menu

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder Intermezzo

zoeken in:
avatar van Brunniepoo
Ik ga mijn best doen

avatar van Jacoto
Voor de Jazz Rock/Fusion ga ik proberen de deadline te halen met 20 liedjes.
Of me dat ook voor die andere genres lukt, weet ik niet. Het zoeken naar goede liedjes is leuk om te doen, maar best een hele klus, zeker in deze maanden, waarin het buitenleven lonkt.
Want waarom toch ineens die korte tijd tussen de deadlines, terwijl voor de eerdere (makkelijkere) genres veel langer gelegenheid was.
Het komt op mij wat geforceerd over zo.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Proto-Prog

Aan alles komt een eind, ook aan het Prog Ladder Intermezzo. We sluiten af met, naast Prog Related, het andere buitenbeentje: Proto-Prog.

Proto-Prog beslaat in principe, de naam geeft het al een beetje weg, de muziek die de prog voorging maar wel hielp het pad te effenen. Met de bekende Progarchives-beperking dat een band in zijn geheel tot één subgenre wordt gerekend, is dat met zo'n tijdsafgebakende omschrijving nogal hachelijk. Niettemin is, met onder meer The Beatles, Deep Purple (gebaseerd op Mark I zullen we maar aannemen), The Doors, Jimi Hendrix en The Who bij de vertegenwoordigde bands wel zo ongeveer duidelijk wat er bedoeld wordt.

Proto-Prog deed niet mee met de Klassiekersinstroom en, hoewel vaak overbekend en breed gedragen, kennelijk vonden we de Proto-Progbands doorgaans ook te 'obvious' om te nomineren. De vertegenwoordiging van deze muziek in de Prog Ladder beperkt zich tot één nominatiepoging van een zeker kwartet uit Liverpool.

Ooit bijna in de Prog Top 300
The Beatles

Terugbladeren
Crossover Prog
Neo-Prog
Symphonic Prog
Heavy Prog
Experimental / Post Metal
Progressive Metal
Eclectic Prog
Psychedelic/Space Rock
Prog Related
Tech/Extreme Prog Metal
Prog Folk
Canterbury Scene
Post Rock/Math Rock
Rock Progressivo Italiano
RIO/Avant-Prog
Jazz Rock/Fusion
Krautrock
Zeuhl
Progressive Electronic
Indo-Prog/Raga Rock

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Jacoto schreef:
Want waarom toch ineens die korte tijd tussen de deadlines, terwijl voor de eerdere (makkelijkere) genres veel langer gelegenheid was.
Het komt op mij wat geforceerd over zo.
Tja, dat is ook een beetje voortschrijdend inzicht. In het begin was het even zoeken naar een format en naar enigszins actieve deelname. In beginsel had ik het Intermezzo tot begin mei gepland, met het idee dat wat in het begin wat langer zou duren er aan het eind wel af kon, omdat er dan een paar genres langs zouden komen waar vermoedelijk toch niet zo veel respons op kwam.

Mocht een wat latere deadline het verschil maken tussen wel of niet meedoen, dan is dat natuurlijk bespreekbaar. Sowieso schuif ik alles nu een week op, omdat de Greatest Hits of IQ ineens naar voren gehaald werd.

Daarmee zijn de voorlopige deadlines:

Krautrock: vrijdag 5 juni 23:59
Zeuhl: vrijdag 12 juni 23:59
Progressive Electronic: vrijdag 19 juni 23:59
Indo-Prog/Raga-Rock: vrijdag 26 juni 23:59
Proto-Prog: vrijdag 3 juli 23:59

avatar van Jacoto
Begrijpelijk..., dat met het zicht op de haven er tempo gemaakt wordt.
Ik blijf erbij dat ik de planning van de laatste 'lastige' genres aan de krappe kant vind. Temeer omdat ik graag na afloop nog eens terugkijk en luister naar het vorige genre welke tracks daar genoemd zijn.

Wat het laatste Proto-Prog buitenbeentje betreft, dat lijkt mij een waardige afsluiter van het spel, waarin misschien meer deelnemers zich geroepen voelen om mee te doen bij namen als: The Beatles, The Who, The Doors, om maar eens wat te noemen.

Edit: De link van Proto-Prog in je laatste post komt uit bij Indo-Prog/Raga Rock.

avatar van Brunniepoo
Casartelli schreef:


Daarmee zijn de voorlopige deadlines:

Krautrock: vrijdag 5 juni 23:59
Zeuhl: vrijdag 12 juni 23:59
Progressive Electronic: vrijdag 19 juni 23:59
Indo-Prog/Raga-Rock: vrijdag 26 juni 23:59
Proto-Prog: vrijdag 3 juli 23:59


Voor die eerste twee heb ik inmiddels een lijst ingeleverd.

Indo-Prog is ongetwijfeld een heel interessant subgenre, wat ook goed terug te zien is aan de enorme hoeveelheden stemmen op PA, maar ik ken eigenlijk alleen Shakti, dus dat is wel een erg kleine basis voor een eindlijst.

Proto-Prog is wat mij betreft een subgenre dat bedoeld is om PA te kunnen vullen met artiesten waar gebruikers ook iets over willen zeggen. Ik vind het zelf een redelijk flauwekulgenre, net als de 'related'. Verwacht van mij geen lijstje.

Over een lijst voor Progressive Electronic zal ik me nog gaan buigen. Het zal wel veel Kraftwerk en TD worden, vermoed ik...

