MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Nostalgie voor mij. Ooit wel beu geweest door 'n totale overload op de radio, maar die tijd is gelukkig al lang voorbij.

7.5

8,5

Fifa 98

360. N-Trance - Set You Free 9.0
361. Nilsson - Everybody's Talking 6.5
362. System Of A Down - Chop Suey! 6.5
363. Chumbawamba - Tubthumping 9.5

Chop Suey!: 6

Chumbawamba - Tubthumping : 6

Ast
6,8

Tubthumping kan op een aantal mooie cijfers rekenen en komt gemiddeld tot een 6,5.

Over de zangeres van vandaag kunnen we wel stellen dat zij twee carrières in de muziekindustrie achter de rug heeft. Allereerst wist ze als vijftienjarige in 1950 3 nummer 1-hits te scoren in de Amerikaanse R&B-charts onder de artiestennaam Little Esther. Ze verdween in 1952 uit de charts om ruim tien jaar later terug te keren met een ander geluid, een nieuwe naam en volwassener imago. Dit werd uitgebouwd en in de 70's volgde een aantal ijzersterke albums. Ook maakte ze even een uitstapje naar disco en laat nou net die zijsprong aanslaan in Europa. Wat vinden we van: 

364. Esther Phillips - What a Diff'rence a Day Makes

[1975, #aw6, #hp9]

Ik heb het meer voor andere versies van deze song, die zouden hoger scoren. Maar dit mag er ook absoluut zijn.

7

Oei, met de grandeur van de versie van Dinah in het achterhoofd is dit een probleempje.

Tja vooruit 7tje voor de moeite

De versie van Dinah vind ik ook stukken beter, en dit nummer behoort ook zeker niet tot het betere werk van Esther Phillips, maar ja... Aangezien het haar enige hit was in Nederland was de keuze nogal beperkt

Ik zou zeggen, luister liever naar Esther Phillips - Black-Eyed Blues (1973).

Voor dit nummer:

6,5

Esther Phillips - What a Diff'rence a Day Makes : 4,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:54 uur

geplaatst: vandaag om 21:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.