MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Marvin Gaye scoort zeer goed en weet zelfs in onze top 10 te belanden met 8,19 gemiddeld.

We hebben ruim 450 songs gehad en jullie stemmen nog steeds dagelijks en in grote getalen. Echt bijzonder fijn. Het lijkt me daarom leuk om jullie allemaal een verzoekje erin te laten gooien. Om het enigszins overzichtelijk te houden zal ik de komende tijd drie stemmers per week een pb sturen en om een verzoekje vragen. De eerste verzoekjes heb ik al verwerkt in de planning de komende weken, en vandaag komt daar de eerste van voorbij.

Het nummer van vandaag was de enige hit voor deze one-hit wonder. Ja, okay, hun single hierna wist de 42e positie in de Amerikaanse hitlijsten te halen, maar dat kunnen we toch amper een groot succes noemen. Alle overige singles van deze band flopten. 

Ik heb me laten vertellen dat de song in kwestie tegenwoordig weer populair is dankzij het gebruik ervan op TikTok. 

Wat vinden we van dit nummer en hebben jullie enig idee van wie dit verzoekje afkomstig is?

467. Metro Station - Shake It

[2009, #aw9, #hp22] 

MG: 7,5

Deze een 6,7.
Ze zingen de hele tijd Shaky in het refrein, dus het zal wel jouw verzoek zijn

7 en echt geen idee van wie deze komt, maar wij zien de 10 wel verschijnen

jordidj1 schreef:

Ze zingen de hele tijd Shaky in het refrein, dus het zal wel jouw verzoek zijn

Metro Station: 7

Volgens mij hoor ik dit voor het eerst. Wat mij betreft ook voor het laatst. Doet me trouwens denken aan Train. Shake It Up for Christmas of zoiets.

3,5

Aanstellerige pubermuziek maar hey ik was 17 toen dit een hit was en ik vond het wel tof.

7

Vond ik destijds een heel plezant schijfje. Guilty pleasure, for sure. Al 10 jaar nergens meer gehoord, maar idd, die begint plots weer overal op te duiken. Komt dat door TikTok dan?

Blijkbaar is dat de broer van Miley Cyrus.

8

Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
10

Metro Station - Shake It : 4,5

wavanbuuren
Zozo hij wordt aardig afgefikt.
Ik vind het wel een geinig deuntje en energieke clip.
7,5

Even gemist
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine 10

Marvin Gaye: 8,5

Ben ik telkens blij positieve punten te spotten, zijn het inhaal-stemmen voor Marvin ...

De verzoeker heeft zichzelf niet bekend gemaakt en houdt ons dus in het duister. Beetje mysterie op zijn tijd mag best. Shake It belandt op plek 357 met 5,76 gemiddeld.
*edit: ik zie dat de verzoeker zich toch bekend heeft gemaakt vlak voor dit nieuwe nummer

Het verzoeknummer van vandaag wist in België en Nederland de hoogste ogen te gooien in de hitlijsten, al werd het nummer in Zwitserland ook nog een top 10-hit.

Wat moet je nog zeggen over de artiest? Zangeres, model, actrice, songwriter en producer, ze is het allemaal. In 2016 had ze nog een rol in Gutterdammerung (2016) en in 2017 won ze een Lifetime Achievement Award bij The Voice of Woman Awards en een Career Achievement Award bij de Bahamas International Film Festival. 

Hoe valt dit verzoekje in de smaak in dit topic?

468. Grace Jones - I've Seen That Face Before (Libertango)

[1981, #aw12, #hp2]

Grace Jones - I've Seen That Face Before (Libertango) : 7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.