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Jacoto schreef:
Begrijpelijk..., dat met het zicht op de haven er tempo gemaakt wordt.
Ik blijf erbij dat ik de planning van de laatste 'lastige' genres aan de krappe kant vind. Temeer omdat ik graag na afloop nog eens terugkijk en luister naar het vorige genre welke tracks daar genoemd zijn.
Nou ja, Krautrock staat nu dus voor volgende week vrijdag, we kunnen dan even kijken of het de moeite is om wat daarna komt wat verder op te schuiven in de tijd.
Jacoto schreef:
Edit: De link van Proto-Prog in je laatste post komt uit bij Indo-Prog/Raga Rock.
Oeps. Inmiddels buiten de editlimiet, maar dit is hem dus:

Proto-Prog

avatar van Jacoto
Net even gekeken of er bij Krautrock en de andere genres iets voor me bij is, maar het lijkt me een moeilijk geval met al die onbekende namen.
Ik ga daar verder geen energie in steken. Het is geen doen voor mij om al die bands en liedjes te leren kennen in een betrekkelijk korte tijd.
In de post hierboven van Brunniepoo lees ik dat zijn deelname er wel is en niet bij de Proto-Prog. Nou, bij die laatste wil ik dan wel zijn plaats innemen.
Dat ‘flauwekulgenre’ is voor mij geen probleem, de muziek hoeft voor mij niet altijd specifiek benaderd te worden. Het is meer een spel voor me en als daar dan nog een meerwaarde aan informatie of een ontdekking uit voortvloeit is dat mooi meegenomen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Voor wie nog een Krautrock lijstje wil inleveren: dat kan nog tot morgenochtend vroeg.

Voor wie weer eens fijn terug wil naar de Heavy Prog: neem gerust eens een tijdje bij de Anekdoten KO

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Die Zeuhl toplijst krijg ik voor vanavond niet afgepresenteerd, en omdat ik nog niet echt veel Progressive Electronic toplijsten binnen heb (ik moet trouwens zelf ook nog aan de bak), schuif ik die sowieso een weekje op. Ik heb eigenlijk niet echt de illusie dat er Indo-Prog/Raga-Rock lijstjes gaan binnenkomen, dus die twee schuif ik even in elkaar. Mochten die lijstjes alsnog in kritische massa opduiken, dan komt er later nog wat verder uitstel.

Daarmee zijn de voorlopige deadlines:

Progressive Electronic: vrijdag 26 juni 23:59
(Indo-Prog/Raga-Rock: vrijdag 26 juni 23:59)
Proto-Prog: vrijdag 3 juli 23:59

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Die Zeuhl toplijst krijg ik voor vanavond niet afgepresenteerd
De dag erna ook niet, maar inmiddels is het ook volbracht. Inmiddels zijn er wat meer Progressive Electronic lijstjes binnen (inclusief die van mezelf inmiddels). Brunniepoo nog? En misschien stiekem Bonk of Jacoto toch ook nog?

Streven is nog even daar volgend weekend mee te beginnen, maar als mensen wel de wil hebben, maar iets meer tijd nodig hebben, kan later ook. De laatste ontknoping wordt sowieso, ijs en corona dienende, over mijn vakantie heen getild.

Daarmee zijn de voorlopige deadlines:

Progressive Electronic: vrijdag 3 juli 23:59
(Indo-Prog/Raga-Rock: vrijdag 3 juli 23:59)
Proto-Prog: vrijdag 24 juli 23:59

avatar van Bonk
Casartelli schreef:
En misschien stiekem Bonk of Jacoto toch ook nog?


Hey spijt me Casartelli, hoewel ik met liefde eerder lijstjes aangeleverd heb en het op zich nog steeds leuk vind je mooie presentaties te volgen, zit de Progressive Electronic simpelweg te ver buiten mijn smaak om met een lijstje te komen met nummers die ik echt goed vind. Dan wordt het wel een heel gekunsteld iets en dqt doet geen recht. Ik zou dus niet op mij wachten

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Met het feit dat zelfs kampioen lijstjes insturen Noordpool de Indo-Prog/Raga-Rock overgeslagen heeft, denk ik dat de aanname dat we die overslaan wel definitief gemaakt kan worden. Wel ontving ik van hem het eerste ProtoProg lijstje. Lukt het degenen die ook wat willen inzenden om dat uiterlijk eind komende week te doen, zodat we volgend weekend kunnen ontknopen?

avatar van vigil
Ik denk t wel, moet ook wel want daarna ben ik met vakantie

avatar van Bonk
Misschien dat het mij lukt om een top 10 aan te leveren vanaf de camping in Twente. Beloof niets maar ga mijn best doen. Zal kijken of ik van de voor mij bekende artiesten wat proggy nummers kan herleiden, als de verbinding, de zin en de tijd het toelaat.

avatar van Jacoto
Net gelezen dat voor het laatste onderdeel lijstjes ingediend kunnen worden.
Ik ga ook proberen het ‘flauwekul’ genre van een aantal interessante liedjes te voorzien, al is deze PA-lijst niet zo lang.
Mijn nummer 1 is niet zo moeilijk, een heerlijke ‘stufplaat’ uit de ouwe doos. Heel wat gedraaid destijds en nog steeds een dijk van een nummer.

Wat knap van Noordpool om in al die maanden zo actief mee te doen. Maar waarom zo bescheiden om nooit eens een lijstje te publiceren? Bang voor de Muziekpolitie of de AVG Privacywet misschien?


Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.