Blues - Legend of a Mind
16. Peter Gabriel - San Jacinto
17. Talk Talk - It’s My Life
18. Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
19. Gazpacho - Upside Down
20. Nordagust - Make Me Believe
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 20:08 uur
01. Archive - Lights
02. Mike Oldfield - Hergest Ridge (Part Two)
03. Peter Gabriel - San Jacinto
04. Talk Talk - April 5th
05. Supertramp - Fool's Overture
06. Roxy Music - Song for Europe
07. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
08. Split Enz - Message to My Girl
09. Duncan Browne - Wild Places
10. John Wesley - Thirteen Days
11. Phideaux - Micro Softdeathstar
12. Sparks - When do I get to sing "My way"
13. Rain Tree Crow - Blackwater
14. Tony Banks - Another Murder of a Day
15. Colin Bass - Macassar
16. Anna von Hausswolff - Deathbed
17. Jeff Wayne - The Eve of the War
18. Gandalf - Foreign Landscape
19. Francis Dunnery - My Own Reality
20. David Sylvian - Orpheus
Ik heb me tot 1 per artiest beperkt.
Casper bedankt en succes alvast voor de andere 749 (sub)genres
02. Mike Oldfield - Hergest Ridge (Part Two)
03. Peter Gabriel - San Jacinto
04. Talk Talk - April 5th
05. Supertramp - Fool's Overture
06. Roxy Music - Song for Europe
07. Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
08. Split Enz - Message to My Girl
09. Duncan Browne - Wild Places
10. John Wesley - Thirteen Days
11. Phideaux - Micro Softdeathstar
12. Sparks - When do I get to sing "My way"
13. Rain Tree Crow - Blackwater
14. Tony Banks - Another Murder of a Day
15. Colin Bass - Macassar
16. Anna von Hausswolff - Deathbed
17. Jeff Wayne - The Eve of the War
18. Gandalf - Foreign Landscape
19. Francis Dunnery - My Own Reality
20. David Sylvian - Orpheus
Ik heb me tot 1 per artiest beperkt.
Casper bedankt en succes alvast voor de andere 749 (sub)genres
2
geplaatst: 3 oktober 2019, 10:38 uur
Ook hier mijn lijstje dan.
Eveneens 1 artiest per lijst.
01. The Pineapple Thief - Vapour Trails
02. The Dear Hunter - The Bitter Suite VI – Abandon
03. The Mayan Factor - Focus Reborn
04. Joe Bailey - Immaculate Inception
05. Presto Ballet - Relic Of The Modern World
06. Tony Banks / Strictly Inc. - An Island In The Darkness
07. The Paradox Twin - Cycles
08. Amphetamin - At the dawn of twilight
09. Frequency Drift - Izanami
10. Cyril - Gone Through Year
11. Archive - To The End
12. Procol Harum - In Held Twas in I
13. The Custodian - Necessary Wasted Time
14. Kant Freud Kafka – Awakenings
15. Tune - Lucid Moments
16. Obiymy Doschu - YiYi Doschu Zivyali Kvity
17. Perfect Beings - The Love Inside
18. Richard Wright - Holiday
19. The Urbane - Suffocate
20. Tilt - Strontium Burning
Ondanks de geringe deelname zijn er, over alle lijstjes gezien, toch nog veel verschillende soorten Crossovertjes te vinden.
Dank aan Casartelli die de lijst zo duidelijk heeft weergegeven.
Casrtelli, komt er nu een rustpauze, of ben je weer al bezig aan de warming-up voor de Neo-Prog?
Eveneens 1 artiest per lijst.
01. The Pineapple Thief - Vapour Trails
02. The Dear Hunter - The Bitter Suite VI – Abandon
03. The Mayan Factor - Focus Reborn
04. Joe Bailey - Immaculate Inception
05. Presto Ballet - Relic Of The Modern World
06. Tony Banks / Strictly Inc. - An Island In The Darkness
07. The Paradox Twin - Cycles
08. Amphetamin - At the dawn of twilight
09. Frequency Drift - Izanami
10. Cyril - Gone Through Year
11. Archive - To The End
12. Procol Harum - In Held Twas in I
13. The Custodian - Necessary Wasted Time
14. Kant Freud Kafka – Awakenings
15. Tune - Lucid Moments
16. Obiymy Doschu - YiYi Doschu Zivyali Kvity
17. Perfect Beings - The Love Inside
18. Richard Wright - Holiday
19. The Urbane - Suffocate
20. Tilt - Strontium Burning
Ondanks de geringe deelname zijn er, over alle lijstjes gezien, toch nog veel verschillende soorten Crossovertjes te vinden.
