Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 29 augustus 2020, 18:26 uur
Nostalgie voor mij. Ooit wel beu geweest door 'n totale overload op de radio, maar die tijd is gelukkig al lang voorbij.
7.5
7.5
0
geplaatst: 30 augustus 2020, 01:50 uur
360. N-Trance - Set You Free 9.0
361. Nilsson - Everybody's Talking 6.5
362. System Of A Down - Chop Suey! 6.5
363. Chumbawamba - Tubthumping 9.5
361. Nilsson - Everybody's Talking 6.5
362. System Of A Down - Chop Suey! 6.5
363. Chumbawamba - Tubthumping 9.5
1
geplaatst: 30 augustus 2020, 17:08 uur
Tubthumping kan op een aantal mooie cijfers rekenen en komt gemiddeld tot een 6,5.
Over de zangeres van vandaag kunnen we wel stellen dat zij twee carrières in de muziekindustrie achter de rug heeft. Allereerst wist ze als vijftienjarige in 1950 3 nummer 1-hits te scoren in de Amerikaanse R&B-charts onder de artiestennaam Little Esther. Ze verdween in 1952 uit de charts om ruim tien jaar later terug te keren met een ander geluid, een nieuwe naam en volwassener imago. Dit werd uitgebouwd en in de 70's volgde een aantal ijzersterke albums. Ook maakte ze even een uitstapje naar disco en laat nou net die zijsprong aanslaan in Europa. Wat vinden we van:
364. Esther Phillips - What a Diff'rence a Day Makes
[1975, #aw6, #hp9]
Over de zangeres van vandaag kunnen we wel stellen dat zij twee carrières in de muziekindustrie achter de rug heeft. Allereerst wist ze als vijftienjarige in 1950 3 nummer 1-hits te scoren in de Amerikaanse R&B-charts onder de artiestennaam Little Esther. Ze verdween in 1952 uit de charts om ruim tien jaar later terug te keren met een ander geluid, een nieuwe naam en volwassener imago. Dit werd uitgebouwd en in de 70's volgde een aantal ijzersterke albums. Ook maakte ze even een uitstapje naar disco en laat nou net die zijsprong aanslaan in Europa. Wat vinden we van:
364. Esther Phillips - What a Diff'rence a Day Makes
[1975, #aw6, #hp9]
1
geplaatst: 30 augustus 2020, 17:16 uur
Ik heb het meer voor andere versies van deze song, die zouden hoger scoren. Maar dit mag er ook absoluut zijn.
7
7
0
geplaatst: 30 augustus 2020, 17:59 uur
Oei, met de grandeur van de versie van Dinah
in het achterhoofd is dit een probleempje.
Tja vooruit 7tje voor de moeite
in het achterhoofd is dit een probleempje.Tja vooruit 7tje voor de moeite

1
geplaatst: 30 augustus 2020, 18:10 uur
De versie van Dinah vind ik ook stukken beter, en dit nummer behoort ook zeker niet tot het betere werk van Esther Phillips, maar ja... Aangezien het haar enige hit was in Nederland was de keuze nogal beperkt 
Ik zou zeggen, luister liever naar Esther Phillips - Black-Eyed Blues (1973).
Voor dit nummer:
6,5

Ik zou zeggen, luister liever naar Esther Phillips - Black-Eyed Blues (1973).
Voor dit nummer:
6,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.