Dank aan Casartelli die de lijst zo duidelijk heeft weergegeven.
Casrtelli, komt er nu een rustpauze, of ben je weer al bezig aan de warming-up voor de Neo-Prog?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 oktober 2019, 11:36 uur
Jacoto schreef:
Ook daarom heb ik wat nadruk op de artiestenlijst gelegd. Als bij dit deelnemertal een nummer 3x genoemd werd, stond-ie al knap hoog. Als je over de artiesten aggregeert, heb je toch een lijstje waarvan de representativiteit net wat hoger ligt. Los daarvan is het natuurlijk gewoon een excuus om muziekjes op een forum te zetten.Ondanks de geringe deelname zijn er, over alle lijstjes gezien, toch nog veel verschillende soorten Crossovertjes te vinden.
Jacoto schreef:
Het idee is nu wel om ongeveer elke paar weken een nieuwe lijst te doen. Het was even puzzelen hoe de verwerking in Excel en de presentatie efficiënt geautomatiseerd konden worden, maar nu dat wiel eenmaal uitgevonden is...Casrtelli, komt er nu een rustpauze, of ben je weer al bezig aan de warming-up voor de Neo-Prog?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2019, 09:54 uur
Ik hoop een dezer dagen het volgende subgenre op te starten. Tot die tijd vast even de volgende huishoudelijke mededeling:
Neoprog: vrijdag 11 oktober 23:59
Symphonic Prog: vrijdag 18 oktober 23:59
Gaat dat lukken?
Casartelli schreef:
Verder wacht ik nog op de volgende lijstjes:
Neoprog
50tracks
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Symphonic Prog
50tracks
Alicia
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Ik zat qua deadlines te denken aan:Verder wacht ik nog op de volgende lijstjes:
Neoprog
50tracks
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Symphonic Prog
50tracks
Alicia
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Neoprog: vrijdag 11 oktober 23:59
Symphonic Prog: vrijdag 18 oktober 23:59
Gaat dat lukken?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2019, 18:39 uur
Eclectic Prog
De tamelijk nietszeggende subgenrenamen tieren weer welig. Maar Eclectic Prog was dus, naast Crossover Prog en Heavy Prog het ontbrekende puzzelstukje van de aloude Art Rock vergaarbak. Naar de letterlijke betekenis van het woord heb je dan bands die zich moeilijk in een hokje laten stoppen cq. zich van een veelheid aan invloeden bedienen. In de praktijk heb je dan een redelijke vertegenwoordiging van het wat 'moeilijkere' deel van de nog betrekkelijk mainstream prog. En, naar mijn mening dan toch, een hoop mooie muziek!
We kunnen aan de slag met uitgesproken progressieve jaren '70 namen als Gentle Giant, King Crimson en Van Der Graaf Generator, maar met Beardfish, Motorpsycho en Seven Impale is ook de moderne tijd vertegenwoordigd. En als Manfred Mann's Earth Band, Steve Hackett en UK ook mee mogen doen, is het nou ook weer niet allemaal supermoeilijk gepriegel, toch...?
De Prog Top 300 kent 15 Eclectic Prog nummers, verspreid over 7 artiesten. Daarmee hebben we inmiddels toch alweer 260 nummers geduivenhokt.
Nu in de Prog Top 300
Beardfish
King Crimson
Manfred Mann's Earth Band
Steve Hackett
The Sea Within
UK
Van Der Graaf Generator
Ooit in de Prog Top 300
Motorpsycho
Nemo
Peter Hammill
Ooit bijna in de Prog Top 300
Adrian Belew
Akt
Alquin
Anakdota
Birds And Buildings
Bubu
Diagonal
Gentle Giant
Gnidrolog
Gourishankar
Happy The Man
Julian Jay Savarin
Lazuli
Orne
Penguin Café Orchestra
SBB
Seven Impale
Storm Corrosion
Taal
The Grand Astoria
The Tangent
Terugbladeren
Crossover Prog
Neo-Prog
Symphonic Prog
Heavy Prog
Experimental / Post Metal
Progressive Metal
De tamelijk nietszeggende subgenrenamen tieren weer welig. Maar Eclectic Prog was dus, naast Crossover Prog en Heavy Prog het ontbrekende puzzelstukje van de aloude Art Rock vergaarbak. Naar de letterlijke betekenis van het woord heb je dan bands die zich moeilijk in een hokje laten stoppen cq. zich van een veelheid aan invloeden bedienen. In de praktijk heb je dan een redelijke vertegenwoordiging van het wat 'moeilijkere' deel van de nog betrekkelijk mainstream prog. En, naar mijn mening dan toch, een hoop mooie muziek!
We kunnen aan de slag met uitgesproken progressieve jaren '70 namen als Gentle Giant, King Crimson en Van Der Graaf Generator, maar met Beardfish, Motorpsycho en Seven Impale is ook de moderne tijd vertegenwoordigd. En als Manfred Mann's Earth Band, Steve Hackett en UK ook mee mogen doen, is het nou ook weer niet allemaal supermoeilijk gepriegel, toch...?
De Prog Top 300 kent 15 Eclectic Prog nummers, verspreid over 7 artiesten. Daarmee hebben we inmiddels toch alweer 260 nummers geduivenhokt.
Nu in de Prog Top 300
Beardfish
King Crimson
Manfred Mann's Earth Band
Steve Hackett
The Sea Within
UK
Van Der Graaf Generator
Ooit in de Prog Top 300
Motorpsycho
Nemo
Peter Hammill
Ooit bijna in de Prog Top 300
Adrian Belew
Akt
Alquin
Anakdota
Birds And Buildings
Bubu
Diagonal
Gentle Giant
Gnidrolog
Gourishankar
Happy The Man
Julian Jay Savarin
Lazuli
Orne
Penguin Café Orchestra
SBB
Seven Impale
Storm Corrosion
Taal
The Grand Astoria
The Tangent
Terugbladeren
Crossover Prog
Neo-Prog
Symphonic Prog
Heavy Prog
Progressive Metal
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2019, 18:43 uur
Daarmee mogen er ook lijstjes Progressive Metal ingediend worden.
Neoprog
50tracks
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Symphonic Prog
50tracks
Alicia
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Heavy Prog
50tracks
Alicia
Bonk
Brunniepoo
chevy93
Finidi
Jacoto
meesterdch
meneer
Noordpool
Papartis
vigil
50tracks
Alicia
Bonk
Brunniepoo
chevy93
Finidi
Jacoto
meesterdch
meneer
Noordpool
Papartis
vigil
Overigens mag ieder ander ook een lijstje indienen, maar ik heb me nu even beperkt tot de mensen die al in dit topic gereageerd hebben.
Deadline voor Neoprog: vrijdag 11 oktober 23:59
Deadline voor Symphonic Prog: vrijdag 18 oktober 23:59
Neoprog
50tracks
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Symphonic Prog
50tracks
Alicia
Bonk
chevy93
Finidi
meneer
Heavy Prog
50tracks
Alicia
Bonk
Brunniepoo
chevy93
Finidi
Jacoto
meesterdch
meneer
Noordpool
Papartis
vigil
50tracks
Alicia
Bonk
Brunniepoo
chevy93
Finidi
Jacoto
meesterdch
meneer
Noordpool
Papartis
vigil
Overigens mag ieder ander ook een lijstje indienen, maar ik heb me nu even beperkt tot de mensen die al in dit topic gereageerd hebben.
Deadline voor Neoprog: vrijdag 11 oktober 23:59
Deadline voor Symphonic Prog: vrijdag 18 oktober 23:59
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 18:47 uur
Ik heb voor alle aanstaande subs al een top 20 ingeleverd, Heavy prog op 20 september.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2019, 18:50 uur
Rudi S schreef:
Ik heb voor alle aanstaande subs al een top 20 ingeleverd, Heavy prog op 20 september.
Check. Mijn verwerking was meer up-to-date dan de verwerking van de verwerking.Ik heb voor alle aanstaande subs al een top 20 ingeleverd, Heavy prog op 20 september.
* denotes required fields.